Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2014 18:06 

Nah. Het is de bedoeling dat meer mensen de kar gaan trekken zodat dit een veelgebruikt topic gaat worden. Ik denk dat dat wel moet lukken. Een Q&A met Nerazzurro zie ik trouwens wel zitten, maar ga ik zelf niet aanmaken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2014 18:32 

Da Predator - Out of Control

Deze track geeft mij echt kippenvel. Snoeiharde kick en die geluiden erbij zijn zo vet! Wat vinden jullie van Artcore?
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2014 00:37 

Kraak... Piep...

Dat het ten eerste geen snoeiharde kick, maar gewoon een standaard kick voor die tijd, is maar Artcore is wel vet, bijna altijd wel een lekkere drive.

dit is een harde kick in die tijd.

Of dit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2014 02:24 

Ja ok snoeihard was misschien niet het goede woord maar ik vind die 'standaard kick' wel een behoorlijk aangenaam geluid. Dreunt lekkerder door dan die plastic zooi van tegenwoordig.

Lekkere nummers trouwens Broken Balance. Vienna Bass vind ik persoonlijk niet zo heel hard maar wel een lekker nummer. Die van Neophyte gaat ook wel lekker ja. Nog maar eens wat spammen dan als je het niet hard genoeg vindt.

Laurent Hô vs. Randy ‎- Mlatonic - France Vs. Italy
Dr. Macabre - Kiss My Entire Ass
Mescalinum United - Symphonies Of Steel Part 3
La Peste - Jubilation Des Rustiques
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2014 15:18 

Hardtraxx Veteran

Oké dat artcore/early is dus echt niets voor mij :P

Klassiekertje voor mij:

Bulldozer Project - Arise (Na-Goyah Remix)
http://www.youtube.com/watch?v=ibDRmCW_0e4
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2014 17:44 

Toegegeven, die laatste voorbeelden van mij waren ook niet de gelukkigste voor early hardcore xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2014 18:33 

Ik vind zelf die sound van Ruffneck, Cenobite, H2OH, K.N.O.R., Mokum enzo het vetst. Of stevige early terror van The Destroyer.

Vinden jullie hier dan van? Ik vind het wel een lekkere sfeer hebben.

Dit is gewoon raggen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2014 16:15 

Kraak... Piep...

Mokum is voor mij 50/50
En ik ben meer fan van de early terror van Neophyte en Drokz.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2014 18:39 

Zijn ook helden inderdaad. Maar aangezien dit een dialoog is tussen 2 man zal ik maar ophouden :(

Maar niet heus.

Geweldig nummer!

Dit is geen terror plaat maar wel een goede imo. Die kick :bomb:
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2014 14:42 

Kraak... Piep...

Niet dat het een discussiepunt is maar ik ga een mix van 100-200 tracks maken met alle bekende hardcore anthems van de eersten (Holy Noise - Nightmare) tot de laatsten (Tha Playah - Empire Of Eternity)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2014 20:20 

Hardtraxx Veteran

Nice :) Zijn heel wat dikke anthems gemaakt over de jaren. Zoo, Enter The Timemachine, Unleash The Beast, Lost in Dreams (Weapon X Remix), The Hunt, Design The Future, The Genesis, Eternally Dark, zooooo veel moois :love:
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2014 20:44 

Heb zelf minder met anthems maar kan misschien wel leuk zijn ja. Beste anthem waar ik aan denk is The Relic - Between Light & Shadow.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2014 13:08 

Kraak... Piep...

Het zijn er in totaal 187 geworden en die jullie noemen zitten er ook allemaal in.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 aug 2014 22:04 

Hardtraxx Veteran

TL;DR: De hedendaagse mainstream hardcore spreekt me niet meer aan. Ik zoek nieuwe hardere mainstream tracks en oudere hardere mainstream tracks die me wel aanspreken. En een vraag aan de Industrial luisteraars (onderaan) :)

---

Ik zit de laatste tijd dus een beetje met een probleem op hardcore gebied: er komt namelijk tegenwoordig zo weinig uit wat ik echt leuk vind. Ik snap nu precies wat de mensen doormaken die de hedendaagse Hardstyle niks meer vinden in vergelijking met het oude (ook al kan ik in dat genre zowel oud als nieuw waarderen), want zo voelt het voor mij ook maar dan met de hedendaagse Hardcore. Ik heb welgeteld 13 Hardcore tracks van 2014 in mijn afspeellijst staan, wat toch wel een dieptepunt is.

De releases werden voor mij een stuk minder interessant ongeveer rond de tijd toen This is Hardcore de kop opstak. Artiesten van Traxtorm en Neophyte Records, toch wel 2 leidende labels, maakten in mijn ogen ineens pure troep dat gewoonweg geen Hardcore te noemen was. En de nieuwste releases van deze artiesten die na dat eerste album kwamen volgden die dalende lijn. Van Neophyte Records vind ik momenteel eigenlijk alleen Tieum nog interessant en Tha Playah (maar ik wacht dat album even af), en Traxtorm kan me de laatste tijd al helemaal niet meer boeien met geen enkele release. Maar zelfs de labels die niet aan dit concept meedoen zoals Masters of Hardcore en Hardcore Blasters, toch 2 labels die ik in het verleden echt kon waarderen hebben niet meer de meest sterke releases. Om maar even hier een voorbeeld van te noemen: de laatste Nitrogenetics en Dirty Bastards release op HB en de laatste Re-Style en Wasted Mind release op MOH.

Even artiesten als Mad Dog, AOF, EA en Endymion buiten beschouwing gelaten, worden er door verscheidende artiesten op Hardcore feesten, tegen mijn verwachting in, nog redelijk wat oude nummers gedraaid. Blijkbaar vinden de artiesten hun oude werk nog steeds mooi, of in ieder geval leuk genoeg om te draaien. Daarom snap ik ook niet waarom veel van deze artiesten de softere mainstream richting in slaan. De commercie ja, maar ik denk dat menig Hardcore liefhebber niet zit te wachten op de Thunder remix, Nooit meer slapen remix, A New Today, Badass, Fuck You etc. Wat eigenlijk daarnaast nog veel vervelender is, is dat This is Hardcore tegenwoordig steeds vaker een eigen stage krijgt op feesten. Vroeger wisselde ik vaak af tussen de Hardcore en Hardstyle stages, maar tegenwoordig sta ik om die reden steeds vaker de hele dag door alleen op de Hardstyle stage(s). Daar wordt een groot festival zoals bijvoorbeeld Q-Base dit jaar gewoon spontaan een stuk minder interessant van voor mij.

Ik heb eigenlijk altijd de hardere mainstream Hardcore geluisterd (ik noem het maar even zo om onderscheid te maken tussen de softere mainstream van o.a Evil Activities, Endymion, Kasparov) ongeveer de afgelopen 6 jaar, maar ik ben pas echt actief de releases gaan volgen de afgelopen 2/ misschien 3 jaar. Ik heb hoofdzakelijk deze labels gevolgd: Traxtorm, Neophyte, Hardcore Blasters, Noize Records, in mindere mate Masters of Hardcore (voornamelijk omdat zij geen Youtube kanaal hebben, heb ik denk ik wel een aantal releases gemist in het verleden) en recentelijk Partyraiser Records. Tegenwoordig heb ik dus mijn blikveld wat verbreed op zoek naar Hardcore die ik wel leuk vind, en daarbij kwamen Enzyme en The Third Movement kijken. Ik luister nu ook de The Third Movement on Air podcast van Promo, voornamelijk omdat het gepresenteerd wordt als de donkere Hardcore podcast. Ook daar vind ik niet alles even leuk van, maar dat komt denk ik omdat ik nog niet zo bekend ben met de Industrial Hardcore.

---

Dus (nu komt het!) wat wil ik nu eigenlijk bereiken met deze post?
Ik ben op zoek naar interessante nieuwe hardere mainstream releases, maar daarnaast ook wat oudere hardere mainstream releases. Ik ben van plan mijn blikveld ook te verbreden naar Industrial Hardcore, maar ik heb al enkele posts van Steffnov/Stan/Dakpan gezien die de beginnende Industrial Hardcore luisteraar helpen. Ik vraag daarom alleen naar hardere mainstream releases. Van de eerder genoemde labels is natuurlijk een enorme discografie, maar ik zou graag willen weten wat jullie nou zelf de beste platen of albums vinden van de afgelopen jaren zodat ik niet door de gehele discografie van die labels hoef te gaan. Ik denk dat de Industrial luisteraars niet zo heel bekend meer zijn met het huidige hardere mainstream werk wat tegenwoordig uitgebracht wordt, maar wellicht kunnen jullie me wel helpen met de oudere releases.
Voorbeelden van hardere mainstream artiesten die ik waardeer:
Artiesten zowel tegenwoordig als vroeger (o.a): Angerfist, Noize Suppressor, Tieum, Promo, Tha Playah, Miss K8, Day-Mar, Nosferatu…
Artiesten die vroeger beter kon waarderen (o.a): vrijwel alle artiesten van Traxtorm, Neophyte en Hardcore Blasters
Artiesten en labels waar ik vrij slecht bekend mee ben: vrijwel alle artiesten van Enzyme, The Third Movement ( :$ )

Een paar recente tracks van 2014 waarvan ik de stijl echt kan waarderen:
1) Promo – Eternally Dark
2) I:Gor – Game Tight
3) Tieum – Night Rider
4) Predator & Triax – Diminish
5) Tieum & Angerfist – Dirty Man
6) Angerfist - Burn This MF Down
Ik vroeg me ook af waar onder welk genre in de hardcore Game Tight precies valt. Dat is een track die ik echt kan waarderen, en ik zou graag soortgelijke tracks beluisteren, maar ik ken eerlijk gezegd geen een andere track die er wat van wegheeft.

Tot slot heb ik nog een vraag aan de Industrial Hardcore luisteraars: ik zie dat de meeste Industrial luisteraars op Hardtraxx eigenlijk alleen maar gefocust zijn op Industrial en de mainstream Hardcore links laten liggen, maar dit was neem ik aan niet altijd zo. Wat heeft jullie doen stoppen met het luisteren naar de hedendaagse mainstream Hardcore? Zijn het ongeveer dezelfde redenen als dat ik hierboven beschreef (dus dat de releases je niet meer konden boeien)? Ik ben daar erg benieuwd naar namelijk.

Ik ben er van op de hoogte dat dit topic bestaat, maar niet alles is even up-to-date en met 17 setjes kom ik ook niet echt heel ver. Overigens niets dan waardering voor dat topic verder :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 aug 2014 02:30 

Kraak... Piep...

Hoi
Op het moment dat ik dit typ hoor ik het letterlijke probleem. Ik ben een Tommyknocker Tribute aan het maken. Dit is dus inclusief zijn spul op TiH en zijn oudere harde mainstream werk als Criminal e.d. en zijn oudste werk als Fuck This Track Up.
Dan hoor ik toch echt een verandering. In het begin (Jaren 90 tot 2000) hoor ik veel gelijkenissen, dit komt eerder omdat HC populair is en er nog niet zo veel variaties en mogelijkheden in productie zijn door VST's.
Vervolgens begon men na de zogezegde dood van HC meer te experimenteren. En zo kwamen de gevarieerde sounds. HC werd steeds populairder, tot op deze dag nu het weer een beetje in spotlights staat. Het begon een beetje met Angerfist die MOH tot de top haalde van 2004 tot 2012, en Neophyte en Evil Activities met Neophyte records (Neo van 2000 tot 2006 en EA van 2008 tot 2012). En vervolgens kwam de trend van de tragere hardcore. Dit kwam een beetje in stand door de Hardstyle scene. De tracks Amnesys - The Purest en The Outside Agency - The Strangers werden behoorlijk wat gedraaid door hardstyle artiesten. De wat lichtere raw (A2/Fusion) deed vooral The Purest en de hardere artiesten (TC, Spoontech) gingen vooral voor The Strangers.

The Purest werd het meest opgepikt. Veel hardstyle liefhebbers vonden de plaat goed. Het TiH concept was verantwoordelijk voor deze plaat. Je snapt dus wel waar het heen gaat. Veel mensen die meer van de raw hardstyle waren gingen deze tragere vorm van hardcore luisteren. Waar TiH dus op inspeelde.
Vervolgens had je dus een grote groep liefhebbers die voor de tragere stijl gingen. Meer omdat het op hardere hardstyle leek dan hardcore. Daarom heb je deze, in mijn ogen, trage verkrachting van hardcore.

Je hebt goeie trage hardcore maar deze worden dan ook gecombineerd met enorm ruige kicks. Wat goed is wat zulke kicks hebben meer kracht als ze trager zijn. Kijk maar naar wat ouder Third Movement industrial spul. Of tracks van Dark Descent.

Op Jouw Vraag
Hedendaags vind je helaas niet meer echt harde mainstream. Niet de goeie melodieën met een harde kick.
Het beste waar je op kan hopen is een goeie track van de MOH kant of de Hardcore Blasters kant. Burn This MF Down, Unconquered, Dirty Man, Reign Destruction en Nonsense zijn nog wel een paar noemenswaardige maar ze zijn natuurlijk nooit zo als de sounds van 2002 - 2012.

Ik kan je daarom echt alleen maar ouder spul aanraden om dichter bij jou voorkeur te komen.
Ik zal toch proberen je wat huidige labels en platen aan te raden. Ik noem geen releases omdat platen wat specifieker zijn, en je de releases er wel bij kan zoeken.
Huidige melodieuze mainstream

Moet je toch bij Masters Of Hardcore, Enzyme Records, The Third Movement, Noize Records en Hardcore Blasters wezen, Losse Artiesten

MOH : Angerfist - Burn This MF Down, Angerfist - Street Fighter, Re-Style & Bass-D - Bust Out, Re-Style & Korsakoff - Unconquered, The Masters Elite - Tied By Sound en Re-Style & Catscan - Reclaim.
(Houd dus vooral Re-Style, Angerfist en Catscan in de gaten)

Enzyme Records : Nosferatu - Hell, Endymion & The Outside Agency - Pretty Much Fucked (Pandorum Remix), Ophidian - The Rain, Nosferatu & Lunatic & Miss Hysteria - Technology Exceeds.
(Ophidian en Lunatic & Miss Hysteria maken altijd wel goeie mainstream nummers, kijk vooral naar hun)

The Third Movement : Promo - Ridiculous, Promo - Eternally Dark, D-Passion - The Reason
(Hier valt niet veel over te zeggen omdat er weinig mainstream langs komt, maar wat er komt is wel hard, de enige die je in de gaten moet houden zijn Promo en D-Passion eigenlijk, The Wishmaster is nu best meh)

Noize Records : Noize Suppressor - Let These Motherfuckers Know, Stereotype - March To The Drums, Stereotype & Noize Suppressor - Never Look Back, Noize Suppressor - Music Makes Me High.
(Alles wat hier nog vanaf komt heeft een flinke tint drive en goeie kicks, NS blijft goed)

Hardcore Blasters : Nitrogenetics & Nick Drone - Reign Destruction, Dirty Bastards - Real Bastards
(Je moet hier ook veel geluk hebben wil je een wat hardere track vinden met een goeie melodie, Juanma en Nitrogenetics is je enige goeie gok)

Losse Artiesten : Neox, Placid K, Meagashira, Dione.

Huidige ruigere mainstream

Hier moet je bij Negative Audio, DNA Tracks, Partyraiser Records Losse artiesten

Negative Audio : Ik kan je niet echt specifieke releases noemen, dit zijn gewoon algemene hardere mainstream tracks. Weinig melodie, veel drive en fx. Negative A kan dit vooral goed, Counterfeit wil er soms nog wel eens een melodieus tintje over gooien.

DNA Tracks : Amper nog actief, alleen E-Noid releast er af en toe nog op. Op dit label vind je onder de laatste releases meer een combo tussen darkcore, duistere sounds, met mainstream.

Partyraiser Records : Hoewel de meeste tracks niet echt serieus te nemen zijn heeft Partyraiser zelf vaak redelijk wat tracks met een aardige kick en goeie drive er in. Als dit meer je ding is zou ik hier wat nummers zoeken.

Losse Artiesten : Tieum, Unexist, Project Omeaga, Ruffneck.

Oudere nummers
Tja hoe kan ik je hier op weg helpen. Het zijn er zo veel. Deze tijd heeft echt zo en zo veel goeie nummers.
Het beste wat ik je kan meegeven is het luisteren van CD's. Compilatie CD's uit die tijd. Voor jou zal het meer de tijd 2002 - 2012 zijn.

Het beste wat ik je kan geven zijn Compilatie CD's denk ik. En dan de compilatie CD's van de grootste labels. MOH, Rotterdam Records en Traxtorm Records. Zo ben ik aan een bredere kennis van tracks en smaak gekomen.

De eerste zijn de Masters Of Hardcore I tm XXXV
I : http://www.discogs.com/Various-Masters- ... ase/147876
XXXV : http://www.discogs.com/Various-Masters- ... se/4491482

Dit zijn selecties van de beste mainstream tracks van 2000 tot 2013. Deze hadden vaak de grootste mainstream nummers er op staan met natuurlijk veel vertegenwoordiging van mensen uit het eigen label. Dit is de serie waardoor ik veel meer verschillende soorten hardcore ging luisteren.

De tweede zijn de Always Hardcore Compilaties I tm vol.23
I : http://www.discogs.com/Stunned-Guys-Alw ... ase/138315
vol.23 : http://www.discogs.com/Stunned-Guys-Alw ... se/2055190

Deze compilatie is altijd mijn favoriet geweest. Puur om dat de selectie van tracks altijd goed waren. Stuk voor stuk parels. Vooral bij de laatste 8. Als je niet zo into early bent zou ik de eerste 6/7 compilaties overslaan.

De derde laatste zijn de Hardcore To The Bone Compilaties II tm XVI
II : http://www.discogs.com/Panic-Neophyte-H ... ase/208925
XVI : http://www.discogs.com/Various-Hardcore ... se/3159651

Deze series volgde ik niet compleet maar hadden altijd geniale tracks van The Viper, Neophyte, Tha Playah e.d. er tussen zitten dus ik haalde ze altijd wel.

In totaal, dat houd je ook even lekker bezig. Zou ik gewoon compilatie CDs gaan luisteren van deze labels. Zo hoor je alle goeie mainstream tracks uit die tijd. Zodra je je draai er om hebt gevonden ga je meer naar de specifieke artiesten en labels zoeken die bij je passen.

Hardere compilaties
Als je toch wat hardere compilaties wil dan zou ik gaan kijken bij

A Gathering Of Styles (Enzyme Records) : http://www.discogs.com/Various-A-Gather ... aster/1949
Demolition (The Third Movement) : http://www.discogs.com/Various-Demoliti ... ase/724663

Megarave (Megarave Records) : http://www.discogs.com/Various-Megarave ... ase/264222

Hellraiser (Megarave Records) : http://www.discogs.com/Various-Hellrais ... ase/131194

DNA VA Compilations (DNA Tracks) : http://www.discogs.com/Various-DNA-Gene ... ase/347454

Ik hoop dat ik je hiermee help.

Tot slot heb ik nog een vraag aan de Industrial Hardcore luisteraars
Ik ben begonnen met hardcore luisteren toen ik nog niet zo oud was (1999) maar dat waren maar een paar onschuldige casettes. Dit waren nog early tracks (Buzz Fuzz) toen ik 12 was ging ik pas gerichter zoeken en begon ik dus met die compilaties en zo lag mijn interesse in de mainstream.
Ik zocht toen vaak naar de wat hardere tracks en kwam toen een beetje via Angerfist zijn hardere werk richting Ophidian en zo de industrial in. Sinds de laatste 4 jaar is de mainstream flink achteruit gegaan (Eerst Angerfist en Evil Activities, daarna Endymion en Art Of Fighters) Angerfist is de enige daarvan die weer teruggekomen is. Zodoende ben ik steeds meer naar Industrial gaan luisteren, en sinds die het harde nog wel bieden en sinds hun nog wel varierend zijn ben ik steeds meer naar die kant gegaan. Ik luisterde het al wel (oude Mindustries, TOA, N-Vitral, Rude Awakening, Frame Of Mind, Sandy Warez en Ophidian platen zijn goddelijk) maar nu zocht ik er veel meer naar.

Ik denk dat bij anderen die omslag compleet heeft plaatsgevonden, of mensen zijn er in een keer in gekomen via Schranz of D&B/Breakcore e.d. Maar industrial was eerder ook veel ontoegankelijker dan nu (en dan heb ik het over echte Industrial van de oudere T3RDM dingen en TOA en Dark Descent en niet het halve spul van N-Vitral tegenwoordig) nu zijn sommige artiesten vrij toegankelijk.

Ik vond bijvoorbeeld vroeger N-Vitral echt geniaal. Altijd creatieve harde lompe tracks met zieke overdistortion en diepe harde kicks. Tegenwoordig produceert hij bijna een soort van harde mainstream met een opgevoerde kick. Het zelfde geldt voor D-Passion.

TL;DR : Doordat de mainstream over de laatste 4 jaren is verpauperd en de Industrial toegankelijker is geworden hebben mensen zich afgezet van mainstream en zijn overgestapt naar industrial, of meer de hardere mainstream, grensje industrial. Het weegt nog altijd niet op tegen de mainstream (TiH) liefhebbers.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 aug 2014 19:32 

Hardtraxx Veteran

pim0412 schreef:
Ik ben op zoek naar interessante nieuwe hardere mainstream releases, maar daarnaast ook wat oudere hardere mainstream releases.

Het is lastig om door jouw post en je genoemde artiesten en labels te bepalen welke smaak je hebt. Je noemt bijvoorbeeld een Angerfist, wiens stijl in de loop der jaren erg vaak is veranderd (zoals bij bijna alle artiesten).
Je zegt wel fan te zijn van harde mainstream. "Hard" is altijd erg vaag, want wat is nou hard? One of These Days van Neophyte & Evil Activities is een harde track, maar Redemption van Art of Fighters is ook erg hard. Je merkt dat beide stijlen enorm anders zijn. Ik zal je een lijstje voorgeven met een aantal gouden oude mainstream tracks. Als je deze allemaal wil beluisteren en je oordeel over de betreffende tracks wil geven, krijg ik wat beter door wat je smaak is en zal ik wat tracks, artiesten en labels voor je uitzoeken waar je mee kan zoeken.

pim0412 schreef:
ik zie dat de meeste Industrial luisteraars op Hardtraxx eigenlijk alleen maar gefocust zijn op Industrial en de mainstream Hardcore links laten liggen, maar dit was neem ik aan niet altijd zo. Wat heeft jullie doen stoppen met het luisteren naar de hedendaagse mainstream Hardcore? Zijn het ongeveer dezelfde redenen als dat ik hierboven beschreef (dus dat de releases je niet meer konden boeien)? Ik ben daar erg benieuwd naar namelijk.

Goede, leuke vraag! Ik zelf ben rond eind 2010, begin 2011 toevallig de promovideo van Scenocide 202 tegengekomen. Ik vond het een heel aparte stijl, maar hij sprak me heel erg aan. Rond die tijd - laten we zeggen, gaandeweg 2011 - kwam ik op het punt waar jij nu zit, namelijk dat ik de releases uit die periode steeds minder interessant vond. Dit gold voor mij voor zowel hardstyle als hardcore. Omdat ik niet zo veel tijd meer kwijt was met die genres, besloot ik mij meer te verdiepen in de stijl van Scenocide 202 en zodoende kwam ik uit bij een hoop Industrial en hele "donkere" hardcore. In dezelfde tijd kwamen dubstep en drum & bass heel erg op, wat ik ook erg tof vond. Uiteindelijk ben ik via die wegen bij crossbreed en "hard" drum & bass uitgekomen. Dat verhaal wil ik best vertellen (als daar interesse voor is), maar dat zal dan morgen worden - evenals het lijstje met tracks waar ik het eerder over had - omdat ik nu weg moet :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 aug 2014 20:15 

Hardtraxx Veteran

@Broken Balance: Bedankt voor de uitgebreide post! :)

Over het deel van de huidige melodieuze & ruigere mainstream: Op enkele tracks na die je hebt gepost staan de meeste inderdaad al in mijn afspeellijst. Ook de meeste artiesten die je hebt opgenoemd zijn tegenwoordig degenen die ik het meest in de gaten hou. (Behalve bij HB, daar kan ik niet zoveel meer mee) Wel ga ik nog even wat recente releases beluisteren van enkele voor mij onbekendere artiesten die je hebt opgenoemd, en daarnaast nog wat recente releases van TTM, Enzyme en Negative Audio.
Ik denk toch dat ik het verder meer zal moeten zoeken in de wat oudere releases.

Over het deel van de oudere tracks: Top, hier kan ik denk ik wel wat mee! Ik ga er zeker een aantal een luisterbeurt geven, hopelijk helpt dat me verder. Bedankt voor de moeite die je erin hebt gestoken :thumbup:

STAN- schreef:
Je zegt wel fan te zijn van harde mainstream. "Hard" is altijd erg vaag, want wat is nou hard?

Ik noemde het maar even de hardere mainstream hardcore om onderscheid te maken, omdat ik namelijk het idee had dat wanneer ik het begrip 'mainstream hardcore' zou gebruiken, je al snel denkt aan bijv. het huidige werk Evil Activities, Endymion, veel #TiH spul etc., en dat wil ik dus absoluut niet. 'Hard' is inderdaad een vaag begrip, maar ik wist even niet anders hoe ik het verschil moest omschrijven. Ik snap dat het dan moeilijk is om door deze omschrijving mijn smaak te bepalen, en ik ben dan ook zeker geinteresseerd in dat lijstje van gouden oude mainstream tracks. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 aug 2014 13:58 

Hardtraxx Veteran

pim0412 schreef:
ik ben dan ook zeker geinteresseerd in dat lijstje van gouden oude mainstream tracks. :)

Art of Fighters - Digital Shampoo [TRAXTORM RECORDS]
Tha Playah - I Call Tha Shots [NEOPHYTE RECORDS]
Bulldozer Project - Arise (Na-Goyah Remix) [COOLMAN RECORDS]
DJ D - Shock The Future [HARDCORE BLASTERS]
DJ JDA ft. DJ Redemption - What The Fuck [MASTERS OF HARDCORE]
DJ Mad Dog - Disorder [TRAXTORM RECORDS]
Endymion & Ophidian - Petrifaction [ENZYME RECORDS]
Neophyte vs Lenny Dee - The Future Priests of Now [NEOPHYTE RECORDS]
Day-Mar - Fuckin Motherfuckin Slit [MASTERS OF HARDCORE]

Zoals je misschien merkt probeer ik vooral te ontdekken of je houdt van:
a) De meer melodieuze hardcore, variërend van een relatief laag tot gemiddeld tempo
b) De iets minder melodieuze hardcore, op een redelijk gemiddeld tempo
c) Snellere hardcore
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 aug 2014 14:56 

Hardtraxx Elite

Kende "Da Bulldozer Project - Arise (Na-Goyah Remix)" nog niet, vette shit :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2014 12:01 

Hardtraxx Veteran

SkiggyRapz18 schreef:
Kende "Da Bulldozer Project - Arise (Na-Goyah Remix)" nog niet, vette shit :thumbsup:

Tof he :D Vind het de beste remix van Arise die ik tot nu toe gehoord heb.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 sep 2014 21:59 

Hardtraxx Elite

De Na-Goyah remix van BuzzFuzz - Dreamgirl mag er ook wel wezen :)

jammer dat Na-goyah niet zo veel leuks heeft gemaakt de afgelopen tijd, ik had bij hem altijd wel het idee dat het ruig en hard is maar wel met een mainstream tintje eraan en dat klonk altijd wel aardig. Here come's the....
vind ik wel met afstand de beste van hem. Dit klinkt gewoon als echte hardcore vind ik.

De laatste paar jaren ben ik me steeds meer op DNB/Crossbreed gaan focussen simpel weg omdat de hardcore steeds meer veranderd is happy mainstream, met als dieptepunt Endymion.

Artiesten als Sei2ure , Synapse, TOA , Switch, Deathmachine, Angel, Tymon, Ruffneck, Mindustries , Ophidian maken gelukkig wel nog (Industriale) Hardcore. Deze Artiesten moeten wel koesteren en misschien vergeet ik er nog wel een paar.....

Industriale Hardcore luister ik al sinds dat Genosha er mee begon en het bevalt nog steeds. Oscillation Overthruster uit 2005 is 1 van de beste tracks die ik ooit gehoord heb :worship:

Dit in combinatie met de echte hardcore van periode 2000-2010 was het bijna altijd een feest als er weer iets uit kwam op de toonaangevende labels, En nu? Tja....Alleen Noize Suppressor heeft de laatste tijd nog een aantal leuke dingen gedaan. En ik moet zeggen dat enzyme ook weer iets van zijn oude style terug krijgt. Hopelijk volgen er meer labels...
Vorige  1, 2, 3, 4
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen