Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jul 2017 12:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Verder ook geen vragen meer, bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag, en die van anderen, en veel plezier en succes in de studio toegewenst. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 aug 2017 15:31 
 
Artiest

Daveytl schreef:
Ben het wel eens met jullie standpunt over de classics sound, maar waar trek je dan de lijn? Denk wel dat het producers motiveert om meer classics-klinkende nummers te maken omdat er dan meer markt voor is.


Dit blijft vrij lastig inderdaad, omdat het vaak toch nieuwer klinkt dan de meeste classic tracks; qua afmix, kicks, sound design en dergelijke. Wij zijn van mening dat er meer bij komt kijken dan alleen wij als artiest. Denk aan organisaties die in moeten stemmen, en net zo belangrijk: waar ligt voor jullie de grens? Ligt de grens bij Retrospect, of bij World at Peace? Kan een Believe ook, of klinkt deze toch te nieuw? Kortom, ligt de grens bij Classic sound of het Classic gevoel?
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 aug 2017 15:46 
 
Artiest

Pommer schreef:
Leuke uitgebreide antwoorden jongens, top! Om nog even op het classics gebeuren terug te komen: ik zou het echt niet erg vinden om bijv. Retrospect of World At Peace (geweldige plaat trouwens (L) ) te horen op een classics feest, het heeft toch een beetje dezelfde sound en anders hoor je die platen ook nooit. Maar dan krijg je wel het probleem: waar trek je de lijn? Ben bang dat veel DJ's dan toch iets te veel van de huidige sound gaan draaien. Zou je bijvoorbeeld Liberal of Dream Planet ook draaien dan?

Dit zouden wij absoluut niet doen. :) Wij kunnen alleen voor onszelf spreken natuurlijk. Een Dream Planet of Liberal klinkt voor ons te nieuw. Die tracks zijn ook niet gemaakt met een classic insteek (sound design is gewoonweg anders). Dus die zouden wij absoluut niet draaien op een Classic-stage.

Oh en als Immeasurably jullie favo plaat ever is, dan mag je hem best een keer draaien hoor :whistle: Al snap ik dat ie vaak niet helemaal tussen de rest van de platen past die jullie draaien (euforisch, energiek etc.)

Heeft niks met passen te maken, vaak staan The Donkey Rollers of Zany er zelf ook. Wij gaan geen platen draaien van artiesten die op dezelfde stage staan. :) Mocht dit een keer niet geval zijn, dan knallen we 'm er met liefde op. :thumbsup:


Ongelezen bericht Geplaatst op 04 aug 2017 16:25 
 
Artiest

paulipop schreef:
Ik heb genoten van alle open en lange antwoorden! Alleen van deze hieronder hoop ik dat het een hele slechte grap was...

Josh and Wesz schreef:
Q4: Hoe zou de wereld eruit zien als deze bestuurd zou worden door vrouwen?

Niet, dat vooral. Dan zou je overal theekransjes hebben. Of heel de wereld zou 1 spiegel zijn, zodat ze zich overal kunnen opmaken. :P


Dit was gekscherend bedoeld. En is absoluut geen weerspiegeling van hoe wij over vrouwen denken.

Om even terug te komen op jullie vraag over nieuwe nummers met de classic sound op classic stages: ik ben voor! Het zou hopelijk een goede stimulans zijn voor artiesten om deze sound weer terug te brengen in hun producties. :loving:
Plus, het is jammer dat we jullie nieuwe muziek weinig live kunnen horen omdat jullie vaak op classic stages met een jaartal grens worden geboekt.

Hier zijn we heel open eerlijk over. Dit hebben wij voornamelijk aan onszelf te danken. Veel te weinig van ons laten horen op muzikaal gebied en op social media. We zijn nu keihard aan het werk zodat we meer van beide stages kunnen pakken. Zodat jullie (het publiek) wel onze nieuwe platen kunnen horen in onze sets.

Alleen hoe voorkom je dat dan over een tijdje wellicht de echte classics weinig worden gedraaid en we enkel nieuwe muziek met die sound horen op classic stages? Vinden jullie dat DJ's dan bijvoorbeeld een minimum aantal echte classics moeten draaien in hun set op een jaartal-gebonden stages of belemmert dat de artistieke vrijheid teveel?

Mooi idee! Wij denken dat er weinig veranderd moet worden aan het concept classics. Misschien iets meer vrijheid zodat we ook eens een nieuwe track (met classic-sound) kunnen uittesten of een Retrospect mogen draaien. Dus die minaal aantal echte classics zou een mooi idee zijn met een uitstapje naar 2 a 3 (nieuwe) tracks die voldoen aan de Classic sound.

En nog een vraag: zou de jaartal grens dan weggehaald moeten worden bij alle classic stages? Of zou er een nieuwe classics area moeten komen, net zoals er euphoric en raw areas zijn, waar de sound centraal staat en niet het jaartal waarin de nummers uitgebracht zijn?

Dat zou eigenlijk zonde zijn. Wij denken dat dit alles ook gewoon op een normale Euphoricstage moet kunnen. Vandaar dat we nu ook keihard bezig zijn in de studio. Maar wij zouden het niet erg vinden als we af en toe 2 nieuwe tracks met classic sound kunnen/mogen uittesten/draaien op Classicstage zodat we weten hoe ze live klinken.


Ik weet wat ik zou willen als publiek, maar ik ben benieuwd naar jullie mening hierover :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 aug 2017 16:48 
 
Artiest

Lenny schreef:
Wat is de reden van de verhuizing? Is dit omdat jullie nog werken naast het DJ leven?


Wesz: Ik ben samen gaan wonen in Maastricht met m'n vriendin (samen een huis gekocht), die heeft 2 prachtige kinderen en co-ouderschap. Vandaar dat het realistischer was dat ik daarheen verhuisde i.p.v. andersom.

Jos: Ik woon nog steeds in Alphen aan den Rijn, ik ben alleen in een nieuwbouwwoning gaan wonen met m'n vriendin.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 aug 2017 17:19 
 
Artiest

Allereerst iedereen onwijs bedankt voor alle vragen, nogmaals: "Zonder vragen geen Q&A!" Onwijs tof dat we dit mogen doen, en op deze manier een stukje van onszelf kunnen laten zien! :) Wij zien dat er toch nog vragen bij zijn gekomen, die we graag nog willen beantwoorden. We hebben vandaag een klein beginnetje gemaakt, maar moeten nu weg. We draaien vanavond op Nature One en moeten nog eten/voorbereiden enzo :). Na het weekend keren we terug om de rest van de nog openstaande vragen te beantwoorden. Fijn weekend allemaal! Cheers! :beer:

-J&W
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 aug 2017 20:57 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Josh and Wesz schreef:
Daveytl schreef:
Ben het wel eens met jullie standpunt over de classics sound, maar waar trek je dan de lijn? Denk wel dat het producers motiveert om meer classics-klinkende nummers te maken omdat er dan meer markt voor is.


Dit blijft vrij lastig inderdaad, omdat het vaak toch nieuwer klinkt dan de meeste classic tracks; qua afmix, kicks, sound design en dergelijke. Wij zijn van mening dat er meer bij komt kijken dan alleen wij als artiest. Denk aan organisaties die in moeten stemmen, en net zo belangrijk: waar ligt voor jullie de grens? Ligt de grens bij Retrospect, of bij World at Peace? Kan een Believe ook, of klinkt deze toch te nieuw? Kortom, ligt de grens bij Classic sound of het Classic gevoel?



Sowieso sound, if you ask me, maar sound is een relatief begrip..
Heel erg lastig om uit te werken vrees ik, vandaar dat ik vrees dat het toch jaartal-gebonden moet zijn om daar duidelijkheid in te scheppen.

Òf er moet nu eens een duidelijke streep worden gezet tussen euphoric, raw & classic sound.. Daar word in mijn ogen soms nog iets te vaag over gedaan.

Buiten dat, bedankt voor alle duidelijke en diepgaande antwoorden.
Goed weekend, en draai ze @ N1 :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 aug 2017 23:56 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Emiel schreef:
Sowieso sound, if you ask me, maar sound is een relatief begrip..
Heel erg lastig om uit te werken vrees ik, vandaar dat ik vrees dat het toch jaartal-gebonden moet zijn om daar duidelijkheid in te scheppen.

Òf er moet nu eens een duidelijke streep worden gezet tussen euphoric, raw & classic sound.. Daar word in mijn ogen soms nog iets te vaag over gedaan.

Ik zou er allemaal niet aan beginnen. Niet jaartal gebonden, niet sound gebonden en niet stijl/invloed gebonden. Je draait en produceert hardstyle; met oudere invloeden, of nieuwe invloeden, met invloeden uit dubstep of uit hardcore. Het is niet nodig om voor iedere scheet met een invloed van het een of een ander een naam (en een hokje) te verzinnen. Je kunt het prima hardstyle blijven noemen.

Nadeel van hetgeen jij schetst is het alleen maar lastiger voor artieten om buiten het patroon te draaien. Anno 2017 Josh & Wesz vs. Low-E - I've Lost You ‎draaien op een raw stage kan niet; want geen rawstylez. Rawstylez artiest die er eens een goeie zware melodieuze plaat uit 2010 bijpakt kan niet, totdat 'ie 'm zelf maakt en het 'rawphoric' noemt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2017 13:20 
 
Artiest

hurricane schreef:
Hi guys, super dat jullie deze Q&A willen doen.

No problemo, jij bedankt voor je vraag. :)

Heb afgelopen weekend met een smile de Defqon 2007 dvd opgezet met jullie fragment :D

Thanks! Tof om te horen! :thumbsup: Dit blijft een mooie herinneringen uit onze carrière.

Mijn vraag: ik kan helemaal nergens de track Houze Muzik vinden in een downloadportal terwijl die
er volgens mij ooit wel is geweest als onderdeel van HC011.
Is er een mogelijkheid om deze track toch te kopen als mp3 320 kbs?
Volgens mij is dat wel een gemis, dat de oude tracks niet meer te koop zijn :cry:

Deze track heeft helaas nooit een digitale release gehad, alleen vinyl. Dit geldt overigens voor de hele EP. Mocht er ontzettend veel vraag naar onze oudere tracks zijn, dan moeten we even kijken wat we ermee gaan doen. De master rechten liggen nu volledig in onze handen. Misschien kunnen we uiteindelijk hetzelfde doen als HWS Origins, althans dit is een idee van ons. Mocht dit alles niet lukken, of niet mogelijk zijn en er is veel vraag naar, dan zijn wij niet de beroerdste om een mapje te maken en deze tracks gratis weg te geven op onze Facebookpagina, zodat iedereen de tracks digitaal heeft. :)

Thanks!
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2017 13:55 
 
Artiest

dave schreef:
Bedankt dat jullie willen doen mannen!

Graag gedaan! :)

Leuk dat jullie uit Alphen aan den Rijn komen want ik woon daar zelf nog geen 10 minuten vandaan! Mooi stadje! :P

-Ooit wel eens in de Madonna geweest in Alphen, dat was namelijk mijn 'hometown' wat betreft feestjes. (Club Nightmare, Total Brainscan) Leuke tijd gehad!

Haha, daar zijn wij vroeger ook weleens geweest, daar had je weleens een Hardcore feestje voor kinderen. Schitterend was dat, dan kwamen er Dj's zoals Lady Dana enz. Stonden we daar dan als 10 jarige, een beetje druk te doen in ons Cavello of Australian pakkie. Mooie tijd.

-Hoe kijken jullie tegen de huidige kicks aan? Is het niet veel van het zelfde (Vooral in de euphoric Hardstyle)
Ik heb het idee dat de kicks van nu veel minder 'hard' zijn dan pak em beet 10 jaar geleden. B-Front gebruikte in EVP (De eerste 32 kicks in de climax) een snoei harde kick en iedereen was gelijk lyrisch, terwijl dit wel een beetje de standaard vroeger was. Denk aan de track Donky Rollers - Chopper....

Dit heeft onderanderen te maken met de afmix. Je kan mixen op de synth (zoals wij vaak deden/doen) of mixen op de kick zodat de kick meer naar voren komt. Dan leg je dus de nadruk op je kick. Over het algemeen zijn de kicks wel veel beter dan vroeger qua design etc, maar dat is onze mening. Wij vinden gewoon dat een kick moet passen bij het totaal plaatje, de kick is en blijft de basis van je tracks. Hard, zacht het maakt ons niet uit, zolang het geheel maar lekker bij en op elkaar klinkt.


Wat mij betreft komt Euphoric en de Raw dichter bij elkaar en krijgen we een combinatie hier van in de tracks.

Dit is al gaande toch? The Spirit of Hardstyle bijvoorbeeld, om maar iets op te noemen.

Ik ben verder benieuwd naar de nieuwe tracks want jullie hadden altijd een zeer herkenbare eigen 'Josh & Wesz' sound.

Thanks! :)

:thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2017 14:10 
 
Artiest

Xerenetox schreef:
Hai mannen, tof dat jullie deze Q&A willen doen.

Graag gedaan! Bedankt voor je vraag! :)

Na jullie succesvolle periode waarin hits volgden als: Natte Asbak, I Got You en Like Thiz, hebben jullie ook tracks gemaakt als: Wondertol En Sonic...deze 2 is altijd nog vraag na als release of free release, en het valt me op dat deze 2 niet meer gedraaid worden door jullie, waarom?

Deze projecten en tracks zijn tijdens de computer crash verloren gegaan en helaas niet meer terug te halen, omdat we nooit een back-up hebben gemaakt. :cry: Dus het is helaas niet mogelijk om deze te releasen, sorry hiervoor. Hadden we de tracks nog gehad, dan hadden we deze zeker vrij weggegeven.

Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2017 14:16 
 
Hardtraxxer

Josh and Wesz schreef:
Deze track heeft helaas nooit een digitale release gehad, alleen vinyl. Dit geldt overigens voor de hele EP. Mocht er ontzettend veel vraag naar onze oudere tracks zijn, dan moeten we even kijken wat we ermee gaan doen. De master rechten liggen nu volledig in onze handen. Misschien kunnen we uiteindelijk hetzelfde doen als HWS Origins, althans dit is een idee van ons. Mocht dit alles niet lukken, of niet mogelijk zijn en er is veel vraag naar, dan zijn wij niet de beroerdste om een mapje te maken en deze tracks gratis weg te geven op onze Facebookpagina, zodat iedereen de tracks digitaal heeft. :)


:drool: :surrender: :surrender: :surrender:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2017 15:40 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Josh and Wesz schreef:
Over het algemeen zijn de kicks wel veel beter dan vroeger qua design etc, maar dat is onze mening.

Hoe het productietechnisch in elkaar zit weet ik niet, dus waarschijnlijk zijn ze technisch beter, maar voor mijn gehoor vind ik de kicks van vroeger een stuk fijner. Ik heb bij de huidige kicks, vooral aan de Raw kant, het idee dat deze kunstmatig hard gemaakt worden, en aan de Euforische kant dat de kicks kracht missen.

Om een voorbeeld te geven. Aan de euforische kant Gostosa - Sutra. Een heel euforisch nummer met kicks die wel krachtig zijn, terwijl je tegenwoordig vaak in nummers met een heel euforische melodie vaak redelijk slappe, brom kicks hebt. Bijvoorbeeld in de meest recente Brennan Heart releases.

Aan de Raw kant heb ik dan vaak weer het idee dat er zoveel distortion op wordt gegooid, dat het aan alle kanten begint te kraken. Terwijl je in vroegere hardere nummers, bijvoorbeeld Zany & The Beholder platen de kick hard is zonder dit krakende geluid. Om een vergelijking te maken. Vroeger was een kick alsof je op een dikke trom sloeg, terwijl je tegenwoordig op een kleine trom slaat en deze met kunstingrepen op het niveau van de dikke trom wilt krijgen. Dat is een beetje het idee dat ik erbij krijg.

Verder wel eens met dat stuk dat een kick in de plaat moet passen. Zelfs als de kick minder is, maar de melodie heel goed kan ik toch wel genieten van een nummer. Maar ik hoor graag hoe bovenstaande een beetje in zijn werk gaat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2017 16:02 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Vind dit wel sterk uitgelegd inderdaad. Het "meer design" in een kick hoeft dan niet per se goed te zijn.

Ik vind bijvoorbeeld de gemiddelde kick bij Fusion tussen 2006 - 2010 echt enorm sterk en vol en naar mijn oren ook netter afgewerkt dan inderdaad de meeste huidige kicks. The Beholder & Max Enforcer net zo inderdaad.

Ik vind het idee dat een kleine kick artificieel heel groot wordt gemaakt tegenover een pure grote kick wel een goede afweging. Misschien dat het dan een betere kick "lijkt" omdat er veel meer werk in heeft gezeten. Misschien dat sommige producers gewoon te hard willen doorproduceren op dat gebied.

Nog een mooi voorbeeld vind ik D&R die hun oude platen niet willen draaien terwijl platen als The Funky Shit Remix. Warrior, Evolve (Raw Mix) e.d. echt enorm goed en vol klinken qua kicks.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2017 16:52 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Dat heeft er alles mee te maken dat het frequentiespectrum van de tail meer gevuld is met hogere frequenties in hedendaagse kicks. (en ook wel door beter afmixdingen)

Vroeger waren alle hogere frequenties voornamelijk aanwezig in de punch, waardoor deze heel hard klonk, en bevatte de tail sub bass / bass een stuk minder hogere frequenties doordat deze veel minder heftig gedistorted werd. Door de jaren is men hogere frequenties gaan toevoegen aan die tail die tail en steeds meer gaan distorten. Ook hebben deze kicks met de hardere punch vaak nog een kleine reverse bassline erin zitten waardoor de impact van de punch nog wat lekkerder binnenkomt.

Ik zelf vind kicks met een hardere punch vaak ook veel fijner moet ik zeggen, a la Power of the Mind.

Je kan bij tracks van DBSTF goed de evolutie van kicks horen vind ik. Luister de platen van voor het MMA album maar eens, die op het album staan, en die vanaf 2011.


Jordy schreef:
Ik heb bij de huidige kicks, vooral aan de Raw kant, het idee dat deze kunstmatig hard gemaakt worden


Dat is de hele bedoeling van een kick.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2017 09:46 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Hij bedoelt meer dat er wordt begonnen met een klein plopje en dat dit overdreven veel wordt gedistort/eq'd en al die andere dingen. Ipv dat er vanaf het begin al iets degelijks staat en dat dat gecombineerd/ge'eq'd/gedistort wordt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2017 10:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wat BB zegt inderdaad. Ik snap dat er vroeger ook aan de kick gesleuteld moest worden om hem hard te krijgen. Maar je eerdere uitleg geeft wel aan waarom de kicks van vroeger een stuk dieper klinken en tegenwoordig een stuk holler, en voor mij ook minder prettig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2017 13:30 
 
Artiest

Pantermaat schreef:
Super toffe Q&A met erg uitgebreide antwoorden guys!!!

Thanks! :thumbsup:

Echt altijd onwijs fan geweest van jullie sound. Zo ontzettend jammer dat jullie een stapje terug hebben gedaan, maar na jullie uitleg snap ik dit wel. Zoals ik het lees zijn jullie op je gevoel af gegaan en dat vind ik altijd het juiste.
Ben heel erg benieuwd naar jullie nieuwe tracks en het weer actief worden in de scene. De hardstyle heeft dit echt weer nodig, net als de comeback van headhunterz.
Ik ben toch de laatste jaren de interesse in hardstyle verloren, maar hoop mede door jullie en wat andere artiesten dat het weer aantrekkelijk wordt. Liefde voor hardstyle verdwijnt immers nooit!

Mooie woorden. Dit motiveert ons alleen maar meer, bedankt! :)

• Mijn vraag is of jullie kunnen uitleggen hoe die triplet reverse in elkaar zit? Al een aantal keer proberen na te maken, maar krijg dit niet lekker. Ik vind dit zo ontzettend veel drive meegeven in een track. Ook erg benieuwd naar jullie nieuwe nummer met de triplet reverse.

Wij zien dat iemand al heel druk uitleg heeft gegeven over de basis, bedankt hiervoor! :) Eerlijk gezegd verschilt het per reversed. En is het makkelijker uit te leggen in een video. Kortom, eigenlijk moet je zien en horen wat we doen en waarom we iets doen. Wij kunnen de basis wel uitleggen, maar het eindresultaat zal altijd neerkomen op de dingen die jij zelf hoort of veranderd om iets goed te laten klinken. Er zijn eigenlijk geen regels voor muziek maken, behalve een goed gehoor, gehoor is key met produceren, kennis is handig, maar aan alleen kennis heb je niks als je niet hoort wat je maakt. Wij werken standaard in Logic X en vaak op meerdere kanalen (deze kanalen kun je apart EQ'n en geeft je dus meer controle over het geheel), ook werken we veel met bounces (audio sporen) als we een reversed bass maken. Audiosporen kun je verplaatsen (iets stretchen, faden etc), zo heb je meer controle over de basis en het geheel van je bassline en kun je ook makkelijker in triplet werken. Kanaal 1 alvast 1 punch (909) of een bestaande lekkere punch (deze bevatten als het goed is vaak sublaag) en kan in de weg gaan zitten bij de sublaag die je wilt gebruiken, en zal je dus uiteindelijk moeten EQ'n. . Kanaal 2 openen we een ESX24 (sampler) deze bevat standaard sublaag en loopt automatisch op toon, zo kan je dus bepalen op welke key je je bassline wilt maken (B (zoals Autumn Green) A,A#,G#,G). We willen niet dat de sublaag vals is natuurlijk. Dit laag sidechain je (nog) NIET. Wat je wilt doen is een mooie samensmelting of geheel creëren tussen sublaag en midlaag. Ga je je laag nu al sidechainen dan kom je vaak in de knoei bij het maken van je basis etc (later in het project zou je dit eventueel wel kunnen doen met een LFO-Tool), maar dit is puur eigen gehoor en gevoel. Kanaal 2 pak je Mid of geluid van eventueel een bestaande kick op key of je distort/eq'd/phased zelf een 909 op key in het project (deze mix je uiteindelijk af en verstel je qua lengte af op de reversed bass die je later zal toevoegen (komt bij dat als jij vindt dat deze een mooi geluid heeft je door middel van een autofilter en het afstellen ervan hier dus eventueel ook je reversed uit kan halen). Als dit alles goed op elkaar zit door middel van EQ en volume en je bent er content mee, dan is de body van je kickbase zo goed als klaar (later zal je zien dat je hier misschien nog frequency mist voor het geheel) Eventueel een wat meer in het hoog gefilterde kick met een klein beetje release en eventueel een Enverb om 'm te laten schieten op je punt (dan neem je je bassline in geheel 1 seconde voor de punch op als je dit effect mooi vindt). Voor triplet reversed pakken wij meestal gewoon een lullig bassje op key uit Sylenth of een andere vst, zodat we zeker weten dat we triplet zitten en daar vanuit verder kunnen gaan om de fade op en dus de reversed op uit te laten komen. Bassline zelf kun je eventueel uit een distorted kick (de staart) van jezelf halen die op key is om maar iets op te noemen, die knip je op fade je in en uit. Deze kan je dan EQ'n en kun je eventueel een phasedistortion, bitcrusher etc aan toevoegen en je kan 'm eventueel meer laten faden door een Enverb (in logic) te gebruiken of LFO-tool. Dit gedeelte komt echt kijken bij je eigen gehoor net als EQ'n (dus de Frequency's) en het volume van dingen. Deze audio file blijf je dan verschuiven tot je echt triplet zit, dit weet je doormiddel van dat lullige bassje wat je hebt geplaatst als referentie. Wij hopen dat je hier iets aan hebt, het blijft natuurlijk allemaal eigen gehoor en gevoel of iets goed klinkt en verschilt natuurlijk per reversed. :) Mis je punch zou je eventueel ook nog een schone 909 kunnen pakken en die kun je dan met een EQ en Phaser afstellen, wil ook nog weleens een net iets andere of mooiere samensmelting geven.

• Tevens de vraag met welke vst hebben jullie die intro/mid gemaakt in lipservice radio? Is dat ook de Rapture.

Alles in de intro is zo goed als Rapture inderdaad. :)


• Hebben jullie in de tijd dat jullie minder actief waren wel chost producties gedaan?

Nee, wij maakten wel muziek (EDM onderandere, maar niks wat we wilden releasen onder eventueel een andere naam).

• Wat vonden jullie van het commentaar van Zatox dat aangaf dat jullie track Believe teveel op zijn track Zatox & Vamper - The Crew zou lijken? Overigens hele dikke plaat Believe!

Leven en laten leven. Wij wisten helemaal niks van The Crew, in principe wel slecht, want als Hardstyle DJ hoor je alle platen grotendeels wel te kennen. :$, dit is niet bewust gegaan, hadden wij hier eerder achtergekomen i.p.v. naderhand, dan hadden we Believe teruggetrokken en er een andere melodie ingedaan. Of Zatox benaderd, de vocalen gevraagd van The Crew en er een remix van gemaakt. Wij zullen uitleggen hoe dit voor ons gegaan is: Wij hebben Believe naar 10 mensen gestuurd, die direct zeiden; "VET! Releasen die handel", maar dus waarschijnlijk net als wij niks afwisten van The Crew :cry: Ook al is het geen 1 op 1 het blijft gewoon erg jammer als zoiets onbewust gebeurt. Wat wij wel jammer vinden is dat zoiets tegenwoordig kennelijk over of via socail media moet. Wij hadden het fijner en misschien ook volwassener gevonden als hij ons persoonlijk had benaderd, zodat wij tekst en uitleg konden geven. Wij vinden dat als je problemen hebt met iemand, je dit gewoon persoonlijk moet afhandelen met elkaar en niet via social media je gram moet halen. Dit getuigd van zwakte op sociaal vlak. Althans dat is onze mening. Voor de rest hebben wij geen problemen met Zatox hoor en hebben wij dit alles al ver achter ons gelaten, we kunnen er niks meer aan doen, het is jammer, maar het leven gaat door. :)

Thanks voor jullie tijd en antwoorden en zie jullie volgend jaar op DQ1 mainstage!!!

Thanks! Let's hope so! We doen ons best en zijn nog verre van klaar! :)

Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2017 14:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

2017 gaat het jaar worden waarin ik ook de hardstyle weer op ga pakken. Rond eind 2014 helemaal afgehaakt. Maar als jullie, Josh & Wesz, ook weer nadrukkelijker aanwezig zijn zou top zijn. Moet zeggen dat jullie nieuwe werk mij zeker aan staat. Ik ben denk ik rond 2005/2006 verslaafd geraakt aan hardstyle. Tot aan 2014 behoorlijk intensief gevolgd. Mijn smaak veranderde van hardstyle toen het nog geen hokjes waren naar de hardere kant. Vooral dankzij Crypsis en zijn eerste album. Maar de "raw" kant werd me toch een partij saai in 2014. Toen ben ik langzaam afgehaakt. Nu merk ik dat ik juist de "mainstream/melodieuze" hardstyle erg sterk vind. Met de comeback van Headhunterz, Noisecontrollers die puik werk afleverd, D-Block & S-Te-Fan die zichzelf hebben hervonden en nu ook Josh & Wesz er weer bij voelt het weer een beetje als "vroeger".

Verder heb ik niet echt een vraag. Nja 1 dan. Willen jullie lekker door gaan met heerlijke melodieën?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2017 14:25 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Pantermaat schreef:
Tevens de vraag met welke vst hebben jullie die intro/mid gemaakt in lipservice radio? Is dat ook de Rapture.

Josh and Wesz schreef:
Alles in de intro is zo goed als Rapture inderdaad. :)


Voor de geïnteresseerden, de preset LD Metal Guitar in Sylenth1 komt ook heel dichtbij de sound van de typerende J&W mid intro's. De truc zit'm in een 2e oscillator op 7 semitones hoger zetten met wat distortion ;).


Leuk dat jullie zo op het kick en bass verhaal ingaan Josh & Wesz. Later volgen van mij nog wat meer in depth vraagjes hierover.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2017 14:54 
 
Artiest

Shatter schreef:
Heej mannen, tof dat jullie zo uitgebreid meewerken aan de Q&A :thumbsup:

Ik wil zelf ook nog even inhaken op classic onderwerp.

Josh and Wesz schreef:
Wat wij merken is dat voor ons de (vette) platen opraken. Wij kunnen moeilijk tracks gaan draaien waar we zelf niet achterstaan of zelf niet vet vinden, want dat voelt als poppenkast spelen. Dus zoals wij eerder al zeiden het zou fantastisch zijn als ze het concept verbreden naar Classic-Sound bijvoorbeeld. Dit geeft ons veel meer ruimte en daarbij worden we dan ook meer gekriebeld om nieuwe tracks in die stijl te maken voor dit concept. Wij staan hiervoor open. Dus nogmaals de vraag terug, hoe denken jullie hierover als publiek?


Q1: Ik kan me toch niet voorstellen dat de (vette) platen voor jullie opraken? Ik ben zelf een heel groot classic hardstyle liefhebber en vind zelf een paar honderd platen echt vet genoeg om te draaien/luisteren. Dat moet bij jullie toch ook wel zo zijn?

Ja en nee, het ligt er ook aan welke DJ's er zelf staan natuurlijk, wij gaan geen platen draaien van DJ's die op dezelfde stage draaien als ons. Wij ontdekken nu nog steeds oudere (2006/2007/2008) platen die we ook wel graag willen draaien en dan bedoelen we meer in de zin van: "O Ja! Die zijn er ook nog!" Om even een klein voorbeeld te geven hoe wij kijken naar tracks: Neem nou (Dit zijn heel toevallig 2 tracks uit de Saifam stal) een Technoboy - Into Deep (Heeft naar onze mening een ietwat zwakke intro, maar een onwijs goeie melodie, maar een te korte kick (kick zonder staart)) of een The KGB's - Farenheit (Technoboy remix) (Onwijs lekkere mid-intro met een super vette bassline, maar hoe zal de melodie het doen?) dit vinden wij supervette platen, maar wij twijfelen er enorm over of we die wel moeten draaien. En bij twijfel draaien we ze niet. Maar wie weet, we willen sowieso wel meer variatie. We zijn nog steeds bezig met het aanvullen van onze USB-sticks, we zijn nog steeds bepaalde tracks kwijt. (Onze gear is 'gestolen' op Decibel Outdoor een paar jaar geleden en wij hebben er een beetje een handje van om nergens een Back-up van te maken blijkbaar.) Maar mochten jullie nog vette platen weten die onze sets past, wees dan niet verlegen om dingen te roepen en ons op ideeën te brengen. :)

Q2: Ik zou het zelf ook prima vinden als er 'nieuwe' classic tracks gedraaid worden op classic stages, maar ik ben zelf bang dat hierdoor de echte hitjes overblijven (wat nu eigenlijk al bezig is op classic stages). Vinden jullie het niet een gebrek aan creativiteit om misschien iets minder bekendere classic tracks te draaien die jullie zelf ook nog vet genoeg vinden? Of zijn jullie dan bang dat de sfeer dan niet goed genoeg is?

Mocht dit mogelijk worden dan zou er bij ons wel een limiet zitten op de 'nieuwe' classic tracks (1 a 2) Wij denken dat hitjes blijvend zullen zijn op dit soort concepten, en dat daar weinig verandering in zal komen (Dit zijn vaak 9 van de 10 keer de eigen tracks van de artiest). Wij hebben gewoon eigen tracks waar we niet onderuit komen om die NIET te draaien, wat dus al een kwart van onze set is die niet veranderd kan worden omdat we anders boze mensen krijgen: "Waarom hebben jullie Like Thiz of Autumn Green niet gedraaid??!" etc. Wat dus al beperkt. Wij proberen tegenwoordig wel vaker om het on stage veel afwisselender te draaien en dus nog leuker voor onszelf te maken (dit is voorheen anders geweest) en te testen met 2 a 3 platen hoe ver we kunnen gaan (door hetzij een Alexez te pakken). Maar nogmaals, je moet wel een goed gevoel hebben bij de platen die je pakt. Daarbij komt ook nog eens kijken in welk land je staat of welk podium, want dit hoef je bijvoorbeeld in een Belgie niet te doen als je classics draait.

Q3: Aansluitend op Q2: Voor 'dagjesmensen' op classic feestjes zijn de minder bekende classic tracks waarschijnlijk ook nieuw voor hun, dus dan krijg je hetzelfde effect als dat er 'nieuwe' classic tracks gedraaid worden. Zouden jullie dit een goede oplossing vinden of kiezen jullie dan toch liever voor 'nieuwe' classic tracks?

Voor ons zou het meer een uitkomst zijn om dus de track te testen of deze goed klinkt, tenminste als deze natuurlijk past bij het concept. :) En inderdaad, wij denken dat zoiets ongeveer hetzelfde effect heeft als de minder bekende classics. Alleen zijn er altijd wel echte kenners die de 'minder bekendere' classics wel kennen.


hurricane schreef:
Mijn vraag: ik kan helemaal nergens de track Houze Muzik vinden in een downloadportal terwijl die
er volgens mij ooit wel is geweest als onderdeel van HC011.

Is er een mogelijkheid om deze track toch te kopen als mp3 320 kbs?
Volgens mij is dat wel een gemis, dat de oude tracks niet meer te koop zijn :cry:

Thanks!

Q4: Ik heb dezelfde vraag voor de hele Like Thiz EP :P

Deze heeft helaas nooit een digitale release gehad, in een eerdere post staat tekst en uitleg. :)

Bedankt voor de Q&A en keep up the good work! :thumbsup:

Graag gedaan, jij ontzettend bedankt voor je vragen! :thumbsup:


Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2017 15:16 
 
Artiest

Norther66 schreef:
Aangezien jullie best ver bij elkaar vandaan wonen, hoe werken jullie eigenlijk samen met produceren? Reist de een altijd naar de ander toe? Of werken jullie veel samen via skype oid?


Leuke vraag! Wij werken 1 week apart van elkaar en zo nu en dan ook over Skype. In de tussentijd doet ieder van ons z'n ding, we weten exact elkaars gebreken en waar we goed in zijn. Dit is prima op elkaar afgestemd en we vullen elkaar op dat gebied prima aan. De tweede week komen we samen, dan reist Wesz naar Josh (soms ook andersom als het niet anders kan) om samen verder te werken en bij elkaar te pakken wat we hebben staan aan ideeën, om zo de basis van complete track neer te zetten. Dit alles gaat ons prima af op deze manier en we hebben zo altijd iets om aan te werken. Inspiratie komt en gaat en dan is het soms fijn dat er niet iemand anders in je nek zit te hijgen van: "ZO IK WIL!", als je rustig iets aan het uitwerken bent. Er kan tenslotte maar 1 iemand aan de muis zitten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2017 15:30 
 
Artiest

Nuracore schreef:
In kees jullie nog willen antwoorden.

Waarom Josh & Wesz en niet Wesz & Josh


Alfabetisch, en het klonk beter voor ons gevoel.


Hebben jullie nog geheime aliassen ?

De meeste oude aliassen kennen jullie wel van ons. Dutch Jumperz, Urisk & Vitani, Chickz on Fire, Bombheadz, Double U and J. Maar deze doen er allemaal niet meer toe. We zijn momenteel alleen bezig met Josh & Wesz.

Momenteel ben ik veel bezig met Tributes en jullie zijn aan de beurt. Dat houd in dat ik alle platen die released zijn van jullie op een nette manier mix. Bij andere bekende artiesten kreeg ik soms ook hulp door wat niet released spul of experiment te ontvangen speciaal voor deze mix.
Is dat iets waar jullie mij ook mee kunnen helpen :$ ?

Cool! :thumbsup: Wij hebben helaas niks meer van dat liggen, anders hadden we je graag geholpen. :) Het meeste van wat we nooit hebben uitgebracht heeft uiteindelijk een free-release gehad.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 aug 2017 01:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Josh and Wesz schreef:
Deze track heeft helaas nooit een digitale release gehad, alleen vinyl. Dit geldt overigens voor de hele EP. Mocht er ontzettend veel vraag naar onze oudere tracks zijn, dan moeten we even kijken wat we ermee gaan doen. De master rechten liggen nu volledig in onze handen. Misschien kunnen we uiteindelijk hetzelfde doen als HWS Origins, althans dit is een idee van ons. Mocht dit alles niet lukken, of niet mogelijk zijn en er is veel vraag naar, dan zijn wij niet de beroerdste om een mapje te maken en deze tracks gratis weg te geven op onze Facebookpagina, zodat iedereen de tracks digitaal heeft. :)
Dat zou echt geweldig zijn!! :worship: Zo kan ik mijn collectie compleet maken en in de auto ook genieten :love:

Josh and Wesz schreef:

of een The KGB's - Farenheit (Technoboy remix) (Onwijs lekkere mid-intro met een super vette bassline, maar hoe zal de melodie het doen?) dit vinden wij supervette platen, maar wij twijfelen er enorm over of we die wel moeten draaien. En bij twijfel draaien we ze niet.....
.....Maar mochten jullie nog vette platen weten die onze sets past, wees dan niet verlegen om dingen te roepen en ons op ideeën te brengen

Mss de intro van Fahrenheit (TBY rmx) en de melodie van The Hose - The Pressure (Original mix)?

en verder (zal nog wel eens wat meer in een PM sturen)
Outsiders - Maneater
Wildstylez - Missin
B-Front and Jones - Lunatick (original mix)
B-Front and dj Dragan - Stereo [intro is wat minder, rest erg vet]
Nagoom - Elements
Hardstyle Masterz ft Max Enforcer - Light of the dark (The blackout mix)
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 aug 2017 11:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

hurricane schreef:
Nagoom - Elements

Als er ook maar 1 plaat is die een remaster nodig heeft is het die wel. xd
Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen