Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2018 13:52 
 
Artiest

Redman schreef:
jeffrey2107 schreef:
Snoeiharder schreef:
1. Is jouw vorige album Pursuit of Thunder nog ergens te koop?

music rules the noize?

nooit hardcopy uitgegeven

Pursuit of Thunder is uitverkocht. MRTN nooit fysiek uitgebracht

jeffrey2107 schreef:
Snoeiharder schreef:
1. Is jouw vorige album Pursuit of Thunder nog ergens te koop?

hierop inhakend, phuture propaganda


Jazeker https://shop.dirtyworkz.com/phuture-noi ... ganda.html


En idd deze link.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2018 13:56 
 
Artiest

rupertbayern schreef:
Hi Marco, thanks for doing this Q&A, I hope it is ok if I write in English because I can't speak dutch. :) I can read what gets written here with google translate but I don't think that it would make sense to translate my comment into dutch.

1) How much did it hurt when you got hit by the sparks at Qlimax?

2) You typically speed up your songs when you play live to around 158 bpm. This is not unusual and other DJs do that too. I noticed that sometimes this causes the pitch to be off. I listened to your set at musical madness xxl6 last may and your set was amazing but some tracks just sounded massively out of tune Aftershock, Anthem of Freedom and your Fatality RMX were very noticeable off key. The intervals between the high notes in these songs were completly wrong. Aftershock sounded wrong at last Qlimax too (9:37 in the Youtube video). I'm not a DJ but is there a reason why you don't use Master-Tempo?

Also while we're talking about your Qlimax set (which was the best set this evening and kinda saved last years edition of Qlimax): You'r Qlimax edit of Paradox didn't work at all with the soundsystem at Qlimax. During the intro (10:16-10:50) the subwoofers were super loud so it actually sounded like you fked up and had a slider or smthing turned down. We could see you gesticulating but couldn't hear anything besides bass. Dunno what happened there, it sounds perfectly fine in the youtube video.

3) Am I just unlucky or don't you play the Human Machinery Remix anymore? It's one of your best tracks imo.

4) Why are you listed as SPRONK, WILLEM A M at bumastemra.nl? Is Marco your middle name?

5) Will we see you at Qlimax this year? :clap:


1. It was quite hot indeed haha, didnt really hurt tho. I did have a sulfur taste in my mouth for a while.
2. Master-tempo kills the transients of the kicks and other percussion, thats way less comfortable than the fact its slightly off-key compared to the track before. Plus I mostly spin on 155-156 bpm ;-)
3. That's correct, I do not have a good reason why not. I will try to keep it in mind for my coming sets since it still fits my current style.
4. Haha, thats a funny question. But in my family the name you are actually called comes in last. I dont know why though, but my full name is Willem Anton Marco on my passport. Hence Willem ;-)
5. I dont know haha, would be epic.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2018 13:57 
 
Artiest

Geck-o schreef:
Laat je je mastering door anderen doen, of doe je het zelf?

Vind je het belangrijk om het juist uit te besteden of juist zelf te doen?

Als je het zelf doet:
- Uit welke onderdelen bestaat jouw mastering chain?


Ik master altijd alles zelf zodat ik volledige controle heb. Mensen die hardstyle masteren maken naar mijn mening niet de mooiste masters, maar focussen altijd op dancefloor sound. Dat is niet het beste voor de track.

Mijn chain is

EQ
Limiter
EQ
Softclipper
Hardclipper
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2018 13:59 
 
Artiest

Jordi schreef:
Ik moet als allereerst nog even kwijt dat ik vroeger (ook hier te lezen) absoluut geen fan van je was en dat ook niet bepaald subtiel bracht ofzo. Ik ervaarde hardbass 2014 ook echt afzien toen je stond tussen mijn (voormalige) helden Adaro en Titan :lol: Het grappige is dat ik nu exact het tegenovergestelde denk tegenover je nieuwe werk en ben je uitgegroeid tot de meest interessante producer in hardstyle voor me. Is niet als oMg CoMe To cHiLe i'M yOuR biGgEsT fAn bericht bedoelt dit maar vond het wel leuk die omschakeling ff te vermelden :P

OK OT

1. Hoe ziet een typische PN werkdag in de studio eruit en hoe speelt inspiratie hier een rol in? Ga je gewoon zitten "kutten" en komt er gewoon wat uit rollen en daar maak je uiteindelijk een track uitvan Zit je in de trein te dagdromen en pak je dan je laptop voor een "sketch" om verder uit te werken?

2. Hoe bevalt het nu om een externe studio te hebben buitenshuis? Wat zijn de voor- en nadelen?

3. Ik geloof dat ik ergens had gelezen dat je met meerdere producers in hetzelfde pand zit. In hoeverre staan jullie in contact? Delen jullie wel eens ideeën etc?

4. Klopt het dat je draait met een AIAIAI hoofdtelefoon? Zoja, wat is je config? :P


1. Ik speel thuis eerst op mijn piano muzikale arrangements, daarmee ga ik aan de slag in de studio. Meestal is dit gebaseerd op een idee of gevoel wat ik kwijt wil. Daar ga ik dan text op schrijven en het daarna pas uitwerken in de studio met hardstyle sounds.
2. Voordeel is de kwaliteit van de studio en het rustig kunnen werken zonder mensen te storen. Nadeel is is wel dat ik toch een stukje moet rijden, dat is niet altijd even fijn.
3. Klopt ik zit met Diana en Frequencerz in een pand. We zijn allemaal echt voor onszelf bezig maar laten elkaar wel dingen horen en geven feedback.
4. Ja klopt, ik heb de DJ config op het moment. Bevalt prima!
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2018 14:02 
 
Artiest

G1LL schreef:
PN! Top dat je dit wilt doen.

Ik heb eigenlijk maar 1 vraag.

Ik zie jou echt als een perfectionist, ik weet niet of je dit ooit ergens hebt aangegeven maar als ik je muziek hoor dan heb ik wel heel erg het idee dat je overal goed over nagedacht hebt en je alles tot in de puntjes goed wilt doen. Toch moet een artiest naast een goede producer ook een goede DJ zijn (vind ik), en we kunnen al een tijd vast stellen dat dit laatste het er niet echt meer toe doet. Ik kan meer artiesten op noemen die niet of nauwelijks aandacht aan het draaien geven dan artiesten die dit wel doen. Ik vind dat persoonlijk erg jammer want de kunst van het draaien geeft een nog betere beleving (overgangen, trackkeuze, effecten etc). Het gevolg hiervan is ook dat tracks veel korter worden en zelfs niet meer een mid-outro hebben.

- Hoe kijk jij hier tegenaan?


Ik kijk naar muziek buiten het DJ vak om. Ik maak tracks die voor mij goed voelen om te luisteren en dat ze dansbaar zijn, dat is mijn doel. Als daar een mid-outro bij hoort dan zit ie er bij, maar ik ga me niet forceren om bepaalde keuzes te maken speciaal voor de DJ. In mijn ogen hoort de DJ in dienst te staan van de muziek, niet andersom.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2018 14:07 
 
Artiest

Leonidas schreef:
1. Je solotracks voor pakweg de release van The Paradox en daarna Persuit of Thunder zijn naar mijn mening net zo goed als de tracks van Persuit of Thunder & Black Mirror Society. Toch is naar mijn idee jou grote doorbraak na het succes van The Paradox en Persuit of Thunder gekomen in mijn ogen. Is er volgens jou een verschil in de tracks van voor en na die tijd?

2. Is er een kans op een keer Phuture Noize classics? Veel van je oudere platen vind ik nog steeds erg vet en zou ze graag eens live horen namelijk.

3. Je hebt wel eens aangegeven dat Ran-D je advies gaf je tracks meer uit te denken na jullie eerste collab. Ik zie dat steeds meer terug in je tracks inderdaad. Hoe heeft dat geholpen bij het creatieve proces?

4. Je hebt aangegeven dat je behoorlijk veel tracks hebt 'weggegooid' voor de release van BMS. Al passen ze misschien niet een het concept van BMS, waarom kies je er voor die niet gewoon los of gratis te releasen?

5. Enige kans op Run (Climax edit)? Die melodie is de mooiste van het hele album, zonde van de anti imo.

Heel tof dat je dit wilt doen :)


1. Ik ben bewust veel meer met de muzikale invulling bezig gegaan, dat deze echt in mijn ogen kwaliteit moesten zijn. Ik denk dat daarom meer mensen een connectie konden maken met mijn muziek. Eerst was ik vooral gefocust op uniek sounddesign, maar dat spreekt maar een kleine doelgroep aan.

2. Wie weet, dat ligt aan de promoters en de staat van mijn career. Ik kijk op het moment liever niet terug maar vooruit tho.

3. Randy heeft me nooit bewust dit aangeleerd, maar ik heb heel veel inspiratie gehaald uit zijn werkwijze. Daar heb ik de punten uitgepakt die echt goed voor me werken en dat in mijn eigen werkwijze toegepast. Dit zorgde ervoor dat tracks voor mijn gevoel veel beter klopte als geheel.

4. Omdat ik vind dat artiesten hun visie moeten uiten aan de luisteraar en niet moeten focussen op zoveel mogelijk tracks uit te brengen. Ik wil zeg maar de 3-sterren michelin restaurant zijn en niet de macdonalds die zich focust op zoveel mogelijk burgers te verkopen en dat niemand echt om die maaltijd of menukaart geeft.

5. Ik heb deze al beantwoord. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2018 14:07 
 
Artiest

RoyAPO schreef:
Nog een paar uur om vragen te stellen, dan gaat ie op slot zodat Phuture Noize de vragen kan beantwoorden!


Ik snap je vraag niet.

* badum tss*
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2018 14:08 
 
Artiest

RvD schreef:
Top dat je dit wilt doen! Alles is wel zo'n beetje gevraagd dus ik heb er maar één.

Deluzion - Our Kingdom, dit nummer heeft volgens sommige (waaronder ikzelf) best veel kenmerken van jouw stijl. Vindt je dit zelf ook en hoe denk je daarover? Mocht je dat totaal niet vinden wil ik graag weten wat je mening was geweest als het wel zo was :innocent:

Verder; ga zo door aub, wat een nummers komen er toch uit die studio van jouw :worship:


Ik vind dit inderdaad ook een beetje, maar ik heb er geen moeite mee. Laat ik het zo zeggen, je gaat nooit zo succesvol worden als de artiest die je probeert na te doen :p
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2018 14:11 
 
Artiest

Chroman schreef:
RvD schreef:
Deluzion - Our Kingdom, dit nummer heeft volgens sommige (waaronder ikzelf) best veel kenmerken van jouw stijl. Vindt je dit zelf ook en hoe denk je daarover? Mocht je dat totaal niet vinden wil ik graag weten wat je mening was geweest als het wel zo was :innocent:

Hierop inhakend; ik vind de stijl van Apexx erg veel weg hebben van die van jou. Shellshock - Crowbar was al exact dezelfde stijl als jouw stijl toendertijd (2014) en nu Apexx solo is zijn die sounds weer hetzelfde als jouw nieuwe stijl. Heb jij hier toevallig nog invloed op gehad?


Ik ben hele goede vrienden met Ross (Apexx) sinds 2012. We spreken elkaar bijna elke dag, ik help hem daarom ook wel eens mee met zijn career, want dat vind ik tof om te doen als vrienden. We staan hetzelfde in de muziek en goede vrienden helpen elkaar in goede en slechte tijden toch.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2018 14:13 
 
Artiest

Thanks voor deze Q&A guys. Ik hoop dat jullie de antwoorden tof vinden. Ik heb alles eerlijk beantwoord en ik hoop dat ik daarmee niemand kwets haha. In ieder geval, ik zie jullie vast wel weer een keer op een event en tot latah!
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2018 18:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Thanks voor al je eerlijke en snelle antwoorden, Phuture Noize! Hopelijk is alles een beetje duidelijk geworden bij iedereen

Het topic is weer geopend voor verdere discussie
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2018 19:40 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

PhutureNoize schreef:
RTM93 schreef:
Ik ga traditiegetrouw de wat luchtigere vragen stellen.



10. Wat vind je van het een label als spoontech (toch wel een beetje het buitenbeentje van de scène) en zou je openstaan voor collabs met bepaalde artiesten. (persoonlijk lijkt mij een hardstyle mafia uitermate geschikt)?

Bedankt voor de QnA. Ik kijk uit naar alle antwoorden.


10. Ik vind het muzikaal en technisch gezien niet erg mooi. Ik snap wel dat mensen er lekker op gaan, maar het is helaas niks voor mij.


Heel HT nu met een interne crisis grapje pls rustig
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2018 21:27 
 
Hardtraxx Veteran

PhutureNoize schreef:
RvD schreef:
Top dat je dit wilt doen! Alles is wel zo'n beetje gevraagd dus ik heb er maar één.

Deluzion - Our Kingdom, dit nummer heeft volgens sommige (waaronder ikzelf) best veel kenmerken van jouw stijl. Vindt je dit zelf ook en hoe denk je daarover? Mocht je dat totaal niet vinden wil ik graag weten wat je mening was geweest als het wel zo was :innocent:

Verder; ga zo door aub, wat een nummers komen er toch uit die studio van jouw :worship:


Ik vind dit inderdaad ook een beetje, maar ik heb er geen moeite mee. Laat ik het zo zeggen, je gaat nooit zo succesvol worden als de artiest die je probeert na te doen :p

Vind je dit niet een beetje oncollegiaal om een kleine sneer uit te delen naar die jongens, omdat je zegt dat ze je na proberen te doen? Vervolgens wanneer Apexx een track maakt met voor velen ook bekende Phuture Noize sounds. Laat je in dit geval het “na doen” achterwegen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2018 22:01 
 
Artiest

Pipa schreef:
PhutureNoize schreef:
RvD schreef:
Top dat je dit wilt doen! Alles is wel zo'n beetje gevraagd dus ik heb er maar één.

Deluzion - Our Kingdom, dit nummer heeft volgens sommige (waaronder ikzelf) best veel kenmerken van jouw stijl. Vindt je dit zelf ook en hoe denk je daarover? Mocht je dat totaal niet vinden wil ik graag weten wat je mening was geweest als het wel zo was :innocent:

Verder; ga zo door aub, wat een nummers komen er toch uit die studio van jouw :worship:


Ik vind dit inderdaad ook een beetje, maar ik heb er geen moeite mee. Laat ik het zo zeggen, je gaat nooit zo succesvol worden als de artiest die je probeert na te doen :p

Vind je dit niet een beetje oncollegiaal om een kleine sneer uit te delen naar die jongens, omdat je zegt dat ze je na proberen te doen? Vervolgens wanneer Apexx een track maakt met voor velen ook bekende Phuture Noize sounds. Laat je in dit geval het “na doen” achterwegen.


Ik had al een vermoede dat het zo opgepakt ging worden, maar dit is geen sneer hoor. Ik bedoelde juist te zeggen dat ze gewoon moeten maken waar ze zin in hebben, alleen als mensen gaan noemen dat het op mijn sound lijkt dan moeten ze zelf oordelen of dat wel de way to go is, waarbij ik als argument aangaf dat ze op deze wijze nooit groter gaan worden dan de artiest waar het op lijkt. Want in mijn ogen moet een artiest los staan met een eigen gevoel. Ik vind ook dat Apexx qua gevoel geen directe kopie is, want ik vind dat een ander gevoel geven dan mijn platen. Daar gaat mijn punt om. De kicks die bv in Kingdom zitten vind ik ook niet op mijn kicks lijken, ook is die intro van die plaat iets wat wat ik zelf niet zou maken. Dus de sounds zijn echt wel anders, maar het gevoel van de plaat is herkenbaar, en dat is waar ik de muziek op oordeel. Je pakt het dus wat zwaarder op dan ik het antwoord bedoeld heb. Ik vind dat ze gewoon lekker door moeten gaan met waar ze zichzelf goed bij voelen, alleen ik mag wel mijn mening daarover ventileren online in een Q&A, lijkt me?
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2018 22:03 
 
Hardtraxx Veteran

PhutureNoize schreef:
Pedaalemre schreef:
Hoi, tof dat je een Q&A doet, altijd interessant! :D

Aangezien alles wat ik wilde vragen al gevraagd is, weet je wanneer de bombers komen? Eerst zouden ze 27 juli geshipt worden, daarna 1 augustus, en het is nu 6 augustus en er is nog niets over bekend. :P

Bedankt! :thumbup:


Als het goed is heb je 'm


Yup! En hij is vet :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2018 22:16 
 
Hardtraxx Veteran

Je mag zeker je mening hier geven en sowieso wordt eerlijkheid daarin gewaardeerd. Om terug te komen op de discussie. Qua gevoel kan ik inkomen wat je bedoelt, qua sounds vond ik het ook niet echt overeenkomen. Maar gevoel is toch een vreemde benaming om te aan te geven dat iets op elkaar lijkt. Bij jouw tracks voel ik de feelings tevens bij Our Kingdom. Maar dat is ontzettend subjectief een gevoel en daar kan je toch bijna geen touw aan vastknopen. Beide zijn gewoon wel in de stijl van de huidige scene, waar gevoel steeds meer terugkomt. Ik snap heus dat je het niet zo bedoeld hebt. Echter was ik dan wel benieuwd in welk optiek je het op elkaar vond lijken. Ik kan jouw gevoel niet inzien dus het kan zijn dat je hetzelfde gevoel erbij krijgt. Maar naar mijn mening komt de Hardstyle met gevoel allemaal terug naar B-Front. Daar stamt de raw Hardstyle met sfeer en gevoel vooral vanaf. Dan kan je alle tracks met dat gevoel en mysterieuze onder die noemer stoppen
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2018 22:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

PhutureNoize schreef:
alleen ik mag wel mijn mening daarover ventileren online in een Q&A, lijkt me?



Juist goed dat je eerlijk bent ipv politiek verstandige antwoorden te geven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2018 22:25 
 
Artiest

Pipa schreef:
Je mag zeker je mening hier geven en sowieso wordt eerlijkheid daarin gewaardeerd. Om terug te komen op de discussie. Qua gevoel kan ik inkomen wat je bedoelt, qua sounds vond ik het ook niet echt overeenkomen. Maar gevoel is toch een vreemde benaming om te aan te geven dat iets op elkaar lijkt. Bij jouw tracks voel ik de feelings tevens bij Our Kingdom. Maar dat is ontzettend subjectief een gevoel en daar kan je toch bijna geen touw aan vastknopen. Beide zijn gewoon wel in de stijl van de huidige scene, waar gevoel steeds meer terugkomt. Ik snap heus dat je het niet zo bedoeld hebt. Echter was ik dan wel benieuwd in welk optiek je het op elkaar vond lijken. Ik kan jouw gevoel niet inzien dus het kan zijn dat je hetzelfde gevoel erbij krijgt. Maar naar mijn mening komt de Hardstyle met gevoel allemaal terug naar B-Front. Daar stamt de raw Hardstyle met sfeer en gevoel vooral vanaf. Dan kan je alle tracks met dat gevoel en mysterieuze onder die noemer stoppen


Je mag alles zelf luisteren zoals je zelf wilt natuurlijk! Alleen er werd om mijn mening gevraagd en die gaf ik haha. Of je (of de mannen van Deluzion) het er mee eens bent/zijn moet je helemaal zelf weten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2018 22:41 
 
Hardtraxxer

Als ik het goed heb gezien draaide je op defqon op een Denon set. Nu zijn er tegenwoordig meer grote namen die deze keuze maken, maar wat is voor jou de afweging om Denons te vragen ipv Pioneer? (ik ga er voor het gemak vanuit dat je hier om hebt gevraagd in je rider)

edit: overigens zou ik een collab phuture noize/crypsis helemaal niet erg vinden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2018 22:58 
 
Hardtraxxer

PhutureNoize schreef:
Laat ik het zo zeggen, je gaat nooit zo succesvol worden als de artiest die je probeert na te doen :p


De documentaire van Noisecontrollers vertelt toch een ander verhaal. :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2018 23:33 
 
Artiest

Linus schreef:
PhutureNoize schreef:
Laat ik het zo zeggen, je gaat nooit zo succesvol worden als de artiest die je probeert na te doen :p


De documentaire van Noisecontrollers vertelt toch een ander verhaal. :lol:

Zo ver ik weet heeft hij gezegd dat ie ze kopieerde omdat ie het vet vond. Maar hij is uiteindelijk doorgebroken op het moment dat ie zijn eigen draai eraan gaf. Dat is ook prima, maar als hij ze bleef kopiëren dan durf ik wel te zeggen dat ie minder groot was geworden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2018 23:34 
 
Artiest

Linus schreef:
Als ik het goed heb gezien draaide je op defqon op een Denon set. Nu zijn er tegenwoordig meer grote namen die deze keuze maken, maar wat is voor jou de afweging om Denons te vragen ipv Pioneer? (ik ga er voor het gemak vanuit dat je hier om hebt gevraagd in je rider)

edit: overigens zou ik een collab phuture noize/crypsis helemaal niet erg vinden.

Ik draaide met denons omdat deze direct gesyncd kunnen worden met de VJ software van mijn VJ, dat gaat met een Pioneer speler een stuk moeilijker.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2018 23:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Oh ja nog een vraagje. Wat vind je van MC’s zoals Nolz en DV8 die door zo’n sereen nummer als We Are The Fallen heen schreeuwen? Ik kan me daar persoonlijk echt mateloos aan irriteren. Voelt voor mij net aan als praten tijdens een klassiek concert ofzo (iets compleet anders wel haha). Kan je daar als artiest nog enigszins invloed op uitoefenen al zou je dat willen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 aug 2018 08:47 
 
Donateur
Avatar gebruiker

PhutureNoize schreef:
TiMOTHYb schreef:
Q1: Als je een label zou starten, wat voor releasebeleid zou je dan hanteren?
Q2: Vind je het ook totale minachting van de huis-tuin-en-keuken-dj en 'de gewone fan' dat men soms 12 maanden moet wachten om een plaatje thuis te kunnen draaien?
Q3: Denk je dat dit soort exclusiviteitsongein de spontaniteit en creativiteit in een scene totaal kan drukken?


1. Ik zie vaak op dit forum gezeik op releasebeleid. Alleen ik denk niet dat mensen begrijpen dat dit bijna nooit aan het label ligt maar aan de artiest. De artiest draagt de muziek aan en probeert deze te plannen met het label, niet andersom.

2. Voor de gewone fan sowieso niet, want 99,9% van je markt is totaal niet geboeit door een 24 seconden durende snare-loop om te mixen. Sterker nog, het maakt me niks uit als iemand mijn radio-edit plaat al draait voordat mijn extended versies er zijn. Ik heb op het moment van spreken van sommige album-tracks nog niet eens een volledige correcte final extended mix. Ik zet vaak gewoon een simpel snareloopje er voor om te mixen.

3. Nee, creativiteit heeft in mijn ogen niks te maken met of een extended mix uitkomt van een bepaalde plaat. Spontaniteit ook niet, want er is genoeg weird shit gemaakt de laatste tijd en daar zijn van sommige ook nog geen extended mixes beschikbaar.

Allereerst bedankt voor je (alle) antwoorden. Zeer open en uitgebreide Q&A geworden dit, heel nice!

Over het bovenstaande: ik doelde niet zo zeer op het solo draaien van extended mixes want daar zit inderdaad bijna niemand op te wachten. Het zou echter voor een hoop huis-DJ's fijn zijn als er wat sneller gereleased zou worden zodat ook zij redelijk nieuwe tracks mee kunnen pakken. Nu moeten ze vaak almaar vissen uit dezelfde vijver die de betreffende artiesten zelf de periode daarvoor grijsgedraaid hebben. Ook zou het voor de sub-top goed zijn als zij wat recente hits mee kunnen pakken. Ik begrijp de commerciële waarde (je moet naar artiest x om die plaat te horen) doch zitten er wat mij betreft voor het publiek ook nadelen aan.

Wat betreft spontaniteit en creativiteit bedoelde ik meer gericht op het mixwerk: ik word zelden verrast door iemand die onverwachts plaat y draait. Goed voorbeeld hiervan is de tracklist-bingo die hier ergens gehouden wordt. Het feit dat je bijna 1:1 kunt voorspellen wat een artiest gaat draaien vind ik persoonlijk zonde. Vooral met de hoeveelheid goede muziek die er tegenwoordig uitkomt of vroeger is uitgekomen. Zoals ik hierboven al schreef heb ik het idee dat dat mede komt doordat men pas platen kan draaien als deze reeds geheel grijsgedraaid zijn. Dan is m.i. de spontaniteit eraf en kun je lastig nog een creatief setje wegzetten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 aug 2018 14:12 
 
Hardtraxx Elite

RoyAPO schreef:
Oh ja nog een vraagje. Wat vind je van MC’s zoals Nolz en DV8 die door zo’n sereen nummer als We Are The Fallen heen schreeuwen? Ik kan me daar persoonlijk echt mateloos aan irriteren. Voelt voor mij net aan als praten tijdens een klassiek concert ofzo (iets compleet anders wel haha). Kan je daar als artiest nog enigszins invloed op uitoefenen al zou je dat willen?


Hier ben ik ook benieuwd naar! Waar ik me mateloos aan irriteer zijn DJ's die zelf de mic pakken en zelf door dat ding gaan lopen schreeuwen.
Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen