Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2, 3, 4  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2014 14:14 

Wat ik wil
Ik zal proberen kort uit te leggen wat ik wil (sorry niet gelukt). Ik wil een topic openen waar men dieper in gaat op alles dat met hardcore te maken heeft, omdat ik vind dat daar nog geen ruimte voor is op deze site. Dat vind ik omdat er wel wat topics zijn waar erover gepraat kan worden, maar de discussie wordt vaak afgekapt omdat het dan offtopic gaat.

Toepassing
Dat is bijvoorbeeld zo bij releases. Daar heb ik wel eens gehad dat ik een track niet goed vind en iemand anders is het daarmee oneens. In dat topic gaan we dan praten over de ontwikkeling van de desbetreffende producers door de geschiedenis en dat is niet de bedoeling van een release topic. Hier kan dan gepraat worden over die producers, labels, feesten en weet ik veel wat allemaal.

Ik kan nog wel een voorbeeld geven. Laatst was er een discussie over hardstyle op Masters of Hardcore. Dit topic zou ervoor kunnen dienen als platform voor die discussie, omdat de geschiedenis van MOH en de positie in de scene daarbij betrokken kunnen worden. Er kan dan dieper op zaken ingegaan worden wat in andere topics niet kan omdat het dan niet meer over het aankomende feest gaat. Zo kunnen meerdere dingen in een discussie erbij betrokken worden en dat leidt tot meer kennis en discussie.

Ook kunnen mensen hun kennis over hardcore hier delen zodat de nieuwe generatie (ik bijvoorbeeld) ervan kunnen leren. Weet niet in hoeverre dat hier van toepassing is qua generaties :P

Conclusie
Ik weet ook niet precies waar dit topic toe kan leiden maar ik voel uit mezelf de behoefte om meer en dieper te praten over allerlei zaken in de hardcore. Welke onderwerpen dat dan precies zijn weet ik niet.

Ik zou zeggen: zet gewoon eens iets neer. Een mening, bijv over een cd of podcast die je beluistert. Welk feest is je bevallen of waar vond je de sfeer slecht? Van welke labels vind je dat ze goed of slecht bezig zijn? Welke ontwikkelingen in de scene vind je goed of minder goed. Wat je maar kan bedenken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2014 14:33 

Ik zal maar beginnen. Ik ben de laatste tijd opzoek naar oude hardcore CD's omdat die vroeger nog wel interessant waren. Zo heb ik bijvoorbeeld een CD van Laurent Hô genaamd Hardcore III met hele gave muziek. Het is een industriele soms snelle sound. Het wordt wel early industrial/early terror of frenchcore genoemd maar totaal niet te vergelijken met nu. Ik heb totaal geen idee hoe deze stijl toen leefde maar nu is het dood en de gemiddelde feestbezoeker moet er niets van hebben volgens Drokz (zie die laatste release van Drokz die niet op het forum te vinden is). In dit geval waren het footworxx bezoekers, volgens mij geen standaard publiek of wel? Ik vind het in ieder geval erg gaaf en zeer fijn voor de afwisseling met huidige industrial of terror.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2014 15:40 

Hardtraxx Veteran

En waarom moet er hier een apart topic voor aangemaakt worden? Alles is te vinden in andere topics.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2014 16:14 

Qlown schreef:
En waarom moet er hier een apart topic voor aangemaakt worden? Alles is te vinden in andere topics.

Daar heb ik twee hoofdredenen voor:

Ik denk dat een algemeen topic tot meer en betere discussies leidt, omdat in zo'n topic het genre als geheel wordt beschouwd. Discussieonderwerpen hebben vaak raakvlakken met elkaar en ik denk dat in een algemeen topic er meer gezegd wordt over hardcore. Dat vind ik belangrijk omdat ik vind dat hardcore een beetje het ondergeschoven kindje is op deze website. Ik wil met de weinige hardcore liefhebbers hier meer kunnen praten over mijn geliefde genre. Ik denk dat dat op deze manier beter kan ook om de volgende reden:

Er zijn enorm veel onderwerpen die in de overige topics niet aan bod komen. Door dit topic te openen gaan mensen misschien eerder over een onderwerp praten omdat ze hier over van alles kunnen praten. Ik vind ook dat er in de topics die bestaan teveel verwacht wordt dat het alleen over dat topiconderwerp mag gaan. Ik denk door een algemeen topic te openen meer reden tot discussie te creëren en dat vind ik leuker. Maar misschien denkt de rest daar heel anders over en vindt dit geen goed idee. Dat kan ook. Ik doe dit in het belang van deze site en mezelf en andere liefhebbers die alles van hardcore willen ontdekken en uitproberen. Daarvoor is een algemeen topic naar mijn mening essentieel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2014 17:56 

ok doei
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2014 18:04 

Als je het niets vindt reageer dan alsjeblieft niet. Zeg dan liever waarom je dit niets vindt. Ik wil gewoon serieuze reacties want mijn intentie is ook serieus. Als hier geen vraag voor is dan vind ik het prima, maar zeg het dan op een normale manier.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2014 18:06 

Hardtraxx Veteran

Hey Nera, daar is geen vraag naar. Naar, dus niet voor.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2014 18:42 

Hardtraxx Veteran

Om even serieus te reageren: Dit voegt op deze manier niets toe. Hardtraxx en Partyflock zijn niet met elkaar te vergelijken. Hier worden releases in de releases-sectie besproken, livesets in de livesets-sectie, et cetera. Als je een topic wil over verschillende visies op hardcore (zowel in het verleden, het heden als in de toekomst) raad ik je aan om een wat specifieker topic te maken. Denk aan de hardstyle varianten ervan zoals het "Debating 003: Hardstyle, waar gaat het heen?"-topic.

Daarnaast raad ik je aan een korte(re) en overzichtelijke openingspost te maken, d.w.z. een openingspost met kleine(re) alinea's, correct Nederlands, enzovoort. Opsommingen van vragen zijn bijvoorbeeld enorm saai om te lezen, waardoor je minder mensen aanspreekt om op zo'n topic te reageren en zich in de discussie(s) de mengen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2014 19:39 

Ik wacht gewoon even af of er animo voor is en anders vind ik dat jammer maar is er niks tegen te doen. Als je zelf ideeën hebt laat dan weten want ik voel een behoefte om met anderen te discussiëren over deze muziek in het algemeen. Misschien is dat ook bij anderen zo vandaar dit topic. Een topic zoals "Debating 003: Hardstyle, waar gaat het heen?"-topic wil ik juist niet omdat het niet breed genoeg is en ik denk dat er teveel gezeurd wordt over alleen maar de huidige mainstream hardcore. Ik wil het juist breder beschouwen. Het moet iets zijn waar mensen gebruik van kunnen maken om muziek te ontdekken en daarover te praten met anderen. Ik vind dat er aan die behoefte niet wordt voldaan op dit forum.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2014 19:57 

Hardtraxx Veteran

Nerazzurro93 schreef:
ik denk

En daar gaat het al fout.

Je zegt dat het iets moet zijn om muziek te ontdekken.. Ik kan me niets beters voorstellen op dit forum dan gewoon de releases-sectie van hardcore in de gaten te houden. Daar kun je er ook meteen over praten met anderen. Mocht je dan als nog vinden dat aan die behoefte niet wordt voldaan hier, dan is dit misschien toch niet jouw forum? Dan ga je toch naar een ander forum? Dat is winst voor beide partijen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2014 20:06 

Geen commentaar, persoonlijke aanvallen was nou juist niet wat ik wilde met dit topic.

Ik wil deze set even met jullie delen:

Het is een set die een beetje aangeeft hoe grote feesten weer wat interessanter kunnen worden. De set is hard, energiek, duister en blij en allerlei stijlen worden gecombineerd. Het is ook nog op een leuke manier in elkaar gemixt. Van mij mogen meer producers op grote feesten allerlei stijlen door elkaar draaien. Lijkt me hartstikke gaaf.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2014 20:12 

Hardtraxx Veteran

Nerazzurro93 schreef:
persoonlijke aanvallen was nou juist niet wat ik wilde met dit forum.

Sorry maar je lokt ze wel een beetje uit op deze manier. Echter was dit een keer niet als persoonlijke aanval bedoeld.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2014 20:21 

Hardtraxx Veteran

STAN- schreef:
Dan ga je toch naar een ander forum?

Welke precies? :P

Hardcore mag best meer aandacht krijgen op dit forum. Heeft dit topic een toegevoegde waarde en gaan we hier dingen bespreken? Misschien. In elk geval zou ik zeggen dat een topic zoals deze toch geen kwaad kan.

Plus, veel topics op Hardtraxx hebben op de eerste pagina's vooral negatieve reacties staan, omdat het een overbodig topic zou zijn. Inmiddels, enkele jaren en 50 pagina's verder bestaat zo'n topic nog steeds. Laten we dus eerst maar eens zien hoe dit uitpakt. Mocht het niet nuttig zijn, dan is het in elk geval zo weer naar de bodem verdwenen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2014 21:47 

Hardtraxx Elite

Ik vind dat Hardcore wel wat meer aandacht mag krijgen op hardtraxx. Dat betekent natuurlijk niet dat iedereen spontaan Hardcore moet gaan luisteren, maar het zou mooi zijn als releases bijvoorbeeld beter bij worden gehouden. Daar staat nu vrijwel alleen maar Crossbreed/Industrial en de grote mainstream releases.

Dit is een mooi topic om dergelijke discussies over Hardcore te voeren of wat te vragen, maar het lijkt mij niet verstandig om sets en tracks te delen. Daar zijn namelijk al erg veel topics voor dus dan zou dit topic geen meerwaarde hebben. We kunnen even kijken hoe het loopt en als er geen interesse in is dan valt het topic vanzelf weg.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2014 21:50 

Hardtraxx Veteran

algemeen/wist-je-dat-hardcore-only-t18094.html

Groetjes.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2014 21:52 

Hardtraxx Elite

SL8492 schreef:
http://www.hardtraxx.nl/forum/algemeen/wist-je-dat-hardcore-only-t18094.html

Groetjes.

Een wist je dat topic is anders dan een discussie/praat topic. De nieuwtjes worden daar nog steeds gepost hoor.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2014 21:52 

Donateur

SL8492 schreef:
http://www.hardtraxx.nl/forum/algemeen/wist-je-dat-hardcore-only-t18094.html

Groetjes.

De Wist je Dat topics zijn enkel bedoeld voor WJD-jes en iedere vorm van discussie is niet toegestaan!!!
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2014 21:54 

Hardtraxx Veteran

Ochja tuurlijk, my bad :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2014 22:35 

Hardtraxx Veteran

Ik vind je initiatief wel leuk, alleen is dit topic denk ik juist te breed. Je zoekt het breder dan bijvoorbeeld een debating topic welke Stan aanhaalt, maar dit is het andere uiterste. Zeker in het begin (nu) weet niemand waar ze moeten beginnen.

Wat wil je PRECIES met dit topic bereiken, wat voor dingen mogen er in gepost worden? Persoonlijk vind ik de liveset-sectie en release-sectie goed genoeg zo, en gelul over feesten kan mooi in het topic over dat feest, maar als je voor dit topic een goede meerwaarde kan verzinnen, sta ik er wel achter.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2014 22:56 

Wat ik wil
Ik zal proberen kort uit te leggen wat ik wil (sorry niet gelukt). Ik wil een topic openen waar men dieper in gaat op alles dat met hardcore te maken heeft, omdat ik vind dat daar nog geen ruimte voor is op deze site. Dat vind ik omdat er wel wat topics zijn waar erover gepraat kan worden, maar de discussie wordt vaak afgekapt omdat het dan offtopic gaat.

Toepassing
Dat is bijvoorbeeld zo bij releases. Daar heb ik wel eens gehad dat ik een track niet goed vind en iemand anders is het daarmee oneens. In dat topic gaan we dan praten over de ontwikkeling van de desbetreffende producers door de geschiedenis en dat is niet de bedoeling van een release topic. Hier kan dan gepraat worden over die producers, labels, feesten en weet ik veel wat allemaal.

Ik kan nog wel een voorbeeld geven. Laatst was er een discussie over hardstyle op Masters of Hardcore. Dit topic zou ervoor kunnen dienen als platform voor die discussie, omdat de geschiedenis van MOH en de positie in de scene daarbij betrokken kunnen worden. Er kan dan dieper op zaken ingegaan worden wat in andere topics niet kan omdat het dan niet meer over het aankomende feest gaat. Zo kunnen meerdere dingen in een discussie erbij betrokken worden en dat leidt tot meer kennis en discussie.

Ook kunnen mensen hun kennis over hardcore hier delen zodat de nieuwe generatie (ik bijvoorbeeld) ervan kunnen leren. Weet niet in hoeverre dat hier van toepassing is qua generaties :P

Conclusie
Ik weet ook niet precies waar dit topic toe kan leiden maar ik voel uit mezelf de behoefte om meer en dieper te praten over allerlei zaken in de hardcore. Welke onderwerpen dat dan precies zijn weet ik niet.

Ik zou zeggen: zet gewoon eens iets neer. Een mening, bijv over een cd of podcast die je beluistert. Welk feest is je bevallen of waar vond je de sfeer slecht? Van welke labels vind je dat ze goed of slecht bezig zijn? Welke ontwikkelingen in de scene vind je goed of minder goed. Wat je maar kan bedenken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2014 22:57 

Hardtraxx Veteran

Dit boekwerk is nog net niet zo dik als van Lyst ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 feb 2014 00:18 

Hardtraxx Veteran

Nerazzurro93 schreef:

Wat zie jij als nieuwe generatie? Ik ben bijvoorbeeld pas 19, maar luister sinds de release van Unleash The Beast naar hardcore. Dat betekent dat ik grofweg al 10 jaar naar hardcore luister. Reken je mij dan tot nieuwe generatie in dit geval? :P

Nou goed, ik zal maar eens eens een handje helpen met je idee:

Endymion. Na Abduction weinig echt lekkere platen meer gehoord van Endymion, met als dieptepunt een track zoals Broken. Nou was ik benieuwd naar de Endymion remix van Imagine (DJ D), en ik werd zeer positief verrast. Ik vind het een erg lekkere track, eindelijk weer wat echte hardcore van Endymion.
Zou Endymion deze kant weer terug op moeten gaan? Of toch de richting van de collabs met verschillende hardstyle artiesten?
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 feb 2014 00:35 

Welke kant ze opgaan moeten ze natuurlijk helemaal zelf weten. Verder vind ik het wel meevallen wat betreft die remix. Vind de kick toch heel magertjes en nog steeds geen schim van wat het geweest is. De melodie is gewoon compleet overgenomen en mede daardoor vind ik het geen geslaagde remix.

Ik denk dat ze aan het twijfelen zijn welke kant ze op willen gaan en maar gewoon meegaan met de 'stroming'. Daarmee bedoel ik dat ze even afwachten hoe de mainstream hardcore zich gaat ontwikkelen of dat ze zich gewoon gaan richten op hardstyle. De mainstream hardcore ontwikkelt zich namelijk ook steeds meer naar hardstyle naar mijn mening. En het mag duidelijk zijn dat hardstyle steeds meer terein wint op mondiaal niveau en ik denk dat ze daarvan gewoon willen gaan profiteren.

Ik denk dat de heren niet meer zo bezig zijn met wat ze zelf willen dus de ontwikkelingen in de 'hard' dance scene zullen dat uitmaken denk ik. Ik maak me er niet druk om want ik vind hun muziek niet meer goed en volg ze ook niet meer. Het blijft voor mij bij de 98-03 periode en in mindere mate 2004-2007 ongeveer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 feb 2014 07:16 

Hardtraxx Veteran

Andromeda schreef:
maar het zou mooi zijn als releases bijvoorbeeld beter bij worden gehouden. Daar staat nu vrijwel alleen maar Crossbreed/Industrial en de grote mainstream releases.

Je kan ze dan ook gewoon zelf toevoegen >.< Bij hardstyle is toch ook niet 1 persoon aangeduid om alles bij te houden?

on-topic: van mij mag het topic best blijven. Heb ik op een saaie dag ook weer wat om te lezen en misschien komen hier nog wel wat (oudere) tracks door die ik vergeten ben of zelfs niet ken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 feb 2014 15:03 

Ik denk eerlijk gezegd dat het toch geen goed idee is voor deze site. De vraag is er gewoon niet naar. Er zijn niet zo heel veel mensen die hier alleen voor hardcore komen dus dit gaat denk ik niet zo'n succes worden. Achja ik heb het geprobeerd. Gaan we gewoon verder zoals het was. Ik zie ook weinig steun van hardcore liefhebbers en ik wil ook niet het voortouw nemen omdat zoiets vanzelf moet gaan.
1, 2, 3, 4  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen