Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 apr 2012 23:42 

Hardtraxx Addict

Heel veel tracks koop ik, maar vaak zijn het de cd's/albums die ik download. Lenen van het internet moet best af en toe kunnen imo ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2012 08:37 

Hardtraxx Veteran

Wat hier al eerder is genoemd. Betalen voor muziek is een gepasseerd station. En met mijn feestbezoek stop ik genoeg geld in de scene.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2012 11:38 

Hardtraxx Veteran

Ik download ook "illegaal" (evenals films en games).

En wel heel simpel omdat ik er het geld niet voor heb. Ik koop af en toe een CD (tastbare producten) en ik support de artiesten door naar feesten te gaan.

Ik denk eigenlijk dat artiesten er helemaal niet zo'n heel groot probleem mee hebben als je illegaal download (zeker als je niet in staat bent alles te kopen). Ze willen toch het liefst dat hun muziek beluisterd wordt (ze zetten 't ook niet voor niets op Youtube).

Ik gebruik trouwens de muziek ook alleen voor mezelf, ik maak er geen mixjes van o.i.d. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2012 12:47 

Hardtraxx Veteran

heb qlimax 2009, 2010 en 2011 dvd gekocht en ook een paar cd's/albums gekocht van 2010/2011 verder download ik alles illegaal feesten kosten toch iets meer :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2012 19:54 

Hardtraxx Addict

Vroeger downloade ik echt alles maar tegenwoordig koop ik nu elke track, soms een dvd of cd
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2012 20:08 

Donateur

Wesz schreef:
Vroeger downloade ik echt alles maar tegenwoordig koop ik nu elke track, soms een dvd of cd

Wat kost je dat maandelijks?
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2012 09:25 

Hardtraxxer

Op het moment download ik alles.
Als ik wat meer financiele speling heb lijkt het me iniedergeval leuk alle goeie albums in huis te halen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2012 17:23 

Hardtraxx Addict

TiMOTHYb schreef:
Wesz schreef:

Wat kost je dat maandelijks?

Ik denk rond de 20 euro in de maand qua tracks. :)
Met cd's/dvd's is dit anders, ik koop alleen artiesten albums & festival dvds dus af en toe ben ik dan 60-70 euro kwijt in een maand (incl. tracks)
Shirtjes koop ik alleen als ik die leuk vind, dus eens in een half jaar :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2012 18:08 

Hardtraxxer

Download ook al mijn muziek.

Had eens bij dancetunes.com credits gekocht voor 50 euro, en toen ik die inwisselde voor nummers viel me eigenlijk tegen hoeveel nummers ik er eigenlijk voor terug kreeg...
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 apr 2012 01:00 

Hardtraxxer

Basscow schreef:

Had eens bij dancetunes.com credits gekocht voor 50 euro, en toen ik die inwisselde voor nummers viel me eigenlijk tegen hoeveel nummers ik er eigenlijk voor terug kreeg...

iets van 30 tracks?
zowiezo er hoeft helemaal niet zoveel worden betaald voor dat spul
Als ze tegen het download willen gaan kunnen ze 2 dingen doen
1 internet op heavy cencuur.
2 cheaper.

Als ze nou 25 cent per track gaan doen ga ik echt geen moeite meer doen het te opzoeken.
Ik denk dat 95% van de mensen dan gaat kopen.
Je moet simpel weg het downloaden overbodig maken ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2012 19:14 

Hardtraxx Addict

Draidy schreef:
Ox_Ite schreef:
En ik vind dat digitale tracks ofzo véél minder emotionele waarde hebben, met vinyl kan je ze voor altijd blijven bewaren (als je ze niet breekt :D ), vergeleken met zo'n mp3 of wave kan je hem kwijt zijn zelfs als je al een back-up er van zou hebben -.-

Ik vind zelf ook vinyl veel vetter maar het blijven bewaren slaat nergens op. Je kan sowieso bij de online winkel waar je de mp3tjes hebt gekocht ze weer opnieuw downloaden. Je kan heel veel back-ups maken, wat met vinyl niet kan.

En, vinyl raakt grijsgedraaid. Een mp3tje zal nooit zijn kwaliteit verliezen.

Hey rustig aan ja, btw ik draai niet echt meer (en zeker niet met vinyl), het is gewoon puur het gevoel dat je echt iets verzamelt, noem het wat je wil...

En hoeveel moet je platen al niet draaien voor ze kwaliteit verliezen >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2012 19:33 

Hardtraxx Veteran

Dat is zo. Maar het minder goed kunnen bewaren van mp3 slaat nergens op.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2012 13:39 

Illegaal. En ik vind dat dj's ook met illegale muziek mogen draaien op bv. vatjes (als ze het gratis doen.) Vanaf ze officieel dj zijn en er geld mee verdienen dan moet je pas kopen.
Maar graag zou ik graag eens mijn gedacht gaan zeggen bij Sabam, en hen is tegen hun appel willen slagen ivm. maffiapraktijken. 300 euro voor een dj licentie per jaar, 250 euro extra om met laptop te mogen draaien. Je mag dan je gekochte muziek maar op 1 harde schijf hebben staan, als die crasht is het pech voor je, maar vanaf je het op 2 schijven zet ben je weer illegaal bezig. Gewoonweg schandalige maffia!
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2012 15:22 

Hardtraxx Elite

Oke, Dutch master vindt het niet zo leuk...

Citaat:
Illegal downloaders are stupid! They spread my new track with Shockwave as Dutch Master and Shockforce! Morons! HAHAHA!
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2012 15:40 

Hardtraxx Veteran

jambekkie schreef:
Oke, Dutch master vindt het niet zo leuk...

Citaat:
Illegal downloaders are stupid! They spread my new track with Shockwave as Dutch Master and Shockforce! Morons! HAHAHA!

Wat loopt hij nou weer te janken. Iedere release wordt door groepen op internet gezet inclusief voorgaande van hem en ineens gooit die zo'n domme tweet eruit. :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2012 15:41 

Aan het typen...

Ik denk dat het om de fout gaat in de titel :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2012 15:42 

Hardtraxx Veteran

Lyst schreef:

Oh viel me niet eens op joh, dan heb ik niks gezegd. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2012 15:42 

Hardtraxx Elite

Lyst schreef:

Oooohjaa hahaha xD WTF

Oh edit :P

Shockwave ‏
Citaat:
We hate the illigal downloaders... Spreading the tracks as Dutch Master & Shockforce... C'mon... you don't want that, support us by buying!
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2012 16:04 

Hardtraxx Addict

Dragenser schreef:
Basscow schreef:

iets van 30 tracks?
zowiezo er hoeft helemaal niet zoveel worden betaald voor dat spul
Als ze tegen het download willen gaan kunnen ze 2 dingen doen
1 internet op heavy cencuur.
2 cheaper.

Als ze nou 25 cent per track gaan doen ga ik echt geen moeite meer doen het te opzoeken.
Ik denk dat 95% van de mensen dan gaat kopen.
Je moet simpel weg het downloaden overbodig maken ;)

25 cent per track is toch niet realistisch. Een producer, label en winkel moeten hier geld aan kunnen verdienen he.

Bij dance-tunes krijg je voor 50 euro 80 credits hier kun je toch wel 40 tracks voor kopen. Zit je op 1,25 per track. Dat vind ik toch echt een prima prijs.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2012 16:06 

Hardtraxx Veteran

een dj koopt ze muziek ook niet....die krijgt alles gratis toegestuurd :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2012 16:09 

Hardtraxx Veteran

voor de duidelijkheid :P Illegaal downloaden bestaat niet in nederland. Voor eigen gebruik is het gewoon legaal hoor :P het sharen & uploaden er van is illegaal dus de titel citeerd niet
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2012 16:10 

Hardtraxxer

Je mag er als DJ alleen niet mee draaien ;) Ook niet gratis.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2012 16:15 

Hardtraxx Veteran

Martijn schreef:

Dat is dan toch 'sharen' :p je deelt het met anderen :innocent: tenzij je kan aantonen dat je een licentie hebt van het nummer en toestemming hebt om het te draaien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2012 16:35 

Hardtraxx Veteran

Citaat:
We hate the illigal downloaders... Spreading the tracks as Dutch Master & Shockforce... C'mon... you don't want that, support us by buying!

Dit was toch het geweldige "raw" inc? Wat een grap, die moeten het echt nog niet hebben van het kopen van tracks
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2012 16:38 

Hardtraxx Veteran

Martijn schreef:

Hier moet de organisatie of jij een licentie voor hebben om dat te mogen. Maar ik vraag me af of het iets uit maakt of het betaald of niet betaalde muziek is, of ze daar naar vragen.

Ik vind sowieso bandcamp de beste koopsite. Gewoon 1$ per nummer in elke gewenste kwaliteit en het geld gaat rechtstreeks naar het label.
Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen