Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Bericht Geplaatst op 17 apr 2012 22:05 

Hardtraxx Elite

Draidy schreef:
Ja het is in Nederland niet illegaal idd. Maar dat maakt het wel iets duidelijker. Want je hebt ook kopen downloaden.

Ja inderdaad, het verspreiden van content is strafbaar. Hier zijn ze nog niet zover dat ze de mensen die downloaden op willen pakken, maar alleen diegene die verspreiden. Dat is in Amerika weleens anders geweest :P

Maarja 'illegaal' tussen aanhalingstekens dan ;)
Bericht Geplaatst op 17 apr 2012 23:30 

Hardtraxx Veteran

Ik koop de tracks die ik erg vet vind, de rest download ik gewoon voor de collectie.
Bericht Geplaatst op 18 apr 2012 00:41 

Hardtraxx Veteran

Download best veel zonder te betalen. Daarmee support ik indirect de artiesten ook, want ik raak beter met hun bekend en dan wil ik mss wel naar een optreden van ze komen kijken! En simpel gezegd: als ik het niet gratis zou kunnen vinden, zou ik livesets downloaden en die in stukken knippen om alsnog zo veel mogelijk platen te hebben. Het is nou niet zo dat ik dan ineens alles zou kopen :P

Daarnaast ben ik ruim een jaar geleden wel begonnen met het kopen van muziek, maar alleen als ik de platen echt heel goed vind, en zo'n gevoel heb dat ik ze nog tienduizend keer ga luisteren!
Bericht Geplaatst op 18 apr 2012 09:46 

Hardtraxx Veteran

Grootste nadeel van legaal downloaden is dat de artiest er maar een paar centen van terug ziet :/ totaal onterecht
Bericht Geplaatst op 18 apr 2012 09:55 

Hardtraxxer

Kopen doe ik haast niet aan.
Ik download 95% omdat mij te duur is. (oude tracks wel)
Ik ga naar festivals etc dus daar suport ik ze al in ;)
Simpel als ik wat ga verdienen in de hardstyle ga ik het ook kopen maar zolang ik niks verdien ga ik ook niks kopen.

Ik vind wel als je er wat in verdient moet je ook alles gaan kopen.
Bericht Geplaatst op 18 apr 2012 10:39 

Hardtraxx Veteran

Hetzelfde als El Mare :)

El Mare schreef:
Jep, ik download zelf ook echt alles wat iig met muziek te maken heeft. Ik gebruik het dan ook alleen voor mezelf , ik mix er bv niet mee en dat soort dingen, dus dan is het imo gewoon geoorloofd.

Alleen mix ik er wel mee, maar dan alleen voor setjes en niet in clubs, feesten etc ;)
Heb het geld ook verder niet om elke leuke track te gaan kopen en verder ga ik naar feesten waar DJ's meer aan verdienen dan aan een track die verkocht word :)
Bericht Geplaatst op 18 apr 2012 10:41 

Enkel voor prive gebruik en mixjes ja maar niet om weder te verkopen ofzo. als iemand vraagt of ik een kopietje wil maken van een cd doe ik dat. ik lig er niet wakker van. films en programma`s al helemaal. daar download ik mn pc op stuk. elke film en elk programma wat ik moet of wil hebben haal ik gedownload van het internet.
Bericht Geplaatst op 18 apr 2012 11:14 

Hardtraxxer

Ik denk dat het wel duidelijk is en dat is niet zo vreemd. Ik ga mijn verhaal niet uitleggen, want dat hebben meerdere in deze topic al gedaan. :)
Bericht Geplaatst op 18 apr 2012 11:16 

Hardtraxx Veteran

Vinyl was leuk om te kopen, een mp3tje niet.
Bericht Geplaatst op 18 apr 2012 11:21 

Hardtraxxer

Parvuz schreef:

:yes:
Bericht Geplaatst op 18 apr 2012 15:51 

Hardtraxx Veteran

Er zijn altijd tracks waarvan je denkt, hmm deze zijn het geld dubbel en dwars waard, dus die koop ik dan ook. Maar als je ziet dat je voor een track al gauw 2 euro kwijt bent. Dan denk je toch even 2x na voordat je iets koopt. Daar komt bij dat ik de meeste artiesten ook support door naar feesten te gaan, entree+drinken etc, en misschien in mindere mate facebook, waar je af en toe een preview van een goede plaat online gooit, en je dus min of meer een artiest zijn werk promoot. Of zijn de mensen het hier mee oneens?
Bericht Geplaatst op 18 apr 2012 15:52 

Hardtraxx Addict

Ik download alles, heb het geld niet om alles te kopen. Daarentegen koop ik wel bijna alle albums van artiesten die me interesseren. Moet wel zeggen dat ik soms nog wel een paar oude nummertjes bijkoop als ik een album koop, en dan is t bij 't afrekenen toch altijd weer huilen haha.
Bericht Geplaatst op 18 apr 2012 16:24 

Hardtraxx Addict

Parvuz schreef:

En zo is het !! ^^

Daarom koop ik nu enkel nog fysieke mixed albums zoals The Ultimate Collection (vroegere edities spaar ik), soms een compilatie CD van Defqon.1 of Hardbass ofzo, voor de rest heel weinig anders meer, tenzij ik de bepaalde artiest/label wil steunen. Dan geef ik er af en toe nog iets aan uit :P
En ik vind dat digitale tracks ofzo véél minder emotionele waarde hebben, met vinyl kan je ze voor altijd blijven bewaren (als je ze niet breekt :D ), vergeleken met zo'n mp3 of wave kan je hem kwijt zijn zelfs als je al een back-up er van zou hebben -.-
Bericht Geplaatst op 18 apr 2012 16:37 

Donateur

Koop soms is een cd, dan vooral na een feest.. Maar voor de rest nooit! Ben geen miljonair, kan me geld beter ergens anders voor gebruiken :-) En 'illegaal' downloaden gaat ook nog sneller ^^
Bericht Geplaatst op 18 apr 2012 16:42 

Hardtraxx Addict

jambekkie schreef:
NaarDeQlote schreef:
jambekkie schreef:
Ik download ook alles illegaal. Ik heb zoiets van: waarom zou ik moeten betalen voor een track die in 2 dagen geproduceerd is. Er mag wel wat meer moeite voor gedaan worden. Geldt natuurlijk niet voor iedere producer, maar daarbij, als je moet betalen voor elke track die je wit hebben, ben je al snel tientallen tot honderden euro's kwijt. Ik download zoveel per maand, dat moet ik de honderden euro's lopen en dat heb ik niet.

1 uitzondering: artiestenalbums. Die koop ik fysiek in de winkel.

Wat feesten etc. betreft, daar kun je nooit teveel voor betalen :)

Nou... :P

ik heb de meeste muziek via spotify (premium account). dus gewoon legaal :)

Mag ik vragen waarom je hebt gekozen voor een Spotify-account? En hoeveel muziek download je daar dan van?

Heb het 6 maanden gratis bij Hi :P maar het bevalt me prima! (en wil het ook na de 6 maanden blijven gebruiken) alle muziek is overal op te beluisteren.. zoals tablets, pc en telefoon. heb nu zo'n 650 nummers denk ik in me playlists staan.
Bericht Geplaatst op 18 apr 2012 16:54 

Hardtraxx Addict

Ik download ook alles, ik heb ten eerste het geld er niet voor en ten tweede heb ik het idee dat artiesten er bar weinig van terug zien.

Ik heb laatst heel even in me kop gehaald om Sacrifice album van Headhunterz te kopen omdat dat voor een goed doel was, maar dat heb ik ook direct uit me kop gezet. Ik geef en ik zal ook nooit van me leven geld geven aan organisaties voor derde wereld landen dus waarom zou ik dat dan nu wel doen bij een Hardstyle release.

Ik sponsor de scene al honderden euro's door naar feesten te gaan. Ook koop ik de Live Registration's van grote feesten waar ik zelf bij ben geweest omdat dit echt een bepaalde waarde voor mij heeft :)
Bericht Geplaatst op 18 apr 2012 17:17 

Hardtraxx Veteran

Ox_Ite schreef:
En ik vind dat digitale tracks ofzo véél minder emotionele waarde hebben, met vinyl kan je ze voor altijd blijven bewaren (als je ze niet breekt :D ), vergeleken met zo'n mp3 of wave kan je hem kwijt zijn zelfs als je al een back-up er van zou hebben -.-

Ik vind zelf ook vinyl veel vetter maar het blijven bewaren slaat nergens op. Je kan sowieso bij de online winkel waar je de mp3tjes hebt gekocht ze weer opnieuw downloaden. Je kan heel veel back-ups maken, wat met vinyl niet kan.

En, vinyl raakt grijsgedraaid. Een mp3tje zal nooit zijn kwaliteit verliezen.
Bericht Geplaatst op 18 apr 2012 17:32 

Hardtraxxer

wootum schreef:
Ik stop genoeg geld in de scene (Tickets, consumpties, CD's/albums). Ik zou het ook gewoon niet allemaal kunnen betalen, maar ik koop heel af en toe wel eens een nummer die ik echt te gek vind. Maar voor de rest download ik gewoon alles.

^ Dat

heb alle AVIO Vinyls,
nog 12 andere vinyls
3 Hardstyle shirts
2 Vesten
4 DVD's
5 Albums
Zany Pet..

Kan het niet betalen om alle nummers die ik wil te moeten kopen
Bericht Geplaatst op 18 apr 2012 17:46 

Hardtraxx Veteran

Fysieke albums worden, als ik denk dat dat ze het waard zijn, gekocht. De rest is toch echt download, 'illegaal'.
Bericht Geplaatst op 18 apr 2012 17:50 

Hardtraxx Newbie

Als je Spotify gebruikt kun je zo'n beetje alle muziek luisteren die je wilt en de artiest krijgt elke keer als je luistert een klein bedrag hiervoor. Dit wordt tenminste in de o zo irritante reclames tussendoor verteld (als je de free versie hebt)
Downloaden doe ik alleen voor eigen gebruik, zou ik zoals al gezegd geld gaan verdienen met draaien of iets dergelijks dan zal ik uiteraard wel gaan kopen! :)
Bericht Geplaatst op 18 apr 2012 20:08 

Hardtraxxer

Draidy schreef:
Ik heb er geen geld voor en ik ben ook pas bereid om er geld voor te betalen op het punt dat ik er geld mee verdien, door bijvoorbeeld live te draaien.

dit dus :thumbup:
Bericht Geplaatst op 18 apr 2012 20:38 

Hardtraxx Addict

spotify is 10 euro per maand voor premium, een prima innitiatief dat je alles kan luisteren voor dat geld :)

Vind het zo gierig om alle muziek gratis te gaan luisteren :P
Bericht Geplaatst op 18 apr 2012 22:05 

Hardtraxx Veteran

Ik heb hier thuis 16 cd's/albums, 14 dvd's liggen en tientallen vinyls, ik ga naar feesten (waar ook weer consumpties etc. bij komen kijken)... Kortom ik vind dat ik wel ruimvoldoende geld in de scene stop. Als ik platen niet kan vinden of als ik ze écht heel erg vet vind, dan koop ik ze. De rest download ik "illegaal" (wat het niet is in NL).
Bericht Geplaatst op 18 apr 2012 22:47 

Hardtraxx Veteran

Ik download ook het meeste. Artiesten verdienen genoeg aan me door de feestjes die ik bezoek.
Bericht Geplaatst op 18 apr 2012 23:28 

Hardtraxxer

Ik download alles illegaal. (en verder verspreiden ook) :innocent:
Het is voor mij als tiener gewoonweg bijna niet te betalen.
Maar de bedoeling is om later een aantal van mijn favo nummers te gaan kopen,
Maar moet ik eerst wel meer gaan verdienen xd
Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen