Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 aug 2018 19:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik luister je Decibel set nog wel eens, puur vanwege je Avarice live edit. Drive, kicks en een bak energie komen hier perfect samen zoals ik het graag hoor! Komt deze plaat nog een keer als free? :love:
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 aug 2018 20:54 
 
Hardtraxx Veteran

makrooy schreef:
PhutureNoize schreef:
RTM93 schreef:
Ik ga traditiegetrouw de wat luchtigere vragen stellen.



10. Wat vind je van het een label als spoontech (toch wel een beetje het buitenbeentje van de scène) en zou je openstaan voor collabs met bepaalde artiesten. (persoonlijk lijkt mij een hardstyle mafia uitermate geschikt)?

Bedankt voor de QnA. Ik kijk uit naar alle antwoorden.


10. Ik vind het muzikaal en technisch gezien niet erg mooi. Ik snap wel dat mensen er lekker op gaan, maar het is helaas niks voor mij.


Heel HT nu met een interne crisis grapje pls rustig


Allemaal intern al besproken.

Conclusie : Phuture Noize is kut en we gaan nooit meer naar z'n sets!!

ook een grapje.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 aug 2018 11:32 
 
Artiest

RoyAPO schreef:
Oh ja nog een vraagje. Wat vind je van MC’s zoals Nolz en DV8 die door zo’n sereen nummer als We Are The Fallen heen schreeuwen? Ik kan me daar persoonlijk echt mateloos aan irriteren. Voelt voor mij net aan als praten tijdens een klassiek concert ofzo (iets compleet anders wel haha). Kan je daar als artiest nog enigszins invloed op uitoefenen al zou je dat willen?


Als artiest kun je daar nog wel invloed op uitoefenen door simpelweg de MC aan te spreken natuurlijk haha.
Ik stoor me er op dat moment zelf niet aan, voor mijn gevoel hoort het bij het feest. Ik kan me wel goed voorstellen dat als je niet van hun stemmen houdt dat je als je thuis luistert niet altijd even fijn is. Maarja, daar staan ze ook niet voor eigenlijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 aug 2018 11:39 
 
Artiest

TiMOTHYb schreef:
PhutureNoize schreef:
TiMOTHYb schreef:
Q1: Als je een label zou starten, wat voor releasebeleid zou je dan hanteren?
Q2: Vind je het ook totale minachting van de huis-tuin-en-keuken-dj en 'de gewone fan' dat men soms 12 maanden moet wachten om een plaatje thuis te kunnen draaien?
Q3: Denk je dat dit soort exclusiviteitsongein de spontaniteit en creativiteit in een scene totaal kan drukken?


1. Ik zie vaak op dit forum gezeik op releasebeleid. Alleen ik denk niet dat mensen begrijpen dat dit bijna nooit aan het label ligt maar aan de artiest. De artiest draagt de muziek aan en probeert deze te plannen met het label, niet andersom.

2. Voor de gewone fan sowieso niet, want 99,9% van je markt is totaal niet geboeit door een 24 seconden durende snare-loop om te mixen. Sterker nog, het maakt me niks uit als iemand mijn radio-edit plaat al draait voordat mijn extended versies er zijn. Ik heb op het moment van spreken van sommige album-tracks nog niet eens een volledige correcte final extended mix. Ik zet vaak gewoon een simpel snareloopje er voor om te mixen.

3. Nee, creativiteit heeft in mijn ogen niks te maken met of een extended mix uitkomt van een bepaalde plaat. Spontaniteit ook niet, want er is genoeg weird shit gemaakt de laatste tijd en daar zijn van sommige ook nog geen extended mixes beschikbaar.

Allereerst bedankt voor je (alle) antwoorden. Zeer open en uitgebreide Q&A geworden dit, heel nice!

Over het bovenstaande: ik doelde niet zo zeer op het solo draaien van extended mixes want daar zit inderdaad bijna niemand op te wachten. Het zou echter voor een hoop huis-DJ's fijn zijn als er wat sneller gereleased zou worden zodat ook zij redelijk nieuwe tracks mee kunnen pakken. Nu moeten ze vaak almaar vissen uit dezelfde vijver die de betreffende artiesten zelf de periode daarvoor grijsgedraaid hebben. Ook zou het voor de sub-top goed zijn als zij wat recente hits mee kunnen pakken. Ik begrijp de commerciële waarde (je moet naar artiest x om die plaat te horen) doch zitten er wat mij betreft voor het publiek ook nadelen aan.

Wat betreft spontaniteit en creativiteit bedoelde ik meer gericht op het mixwerk: ik word zelden verrast door iemand die onverwachts plaat y draait. Goed voorbeeld hiervan is de tracklist-bingo die hier ergens gehouden wordt. Het feit dat je bijna 1:1 kunt voorspellen wat een artiest gaat draaien vind ik persoonlijk zonde. Vooral met de hoeveelheid goede muziek die er tegenwoordig uitkomt of vroeger is uitgekomen. Zoals ik hierboven al schreef heb ik het idee dat dat mede komt doordat men pas platen kan draaien als deze reeds geheel grijsgedraaid zijn. Dan is m.i. de spontaniteit eraf en kun je lastig nog een creatief setje wegzetten.


Uiteraard zijn er voor en nadelen aan het exclusief houden van tracks, maar het grootste voordeel is wel dat de "sub-top" om het zo maar even te noemen, niet alle hits van de grote artiesten weg draait. Die willen groeien en zorgen ervoor dat hits mega overplayed raken. De hobby dj's worden daardoor ook wel nadelig aangepakt, maar helaas is hardstyle geen scene waar elke dag 3 hits uitkomen.

De tracklist bingo is een ander nadeel, maar het is echt zo dat mensen graag je platen horen op een feest. Ik snap dat die-hards die voor de 8ste keer een artiest zien en dan 8x de grote hits van deze artiest horen dat een beetje flauw is, maar als ik bv een bekende track van mij (bijv Fire of The Paradox) niet draai krijg ik daar berichtjes over dat mensen die gemist hebben. Niet dat ik me daar direct door laat beinvloeden, maar ik wil daarmee zeggen dat het altijd een middenweg zoeken is voor de artiest, ik probeer dat dan ook. Maar meestal moet ik me inspelen op het publiek en kan ik op sommige feesten simpelweg niet te diep gaan omdat de mensen in het publiek slecht trekken. Die 10 liefhebbers in de hoek die helemaal los gaan weegt voor mij niet op tegen de 2000 andere die maar beetje half stom staan te bewegen.

Ik moet ook wel toegeven dat het aan de artiest is om dit fatsoenlijk in te vullen. Ik produceer veel nieuw spul en probeer elke set een paar andere oudere platen bij te pakken, dus ik denk dat mijn setjes wel evolueren door de tijd heen. Maar als je me elk weekend zou zien op een feest snap ik best dat je misschien denkt van "verdomme heb je hem weer met z'n suicidal superstar", maar dan ligt het aan hoe frequent je naar feestjes gaat ipv de artiest, imo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 aug 2018 11:40 
 
Artiest

G1LL schreef:
Ik luister je Decibel set nog wel eens, puur vanwege je Avarice live edit. Drive, kicks en een bak energie komen hier perfect samen zoals ik het graag hoor! Komt deze plaat nog een keer als free? :love:


Ik ben (nog) niks met die plaat van plan. Ik heb deze toen speciaal voor die set gemaakt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 aug 2018 12:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hoe ben je eigenlijk op de naam Phuture Noize gekomen ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2018 00:12 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Lees de A's nu pas. Erg vette Q&A. :worship:
Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen