RoyAPO schreef:
Nogmaals Thanks voor je tijd en ben erg benieuwd naar de antwoorden

1. Hoe ben je met B-Front in contact gekomen en wat maakt het dat de klik tussen jullie zo goed is?
2. Hoe zorg je ervoor dat je creatief blijft over de jaren heen?
3. Met welke artiesten zou je nog graag een collab willen doen? Ook outside the box (ophidian bijv)?
4. Ik zie af en toe nog wel eens lichte kritiek puntjes van je voorbij komen op bepaalde gedeeltes van de hardstyle scene. Wat is jouw mening over raw hardstyle en die gebieden van raw hardstyle?
5. Ben je voor of tegen het opdelen van de scene in sub-genres?
6. Wanneer komt de collab met SZP?
1. Ik heb Bob vanaf het begin af aan (Easy Killer dacht ik) mijn tracks gestuurd. Hij heeft me altijd gesupport met de muziek en zo hebben we elkaar leren kennen. Waarom de klik zo goed is weet ik ook niet precies, als we in de studio zitten dan vullen we elkaar altijd gelijk aan met ideetjes en zo. Dat werkt gewoon heel fijn en maak je echt een collab zoals het hoort in mijn ogen.
2. Altijd blijven zoeken naar iets nieuws. Stilstand is achteruitgang. Ik kijk altijd zo naar muziek dat in ieder geval ik het nog over 5 jaar vet moet vinden. En als ik 5 jaar hetzelfde doe dan is dat natuurlijk niet het geval, daar ben ik perfectionistisch voor. Ook is het belangrijk voor me zelf dat ik steeds mezelf ontwikkel, muzikaal of technisch gezien. Daarmee vind je steeds nieuwe dingen waarmee je een oud product misschien toch tot iets compleet nieuws kan maken.
3. Ik heb geen collab-dromen eigenlijk. Ik zou soms wel bij bepaalde artiesten is een dag mee willen schrijven met hun muziek, maar niet zozeer een collab zoals je kent in de hardstyle. Ik vind dat een collab spontaan moet gebeuren, iets waarbij je beide weet dat je elkaar aan kan vullen tot een nieuw uniek product wat ook echt dope is. Niet dat je samen maar gaat zitten van "ja dit is goede marketing als we nu iets gaan bouwen", daar voel ik niks voor.
4. Ik ben altijd een voorstander van goede muziek en unieke uitingen. En als muziek bedoel ik dan goed bedachte chordscheme's, arrangements en lyrics. De huidige rawstyle is nou niet het epicentrum van dit en daarom heb ik helaas helemaal niks meer met deze muziek, vooral ook omdat het totaal geen waarde heeft voor me om thuis te luisteren. Het lijkt allemaal alleen maar om een belachelijke kick te gaan, en dat is simpelweg een paar uurtjes stoeien in de studio en je hebt zo maar weer een track af waar je weer 5k likes van krijgt op facebook. Ik vraag me af of deze producers nog wel zichzelf voldaan voelen na dit truukje voor de zoveelste keer te doen, of dat ze puur voor deze stats produceren. "Ja want het publiek wil het"
5. Ik heb geen moeite met genres of subgenres. Ik kijk er zelf toch niet naar. Het probleem is soms alleen dat er alpha-males online tegen elkaar gaan schelden wat het beste is, dat vind ik alleen jammer.
6. Zeer snel, ik heb nog geen precieze datum maar ik heb van de week de finals uitgestuurd naar het label voor een release. Dus dat kan niet lang meer duren.