Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2014 17:06 

Verder kijk ik bijna geen vids.

Deze is ook wel mooi.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2014 20:06 

Hardtraxx Veteran

Verder niet? Ik hou er juist van om die video's te kijken :loving:

Met als uitschieter van de laatste tijd deze :love:

Zoo geweldig om te zien hoe vrijwel niemand hier stil staat ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 feb 2014 16:03 

Ja toch wel leuk om te kijken ja. Misschien moet ik dat vaker doen. Ja soms kijk ik wel filmpjes van vroeger omdat ik wel zou willen weten hoe het vroeger op feesten was. Lijkt me veel leuker dan nu.

Ik zal eens kijken of ik wat kan vinden ook voor mezelf :P

Dit vind ik persoonlijk best wel gruwelijke film. Hoe dat duistere decor is neergezet is geniaal:

Oja deze is ook wel vet.

Dat dit op tmf was joh. Kan ik me nu niet voorstellen. De plaat in dat filmpje draaide TOA laatst op Fast & Akkurad. Echt een hele vette plaat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mrt 2014 18:58 

Stormtrooper aan de hardstyle ja? Wtf?

https://soundcloud.com/twisted-events/t ... odcast-176

08. Stormtrooper & Minupren - Bass muss ficken (Ncrypta RMX)
09. Lowroller - Partycles

Ronduit teleurstellend. Gadverdamme :sick:
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mrt 2014 18:41 

Broken Balance schreef:
Top 40 is geen genre maar een lijst. Metallica en Slipknot stonden ook eens in de Top 40, maakt dat het dan pop?
Het is gewoon mainstream, melodieus en het is niet verboden om ergens vrouwelijke vocalen in te gebruiken. Dat maakt het echt geen pop. Mainstream is wat de massa van een genre vooral aanspreekt en wat als basis/gewoonte word beschouwd. Zonder softe tracks, geen harde tracks. Pop is gewoon een verzamelterm voor zang en act over simpele deuntjes, vaak gejat, iets wat 80% van de wereld wel slikt. Zo ver ik weet slikt nog niet eens 5% van de wereld hardcore.

Je begrijpt heus wel wat ik bedoel met top 40 invloeden of niet? Daarmee refereer ik naar het feit dat (mainstream) hardcore artiesten steeds meer invloeden in hun tracks verwerken die mij de indruk geven dat ze op zoek zijn naar een breder publiek. En dat zijn meestal invloeden die populair zijn, vandaar mijn verwijzing naar populaire muziek. In hardcore worden ook DnB invloeden gebruikt, en dat krijgt dan wel een aparte naam. Ik vind het dat best logisch dat tracks als Evil Activities - Broken de benaming popcore krijgt, omdat er gewoon een break in zit die makkelijk in een poptrack zou kunnen zitten.

Wat jij zegt klopt als een bus, maar dat doet toch niets af aan het feit dat een groot deel van de mainstream hardcore op zoek is naar een groter publiek? Of ben jij het daar niet mee eens?

In het verleden was mainstream hardcore gewoon een benaming voor alles wat je 'normale' hardcore kan noemen. Maar die muziek was gemiddeld gezien harder dan de mainstream van nu naar mijn mening. Samen met de populaire invloeden van nu geeft mij dat de indruk dat artiesten opzettelijk op zoek zijn naar een groter publiek. Ik vind deze toegankelijkheid niet goed, omdat het naar mijn mening gewoon niet klinkt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mrt 2014 20:05 

Hardtraxx Veteran

Nerazzurro93 schreef:
steeds meer invloeden in hun tracks verwerken die mij de indruk geven dat ze op zoek zijn naar een breder publiek. En dat zijn meestal invloeden die populair zijn

Afbeelding

Nerazzurro93 schreef:
In hardcore worden ook DnB invloeden gebruikt, en dat krijgt dan wel een aparte naam.

Door alleen invloeden zou het al een andere naam krijgen? Ben jij een tweede ExoBassTix die overal een naam voor verzint ofzo? Een hardcore track wordt niet meteen crossbreed wanneer het een paar snares bevat of weet ik veel wat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mrt 2014 21:35 

Nee, wat mij betreft kappen we helemaal met het opdelen van muziek in namen en gaan we terug naar hoe het vroeger was. Het liefst heb ik al het mogelijke op een avond, door elkaar. Daarom ga ik naar hardshock. Ik gebruikte het alleen even om aan te geven welke soort hardcore ik bedoelde en dat is duidelijk wel gelukt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mrt 2014 22:45 

Hardtraxx Addict

Welke setjes kunnen jullie aanraden met wat hardstyle achtige elementen er in? Ik wil m'n muzieksmaak/kennis wat uitbreiden. Alleen hardstyle luisteren begint op den duur te vervelen. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mrt 2014 23:57 

En verder is nog er nog heel erg veel te vinden dat gewoon hardstyle is. Zo'n beetje heel de mainstream hardcore lijkt op hardstyle. Bijna iedereen van Masters of Hardstyle, Hardstyle Blasters, Traxtorm Records en Neophyte Records doen eraan mee.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mrt 2014 17:36 

Hardtraxx Addict

Tnx!
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mrt 2014 18:06 

Kraak... Piep...

Nerazzurro93 schreef:
Zo'n beetje heel de mainstream hardcore lijkt op hardstyle. Bijna iedereen van Masters of Hardstyle, Hardstyle Blasters, Traxtorm Records en Neophyte Records doen eraan mee.

Je kan ook niet eens je hersens gebruiken of iets nakijken voor je iets claimt he :lol:

Deze artiesten hebben allemaal een halve of geen hardstyle/hardcore gemaakt

Day-Mar, Korsakoff (wonderbaarlijk), Re-Style, Dyprax, T-Junction, Tomcat & Rudeboy, Accelerator, Predator, Wasted Mind, Javi Boss, Nitrogenetics, Hellsystem, Juanma, Rayden, Dirty Bastards, Miosa, Placid-K, Unexist, The Sickest Squad, The Stunned Guys, Nico & Tetta, Advanced Dealer, AniMe, Alien T, Furyan, Tha Playah, Tieum & The Viper ten slotte.

Dat is bij elk meer dan 3/4 van het label. Praat niet zo'n onzin vent.
De enige die er echt actief aan meedoen zijn Endymion, EA, Amnesys, Neophyte, Art Of Fighters, Mad Dog en het lijkt erop dat Lowroller en Outblast en Meccano Twins er ook aan beginnen
Eigenlijk ook Angerfist maar zijn tracks behoorlijk richting hardcore (From The Blackness).

@ Bas. Kijk gewoon naar tracks van Die in het onderste rijtje, die hebben over het algemeen wel zulke gemixte setjes.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mrt 2014 18:21 

Kraak... Piep...

Nerazzurro93 schreef:
Je begrijpt heus wel wat ik bedoel met top 40 invloeden of niet? Daarmee refereer ik naar het feit dat (mainstream) hardcore artiesten steeds meer invloeden in hun tracks verwerken die mij de indruk geven dat ze op zoek zijn naar een breder publiek. En dat zijn meestal invloeden die populair zijn, vandaar mijn verwijzing naar populaire muziek.

Bedankt dat je mainstream hardcore even hebt uitgelegd. De hardcore die bij een groot publiek aanslaat. Waar jij dus in jezelf Top 40 en pop bij verzint en het zo gaat noemen, dat is dus onzin

In hardcore worden ook DnB invloeden gebruikt, en dat krijgt dan wel een aparte naam. Ik vind het dat best logisch dat tracks als Evil Activities - Broken de benaming popcore krijgt, omdat er gewoon een break in zit die makkelijk in een poptrack zou kunnen zitten.

Dat komt omdat D&B een identificeerbaar ander genre is. En niemand noemt het popcore alleen jij. Zang betekend niet direct pop. Coldplay heeft ook zang erin, dat maakt het nog geen pop maar gewoon altern/indy-rock. Stevie Wonder zingt ook maar dat maakt het nog geen pop, maar jazz/blues. In een nummer van Pendulum word ook gezongen, dan is het als nog D&B. Maar gewoon mainstream, voor het grote publiek van dat genre of de mensen die net in dat genre komen, iedereen moet ergens beginnen. Pop is het gebruik van de populairste muziek op het moment en gebruik van zang wat aanslaat bij de hedendaagse jongeren. Zang defineer je niet als genre. Zang is een musicaal aspect.

Wat jij zegt klopt als een bus, maar dat doet toch niets af aan het feit dat een groot deel van de mainstream hardcore op zoek is naar een groter publiek? Of ben jij het daar niet mee eens?

Dat doen ze zeker. Maar dat maakt het nog geen pop. Als ze hardstyle publiek opzoeken is dat nog geen pop publiek. Want nogmaals, zang is maar een aspect. Al die popmensjes worden nog steeds weggejaagd doordat er kicks en distortion in zit. Daarom is dit verre weg van de referentie naar pop maar gewoon mainstream verbreden.

In het verleden was mainstream hardcore gewoon een benaming voor alles wat je 'normale' hardcore kan noemen. Maar die muziek was gemiddeld gezien harder dan de mainstream van nu naar mijn mening. Samen met de populaire invloeden van nu geeft mij dat de indruk dat artiesten opzettelijk op zoek zijn naar een groter publiek. Ik vind deze toegankelijkheid niet goed, omdat het naar mijn mening gewoon niet klinkt.

Daar zit je ook weer flink naast. Want alle normale hardcore nu is ook mainstream en alle industrial is industrial, simpel niet?. Vroeger had je net zo goed Industrial zoals Manu Le Malin en Terror zoals Drokz en Artcore zoals Ruffneck en slappere mainstream van Paul Elstak en hardere van Neophyte. Vroeger hadden ze alleen niet meer techniek om meer geluiden te maken om het te onderscheiden. Of wou je Happy Hardcore als mainstream bestempelen?

Nogmaals ik raad je is aan om je goed in te studeren op wat nou verschillende genres zijn en defineren voordat je zulke onzin gaat claimen zoals popcore.

Als het jou niet aanstaat of niet duister genoeg is het niet meteen pop of commercieel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mrt 2014 19:17 

Ik weet heel goed welke hokjes er bestaan in hardcore. Ik wil dan ook geen namen claimen zoals jij dat zegt. Als dat zo overkomt dan neem ik dat gedeelte terug.

Neemt niet weg dat ik de, laten we het houden op, populaire invloeden zoals die op dit moment worden gebruikt in hardcore tracks niet mooi vind. Ik maak me zorgen over die ontwikkeling, omdat ik ook van mainstream hardcore houd.

Ten tweede vind ik dat mainstream hardcore over het algemeen veel en veel slapper wordt, maar dat heb ik al een miljoen keer verteld. Ik wil dat nu niet weer gaan vertellen want dan kom ik weer over als de anti-mainstream, maar ik wil gewoon het beste voor de hardcore scene. Deze ontwikkelingen staan mij gewoon niet aan. Het hardcore gevoel verdwijnt op deze manier en dat is erg jammer vind ik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mrt 2014 20:53 

Kraak... Piep...

Nerazzurro93 schreef:
Ik weet heel goed welke hokjes er bestaan in hardcore. Ik wil dan ook geen namen claimen zoals jij dat zegt. Als dat zo overkomt dan neem ik dat gedeelte terug.

Neemt niet weg dat ik de, laten we het houden op, populaire invloeden zoals die op dit moment worden gebruikt in hardcore tracks niet mooi vind. Ik maak me zorgen over die ontwikkeling, omdat ik ook van mainstream hardcore houd.

Ten tweede vind ik dat mainstream hardcore over het algemeen veel en veel slapper wordt, maar dat heb ik al een miljoen keer verteld. Ik wil dat nu niet weer gaan vertellen want dan kom ik weer over als de anti-mainstream, maar ik wil gewoon het beste voor de hardcore scene. Deze ontwikkelingen staan mij gewoon niet aan. Het hardcore gevoel verdwijnt op deze manier en dat is erg jammer vind ik.

Ik heb het niet over hardcore hokjes alleen maar ook wanneer je kan spreken van een fusie tussen twee genres zoals D&B en Hardcore en in dit geval Pop en Hardcore.

Wat is er zo populair aan zang of melodie. Dat ligt er aan in welk genre je het plaatst en hoe/waarover je zingt en richting welke doelgroep. Pas als iets word beluisterd door minstens 15 miljoen man kan je is spreken van iets in de richting van populair over het algemeen. EA Endymion of Angerfist, de populairsten volgens DJ Mag, halen de miljoen niet eens of misschien net.

En wat boeit het jou als dat selecte groepje iets anders gaat doen. Luister dan gewoon naar anderen. En als jij zo claimt dat je mainstream van tegenwoordig niks vind, zoek het dan ook niet op of ga de oude mainstream luisteren. Dan heb jij er ook geen last van. Als jij het gevoel daar niet bij hebt ligt je gevoel ook duidelijk niet bij mainstream en hou het dan bij de hardere mainstream zoals Noize Supressor, Gancher & Ruin, D-Passion, Promo, Negative A e.d. en als voor jou ook al niks is dan raad ik je aan gewoon in je Industrial/Early hokje te blijven, dan hoeven wij ook niet naar datzelfde gezever van je te luisteren elke keer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mrt 2014 21:16 

De enige reden dat ik me hier druk om maak, is omdat ik bang ben dat er dadelijk geen mainstream hardcore meer is die ik goed vind. Melodie is helemaal niks mis mee en ik wil juist ook muziek waarin originele melodieën gecombineerd worden met snoeiharde kicks. Zoals hardcore vroeger was. Maar ik ben juist bang dat dit helemaal gaat verdwijnen en het net zo als bij hardstyle wordt (als dit het al niet is): 13/12 zooi met gerecyclede sounds, zwakke kicks en dat geblèr door de hele track heen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mrt 2014 21:28 

Nog maar eens een lekker nummertje van vroeger :loving:

Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mrt 2014 23:00 

Hardtraxx Veteran

Vroeger eigenlijk begonnen met hardcore, toen over gestapt op hardstyle. Nu trekt hardstyle me de laatste tijd steeds minder en merk ik dat ik toch graag weer hardcore luister, met name industrial van tegenwoordig. Zou me graag er wat meer in verdiepen, maar weet eigenlijk niet waar ik moet beginnen. :P Goede artiesten naast TOA, Deathmachine, Tymon enz? Heb wel vaak dat ik een aantal nummers (van Ophidian bijv) helemaal super vind en andere echt de grootste troep die ik ooit gehoord heb. :P

Overigens luister ik de oude hardcore wel nog met veel plezier. Hier een aantal van m'n favorieten:

En uiteraard mogen oude plaatjes als Alles Kapot en Je moet je muil houden (en korsakoff plaatjes) niet vergeten worden :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2014 00:49 

Kraak... Piep...

Nerazzurro93 schreef:
De enige reden dat ik me hier druk om maak, is omdat ik bang ben dat er dadelijk geen mainstream hardcore meer is die ik goed vind. Melodie is helemaal niks mis mee en ik wil juist ook muziek waarin originele melodieën gecombineerd worden met snoeiharde kicks. Zoals hardcore vroeger was. Maar ik ben juist bang dat dit helemaal gaat verdwijnen en het net zo als bij hardstyle wordt (als dit het al niet is): 13/12 zooi met gerecyclede sounds, zwakke kicks en dat geblèr door de hele track heen.

Dan nog steeds, waarom blijf je dan geen oud spul luisteren, en in de hardstyle heb je nog steeds labels die het oude nastreven. Dus dan in de HC net zo. En zoals Promo zegt, er zal altijd een anti-beweging wezen. Dus het echte zal nooit weg gaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2014 00:50 

Fijn om te horen Broken Balance. Goed dat je me geruststelt :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2014 21:26 

Donateur

Hardcore boeit me nog steeds omdat dit genre simpelweg enorm veel variatie biedt, ook binnen de mainstream. Ik vind het wel jammer dat Traxtorm en Neophyte de laatste jaren aan creativiteit en originaliteit hebben ingeleverd sinds TiH. Maar als je goed kijkt is er nog steeds genoeg goede mainstream. De albums van Nosferatu en Ophidian waren daar vorig jaar uitstekende voorbeelden van.

Ik hoop alleen wel dat die hele pussy lounge refix-hardcore sound zich niet teveel door gaat zetten :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2014 16:52 

Kraak... Piep...

Voor uw amusement, (zonder linkding anders hapert het als de pest zo)

K-Pax & Orbeat - Keep It Alive
http://www.youtube.com/watch?v=33bftENQCaA
Guyz Of D Hell - Rock
http://www.youtube.com/watch?v=lXAZ_Y00cfc
Bodylotion - Massive
http://www.youtube.com/watch?v=NKrNH9hkHKc
Beasty Boy & Da Vinci - Closer To The Speaker
http://www.youtube.com/watch?v=mDrP0sFy-gc

Wat lekkere oudere platen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2014 17:07 

Broken Balance. Jij weet best veel van millennium hardcore volgens mij. Heb jij misschien nog CD's aan te raden die ik kan downloaden?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2014 17:12 

Kraak... Piep...

Nerazzurro93 schreef:
Broken Balance. Jij weet best veel van millennium hardcore volgens mij. Heb jij misschien nog CD's aan te raden die ik kan downloaden?

De MOH/Always Hardcore/Demolition/Hellraiser/Megarave/Hardcore To The Bone series als je de algemene goeie platen wil meepakken en ook die iets onbekendere.

Zijn ook veel onbekenderen denk ik maar ik ben opgegroeid met die compilaties. Maar Hellraiser & Megarave pakken prime de wat onbekendere tracks mee. Als je specifiek wil zoeken moet je op labels kijken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2014 17:21 

Bedankt, daar kan ik wat mee!
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2014 18:05 

Hardtraxx Addict

Dit topic had net zo goed 'Q&A met Nerrazzurro93" kunnen heten
Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen