Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 aug 2015 10:52 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Kun je niet twee topics maken, eentje met livesets met (zo goed als) volledige TL's. En de ander met livesets zonder TL. Dat wanneer de tracklist eenmaal compleet is, hij wordt verplaatst?? :innocent:
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 aug 2015 11:10 
 

Cemba_ schreef:
Kun je niet twee topics maken, eentje met livesets met (zo goed als) volledige TL's. En de ander met livesets zonder TL. Dat wanneer de tracklist eenmaal compleet is, hij wordt verplaatst?? :innocent:

Dat vind ik persoonlijk een heel slecht idee. Waarom? Dan krijg je gewoon vervuiling en veel meer werk voor de mods :P Niet dat dit laatste nu zo erg is, maar het wordt gewoon erg onoverzichtelijk zo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 aug 2015 11:29 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Snap het probleem niet zo. Vind het juist wel leuk als er bijvoorbeeld setjes van Hardclassics online komen om even door mijn verzameling te spitten welke track dat ook alweer was. Sowieso lijkt me dat voor het early hardstyle genre wel handig, gezien meer dan de helft hier niet in staat is om daar een fatsoenlijke tracklist van in het topic te zetten en de kans dat zulke setjes nog gepost worden kleiner is.

Het argument dat je een setje luistert om de tracklist vind ik een non-argument, omdat of de tracklist wordt nooit gepost en bijna niemand luistert en het topic zakt vanzelf weg of het is een setje van een wat bekendere artiest en binnen een paar uur heeft iemand hier van het forum een tracklist geplaatst, waarna je alsnog kunt luisteren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 aug 2015 11:34 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Noem je ook ff een dwarsstraat. Die vlieger(s) gaat/gaan niet op voor 90% van de setjes die hier gepost worden. Zelfs bij setjes met platen uit 2004-2010 komen heel veel duplicates steeds weer terug. Bij bijvoorbeeld setjes van DP kan een heel groot deel 90% van de tracklist gewoon ID-en, en zo niet dan kan er toch gewacht worden op iemand die het wel kan? Bedoel wat is het voordeel om hem dan al te posten?

En belangrijke tegen vind ik wel dat je allerlei onnodige posts met ID's voorbij moet scrollen alvorens iemand op de set ingaat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 aug 2015 11:47 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Laat ik vooropstellen dat ik het ook de verantwoordelijkheid van de TS vind om een zo compleet mogelijk topic/openingspost te verzorgen, en in het geval van livesets is de tracklist daar een belangrijk onderdeel van.

Maar om het toch even een ander geluid te laten horen, een voorbeeldje;
hardstyle/pavo-hardclassics-on-the-beach-2015-t51544.html
Inmiddels is de OP al aangepast, maar eigenlijk hadden alleen wootum en Lyst een poging gedaan om te ID'en. Desondanks ben ik blij dat dat topic is aangemaakt, anders was dat setje me wellicht ontgaan. Als je tracklists 'verplicht' zou dat setje nooit op Hardtraxx zijn beland, zoals je nu ziet in het topic hebben in totaal 5 mensen bijgedragen aan de uiteindelijke tracklist, waarvan er geen één meer dan de helft kon ID'en. En dan is dit misschien een 'dwarsstraat', maar ook die 10% wordt getroffen door een eventuele nieuwe regelgeving.

@ die LSDB-vergelijking, dat vind ik niet zo relevant hier. Ten eerste heb ik het idee dat meer dan de helft van de tracklists op LSDB rechtstreeks van Hardtraxx wordt gekopieerd, met andere woorden, de tracklists op LSDB ontbreken ook vaak totdat men hier op Hardtraxx de sets heeft ge-ID'd. En ten tweede zou je met een site als Hardtraxx toch de concurrentie wel aan moeten kunnen met LSDB als het gaat om 'uitgangspunt voor nieuwe sets'. Idealiter zou Hardtraxx gewoon een uitgangsbasis zijn voor alles wat betreft de harder styles. Echter kijken mensen voor setjes op LSDB, voor feesten op Partyflock en voor nieuws op Hard News. Maar goed, ik dwaal af :P

Zelf vind ik het ook altijd wel leuk om setjes te ID'en, en dan maakt het mij niet zoveel uit of ik dat doe als topicstarter of in een reactie.

TL;DR Ja, ik vind het de verantwoordelijkheid van de topicstarter om een (poging te doen om een) tracklist te verzorgen, maar nee, ik vind niet dat je dat in de regels moet verplichten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 aug 2015 11:52 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Bouke schreef:
En ten tweede zou je met een site als Hardtraxx toch de concurrentie wel aan moeten kunnen met LSDB als het gaat om 'uitgangspunt voor nieuwe sets'. Idealiter zou Hardtraxx gewoon een uitgangsbasis zijn voor alles wat betreft de harder styles. Echter kijken mensen voor setjes op LSDB, voor feesten op Partyflock en voor nieuws op Hard News. Maar goed, ik dwaal af :P

Zou moeten kunnen. We liggen echter qua ontwikkeling zo'n drie jaar achter.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 aug 2015 11:57 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Kan ik je alleen maar gelijk in geven. Maar als het gevolg van het verplichten van tracklists is dat bepaalde setjes nooit gepost worden, werk je het alleen maar verder in de hand. Veel mensen zitten niet alleen op Hardtraxx om te discussiëren, maar voornamelijk om op de hoogte te blijven, bijvoorbeeld over releases en livesets.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 aug 2015 12:20 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Of of of...
Als een iemand een liveset post zonder TL, dat de dan een [G/TL] balkje ervoor zet ofzo, en als iemand de TL eronder post dat het [TL] word..

ofzoiets, een overzicht of er wel of geen Tracklist bij gepost is.. en degene met tracklist krijgen voorrang op degene zonder TL. Degene zonder TL word verwijderd bij het toevoegen van een topic met tracklist?
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 aug 2015 12:22 
 

SAIN7 schreef:
Of of of...
Als een iemand een liveset post zonder TL, dat de dan een [G/TL] balkje ervoor zet ofzo, en als iemand de TL eronder post dat het [TL] word..

ofzoiets, een overzicht of er wel of geen Tracklist bij gepost is.. en degene met tracklist krijgen voorrang op degene zonder TL. Degene zonder TL word verwijderd bij het toevoegen van een topic met tracklist?

Persoonlijk vind ik dit een hele leuke, en waarschijnlijk zelfs de beste. Echter is het dan NIET zo, wanneer Pietje een topic maakt zonder TL, dat Jantje een uur later een topic maakt MET TL, en dat die van Pietje dan wordt verwijderd. Nee, dan moet Jantje de TL in het topic van Pietje plaatsen.

Deze ga ik voorleggen. Goed bedacht :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 aug 2015 12:32 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Hardist schreef:
SAIN7 schreef:
Of of of...
Als een iemand een liveset post zonder TL, dat de dan een [G/TL] balkje ervoor zet ofzo, en als iemand de TL eronder post dat het [TL] word..

ofzoiets, een overzicht of er wel of geen Tracklist bij gepost is.. en degene met tracklist krijgen voorrang op degene zonder TL. Degene zonder TL word verwijderd bij het toevoegen van een topic met tracklist?

Persoonlijk vind ik dit een hele leuke, en waarschijnlijk zelfs de beste. Echter is het dan NIET zo, wanneer Pietje een topic maakt zonder TL, dat Jantje een uur later een topic maakt MET TL, en dat die van Pietje dan wordt verwijderd. Nee, dan moet Jantje de TL in het topic van Pietje plaatsen.

Deze ga ik voorleggen. Goed bedacht :thumbup:


Doe ik toch nog iets goeds hier op Hardtraxx :yay: :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 aug 2015 12:37 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

SAIN7 schreef:
Hardist schreef:
SAIN7 schreef:
Of of of...
Als een iemand een liveset post zonder TL, dat de dan een [G/TL] balkje ervoor zet ofzo, en als iemand de TL eronder post dat het [TL] word..

ofzoiets, een overzicht of er wel of geen Tracklist bij gepost is.. en degene met tracklist krijgen voorrang op degene zonder TL. Degene zonder TL word verwijderd bij het toevoegen van een topic met tracklist?

Persoonlijk vind ik dit een hele leuke, en waarschijnlijk zelfs de beste. Echter is het dan NIET zo, wanneer Pietje een topic maakt zonder TL, dat Jantje een uur later een topic maakt MET TL, en dat die van Pietje dan wordt verwijderd. Nee, dan moet Jantje de TL in het topic van Pietje plaatsen.

Deze ga ik voorleggen. Goed bedacht :thumbup:


Doe ik toch nog iets goeds hier op Hardtraxx :yay: :D


Haha jij bent echt droog :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 aug 2015 12:38 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Je houdt dan toch nog steeds bepaalde topics zonder en de meeste met tracklists? En dat Jantje na een uur de tracklist post in het bestaande topic in plaats van een nieuw topic te maken, gebeurt nu ook. Dus dan is het enige verschil dat je met deze wijziging vóórdat je het topic opent al kunt zien of er wel of geen tracklist is? Scheelt je weer een muisklik als je echt een aversie hebt tegen topics zonder tracklists, maar wat maakt dit verder voor verschil dan? Of begrijp ik het verkeerd?
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 aug 2015 12:43 
 

Bouke schreef:
Je houdt dan toch nog steeds bepaalde topics zonder en de meeste met tracklists? En dat Jantje na een uur de tracklist post in het bestaande topic in plaats van een nieuw topic te maken, gebeurt nu ook. Dus dan is het enige verschil dat je met deze wijziging vóórdat je het topic opent al kunt zien of er wel of geen tracklist is? Scheelt je weer een muisklik als je echt een aversie hebt tegen topics zonder tracklists, maar wat maakt dit verder voor verschil dan? Of begrijp ik het verkeerd?

Jij begrijpt het goed. Maar ik zei dat van dat nieuwe topic posten alleen, zodat er niet iemand komt met een tracklist en dus een nieuw topic maakt, zoals SAIN7 aangaf, om dus eigenlijk het topic te kapen zeg maar :P Ik doelde hierop:

Citaat:
ofzoiets, een overzicht of er wel of geen Tracklist bij gepost is.. en degene met tracklist krijgen voorrang op degene zonder TL. Degene zonder TL word verwijderd bij het toevoegen van een topic met tracklist?


Dat gaan we dus niet doen wilde ik alleen maar aangeven. Dat Pietje iets post zonder TL, en dan een uur later komt Jantje met dezelfde liveset mét TL, dat die van Pietje dan verwijderd gaat worden. Nee, dan gaat het zoals nu ook idd, dat Jantje de tracklist in het topic van Pietje zet :)

Wij overleggen er in ieder geval even over maar dit lijkt mij wel het meest voor de hand liggend. Dus nogmaals, SAIN7, mooie inbreng :thumbsup:

Edit: Ja, het maakt geen verschil behalve dan dat je vantevoren al weet of er een TL bij zit of niet. Dat scheelt toch een hoop. Je klikt nu in de hoop een TL te zien, als je op een liveset van je favoriete DJ klikt bijvoorbeeld. Jammer, er is geen TL, balen. Echter, als je er al een tag voor hebt staan in de topic titel, dat er geen TL bij zit, scheelt dat een klikje en frustratie :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 aug 2015 12:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik weet niet of dit in te stellen is, maar kan het niet onmogelijk gemaakt worden voor Newbies om nieuwe topics te openen? De doorgewinterde Hardtraxxer weet wel dat er een tracklist bij een liveset hoort, het zijn vaak de newbies die verzaken.
Bijkomend voordeel is dat spam-bots geen topic kunnen aanmaken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 aug 2015 12:50 
 

En wat zouden die newbies volgens jou dan moeten doen om wel te kunnen posten? :P

Denk niet dat Jordy zoiets wilt. Alles valt in te stellen trouwens. Echter niet door mij want ik heb geen admin en FTP rechten. Maar iedereen moet het recht behouden om iets te kunnen posten vind ik, en ik denk dat Jordy dat ook vind. Bedankt voor je input maar helaas :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 aug 2015 12:53 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Oke, dan houd je dus dit gedeelte van Sain7's idee over:

SAIN7 schreef:
Als een iemand een liveset post zonder TL, dat de dan een [G/TL] balkje ervoor zet ofzo, en als iemand de TL eronder post dat het [TL] word..

Dan vraag ik opnieuw: wat voor verschil gaat dit maken? :P Again, correct me if I'm wrong, maar het is dus de bedoeling dat er in de topictitel een balkje wordt gezet waaruit af te leiden is of er wel of geen tracklist aanwezig is. Volgens mij is het enige voordeel daarvan dat mensen die er niet tegen kunnen als er geen tracklist is een muisklik bespaard blijft. Dus ja, dan los je (een deel van) het probleem op wat betreft chagrijnige leden die klagen dat er geen tracklist is, maar als dat het doel was had ik wellicht de probleemstelling verkeerd geïnterpreteerd, ik dacht dat we op zoek waren naar een richtlijn voor het al dan niet plaatsen van tracklists in nieuwe topics.

Edit: Had je edit nog niet gezien :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 aug 2015 12:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Chroman schreef:
Ik weet niet of dit in te stellen is, maar kan het niet onmogelijk gemaakt worden voor Newbies om nieuwe topics te openen? De doorgewinterde Hardtraxxer weet wel dat er een tracklist bij een liveset hoort, het zijn vaak de newbies die verzaken.
Bijkomend voordeel is dat spam-bots geen topic kunnen aanmaken.

Dit kun je niet verwezenlijken. Neem het voorbeeld van Lose Your Mind, die een tijdje terug vroegen hoe ze een "Organisator" status konden krijgen hier, maar daarvoor nog "newbie" waren. Onbekende organisatoren moeten ook de mogelijkheid hebben om hun feest hier onder de aandacht te brengen.
Daarnaast krijg je dan alleen maar het probleem dat newbies in alle topics enorm veel nutteloze reacties gaan plaatsen om maar zo snel mogelijk van die newbie-status af te komen. Dat moet je ook niet willen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 aug 2015 12:57 
 

Bouke schreef:
Oke, dan houd je dus dit gedeelte van Sain7's idee over:

SAIN7 schreef:
Als een iemand een liveset post zonder TL, dat de dan een [G/TL] balkje ervoor zet ofzo, en als iemand de TL eronder post dat het [TL] word..

Dan vraag ik opnieuw: wat voor verschil gaat dit maken? :P Again, correct me if I'm wrong, maar het is dus de bedoeling dat er in de topictitel een balkje wordt gezet waaruit af te leiden is of er wel of geen tracklist aanwezig is. Volgens mij is het enige voordeel daarvan dat mensen die er niet tegen kunnen als er geen tracklist is een muisklik bespaard blijft. Dus ja, dan los je (een deel van) het probleem op wat betreft chagrijnige leden die klagen dat er geen tracklist is, maar als dat het doel was had ik wellicht de probleemstelling verkeerd geïnterpreteerd, ik dacht dat we op zoek waren naar een richtlijn voor het al dan niet plaatsen van tracklists in nieuwe topics.

Klopt, zie ook mijn edit. En ja je hebt gelijk, dat was ook het doel, maar totnogtoe heb ik niets gezien van een goede reden waarom het plaatsen van een TL WÉL te verplichten. Dus ja, dit bespaard men een muisklikje en enige frustratie, daar is toch niets nadeligs aan? :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 aug 2015 12:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zolang er de intentie is om (een deel van) de tracklist te maken, moet het toch gewoon kunnen dat een set hier gepost wordt? Ik zie het probleem niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 aug 2015 13:11 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Niet aan beginnen met die TL tags. De helft houdt zich er niet aan en dan ben je als moderator de hele dag druk om er consistentie in te houden. En wat voegt het toe? Mensen moeten zich niet zo aanstellen. Als je een tracklist zo belangrijk vind, skip even door het setje heen en zet er een in de post eronder. En als je de setjes van willekeurige members zonder tracklist gewoon negeert en wel post in de topics met tracklist, dan merken ze vanzelf wel dat het helpt om er een tracklist bij te zetten. Zo niet, dan zakken de topics ik weet niet hoe snel naar de volgende pagina.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 aug 2015 13:16 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hardist schreef:
Klopt, zie ook mijn edit. En ja je hebt gelijk, dat was ook het doel, maar totnogtoe heb ik niets gezien van een goede reden waarom het plaatsen van een TL WÉL te verplichten.


Die ga je van mij ook niet krijgen :whistle:

Hardist schreef:
Dus ja, dit bespaard men een muisklikje en enige frustratie, daar is toch niets nadeligs aan? :D


- Het lijkt mij moeilijk te implementeren (met de nadruk op 'lijkt mij', want ik ben totaal niet handig met computers/websites), aangezien je nu een verplichting in wil stellen in de topictitel in plaats van in de OP. Als dat mogelijk is, moet Jor-D het eerst nog doorvoeren. Als het niet mogelijk is, ga je geheid problemen krijgen aangezien lang niet iedereen die wel eens setjes post in dit topic kijkt.
- Het levert behoorlijk wat extra werk op voor de mods, aangezien (wat in feite ook al eerder in dit topic staat) veel leden die geen moeite doen om een tracklist te maken / te kopieren naar de OP zodra de TL in de reacties staat, er vast ook niet aan denken om die tag in de topictitel te veranderen.
- Wanneer is er een TL, wanneer niet? Maw kun je dan specifiek aangeven wanneer het balkje G/TL moet worden gebruikt? Is dat als er helemaal geen tracklist is, is dat als er minder dan de helft van de tracks ge-ID'd is, of is dat als er 1 of meer ID's in de lijst staan?

Overigens, als dit doorgevoerd wordt, zou ik persoonlijk alleen een tag maken voor ontbrekende tracklists. Topics met een tracklist is de standaard (en in 80-90% van de gevallen is er ook wel gewoon een tracklist), en het lijkt mij wat overbodig om dat iedere keer te vermelden. Dan zou ik gewoon alleen een balkje in de topictitel zetten wanneer er géén tracklist is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 aug 2015 13:20 
 

Klopt ook wat jij en Lyst zeggen. Op het eerste gezicht leek het een goed idee, echter zijn we er achter de schermen inmiddels ook achter dat dit niet gaat werken. In feite verandert er dus eigenlijk niets en houden we het lekker zoals het nu is. Toch effe fijn gebrainstormd met zijn allen :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 aug 2015 13:51 
 
Donateur
Avatar gebruiker

pecola-tje schreef:
Dit kun je niet verwezenlijken. Neem het voorbeeld van Lose Your Mind, die een tijdje terug vroegen hoe ze een "Organisator" status konden krijgen hier, maar daarvoor nog "newbie" waren. Onbekende organisatoren moeten ook de mogelijkheid hebben om hun feest hier onder de aandacht te brengen.
Daarnaast krijg je dan alleen maar het probleem dat newbies in alle topics enorm veel nutteloze reacties gaan plaatsen om maar zo snel mogelijk van die newbie-status af te komen. Dat moet je ook niet willen.

Hier nog een idee dat onderhand al 50x aangekaart is. Geef alle bekende organisatoren een bepaald kleurtje, geef alle bekende artiesten een bepaald kleurtje. Geef ze geen extra rechten. Zo is het voor iedereen duidelijk dat deze mensen geverifieerde accounts zijn. Kost 5 min werk en brengt een hoop gemak.

Maak het voor dat volk actief om hier te reageren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 aug 2015 13:54 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Daveytl schreef:
Zolang er de intentie is om (een deel van) de tracklist te maken, moet het toch gewoon kunnen dat een set hier gepost wordt? Ik zie het probleem niet.

Het gaat mij vooral om members zoals 'hardstylboy' die na het weekend 10 setjes op HT knallen waarin bij geen 1 een tracklist staan. Dit terwijl hij pretendeert heel veel platen te kennen en alles te luisteren. Dan neem je het gewoon niet serieus, en moet ik dus in elk topic doelloze reacties met ID's en halve tracklists doorbladeren.

Met alle respect Lyst maar het probleem zit niet in die drie early setjes die per week verschijnen waar niemand kan ID-en. Het gaat om de vele topics die worden geopend door mensen die niet willen ID-en, maar zoveel mogelijk topics op hun naam willen hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 aug 2015 14:20 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Ik heb net 15 willekeurige topics uit het liveset gedeelte aangeklikt, allen hadden ze een tracklist. En who cares dat iemand veel posts wil hebben. Je wint er geen taart mee en jij wordt er toch niet slechter van?
Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen