Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2018 12:17 
 
Artiest

Pedaalemre schreef:
Hoi, tof dat je een Q&A doet, altijd interessant! :D

Aangezien alles wat ik wilde vragen al gevraagd is, weet je wanneer de bombers komen? Eerst zouden ze 27 juli geshipt worden, daarna 1 augustus, en het is nu 6 augustus en er is nog niets over bekend. :P

Bedankt! :thumbup:


Als het goed is heb je 'm
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2018 12:20 
 
Artiest

PEPii schreef:
Tof dat je meewerkt aan een Q&A! :thumbsup:

1. Ga je na je geslaagde album showcase in de Westerunie vaker van dit soort feestjes geven? (Want ik vond het echt heel vet, lekker intiem en met alleen maar liefhebbers van jouw muziek)
2. Aangezien je in hele korte tijd twee albums hebt geproduceerd, aan welke vond je het fijner om aan te werken? En waarom?
3. Komt er ooit nog een climax edit van Run Away? (Net zoals The Afterhock Remix van Human Machinery)
4. Als je jezelf als artiest met een andere artiest moet vergelijken, wie is/zijn diegene dan en waarom? (Kan ook buiten de scene zijn)

Nogmaals thanks voor het beantwoorden van al onze vragen!

Ga zo door man! :worship:


1. Wie weet in de toekomst. Ik ben op het moment aan het kijken hoe ik de toekomst wil invullen en misschien hoort dit daar wel bij. De fissa loog er niet om nee.
2. Pursuit of thunder, toen voelde ik minder druk haha.
3. Ik kan niks beloven, die track heb ik expres zo gemaakt met het concept van het album in mijn hoofd.
4. Pfoe, ik probeer juist mezelf niet te vergelijken. Ik wil juist los op mezelf staan en dat ik en de liefhebbers van m'n muziek weten wat ik waard ben. Als het zou moeten; Flume. Een producer die van toch hele aparte en unieke muziek in een vorm heeft weten te gieten waar veel mensen van kunnen genieten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2018 12:22 
 
Artiest

Kong schreef:
heel tof dat je een Q&A doet!!

1. Wat zijn je grootste hobby`s/bezigheden naast muziek maken?
2. Als je zelf mag kiezen voor welke festival je een anthem mag maken, welke zou het dan worden?
3. Kan je ons al spoilen met het thema van je volgende album? :x

Vooral doorgaan met het pad dat je nu volgt. Kan niet wachten op je volgende album/nummers :clap:


1. Fotografie, design, beetje gamen en sporten.
2. Lastig, anthems maken is sowieso niet makkelijk. Je wordt creatief enorm in een hokje gedrukt en dat is niet altijd even fijn. Ik heb niet zozeer voorkeur en ik heb geen goals voor bepaalde anthems of zo.
3. Haha als ik dat zelf eens zou weten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2018 12:26 
 
Artiest

Vitality schreef:
Onwijs tof dat je meewerkt aan een Q&A! :thumbsup:

- Hoe ben je voor het eerst in aanraking gekomen met Hardstyle, en wat sprak je er het meest in aan?

- Wat heeft je doen besluiten om de muziek zelf te gaan maken? En had je bepaalde voorbeelden binnen de scene waar je tegenop keek?

- Komen de Extended/DJ mixes van je album nog uit?

Alvast bedankt voor je openheid en keep up the good work! :worship:


1. De jumphype, ik vond jump niks maar ik ben toen via myspace op de pages van donkey rollers, headhunterz en zo terecht gekomen. Daar had ik gelijk een klik mee. De energie en emotie sprak me het meeste aan.

2. Ik heb deze vraag al half beantwoord, maar ik wilde sowieso altijd al dingen maken en creeeren in mijn leven, maar ik wist niet waar ik goed in was. Ik ben toen begonnen met muziek maken omdat het me wel dope leek om mijn fantasie ergens in kwijt te kunnen. En uiteindelijk bleek ik blijkbaar wat te kunnen.

3. Jazeker, maar ik heb helaas geen datum nog voor je.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2018 12:34 
 
Artiest

Nuracore schreef:
Super vet dat je dit doet, vanaf begin al erg groot fan van (toen jullie) je.

Laat ik maar gelijk met de deur in huis vallen.
1. Ben je momenteel met een anthem bezig voor een groot event?
2. Welk één van je oude platen blijft je absoluut bij en zou je een update met je hedendaagse sound willen geven?
3. Hoe zou een collab met Noisecontrollers er voor jou uitzien?
4. Zijn er artiesten die je in muziek respecteerd maar totaal niet mee door één deur kanlopen?
5. In je Phuture Propaganda album is me naast vele andere toch specifiek 1 track achtergebleven, Lost Control. Zie je het zitten om hier een hardstyle remix van te maken?
6. Vroeger toen je net begon met producen was het voor mij altijd Phuture Noize en Phrantic. Hoe zag jij dat precies zitten als je naar je zelf kijkt.
7. Ben je net zo kritisch op je zelf als je naar je eerdere platen kijkt en is dit de reden dat die niet meer draait? (Coma Sleep of Fire In The Hole bijv)
8. Zou je ooit weer een collab met Adrenalize maken?
9. Naast hardstyle produceren, wat zou je nog meer op willen pakken?
10. Hoe bevalt jou de aandacht die je nu plots krijgt (verdiend ook)


1. Nope.
2. Lastig, ik kijk het liefste naar de toekomst en probeer nieuwe dingen te maken. Ik ben hier dus echt niet mee bezig en zou niet zomaar een antwoord kunnen geven.
3. Ik heb echt geen idee, ik heb nog nooit met Bas gewerkt dus ik weet niet hoe onze werkwijzes creatief samenvallen.
4. Niet echt, ik heb natuurlijk wel collega's waar ik persoonlijk geen connectie mee heb. Maar ik ga geen ruzie zoeken of zo.
5. Zoals ik al eerder zei ben ik liever bezig met de toekomst. Ik wil nieuwe dingen maken in plek van het oude proberen te veranderen.
6. Ik snap de vraag niet helemaal, ik heb een tijdje met Alex gewerkt omdat we alle twee erg dope vonden om veel tijd in sounddesign te steken.
7. Ik vind dat deze platen niet meer passen in mijn huidige visie op hardstyle. Ook technisch gezien zijn ze niet meer zoals ik ze wil horen natuurlijk haha.
8. Ik heb geen idee, ik heb malthe al een tijd niet meer over muziek gesproken dus ik zou niet weten hoe hij er in staat. Als we op een lijn zitten kan het misschien tof zijn.
9. Ik zou bezig willen zijn met pop/rap muziek schrijven/componeren samen met andere artiesten.
10. De liefde die je krijgt is goud, maar soms is het wat veel omdat ik zelf totaal niet zo ben ingesteld. Ik vind mezelf ook maar gewoon iemand die zijn werk doet om mensen blij te maken met muziek en zo, dus dan is het soms beetje apart om te zien hoe mensen je behandelen. Maar het is nooit echt een negatieve ervaring.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2018 12:41 
 
Artiest

Desley DD schreef:
Super leuk Phuture Noize, bedankt voor de moeite!

1. Is er een specifieke reden dat je met je nieuwe album eigenlijk volledig van je oude hardere style bent afgestapt? In Presuit of Thunder kwam bijvoorbeeld The Grind nog langs met de hardere kant van Phuture Noize.
2. Zou je nog eens terug willen gaan naar deze oudere kant van Phuture Noize of denk je dit volledig achter je te laten?
3. Je populariteit is natuurlijk erg gegroeit in vrij korte tijd. Hoe zie jij de toekomst van Phuture Noize nu voor je?
4. Ben je wel eens bang geweest om je snel opgebouwde populariteit weer te verliezen?
5. Wat is de reden dat BMS een release kreeg onder Qdance ipv Dirty Workz?
6. Bestaat de kans dat je The Bass God weer eens draait? (Op Dream Village bijvoorbeeld :whistle: :whistle: )


1. Ik probeer me muzikaal ook te ontwikkelen. Ik probeer juist expres andere dingen te maken dan ik gedaan heb, want zo schotel je steeds een nieuwe ervaring voor aan mensen. Helaas haken mensen dan ook af, maar dat hoort erbij. Daarbij vind ik bv United states of Amnesia wel in het straatje van The Grind passen.
2. Ik wil niet terug, ik wil vooruit haha.
3. Lastig, het feit dat ik meer geld verdien nu zorgt er wel voor dat ik meer kan investeren in vettere producten omdat ik kan werken met betere mensen (die uiteraard meer geld kosten)
4. Nee niet echt, ik probeer gewoon het beste te doen wat ik kan. En als daar 20k of 10 miljoen fans bij horen, dan so be it.
5. Puur zakelijk. Ik heb het album eerst helemaal afgemaakt zoals ik wilde en daarna met mijn management gekeken welke partijen voor mij een aantrekkelijke release konden bieden voor mijn carrièrepad.
6. Wie weet haha, ik beloof niks.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2018 12:44 
 
Artiest

ULTIMO schreef:
Tof dat je dit doet!

1. Hier op Hardtraxx zijn 9 vd 10 leden wel zo ongeveer fanboy van jou.

Lees je veel mee wat er hier op Hardtraxx over jouw muziek of over jouw optredens wordt geschreven?
Zo ja, neem je het ook allemaal serieus, aangezien het eigenlijk louter positief is en er maar weinig kritiek op je is? (maw, vind je dat men hier kritisch genoeg is over jou(w muziek)?

2. Ik heb veel optredens gezien van je het afgelopen jaar. De laatste was op Daylight festival. Ten tijde van dat optreden was je album aleen poosje uit. Toch koos je ervoor om in die set eigenlijk maar 2 platen van je nieuwe album te draaien, de rest wat ouder werk. Is dit bewust? Onder het mom van "als je mijn nieuwe albumplaten wil horen dan ga je maar naar een album showcase optreden van mij"?

3. Als ik me niet vergis deed je vroeger wel eens wat voor Qult? Doe je dat nu nog?
Zouden we jou (bijvoorbeeld onder een alias) ooit eens op (bijvoorbeeld) The Funky Cat kunnen zien?


:)


1. Ik lees regelmatig mee, maar ik probeer me er niet te veel van aan te trekken. Of het nou positief of negatief is. Tuurlijk is de liefde die je krijgt echt tof, maar ik wil me er niet door laten afleiden.
2. Ik heb toen 4 album platen gedraaid van de 10 in die set, dit omdat inderdaad toen ik een liveact moest doen besloten had om die even los te pakken van de album release. Ik vond het ook niet tof om gewoon in 30 min mijn album af te laten spelen (die 35 minuten duurt haha)
3. Ik ben daar op het moment niet meer mee bezig, dus ik denk het niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2018 12:45 
 
Artiest

ErikZ schreef:
Dank u voor deze tijd :thumbsup:

1: Spreek je Antoine eigenlijk nog vaak en wat is zijn mening over je huidige stijl?
2: Puur eigen gewin: Fire in the Hole (2016 Edit), free release :drool: ?


1. De laatste tijd niet echt meer, en z'n huidige mening zou je eigenlijk aan hem moeten vragen haha.
2. Ik denk het niet. Deze was voor de lol voor decibel gemaakt. Sorry.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2018 12:49 
 
Artiest

Pipa schreef:
1. Met wie ga je veel om in de hardstyle scene? Ook met artiesten van de euforische kant?
2. Wie vind jij één van de grootste talenten binnen de hardstyle?
3. Wat vind je dat beter kan binnen de hardstyle?
4. Wat zou je voor werk willen doen buiten het DJ/produceren zijnde?


1. Met Bob, Randy en Frequencerz, maar dat veranderd ook wel een beetje met de tijd.
2. Lastig, als ik heel eerlijk ben heb ik op het moment geen enkele talent waarvan ik nou zeg van de tering die is de shit. Alle talenten lijken maar naar de grote te kijken en dat te kopieren en lijken niet door te hebben dat je daar geen reet mee verder komt.
3. Dat producers zich proberen te ontwikkelen als muzikanten en actief werken naar een speciale spot of sound in de scene. Ook vind ik dat er minder aandacht op de kick moet komen en meer naar het totaal plaatje. Dat experimenteren met kicks was dope, maar het ligt er nu te dik op.
4. Ik zou de medische elektronica wereld in gaan. Lijkt me dope om mee te helpen aan het ontwikkelen van apparaten om mensen mee te helpen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2018 12:50 
 
Artiest

Royvn_ schreef:
Hoi

Wat is jouw inspiratie?

Wat zijn je hobbys?

Hoe kijk jij tegen de huidige hardstyle scene?

Favoriete artiest?

Artiest waar je binnen de hardstyle graag een collab mee zou willen?

Zelfde vraag alleen dan buiten de hardstyle.

Billen of borsten?

Groetjes


1. Al beantw
2. Al beantw
3. Al beantw
4. Van alles; belangrijkste zijn Flume en Kendrick Lamar
5. Al beantw
6. Al beantw
7. Billen.

Sorry, maar denk dat het makkelijkste voor je is als je even de andere antw door kijkt haha.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2018 12:54 
 
Artiest

patrickjeb schreef:
1. Hoe is het proces gegaan met je track in de Defqon eindshow? Was het een 'He, we gaan die in de eindshow doen' of zat er meer achter?

2. Zelfde vraag, maar dan over je suprise act op Qlimax. Hoe kwam dat tot stand?

3. Het is goed te zien dat Q je hoog heeft zitten. Wat hebben zij voor plannen met je? (Niet 'Op welke podia willen zij je hebben', maar meer wat zij op de lange termijn willen en wat ze van jou verwachten)

4. Toen PN nog een duo was, heeft het even geduurd voor je kwam waar je nu bent. Er was een fanbase, maar dat was natuurlijk nog niet echt heel groot. Ook stonden jullie nog niet op de echt grote podia. Ook duurde dat even toen je solo verder ging. Wat was hét moment dat je dacht 'Dit gaat écht de goede kant op'?


1. Q-dance vroeg aan me of ik nog tracks had voor de endshow. Toen heb ik circles and squares opgestuurd. Die vonden ze heel dope voor de endshow en zodoende is ie erin gekomen.

2. Er was een meeting gezet met mijn boekingskantoor en q-dance om het eea te bespreken. Toen ik daar aankwam niet wetende wat er gedropt ging worden hoorde ik van ze dat ik Qlimax mocht doen en het Qapital anthem. Daarna ben ik gelijk aan de slag gegaan.

3. Dat ligt aan onze samenwerking. Ik ben erg blij dat Q-dance (meer de laatste tijd) bezig is het met supporten van muziek die ze zelf erg dope vinden. Daarmee zijn ze meer betrokken bij de muziek en proberen ze samen met de artiest de best mogelijke producten te droppen.

4. Na de release van Pursuit of Thunder eigenlijk. Toen ik zag wat mijn muziek met mensen begon te doen live.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2018 12:57 
 
Artiest

simon10pont schreef:
Fantastisch dat je meedoet! Ik had me hier al een tijdje op verheugd ;)

Ik heb 6 vragen:

1. Hoe anders ervaarde je de eerste bookingen zonder Antoine?

2. Welke oude (eigen) tracks zou je niet meer draaien? Is dit dan op basis van kwaliteit of smaak?

3. Is er een verschil in het samenwerken met producers met dezelfde leeftijd (bv: Atmozfears & Sub Zero Project) en producers met een langere loopbaan zoals B-Front & Ran-D?

4. In het interview over BMS (video) gaf je kritiek op social media en hoe we er mee omgaan. Welk aspect van "social media" stoort jou het meest?

5. Is de zomer een moeilijke periode om productief te zijn met muziek? En duik je met deze hoge temperaturen minder snel de studio in?

6. Wanneer komen die fancy BMS T-shirts ? ^^

Bedankt voor je tijd!


1. Niet heel veel anders behalve dat ik ineens zoveel moest mixen haha. Dat was even wennen

2. Ja veel, zoals ik al eerder zei. Ik wil graag vooruit werken en niet achteruit kijken.

3. Jazeker, die kijken toch net iets anders naar hardstyle dan de oude garde. Dat is juist dope want zo kun je van elkaar dingen leren.

4. Het enorm neppe zoals influencers. Puur om geld te verdienen terwijl ze zelf ook keihard weten dat ze een bitch van smerige commerciele bedrijven zijn.

5. Haha jazeker, motivatie ligt toch wat lager. Ook al probeer ik wel altijd bezig te zijn met muziek. Gelukkig kan je ook veel buiten de studio doen, zoals texten schrijven en melodietjes bedenken.

6. Ik ben er mee bezig, ik heb helaas nog geen date.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2018 12:58 
 
Artiest

jeffrey2107 schreef:
ik heb maar een vraagje :p

wanneer komen de black mirror society tracks op hardstyle.com


Al beantw maar ik heb helaas nog geen datum.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2018 12:59 
 
Artiest

Goldenstyle schreef:
Tof dat je een Q&A doet!

Hierbij paar vraagjes van mij:

1. Hoe zie jij de toekomst voor je nu? Na grote successen als POT en BMS, hoe ga je nu verder?

2. Komen er nog andere collab's aan?

3. Als laatste wanneer komen die BMS shirtjes? :D


1. Ik wil meer muziektheorie gaan leren en toepassen. Daarbij vind ik het op het moment heel dope om tracks met zang te schrijven/maken. Daar ligt nu mijn focus even op.

2. Ik ben met frequencerz weer verder gegaan met onze collab gisteren.

3. Ik heb deze al beantw :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2018 13:00 
 
Artiest

MYTZE schreef:
Vet dat je deze Q&A doet! :D, 1 klein vraagje.
Gaat er nog iets gebeuren met Terrordome (Bring The Terror Edit)? Free release bijvoorbeeld ofzo :P


Ik ben bang van niet haha, sorry.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2018 13:01 
 
Artiest

Thomas1996 schreef:
Heel erg tof dat je een Q&A doet!

Als je een plaat zou kunnen maken met iedereen binnen en buiten de hardstyle scene met wie zou dit zijn en waarom?

Hoe komen je kicks / melodies tot stand. Bedenk je die samen of juist apart?

Hoe lang ben je gemiddeld met 1 van je nummers bezig totdat die naar wens is?


1. Deze heb ik al beantw.

2. Ik bedenk eerst altijd de complete muziek, dan pas de kicks.

3. Dat ligt er compleet aan, sommige zijn een wekenlange struggle terwijl andere in 2 dagen af zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2018 13:05 
 
Artiest

Jordy schreef:
ErikZ schreef:
Dank u voor deze tijd :thumbsup:

1: Spreek je Antoine eigenlijk nog vaak en wat is zijn mening over je huidige stijl?
2: Puur eigen gewin: Fire in the Hole (2016 Edit), free release :drool: ?

Aanvullend op bovenstaande 1e vraag.

1. Hoe groot acht je het aandeel van Antoine in het huidige succes van Phuture Noize? Was er zonder Antoine in het begin wel Phuture Noize geweest?

2. Je stijl is na de split-up toch wel redelijk snel veranderd naar een meer toegankelijkere sound die bij een groter publiek in de smaak viel. Heeft de split-up er voor gezorgd dat je meer vrijheid in het produceren voelde of is er een andere reden waarom deze verandering is gekomen?

3. Waarom staat Mysteryland tussen je evenementen op Facebook? Ook op de camping time-table zie ik je naam niet erbij staan.


1. Ik kan dat niet echt zeggen, dat is al even geleden en het leven gaat zoals het gaat. We zijn samen begonnen toen de tijd dus ja je kunt wel zeggen dat er zonder Antoine geen Phuture Noize was geweest. Maar wie weet had ik simpelweg een solo alias gestart. Geen idee.

2. Ik heb nooit bewust voor het grote publiek geproduceerd, ik wilde gewoon betere muziek maken die fijn was om naar te luisteren. Muziek die fijn is om naar te luisteren slaat simpelweg gewoon meer aan bij het publiek haha. Ik heb altijd al (het grootste gedeelte van) de producties van Phuture Noize gedaan, dus het voelde niet echt anders.

3. Ik heb geen idee, mijn management houdt dat bij voor me haha.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2018 13:12 
 
Artiest

RTM93 schreef:
Ik ga traditiegetrouw de wat luchtigere vragen stellen.


1. Hoe ziet jouw gemiddelde dag eruit van opstaan tot naar bed gaan.
2. Hoe ziet je dag eruit op een festivaldag.
3. Heb je een bepaald ritueel / bijgeloof.
4. Ben je überhaupt spiritueel ingesteld, die vraag stel ik, omdat je soms zo op mij over komt.
5. Ben je een sportief persoon, zoja beoefen je een bepaalde sport, en kijk je ook tegen een bepaald publiekelijk persoon op?
6. Speel je wel eens videogames, zoja welke en doe je dat dan op de pc/console. Met als vervolg vraag of je open staat voor sessies met fans.?
7. Hoelang zie jij jezelf nog bezig zijn met hardstyle?
8. Denk je dat je het tot en met je pensioen kan redden in de muziek.
9. Wat zou er van je zijn geworden als je niets in de muziek deed of simpelweg niet door zou zijn gebroken, welk werk zou je doen en heb je überhaupt een plan B achter de hand?
10. Wat vind je van het een label als spoontech (toch wel een beetje het buitenbeentje van de scène) en zou je openstaan voor collabs met bepaalde artiesten. (persoonlijk lijkt mij een hardstyle mafia uitermate geschikt)?

Bedankt voor de QnA. Ik kijk uit naar alle antwoorden.


1. Ontbijten, mailtjes checken en ander werk doen. Lunchen. De auto in naar de studio en dan thuis avond eten en dan sporten/gamen en zo.
2. Niet heel bijzonder. Gewoon 30-45 min voor de set aankomen, beetje lullen met mensen en draaien. Daarna kijken hoeveel tijd/zin er nog is om te blijven hangen.
3. Nee totaal niet, daar ben ik niet van.
4. Je kan me meer zien als een diepe denker, denk ik haha. Ik denk graag over dingen na en ben nieuwsgierig.
5. Ik ben niet zozeer mega sportief, maar ik houd van zwemmen en ga 2x per week naar de sportschool om beetje fit te blijven. Ik kijk niet echt op naar een specifiek persoon, sommige mensen zijn wel tof om naar te luisteren zoals Elon Musk. Ik haal daar eerder inspiratie voor mezelf uit dan dat ik die persoon ga worshippen.
6. Ik speel op het moment meestal Fortnite op de ps4. Dit is beetje mijn echte ontspanningsmoment dus doe het liever alleen met vrienden dan met fans. Anders is het alsnog werk haha.
7. Zolang ik het leuk vind, ik heb echt geen idee.
8. Ik denk dat er veel manieren zijn om met mijn muziek te redden tot aan mijn pensioen. Als je een paar goede jaren heb verdien je natuurlijk even leuk, als je met dat geld slim gaat ondernemen kun je tot je aan je pensioen wel genoeg verdienen. Maar wie weet kan ik tot aan mijn pensioen wel gewoon muziek blijven maken.
9. Ik heb deze al beantwoord.
10. Ik vind het muzikaal en technisch gezien niet erg mooi. Ik snap wel dat mensen er lekker op gaan, maar het is helaas niks voor mij.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2018 13:12 
 
Artiest

Parvuz schreef:
Hallo Phuture Noize,

Vet dat je dit op Hardtraxx wil doen. Er is voor mij nog 1 vraag overgebleven om te stellen:
- Ben je een DJ die is gaan produceren of ben je meer een producer die heeft leren draaien?


Een producer die heeft leren draaien. Ook al ging het wel hand in hand bij mij. Beide vind ik leuk om te doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2018 13:18 
 
Artiest

TiMOTHYb schreef:
Q1: Als je een label zou starten, wat voor releasebeleid zou je dan hanteren?
Q2: Vind je het ook totale minachting van de huis-tuin-en-keuken-dj en 'de gewone fan' dat men soms 12 maanden moet wachten om een plaatje thuis te kunnen draaien?
Q3: Denk je dat dit soort exclusiviteitsongein de spontaniteit en creativiteit in een scene totaal kan drukken?


1. Ik zie vaak op dit forum gezeik op releasebeleid. Alleen ik denk niet dat mensen begrijpen dat dit bijna nooit aan het label ligt maar aan de artiest. De artiest draagt de muziek aan en probeert deze te plannen met het label, niet andersom.

2. Voor de gewone fan sowieso niet, want 99,9% van je markt is totaal niet geboeit door een 24 seconden durende snare-loop om te mixen. Sterker nog, het maakt me niks uit als iemand mijn radio-edit plaat al draait voordat mijn extended versies er zijn. Ik heb op het moment van spreken van sommige album-tracks nog niet eens een volledige correcte final extended mix. Ik zet vaak gewoon een simpel snareloopje er voor om te mixen.

3. Nee, creativiteit heeft in mijn ogen niks te maken met of een extended mix uitkomt van een bepaalde plaat. Spontaniteit ook niet, want er is genoeg weird shit gemaakt de laatste tijd en daar zijn van sommige ook nog geen extended mixes beschikbaar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2018 13:21 
 
Artiest

Khadber schreef:
Hey Phuture Noize, ontzettend leuk dat je een q&a wilt doen, bedankt!

1. Doe je nog meer producties voor anderen zoals je in het verleden bij S1ngular verantwoordelijk was voor de producties?
2. In bepaalde tracks van je album hoor je veel percussie, hi hats en dergelijke, iets wat ik best wel mis in huidige hardstyle. Hoe sta jij tegen het gebruik daarvan?
3. Is er een rede waarom je de voorkeur lijkt te hebben voor volledige albums in plaats van losse releases?

Als ik nog meer vragen bedenk zet ik ze erbij. Nogmaals bedankt!


1. Ik sta altijd open om muzikanten te helpen, zolang ik daar maar gecredit voor wordt (in of een fair money-deal of een andere vorm van credit). Ik hoop dan dat ik wat toe kan voegen om iets nieuws te maken voor mensen
2. Percussie ben ik een grote fan van. Het is een simpele manier om extra energie en dansbaarheid toe te voegen aan de track. Ik probeer ook zoveel mogelijk er gebruik van te maken.
3. Met een album hoef ik niet volledig te focussen op het maken van hits, wat je bij singles wel hebt. Een niet-hit single is compleet nutteloos en raakt vergeten. Een goed album met een aantal niet-hits blijft wel hangen. Daarbij heb je ook de vrijheid om tracks te maken die in dienst staan van het album in plaats van los op zichzelf, zodat je voor de luisteraar een wereld kan creëren die je niet zou kunnen maken met een single release.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2018 13:30 
 
Artiest

TSFH schreef:
Hee Toekomstgeluid! Super vet dat je deze Q&A wilt doen!

In eerste instantie wil ik zeggen dat ik erg fan ben van je nieuwe album en in het algemeen gewoon :thumbsup: , maar ik kan het niet laten om toch 1 kritische vraag te stellen aan je :$

1. In de hardstyle scene merk ik heel erg dat veel artiesten voor een lange periode identieke setjes draaien met voornamelijk 90% eigen platen. Ik merk de laatste tijd dat jij hier ook wel iets van weg hebt (nu snap ik dat je net een nieuw album gereleased hebt en graag veel van dit album wilt draaien, maar meer over het algemeen bekeken ^^ ). Hoe kijk jij tegen dit fenomeen aan en waarom pak je eigenlijk nooit meer een plaatje erbij van bijvoorbeeld Music Rules the Noize of Phuture Propaganda? (Excuseer mij als deze bevindingen niet kloppen. Ik baseer ze alleen op de setjes die ik de laatste tijd heb bijgewoond van jou)

2. Hoe kijk jij aan tegen de grote groei die hardstyle doormaakt tegenwoordig? Zie jij alleen maar voordelen of zijn er ook nadelen aan de commerciële groei die hardstyle doormaakt?

3. Hoe beleef jij de sfeer op hardstyle feesten tegenwoordig, buiten jouw set om? Wat zou je graag veranderd willen zien?

4. Hoe reageert Antoine op jouw grote succes (indien je hem nog wel eens spreekt) na de splitsing en produceert die zelf ook nog?

5. Waar staat hardstyle over 5 jaar volgens jou (muzikaal gezien)?

6. Wanneer komt The Solution met B-Front?:D Dit jaar nog?


1. Het is als bekendere naam in de scene enorm lastig om iedereen te pleasen elke set. Sommige mensen zien je in de zomer 8 keer en de meeste maar 1 of 2 keer. Daardoor ben je als DJ bijna verplicht aan je fans om gewoon de huidige tracks van je te draaien. Dat doe ik ook meestal, maar ik pak elke set er wel andere platen bij om het op te vullen.

2. Hardstyle is al commercieel sinds day one. De mensen die daar anders over denken zijn niet realistisch. Als je jaren lang 80000 tickets verkoopt voor een enkel feest (defqon1) dan verdien je gewoon bakken met geld. De groei is natuurlijk dope, in nederland is het vrij stabiel maar in andere landen in europa gaat het de laatste tijd erg hard. Dat is tof om te zien en opent ook deuren voor artiesten.

3. In Nederland merk ik vaak dat het grootste gedeelte alleen los gaat op platen die ze kennen, dat zou ik soms nog wel eens anders zien. Dat opent ook meer mogelijkheden voor DJ's.

4. Ik heb 'm nooit direct deze vraag zo gesteld, we hebben er in ieder geval nooit ruzie over gehad.

5. Lastig te zeggen, ik had 5 jaar geleden ook niet gedacht dat muzikalere raw-hardstyle weer de boventoon ging voeren. Ik hoop dat muziek altijd het belangrijkste blijft en niet sound-design.

6. Ja dit jaar wel, wanneer weet ik niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2018 13:46 
 
Artiest

Rickzel schreef:
Hi :D

1: Hoe heb je de periode ervaren vóór het ECHT succesvol was? Ik volg je (jullie) eigenlijk al sinds Fire In The Hole en kan me nog een post herinneren waarin je liet blijken dat je een beetje baalde dat je niet echt opgepikt werd.

2: Ik vind BMS echt fantastisch, moest hem even een paar keer horen voor ik hem echt kon waarderen, maar na de showcase op Defqon was ik helemaal om. Persoonlijk heb ik alleen niet zoveel met die verhalen er om heen. In het topic hier op HT werden al de meest wilde theorieën losgelaten over "een screech die een huilende aarde moest voorstellen". Dat gaat mij echt wat ver. Maar n.a.v je filmpje vorige week waarin je uitleg geeft over de tracks/titels. Wat zijn de reacties daar op? Snappen mensen het? Of zijn het vooral simpele zielen zoals ik :lol:

3: Hoe reageerde je toen je hoorde dat je op Qlimax kon draaien? Kon je het überhaupt iemand vertellen? Ben je iemand die daar helemaal van z'n sokken door geblazen wordt? Of ben je dat punt al een beetje voorbij?

4: Als je Black Mirror Society en Pursuit of Thunder buiten beschouwing laat, welke plaat ben je dan het meest trots op?

5: Is er een plaat waar jij dagen/weken aan hebt zitten zwoegen, maar die volgens jou ernstig ondergewaardeerd is?

Bedankt voor je antwoorden :)


1. Anders, toen de tijd meer als hobby. Nu wil ik echt een goede muzikant zijn. Dat is de ervaring die ik zelf mee maak.

2. Ik kan alleen een album maken als ik een idee of concept heb waarmee ik aan de slag kan. Dit zorgt natuurlijk ook voor een stukje diepgang, ik weet natuurlijk van te voren al dat er een groot gedeelte van de mensen daar niks om geven. Maar het is dope om te zien dat sommige mensen het wel echt leuk vinden om die diepgang te zoeken.

3. Ja tuurlijk ben je daar enorm blij mee. Het is een soort beloning op je werk. Uiteraard kon ik het niet vertellen want in deze scene wil iedereen alles weten haha.

4. Ik ben heel blij met We are the fallen. Ik denk dat die plaat een goede combi is van ons als artiesten. Ik heb de melodie en text geschreven en zij hebben hun duidelijke sound en stijl er op los kunnen laten. Het is z'n track je beide los nooit zo had gemaakt.

5. Pfoe, in mijn ogen zijn platen nooit echt ondergewaardeerd tegenwoordig. Met het internet heeft iedereen de mogelijkheid om alles direct te checken dus de echt goede platen worden er vanzelf uitgepikt. Vooral in de hardstyle.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2018 13:49 
 
Artiest

Byron schreef:
Allereerst bedankt voor het tijd nemen voor de Q&A!

1. Zijn er bepaalde sounds in de HS scene die je geweldig vind, en zijn er sounds wat je helemaal niks vind?
Bijv, wat vind je van het toch wel unieke sound wat bij spoontech hoort wat je niet bij andere labels vind.

2. Hoe heb jij het leer proces ervaren tijdens je laatste 2 albums? Heb je het gevoel dat je echt nieuwe dingen geleerd hebt en kwalitatief verder bent dan daarvoor?

3. Ben je buiten het produceren nog steeds bezig met artwork voor jezelf? of ga je dat (net zoals het artwork voor BMS) over laten aan 'echte' designers.

4. Kunnen we ooit nog is een livestream verwachten (zoals de sloopvergunning livestream)

5. Wat is de status van de collab met frequencerz? een hele tijd geleden dingen over gehoord maar sinds dien niets meer. Zou zeggen dat het makkelijker te regelen is omdat jullie nu toch in hetzelfde studio gebouw zitten :P ?


1. Ik vind de simpele supersaw lead heel vet. Het is in hardstyle mega standaard, maar het wordt bijna niet gebruikt buiten de hardstyle. De vraag over spoontech heb ik al beantwoord.

2. Jazeker, elk album leer ik weer nieuwe dingen bij omdat ik probeer op zoek te blijven naar nieuwe dingen. Ik hoop dat dit elk album zo zal blijven.

3. Ik ben er nog steeds mee bezig, maar ik maak nu alleen nog maar sketches en laat deze uitwerken door designers.

4. Als er beter internet in de studio ligt dan wil ik weer gaan kijken naar de mogelijkheden!

5. Ik ben er gisteren verder mee gegaan samen met Freqz, we hebben zeker een leuk begin en hopen snel een track te hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2018 13:51 
 
Artiest

Stinson schreef:
1. Je bent zelf ook in de weer met visuals maken. Nu ben ik benieuwd of je zelf ideeën, plannen of misschien dromen hebt om je storytelling tot een hoger niveau te brengen doormiddel van visuals of show elementen? (bijvoorbeeld het pratende masker van B-front was ontzettend gaaf)


Ik houd altijd van abstractheid. Dus story-telling wil ik altijd een beetje openhouden voor eigen interpretatie voor de kijker/luisteraar. Dus het ligt eraan hoe je hoog niveau ziet, maar ik probeer dingen te maken die ik zelf vet vind.
Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen