Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jul 2017 16:04 
 
Artiest

The Venator schreef:
Na onze eerste contact in november 2016 toch blij dat jullie nog zo enthousiast over de Q&A waren, waarvoor dank :)

Graag gedaan! Super tof om te doen dit, dus geen dank! :)

1. Hoe zijn jullie bij elkaar gekomen als duo? en wie is er 'begonnen' met produceren?

Paar posts terug staat een heel verhaal over hoe onze vriendschap/samenwerking tot stand is gekomen. We deelden eigenlijk dezelfde passies qua muziek. Deze muzikale klik en vriendschap bleek echter zo goed te zijn, dat we later een duo zijn gaan vormen. De eerste die muziek maakte was Josh, waar Wesz weer door aan werd gestoken.


2. Het valt mij op dat jullie je eigen releases niet actief delen of onder de aandacht brengen op social media, andere artiesten zijn hier een stuk actiever in, is dit een bewuste keuze?

Dit is geen bewuste keuze, maar meer onkunde. We zijn beiden helaas niet al te best in social media. Dit willen wij enorm graag veranderen, dus vanaf heden zullen wij veel actiever zijn op social media en zullen we veel meer met jullie/onze fans delen. :)

Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jul 2017 16:20 
 
Artiest

Norther66 schreef:
1. Er komt langzamerhand steeds meer kritiek op het ontbreken van diversiteit op de classics feesten. Moeten artiesten meer b-kantjes erbij pakken? Moeten nieuwe platen in classics-stijl ook gewoon mogen? Moet er wat meer gespeeld kunnen worden met de jaartallen, ondanks dat de sound in pak em beet 2012 toch weer anders is?
Kortom, wat is jullie visie op het gehele concept, om het ook voor de komende jaren interessant te houden?

Aan jullie berichten (dit is het derde bericht over dit onderwerp) kunnen wij wel merken dat er drastisch iets moet veranderen op dit soort concepten om het interessant te houden. Wij zijn druk met het uitzoeken en zoeken van meer tracks, tracks die wij eventueel ook graag willen draaien in onze sets. Wij proberen nu ook steeds meer te kijken hoe ver we kunnen gaan, door bijvoorbeeld een Alexez of I Got You van onszelf te pakken. Wat wij merken is dat voor ons de (vette) platen opraken. Wij kunnen moeilijk tracks gaan draaien waar we zelf niet achterstaan of zelf niet vet vinden, want dat voelt als poppenkast spelen. Dus zoals wij eerder al zeiden het zou fantastisch zijn als ze het concept verbreden naar Classic-Sound bijvoorbeeld. Dit geeft ons veel meer ruimte en daarbij worden we dan ook meer gekriebeld om nieuwe tracks in die stijl te maken voor dit concept. Wij staan hiervoor open. Dus nogmaals de vraag terug, hoe denken jullie hierover als publiek?

Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jul 2017 16:48 
 
Artiest

mrbubble456 schreef:
Tof dat jullie dit doen heren :)

Graag gedaan! :thumbsup:

1. Waarom de liefde voor hardstyle?

Wij zijn aangestoken door het Dana album uit 2002. Daar is onze liefde voor Hardstyle mee begonnen. Daarnaast kunnen wij er in de studio en on stage gewoon heel erg goed ons gevoel in kwijt.


2. Jullie hebben al op veel (internationale) podia gestaan. Op welk feest dat nu in het repertoire mist zouden jullie nog graag eens draaien?

EDC Las Vegas lijkt ons supervet, puur omdat we pas 1x in Amerika hebben gestaan. Een Qlimax bijvoorbeeld zou ook onwijs vet zijn natuurlijk.

3. Hoe ziet volgens jullie de hardstyle scene er over 5 jaar uit en waar staan jullie zelf dan?

In 5 jaar tijd kan een hoop gebeuren. Wij hopen nog steeds goed uiteraard! We hopen ook dat wij nog mee zullen doen, dit is wel ons doel. We werken er nu heel hard aan om weer terug te komen op het punt waar we ooit zaten.

4. Produceren jullie beiden of zijn de rollen in de studio nogal verdeeld?

Wij produceren beide, ieder heeft z'n eigen rol en weet waar hij goed in is in de studio. Er kan tenslotte maar 1 persoon tegelijk aan de muis zitten als we samen zitten (hoe irritant dit soms ook is). ;) Onze tracks zijn echt van ons beide. :)


Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jul 2017 17:42 
 
Artiest

Zamble schreef:
Ook namens mij tof dat jullie dit doen mannen.

Graag gedaan! :)

1. Als jullie een eigen classics feest op touw zouden zetten, welke namen mogen er dan niet ontbreken?

Deze zal best wel cliché worden voor jullie qua namen zijn we bang voor.

- Headhunterz
- Deepack
- D-block & S-te-Fan
- Wildstylez
- Noisecontrollers


2. In welk land zouden jullie graag een keer optreden?

Beide: Amerika, daar zijn we pas 1 keer geweest en hebben we nog veel te weinig van gezien. De Aziatische landen lijken ons ook heel erg vet om op te treden.

Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jul 2017 17:57 
 
Artiest

Hard4Us schreef:
Leuk dat jullie dit doen. Heb geen hardstyle gerelateerde vragen maar:

Graag gedaan! :)

Wat is jullie lievelingseten?

Beide: Indisch, Surinaams en van een goede pasta op z'n tijd zijn we ook niet vies.

Favoriete voetbalclub?

Beide: Ajax

Dromen buiten de hardstyle?

Beide: Het schrijven van andere muzieksoorten. Muziek voor trailers en/of films bijvoorbeeld.

Beste serie en/of film?

Wesz:

Serie: Breaking Bad en Game of Thrones, ik kan niet kiezen. Ik volg een hoop series.
Films: The Godfather trilogy, Scarface, The Green Mile en Shawshank Redemption. Kan ik ook niet kiezen, dit zijn er teveel om op te noemen dus ik hou het er bij 4.

Josh:

Serie: Breaking Bad
Film: Shawshank Redemption


Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jul 2017 18:01 
 
Artiest

Naad schreef:
Hallootjes, hier 5 vragen vanuit mijn kant:

Hallo! :clap:

Q1: Wat is jullie ergste/slechtste festivalervaring?

Storm en regen. Dat gooit altijd zoveel roet in het eten. Voor de rest weinig te klagen gehad op de festivals waar we hebben gedraaid.

Q2: Als jullie 1 ding uit het verleden opnieuw konden doen en veranderen, wat zou dit dan zijn? (Bijvoorbeeld een foute keuze die jullie gemaakt hebben o.i.d)

Wij hadden achteraf gezien nooit die pauze van 2 jaar in moeten lassen, maar beter naar anderen moeten luisten en gewoon keihard door moeten knallen. Het had lastig geweest, maar het had uiteindelijk wel meer opgeleverd.


Q3: Goede trackkeuze en belabberd mixwerk, of belabberde trackkeuze en goed mixwerk?

Goede trackkeuze dan maar. Dan heeft het minder kritisch oplettende publiek er nog iets aan haha.

Q3: Als jullie van 1 iemand de gedachten zouden konden lezen, wie zou dat dan zijn?

Die van onze vriendinnen, die begrijpen we soms gewoon niet zo goed.


Q4: Hoe zou de wereld eruit zien als deze bestuurd zou worden door vrouwen?

Niet, dat vooral. Dan zou je overal theekransjes hebben. Of heel de wereld zou 1 spiegel zijn, zodat ze zich overal kunnen opmaken. :P

Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jul 2017 13:28 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Bedankt heren voor deze supertoffe Q&A!
Ik heb het topic weer geopend. Jullie kunnen nu ingaan op de gegeven antwoorden of nog wat nieuwe vragen stellen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jul 2017 13:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ben het wel eens met jullie standpunt over de classics sound, maar waar trek je dan de lijn? Denk wel dat het producers motiveert om meer classics-klinkende nummers te maken omdat er dan meer markt voor is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jul 2017 13:50 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

Leuke uitgebreide antwoorden jongens, top! Om nog even op het classics gebeuren terug te komen: ik zou het echt niet erg vinden om bijv. Retrospect of World At Peace (geweldige plaat trouwens (L) ) te horen op een classics feest, het heeft toch een beetje dezelfde sound en anders hoor je die platen ook nooit. Maar dan krijg je wel het probleem: waar trek je de lijn? Ben bang dat veel DJ's dan toch iets te veel van de huidige sound gaan draaien. Zou je bijvoorbeeld Liberal of Dream Planet ook draaien dan?

Oh en als Immeasurably jullie favo plaat ever is, dan mag je hem best een keer draaien hoor :whistle: Al snap ik dat ie vaak niet helemaal tussen de rest van de platen past die jullie draaien (euforisch, energiek etc.)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jul 2017 13:55 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Heb verder geen vragen meer maar wilde wel even vermelden dat ik genoten heb van deze Q&A. Boeiende en uitgebreide antwoorden :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jul 2017 14:39 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Ik heb genoten van alle open en lange antwoorden! Alleen van deze hieronder hoop ik dat het een hele slechte grap was...

Josh and Wesz schreef:
Q4: Hoe zou de wereld eruit zien als deze bestuurd zou worden door vrouwen?

Niet, dat vooral. Dan zou je overal theekransjes hebben. Of heel de wereld zou 1 spiegel zijn, zodat ze zich overal kunnen opmaken. :P


Om even terug te komen op jullie vraag over nieuwe nummers met de classic sound op classic stages: ik ben voor! Het zou hopelijk een goede stimulans zijn voor artiesten om deze sound weer terug te brengen in hun producties. :loving:
Plus, het is jammer dat we jullie nieuwe muziek weinig live kunnen horen omdat jullie vaak op classic stages met een jaartal grens worden geboekt.

Alleen hoe voorkom je dat dan over een tijdje wellicht de echte classics weinig worden gedraaid en we enkel nieuwe muziek met die sound horen op classic stages? Vinden jullie dat DJ's dan bijvoorbeeld een minimum aantal echte classics moeten draaien in hun set op een jaartal-gebonden stages of belemmert dat de artistieke vrijheid teveel?

En nog een vraag: zou de jaartal grens dan weggehaald moeten worden bij alle classic stages? Of zou er een nieuwe classics area moeten komen, net zoals er euphoric en raw areas zijn, waar de sound centraal staat en niet het jaartal waarin de nummers uitgebracht zijn?

Ik weet wat ik zou willen als publiek, maar ik ben benieuwd naar jullie mening hierover :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jul 2017 16:25 
 
Hardtraxx Veteran

Wat is de reden van de verhuizing? Is dit omdat jullie nog werken naast het DJ leven?
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jul 2017 17:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Josh and Wesz schreef:
Graag gedaan! Coole naam trouwens, als het de afkorting is van Two Steps from Hell. :thumbsup:


Haha klopt zeker. Mooi dat jullie ook zo fan zijn van Two Steps From Hell/Thomas Bergersen. Zijn echt geweldige componisten!
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jul 2017 21:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hi guys, super dat jullie deze Q&A willen doen.
Heb afgelopen weekend met een smile de Defqon 2007 dvd opgezet met jullie fragment :D

Mijn vraag: ik kan helemaal nergens de track Houze Muzik vinden in een downloadportal terwijl die
er volgens mij ooit wel is geweest als onderdeel van HC011.

Is er een mogelijkheid om deze track toch te kopen als mp3 320 kbs?
Volgens mij is dat wel een gemis, dat de oude tracks niet meer te koop zijn :cry:

Thanks!
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jul 2017 21:35 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Bedankt dat jullie willen doen mannen!

Leuk dat jullie uit Alphen aan den Rijn komen want ik woon daar zelf nog geen 10 minuten vandaan! Mooi stadje! :P

-Ooit wel eens in de Madonna geweest in Alphen, dat was namelijk mijn 'hometown' wat betreft feestjes. (Club Nightmare, Total Brainscan) Leuke tijd gehad!

-Hoe kijken jullie tegen de huidige kicks aan? Is het niet veel van het zelfde (Vooral in de euphoric Hardstyle)
Ik heb het idee dat de kicks van nu veel minder 'hard' zijn dan pak em beet 10 jaar geleden. B-Front gebruikte in EVP (De eerste 32 kicks in de climax) een snoei harde kick en iedereen was gelijk lyrisch, terwijl dit wel een beetje de standaard vroeger was. Denk aan de track Donky Rollers - Chopper....
Wat mij betreft komt Euphoric en de Raw dichter bij elkaar en krijgen we een combinatie hier van in de tracks.

Ik ben verder benieuwd naar de nieuwe tracks want jullie hadden altijd een zeer herkenbare eigen 'Josh & Wesz' sound. :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jul 2017 22:43 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hai mannen, tof dat jullie deze Q&A willen doen.

Na jullie succesvolle periode waarin hits volgden als: Natte Asbak, I Got You en Like Thiz, hebben jullie ook tracks gemaakt als: Wondertol En Sonic...deze 2 is altijd nog vraag na als release of free release, en het valt me op dat deze 2 niet meer gedraaid worden door jullie, waarom?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jul 2017 10:25 
 
Hardtraxxer

Super toffe Q&A met erg uitgebreide antwoorden guys!!!

Echt altijd onwijs fan geweest van jullie sound. Zo ontzettend jammer dat jullie een stapje terug hebben gedaan, maar na jullie uitleg snap ik dit wel. Zoals ik het lees zijn jullie op je gevoel af gegaan en dat vind ik altijd het juiste.
Ben heel erg benieuwd naar jullie nieuwe tracks en het weer actief worden in de scene. De hardstyle heeft dit echt weer nodig, net als de comeback van headhunterz.
Ik ben toch de laatste jaren de interesse in hardstyle verloren, maar hoop mede door jullie en wat andere artiesten dat het weer aantrekkelijk wordt. Liefde voor hardstyle verdwijnt immers nooit!

• Mijn vraag is of jullie kunnen uitleggen hoe die triplet reverse in elkaar zit? Al een aantal keer proberen na te maken, maar krijg dit niet lekker. Ik vind dit zo ontzettend veel drive meegeven in een track. Ook erg benieuwd naar jullie nieuwe nummer met de triplet reverse.

• Tevens de vraag met welke vst hebben jullie die intro/mid gemaakt in lipservice radio? Is dat ook de Rapture.

• Hebben jullie in de tijd dat jullie minder actief waren wel chost producties gedaan?

• Wat vonden jullie van het commentaar van Zatox dat aangaf dat jullie track Believe teveel op zijn track Zatox & Vamper - The Crew zou lijken? Overigens hele dikke plaat Believe!


Thanks voor jullie tijd en antwoorden en zie jullie volgend jaar op DQ1 mainstage!!!
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jul 2017 10:48 
 
Hardtraxxer

Heej mannen, tof dat jullie zo uitgebreid meewerken aan de Q&A :thumbsup:

Ik wil zelf ook nog even inhaken op classic onderwerp.

Josh and Wesz schreef:
Wat wij merken is dat voor ons de (vette) platen opraken. Wij kunnen moeilijk tracks gaan draaien waar we zelf niet achterstaan of zelf niet vet vinden, want dat voelt als poppenkast spelen. Dus zoals wij eerder al zeiden het zou fantastisch zijn als ze het concept verbreden naar Classic-Sound bijvoorbeeld. Dit geeft ons veel meer ruimte en daarbij worden we dan ook meer gekriebeld om nieuwe tracks in die stijl te maken voor dit concept. Wij staan hiervoor open. Dus nogmaals de vraag terug, hoe denken jullie hierover als publiek?

Q1: Ik kan me toch niet voorstellen dat de (vette) platen voor jullie opraken? Ik ben zelf een heel groot classic hardstyle liefhebber en vind zelf een paar honderd platen echt vet genoeg om te draaien/luisteren. Dat moet bij jullie toch ook wel zo zijn?

Q2: Ik zou het zelf ook prima vinden als er 'nieuwe' classic tracks gedraaid worden op classic stages, maar ik ben zelf bang dat hierdoor de echte hitjes overblijven (wat nu eigenlijk al bezig is op classic stages). Vinden jullie het niet een gebrek aan creativiteit om misschien iets minder bekendere classic tracks te draaien die jullie zelf ook nog vet genoeg vinden? Of zijn jullie dan bang dat de sfeer dan niet goed genoeg is?

Q3: Aansluitend op Q2: Voor 'dagjesmensen' op classic feestjes zijn de minder bekende classic tracks waarschijnlijk ook nieuw voor hun, dus dan krijg je hetzelfde effect als dat er 'nieuwe' classic tracks gedraaid worden. Zouden jullie dit een goede oplossing vinden of kiezen jullie dan toch liever voor 'nieuwe' classic tracks?

hurricane schreef:
Mijn vraag: ik kan helemaal nergens de track Houze Muzik vinden in een downloadportal terwijl die
er volgens mij ooit wel is geweest als onderdeel van HC011.

Is er een mogelijkheid om deze track toch te kopen als mp3 320 kbs?
Volgens mij is dat wel een gemis, dat de oude tracks niet meer te koop zijn :cry:

Thanks!

Q4: Ik heb dezelfde vraag voor de hele Like Thiz EP :P

Bedankt voor de Q&A en keep up the good work! :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jul 2017 10:50 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Aangezien jullie best ver bij elkaar vandaan wonen, hoe werken jullie eigenlijk samen met produceren? Reist de een altijd naar de ander toe? Of werken jullie veel samen via skype oid?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jul 2017 20:47 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Pantermaat schreef:
• Mijn vraag is of jullie kunnen uitleggen hoe die triplet reverse in elkaar zit? Al een aantal keer proberen na te maken, maar krijg dit niet lekker. Ik vind dit zo ontzettend veel drive meegeven in een track. Ook erg benieuwd naar jullie nieuwe nummer met de triplet reverse.


In principe is het een normale reverse waar de reverse wat later opkomt (rond de 266ms ipv rond de 200ms) en pitched de bass bij J&W platen onder de punch ook gewoon mee met de melodie, en dus niet alleen de tail zoals bij hands up.

Je kan zoiets heel makkelijk zelf maken:

1. Neem een kick (voor het gemak bijvoorbeeld even een Noisecontrollers kick) en zet deze op 3 aparte kanalen.
2. Knip de punch los van de kick en zet deze op kanaal 1. Zet er een beetje reverb op. Speel met de lengte van de punch. Mix deze met wat hardkick10 punch voor wat nadrukkelijkere oldschool vibes (of gooi er snares of claps of wat dan ook op).
3. pak de hele kick en haal met een equalizer alle frequenties boven de bak 'm beet 400 Hz eraf (zelf experimenteren) en zet deze op kanaal 2.
4. Kopieer de kick nogmaals naar kanaal 3. Draai de kick om en laat de tail opkomen rond de 266ms. Met een compressor kan je de (sub)bass van kanaal 2 sidechainen. Beetje equalizen en distorten... klaar.

Wil je de reverse nog harder voelen dan maak je een 4e kanaal aan voor de bass en knip en plak je de bass zo dat er vlak voor de reverse opkomt (bijna) geen bass meer is. Oftewel dat je een korte bass hebt onder de punch welke uitdooft voordat de reverse met z'n bass komt.

Ik heb ook lang zitten uit vogelen hoe die dingen nou precies in elkaar zaten en heb het ooit Josh & Wesz zelf gevraagd en het antwoord wat ze mij gaven is vergelijkbaar met wat ze hier al ergens gepost hebben: "We hadden zelf ook niet echt een idee. We gooiden gewoon wat kicks, snares en claps bij elkaar totdat het goed klonk".
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jul 2017 06:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

In kees jullie nog willen antwoorden.

Waarom Josh & Wesz en niet Wesz & Josh

Hebben jullie nog geheime aliassen ?

Momenteel ben ik veel bezig met Tributes en jullie zijn aan de beurt. Dat houd in dat ik alle platen die released zijn van jullie op een nette manier mix. Bij andere bekende artiesten kreeg ik soms ook hulp door wat niet released spul of experiment te ontvangen speciaal voor deze mix.

Is dat iets waar jullie mij ook mee kunnen helpen :$ ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jul 2017 10:39 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ahh daar is eindelijk het lang verwachte Q&A topic, super dat jullie dit doen heren! ^^


Ik wil jullie sowieso alvast bedanken voor alle geweldige momenten die ik heb meegemaakt op de classic stages bij jullie optredens met als hoogtepunt de eerste kennismaking van jullie op Decibel 2014. Ik weet nog goed dat ik uit de Loudness tent kwam lopen en jullie zag staan achter de draaitafel op dat soort van vlot. De zon brak door de wolken heen op het moment kwam 'The Hose - I Survived' door de speakers, nog steeds kippenvel als ik daaraan denk. De tijd dat jullie aan de top van de scene stonden was ik helaas nog te jong om te feesten :( gelukkig heb ik de afgelopen jaren die tijd een beetje ingehaald door alle classic stages te bezoeken :clap: :clap:


Hierbij nog wat vragen voor jullie.

Q1: Wat zouden jullie voor beroep hebben als jullie geen DJ/producer waren geweest?

Q2: Wat is jullie favoriete locatie om te draaien en waarom?

Q3: Wat vinden jullie van het (vele) gebruik van drugs op hardstyle feesten en hebben jullie wel is drugs gebruikt?

Q4: Van welke track zouden jullie graag een remix willen maken?

Q5: Wat is jullie favoriete vakantieland?

Q6: Is een van jullie/allebei al vader en zo niet is er een kinderwens?

Q7: Hebben jullie een DJ waar jullie niet goed mee op kunnen schieten en deze liever ontwijken?

Q8: Wat was jullie laatst bezochte hardstyle feest waar jullie niet hoefde te draaien?

Q9: Voor Wesz: Wat is je favoriete spiergroep om te trainen?

Q10: Wat is jullie leukste moment wat ooit backstage gebeurd is?

Q11: Welke DJ vinden jullie het beste draaien qua mixing skills?

Alvast bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen en hoop jullie ooit een keer te ontmoeten voor een praatje!

Grtz! :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jul 2017 11:14 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik heb geen vragen meer, maar wil jullie graag bedanken voor jullie openheid en uitgebreide antwoorden in deze Q&A. Hebben we toch al eens anders gezien hier op HT.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jul 2017 10:37 
 
Hardtraxx Veteran

Citaat:
4. Met wie in de hardstyle wereld hebben jullie het meest contact ?

Wesz: Met Josh

Josh: Met Wesz

Heerlijke antwoorden inderdaad, en vooral open en eerlijk.

Wat wel goed te lezen valt is de passie voor de muziek. die is in elk geval nooit verdwenen. :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jul 2017 19:04 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Josh and Wesz schreef:
Voor de mid-intro ons oude geluid uit Rapture gepakt


preset? :P
Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen