Heej mannen, tof dat jullie zo uitgebreid meewerken aan de Q&A
Ik wil zelf ook nog even inhaken op classic onderwerp.
Josh and Wesz schreef:
Wat wij merken is dat voor ons de (vette) platen opraken. Wij kunnen moeilijk tracks gaan draaien waar we zelf niet achterstaan of zelf niet vet vinden, want dat voelt als poppenkast spelen. Dus zoals wij eerder al zeiden het zou fantastisch zijn als ze het concept verbreden naar Classic-Sound bijvoorbeeld. Dit geeft ons veel meer ruimte en daarbij worden we dan ook meer gekriebeld om nieuwe tracks in die stijl te maken voor dit concept. Wij staan hiervoor open. Dus nogmaals de vraag terug, hoe denken jullie hierover als publiek?
Q1: Ik kan me toch niet voorstellen dat de (vette) platen voor jullie opraken? Ik ben zelf een heel groot classic hardstyle liefhebber en vind zelf een paar honderd platen echt vet genoeg om te draaien/luisteren. Dat moet bij jullie toch ook wel zo zijn?
Ja en nee, het ligt er ook aan welke DJ's er zelf staan natuurlijk, wij gaan geen platen draaien van DJ's die op dezelfde stage draaien als ons. Wij ontdekken nu nog steeds oudere (2006/2007/2008) platen die we ook wel graag willen draaien en dan bedoelen we meer in de zin van: "O Ja! Die zijn er ook nog!" Om even een klein voorbeeld te geven hoe wij kijken naar tracks: Neem nou (Dit zijn heel toevallig 2 tracks uit de Saifam stal) een Technoboy - Into Deep (Heeft naar onze mening een ietwat zwakke intro, maar een onwijs goeie melodie, maar een te korte kick (kick zonder staart)) of een The KGB's - Farenheit (Technoboy remix) (Onwijs lekkere mid-intro met een super vette bassline, maar hoe zal de melodie het doen?) dit vinden wij supervette platen, maar wij twijfelen er enorm over of we die wel moeten draaien. En bij twijfel draaien we ze niet. Maar wie weet, we willen sowieso wel meer variatie. We zijn nog steeds bezig met het aanvullen van onze USB-sticks, we zijn nog steeds bepaalde tracks kwijt. (Onze gear is 'gestolen' op Decibel Outdoor een paar jaar geleden en wij hebben er een beetje een handje van om nergens een Back-up van te maken blijkbaar.) Maar mochten jullie nog vette platen weten die onze sets past, wees dan niet verlegen om dingen te roepen en ons op ideeën te brengen.
Q2: Ik zou het zelf ook prima vinden als er 'nieuwe' classic tracks gedraaid worden op classic stages, maar ik ben zelf bang dat hierdoor de echte hitjes overblijven (wat nu eigenlijk al bezig is op classic stages). Vinden jullie het niet een gebrek aan creativiteit om misschien iets minder bekendere classic tracks te draaien die jullie zelf ook nog vet genoeg vinden? Of zijn jullie dan bang dat de sfeer dan niet goed genoeg is?
Mocht dit mogelijk worden dan zou er bij ons wel een limiet zitten op de 'nieuwe' classic tracks (1 a 2) Wij denken dat hitjes blijvend zullen zijn op dit soort concepten, en dat daar weinig verandering in zal komen (Dit zijn vaak 9 van de 10 keer de eigen tracks van de artiest). Wij hebben gewoon eigen tracks waar we niet onderuit komen om die NIET te draaien, wat dus al een kwart van onze set is die niet veranderd kan worden omdat we anders boze mensen krijgen: "Waarom hebben jullie Like Thiz of Autumn Green niet gedraaid??!" etc. Wat dus al beperkt. Wij proberen tegenwoordig wel vaker om het on stage veel afwisselender te draaien en dus nog leuker voor onszelf te maken (dit is voorheen anders geweest) en te testen met 2 a 3 platen hoe ver we kunnen gaan (door hetzij een Alexez te pakken). Maar nogmaals, je moet wel een goed gevoel hebben bij de platen die je pakt. Daarbij komt ook nog eens kijken in welk land je staat of welk podium, want dit hoef je bijvoorbeeld in een Belgie niet te doen als je classics draait.
Q3: Aansluitend op Q2: Voor 'dagjesmensen' op classic feestjes zijn de minder bekende classic tracks waarschijnlijk ook nieuw voor hun, dus dan krijg je hetzelfde effect als dat er 'nieuwe' classic tracks gedraaid worden. Zouden jullie dit een goede oplossing vinden of kiezen jullie dan toch liever voor 'nieuwe' classic tracks?
Voor ons zou het meer een uitkomst zijn om dus de track te testen of deze goed klinkt, tenminste als deze natuurlijk past bij het concept. En inderdaad, wij denken dat zoiets ongeveer hetzelfde effect heeft als de minder bekende classics. Alleen zijn er altijd wel echte kenners die de 'minder bekendere' classics wel kennen. hurricane schreef:
Mijn vraag: ik kan helemaal nergens de track Houze Muzik vinden in een downloadportal terwijl die
er volgens mij ooit wel is geweest als onderdeel van HC011.
Is er een mogelijkheid om deze track toch te kopen als mp3 320 kbs?
Volgens mij is dat wel een gemis, dat de oude tracks niet meer te koop zijn
Thanks!
Q4: Ik heb dezelfde vraag voor de hele Like Thiz EP
Deze heeft helaas nooit een digitale release gehad, in een eerdere post staat tekst en uitleg. Bedankt voor de Q&A en keep up the good work!
Graag gedaan, jij ontzettend bedankt voor je vragen!