Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2012 16:44 

Hardtraxx Addict

Nuracore schreef:
voor de duidelijkheid :P Illegaal downloaden bestaat niet in nederland. Voor eigen gebruik is het gewoon legaal hoor :P het sharen & uploaden er van is illegaal dus de titel citeerd niet

Het openbaarmaken en verveelvoudigen is verboden, daar valt hetgeen jij aanhaalde dus onder.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2012 16:46 

Hardtraxx Veteran

Draidy schreef:
Martijn schreef:
Je mag er als DJ alleen niet mee draaien ;) Ook niet gratis.

Hier moet de organisatie of jij een licentie voor hebben om dat te mogen. Maar ik vraag me af of het iets uit maakt of het betaald of niet betaalde muziek is, of ze daar naar vragen.

Ik vind sowieso bandcamp de beste koopsite. Gewoon 1$ per nummer in elke gewenste kwaliteit en het geld gaat rechtstreeks naar het label.

oh het maakt zeker wel uit

vraag maar aan gigi d'agostino :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2012 16:48 

Hardtraxx Veteran

p-stylez schreef:
Citaat:
We hate the illigal downloaders... Spreading the tracks as Dutch Master & Shockforce... C'mon... you don't want that, support us by buying!

Dit was toch het geweldige "raw" inc? Wat een grap, die moeten het echt nog niet hebben van het kopen van tracks

Ofnie haha wat een fucking losers. Daarmee creer je echt fans als beginnend artiest :')
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2012 16:56 

Hardtraxx Veteran

AniThing schreef:
Draidy schreef:
Martijn schreef:
Je mag er als DJ alleen niet mee draaien ;) Ook niet gratis.

Hier moet de organisatie of jij een licentie voor hebben om dat te mogen. Maar ik vraag me af of het iets uit maakt of het betaald of niet betaalde muziek is, of ze daar naar vragen.

Ik vind sowieso bandcamp de beste koopsite. Gewoon 1$ per nummer in elke gewenste kwaliteit en het geld gaat rechtstreeks naar het label.

Explain please
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2012 16:59 

Hardtraxx Veteran

Draidy schreef:
AniThing schreef:

Explain please

meneer draaide met gebrande cd's
wat neerkwam op een boete van 1,2 miljoen euro :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2012 17:01 

AniThing schreef:
Draidy schreef:
AniThing schreef:

Explain please

Edit: nvm, heb het al opgezocht
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2012 17:06 

Hardtraxx Veteran

AniThing schreef:
Draidy schreef:
AniThing schreef:

Explain please

Gebrand kan toch nog gewoon legaal zijn?
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2012 17:07 

Draidy schreef:

Dat vroeg ik mij ook juist af!
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2012 17:19 

Hardtraxx Veteran

is al wel een hele tijd gelede

ROME - Een Italiaanse dj heeft een recordboete van 1,4 miljoen euro gekregen omdat hij illegaal muziekopnames gebruikte in een disco bij Rome. De politie nam bij de inval in de club vijfhonderd illegaal gekopieerde muziekvideo's en ruim 2000 MP3-muziekbestanden in beslag.

De politie meldde woensdag dat het een zeer bekende deejay betreft. Volgens een internationale organisatie van de muziekindustrie (IFPI) gaat het om de grootste boete ooit die aan een individu is opgelegd wegens illegaal kopiëren van muziek en het gebruik van wettelijk beschermde muziek in MP3-vorm.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2012 17:22 

Hardtraxx Addict

Laidback Luke heeft ook wel eens een boete gekregen bij de douane op schiphol vanwege allerlei gekopieerde cd's volgens mij. Toen was het draaien met alleen maar cd's nog niet zo standaard.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2012 17:27 

Hardtraxx Veteran

Spablauw schreef:
Draidy schreef:

Dat vroeg ik mij ook juist af!

ja tuurlijk zolang jij kan aantonen dat je de licenties betaald heb :S hoe wil je anders digitale platen draaien
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2012 18:02 

Hardtraxxer

Ik download ook alles illegaal en dat zal ik altijd blijven doen, omdat:

- Ik me eigen al scheel betaal aan tickets om de dj's te mogen horen.
- Festivals zelf zijn al behoorlijk prijzig.
- Zonder gratis downloaden ik van een hoop dj's nooit gehoord zou hebben. Door het downloaden leer je meer d's kennen en ga je hun bezoeken wat weer bijdraagt aan hun populariteit.
- Ik van een breed scala aan nummers houd, als ik hiervoor per nummer moet betalen moet ik de staatsloterij winnen wil ik dit bij kunnen houden.

Tegenwoordig worden dj's steeds bekender. Het gratis/illegaal downloaden van hun nummers draagt daar ook aan bij. Gezien de salarissen van een DJ wil hebben voor een uurtje draaien, heb ik er geen spijt mee dat ze minder inkomsten hebben door het illegaal downloaden. Dat is de wereld waar we nu in leven en daar zullen de DJ/producers zich op aan moeten passen. Geld vanuit optredens, social media, merchandise, maar niet meer vanuit plaatjes verkopen. Plaatjes moeten hun bekendheid vergroten waardoor ze meer gigs zullen krijgen.

En hoe wil een jong gastje gaan beginnen met DJ'en zonder illegaal te downloaden van nummers en deze te draaien in discotheken. Het is al duur genoeg..
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2012 18:24 

Artiest

Hoe ga je illigaal downloaden als downloaden in Nederland niet illigaal is?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2012 18:28 

Hardtraxx Veteran

Sinds mijn muzikale interesse is verschoven naar een andere kant dan de Hardstyle kant koop ik een stuk meer nummers. Met die genres heb je niet de luxe dat releases 5 minuten na release al op 20 website's staan. Soms duurt het dagen en heb ik het geduld niet om te wachten of worden ze helemaal niet online gezet. In zulke gevallen doe ik niet moeilijk en koop ik ze gewoon.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2012 19:53 

Hardtraxx Addict

Piep schreef:

Tegenwoordig worden dj's steeds bekender. Het gratis/illegaal downloaden van hun nummers draagt daar ook aan bij. Gezien de salarissen van een DJ wil hebben voor een uurtje draaien, heb ik er geen spijt mee dat ze minder inkomsten hebben door het illegaal downloaden. Dat is de wereld waar we nu in leven en daar zullen de DJ/producers zich op aan moeten passen. Geld vanuit optred
En hoe wil een jong gastje gaan beginnen met DJ'en zonder illegaal te downloaden van nummers en deze te draaien in discotheken. Het is al duur genoeg..

Het draagt voor een dj inderdaad bij aan zijn bekendheid, maar het betekent voor producers dat ze tegenwoordig wel ook dj moeten zijn willen ze er hun werk van kunnen maken.

En hoe jonge gastjes het moeten doen is net zoals vroeger in debtijd van de vinyl. Werken! Vergeleken met vinyl kosten tracks bijna niets. Voor een vinyl betaalde je een euro of 9 en dan had je 1 a 2 tracks die je draaide. Het houdt op die manier wel de huis-tuin- en keuken djs buiten, omdat die er niet zo veel geld voor over.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 nov 2012 13:02 

Hardtraxxer

Ik koop ook bijna niks. Zoals voor mij al meerdere keren genoemd werd: als ik alles moest kopen wat ik vet vind, ben ik zó verschrikkelijk veel geld kwijt. Als ik er geld voor zou hebben, zou ik releases die ik écht vet vind wel kopen, maar ja, dat heb ik niet :P Toevallig heb ik dit weekend met Adrenalize en Fabian van Omegatypez geskyped(was zo iets van Facebook), en Adrenalize krijgt maar 50% van wat hij verkoopt en Omegatypez 70, maar die moeten met hun tweeën delen... Dus je moet wel zó gigantisch veel verkopen wil je er een beetje winst uit halen...
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 nov 2012 14:30 

Hardtraxx Addict

Bakker Fijnebol schreef:
Ik koop ook bijna niks. Zoals voor mij al meerdere keren genoemd werd: als ik alles moest kopen wat ik vet vind, ben ik zó verschrikkelijk veel geld kwijt. Als ik er geld voor zou hebben, zou ik releases die ik écht vet vind wel kopen, maar ja, dat heb ik niet :P Toevallig heb ik dit weekend met Adrenalize en Fabian van Omegatypez geskyped(was zo iets van Facebook), en Adrenalize krijgt maar 50% van wat hij verkoopt en Omegatypez 70, maar die moeten met hun tweeën delen... Dus je moet wel zó gigantisch veel verkopen wil je er een beetje winst uit halen...

Ja en dat percentage krijg je van het geld dat naar het label gaat dat is nog niets eens de prijs die je op de webshop betaald want daar gaat nog een deel van naar de webshop.

Bij vinyl kreeg je meestal maar een procent of 14/16, maar de productiekosten daarvan waren ook wel duur.

Als je op een compilatie staat en op de radio wordt gedraaid kun je af en toe nog wel een leuk zakcentje krijgen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 nov 2012 14:44 

Phase 2, wie ben jij nou echt? Scantraxx of Fusion?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 nov 2012 15:43 

Hardtraxx Addict

Almighty schreef:
Phase 2, wie ben jij nou echt? Scantraxx of Fusion?

Haha geen van beide, maar waarom denk je dat?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 nov 2012 16:28 

Omdat je het in 99% van de gevallen voor de artiesten opneemt en wel heul veel weet over de financiën e.d.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 nov 2012 17:10 

Hardtraxx Addict

Almighty schreef:
Omdat je het in 99% van de gevallen voor de artiesten opneemt en wel heul veel weet over de financiën e.d.

Ik vind dat er vaak te makkelijk wordt geoordeeld over de artiesten, zonder daar een fatsoenlijke onderbouwing bij te geven. Er worden naar mijn mening soms te snel conclusies getrokken die je in sommige situaties dan niet kunt trekken. Vaak doordat ze of een artiest niet kennen of te weinig van het leven van een artiest weten.

Over de financien weet ik het uit eigen ervaring, maar ook van bevriende artiesten en label eigenaars.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 nov 2012 18:12 

Oke oke, maar met welk label/en of artiest ben jij mee verbonden, eerlijk?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2012 11:28 

Kraak... Piep...

Almighty schreef:
Oke oke, maar met welk label/en of artiest ben jij mee verbonden, eerlijk?

We snapte de grap na de 2e keer al hoor.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2012 11:36 

Is geen grap, zuurpruim.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2012 11:55 

Kraak... Piep...

Almighty schreef:
Is geen grap, zuurpruim.

Oke G!
Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen