Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 aug 2017 12:05 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

Volgens mij zijn jullie groot fan van HHZ/WS/P1 (correct me if i'm wrong), maar ik hoor vaak wel een beetje dezelfde platen van hen tijdens jullie sets. Misschien een idee om er wat minder gedraaide tracks bij te pakken als Phantom Beat, A New Day, Halfway There, The World Is Yours etc. :)

En om veer verder te gaan met de Q&A:

Jullie hebben zelf wel redelijk harde tracks als Mindgame en I've Lost You gemaakt, maar is dit voor jullie ook een beetje de max? Of kunnen jullie bijvoorbeeld ook tracks van Radical Redemption waarderen?

Wat vinden jullie ervan dat Zatox vlak na het gedoe met The Crew deze plaat online heeft gezet, met daarin dezelfde vocals als in Believe. Hoe kinderachtig kan iemand zijn denk ik dan xd



Om daar nog even verder op in te gaan: zijn er DJ's waaraan jullie je storen of niet goed mee overweg kunnen en waarom?
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 aug 2017 12:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Raven schreef:
hurricane schreef:
Nagoom - Elements

Als er ook maar 1 plaat is die een remaster nodig heeft is het die wel. xd

Helemaal mee eens. De remix van Rebourne was een mooie aanleiding geweest maar helaas -.-
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 aug 2017 13:39 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Josh and Wesz schreef:

Kanaal 1 alvast 1 punch (909) of een bestaande lekkere punch (deze bevatten als het goed is vaak sublaag) en kan in de weg gaan zitten bij de sublaag die je wilt gebruiken, en zal je dus uiteindelijk moeten EQ'n.

Kanaal 2 openen we een ESX24 (sampler) deze bevat standaard sublaag en loopt automatisch op toon, zo kan je dus bepalen op welke key je je bassline wilt maken (B (zoals Autumn Green) A,A#,G#,G). We willen niet dat de sublaag vals is natuurlijk. Dit laag sidechain je (nog) NIET. Wat je wilt doen is een mooie samensmelting of geheel creëren tussen sublaag en midlaag. Ga je je laag nu al sidechainen dan kom je vaak in de knoei bij het maken van je basis etc (later in het project zou je dit eventueel wel kunnen doen met een LFO-Tool), maar dit is puur eigen gehoor en gevoel.

Kanaal 3 (correctie t.o.v. kanaal 2 neem ik aan) pak je Mid of geluid van eventueel een bestaande kick op key of je distort/eq'd/phased zelf een 909 op key in het project (deze mix je uiteindelijk af en verstel je qua lengte af op de reversed bass die je later zal toevoegen (komt bij dat als jij vindt dat deze een mooi geluid heeft je door middel van een autofilter en het afstellen ervan hier dus eventueel ook je reversed uit kan halen).

Als dit alles goed op elkaar zit door middel van EQ en volume en je bent er content mee, dan is de body van je kickbase zo goed als klaar (later zal je zien dat je hier misschien nog frequency mist voor het geheel) Eventueel een wat meer in het hoog gefilterde kick met een klein beetje release en eventueel een Enverb om 'm te laten schieten op je punt (dan neem je je bassline in geheel 1 seconde voor de punch op als je dit effect mooi vindt).

Voor triplet reversed pakken wij meestal gewoon een lullig bassje op key uit Sylenth of een andere vst, zodat we zeker weten dat we triplet zitten en daar vanuit verder kunnen gaan om de fade op en dus de reversed op uit te laten komen.

Bassline zelf kun je eventueel uit een distorted kick (de staart) van jezelf halen die op key is om maar iets op te noemen, die knip je op fade je in en uit. Deze kan je dan EQ'n en kun je eventueel een phasedistortion, bitcrusher etc aan toevoegen en je kan 'm eventueel meer laten faden door een Enverb (in logic) te gebruiken of LFO-tool. Dit gedeelte komt echt kijken bij je eigen gehoor net als EQ'n (dus de Frequency's) en het volume van dingen.

Deze audio file blijf je dan verschuiven tot je echt triplet zit, dit weet je doormiddel van dat lullige bassje wat je hebt geplaatst als referentie. Wij hopen dat je hier iets aan hebt, het blijft natuurlijk allemaal eigen gehoor en gevoel of iets goed klinkt en verschilt natuurlijk per reversed. :) Mis je punch zou je eventueel ook nog een schone 909 kunnen pakken en die kun je dan met een EQ en Phaser afstellen, wil ook nog weleens een net iets andere of mooiere samensmelting geven.



Omdat ik het kick en bass verhaal best wel interessant vind even een wat meer gestructureerde recap en wat vraagjes van mijn kant. In principe is het niet zo moeilijk. Het draait inderdaad allemaal op je eigen gehoor.

Josh and Wesz schreef:
Eerlijk gezegd verschilt het per reversed. En is het makkelijker uit te leggen in een video.


Ik voel een studio video aankomen?


Kanaal 1 - 909 of een andere kick sample met een snelle neergaande pitch, bijvoorbeeld een house kick. Dit om de punch wat sub bass mee te geven. Later moet je ervoor zorgen dat het laag van dit kickje niet in de weg zit van het laag uit de sampler dus zal je het laag uit de sampler moeten weg sidechainen of moeten behandelen met ene LFO tool oid.


Kanaal 2 - Een sublaag. Ik zelf gebruik een sinus golf uit een Moog die ik ooit via via gekregen heb. Deze zit op G1 en kan ik door middel van een sampler (in mijn geval Kontakt) met het akkoordenschema mee laten pitchen. Hier gooi ik een linear phase EQ high cut op rond de 80 a 100 Hz (overeenkomend met de frequentie van kanaal 1)

Kanaal 3 - Voor het gemak pakken we hier een bestaande kick en dieze mix je zo met de andere 2 kanalen zodat je in principe weer een normale kick hebt. Echter maak je deze kick iets korter om ruimte te maken voor de reverse die er nog in moet komen.

Kanaal 4 - 'lullig bassje op key uit Sylenth' op de triplet. Dit dient dus als referentie voor het maken van de reverse en komt niet in de uiteindelijke kick.

Kanaal 5 - Een kick sample welke je eventueel omdraaid, beetje knipt en faded op de triplet met wat EQ, distortion etc erbij voor het opzwepende effect. Hier haal je ook alle frequenties van onder de 100 Hz weg.

Wat dan nog volgt is de sub bass door middel van sidechaining of een LFO tool oid wat meer op te laten komen, zodat er beweging komt in het sub laag en je niet continue een muur van sub bass krijgt.

Josh & Wesz schreef:
en eventueel een Enverb om 'm te laten schieten op je punt (dan neem je je bassline in geheel 1 seconde voor de punch op als je dit effect mooi vindt).


Jullie bedoelen dat je de kick omdraait. Enverb erop zet, de reverb opneemt, deze weer omdraait, en deze dan weer mixt met de rest van de kick?

Doen jullie deze kanalen zo in een apart project waarna jullie de kick opnemen of doen jullie dit in hetzelfde project als de volledige track?


Bedankt voor het beantwoorden van de vragen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 aug 2017 13:41 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

hurricane schreef:
Mijn vraag: ik kan helemaal nergens de track Houze Muzik vinden in een downloadportal terwijl die
er volgens mij ooit wel is geweest als onderdeel van HC011.

Is er een mogelijkheid om deze track toch te kopen als mp3 320 kbs?
Volgens mij is dat wel een gemis, dat de oude tracks niet meer te koop zijn :cry:


Sommige oude J&W platen staan full op Spotify en zou je dus daar kunnen kopen.

Verder zijn die platen wel ergens in 192 kb/ps te vinden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 aug 2017 15:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Kopen op Spotify? Kan dat ook al?

Houze Muzik zie ik sws niet op Spotify staan. En ik neem aan dat je die gewoon in 320 wil hebben in plaats van 192.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 aug 2017 15:38 
 
Hardtraxxer

Josh and Wesz schreef:
Pantermaat schreef:
Super toffe Q&A met erg uitgebreide antwoorden guys!!!

Thanks! :thumbsup:

Echt altijd onwijs fan geweest van jullie sound. Zo ontzettend jammer dat jullie een stapje terug hebben gedaan, maar na jullie uitleg snap ik dit wel. Zoals ik het lees zijn jullie op je gevoel af gegaan en dat vind ik altijd het juiste.
Ben heel erg benieuwd naar jullie nieuwe tracks en het weer actief worden in de scene. De hardstyle heeft dit echt weer nodig, net als de comeback van headhunterz.
Ik ben toch de laatste jaren de interesse in hardstyle verloren, maar hoop mede door jullie en wat andere artiesten dat het weer aantrekkelijk wordt. Liefde voor hardstyle verdwijnt immers nooit!

Mooie woorden. Dit motiveert ons alleen maar meer, bedankt! :)

• Mijn vraag is of jullie kunnen uitleggen hoe die triplet reverse in elkaar zit? Al een aantal keer proberen na te maken, maar krijg dit niet lekker. Ik vind dit zo ontzettend veel drive meegeven in een track. Ook erg benieuwd naar jullie nieuwe nummer met de triplet reverse.

Wij zien dat iemand al heel druk uitleg heeft gegeven over de basis, bedankt hiervoor! :) Eerlijk gezegd verschilt het per reversed. En is het makkelijker uit te leggen in een video. Kortom, eigenlijk moet je zien en horen wat we doen en waarom we iets doen. Wij kunnen de basis wel uitleggen, maar het eindresultaat zal altijd neerkomen op de dingen die jij zelf hoort of veranderd om iets goed te laten klinken. Er zijn eigenlijk geen regels voor muziek maken, behalve een goed gehoor, gehoor is key met produceren, kennis is handig, maar aan alleen kennis heb je niks als je niet hoort wat je maakt. Wij werken standaard in Logic X en vaak op meerdere kanalen (deze kanalen kun je apart EQ'n en geeft je dus meer controle over het geheel), ook werken we veel met bounces (audio sporen) als we een reversed bass maken. Audiosporen kun je verplaatsen (iets stretchen, faden etc), zo heb je meer controle over de basis en het geheel van je bassline en kun je ook makkelijker in triplet werken. Kanaal 1 alvast 1 punch (909) of een bestaande lekkere punch (deze bevatten als het goed is vaak sublaag) en kan in de weg gaan zitten bij de sublaag die je wilt gebruiken, en zal je dus uiteindelijk moeten EQ'n. . Kanaal 2 openen we een ESX24 (sampler) deze bevat standaard sublaag en loopt automatisch op toon, zo kan je dus bepalen op welke key je je bassline wilt maken (B (zoals Autumn Green) A,A#,G#,G). We willen niet dat de sublaag vals is natuurlijk. Dit laag sidechain je (nog) NIET. Wat je wilt doen is een mooie samensmelting of geheel creëren tussen sublaag en midlaag. Ga je je laag nu al sidechainen dan kom je vaak in de knoei bij het maken van je basis etc (later in het project zou je dit eventueel wel kunnen doen met een LFO-Tool), maar dit is puur eigen gehoor en gevoel. Kanaal 2 pak je Mid of geluid van eventueel een bestaande kick op key of je distort/eq'd/phased zelf een 909 op key in het project (deze mix je uiteindelijk af en verstel je qua lengte af op de reversed bass die je later zal toevoegen (komt bij dat als jij vindt dat deze een mooi geluid heeft je door middel van een autofilter en het afstellen ervan hier dus eventueel ook je reversed uit kan halen). Als dit alles goed op elkaar zit door middel van EQ en volume en je bent er content mee, dan is de body van je kickbase zo goed als klaar (later zal je zien dat je hier misschien nog frequency mist voor het geheel) Eventueel een wat meer in het hoog gefilterde kick met een klein beetje release en eventueel een Enverb om 'm te laten schieten op je punt (dan neem je je bassline in geheel 1 seconde voor de punch op als je dit effect mooi vindt). Voor triplet reversed pakken wij meestal gewoon een lullig bassje op key uit Sylenth of een andere vst, zodat we zeker weten dat we triplet zitten en daar vanuit verder kunnen gaan om de fade op en dus de reversed op uit te laten komen. Bassline zelf kun je eventueel uit een distorted kick (de staart) van jezelf halen die op key is om maar iets op te noemen, die knip je op fade je in en uit. Deze kan je dan EQ'n en kun je eventueel een phasedistortion, bitcrusher etc aan toevoegen en je kan 'm eventueel meer laten faden door een Enverb (in logic) te gebruiken of LFO-tool. Dit gedeelte komt echt kijken bij je eigen gehoor net als EQ'n (dus de Frequency's) en het volume van dingen. Deze audio file blijf je dan verschuiven tot je echt triplet zit, dit weet je doormiddel van dat lullige bassje wat je hebt geplaatst als referentie. Wij hopen dat je hier iets aan hebt, het blijft natuurlijk allemaal eigen gehoor en gevoel of iets goed klinkt en verschilt natuurlijk per reversed. :) Mis je punch zou je eventueel ook nog een schone 909 kunnen pakken en die kun je dan met een EQ en Phaser afstellen, wil ook nog weleens een net iets andere of mooiere samensmelting geven.

• Tevens de vraag met welke vst hebben jullie die intro/mid gemaakt in lipservice radio? Is dat ook de Rapture.

Alles in de intro is zo goed als Rapture inderdaad. :)


• Hebben jullie in de tijd dat jullie minder actief waren wel chost producties gedaan?

Nee, wij maakten wel muziek (EDM onderandere, maar niks wat we wilden releasen onder eventueel een andere naam).

• Wat vonden jullie van het commentaar van Zatox dat aangaf dat jullie track Believe teveel op zijn track Zatox & Vamper - The Crew zou lijken? Overigens hele dikke plaat Believe!

Leven en laten leven. Wij wisten helemaal niks van The Crew, in principe wel slecht, want als Hardstyle DJ hoor je alle platen grotendeels wel te kennen. :$, dit is niet bewust gegaan, hadden wij hier eerder achtergekomen i.p.v. naderhand, dan hadden we Believe teruggetrokken en er een andere melodie ingedaan. Of Zatox benaderd, de vocalen gevraagd van The Crew en er een remix van gemaakt. Wij zullen uitleggen hoe dit voor ons gegaan is: Wij hebben Believe naar 10 mensen gestuurd, die direct zeiden; "VET! Releasen die handel", maar dus waarschijnlijk net als wij niks afwisten van The Crew :cry: Ook al is het geen 1 op 1 het blijft gewoon erg jammer als zoiets onbewust gebeurt. Wat wij wel jammer vinden is dat zoiets tegenwoordig kennelijk over of via socail media moet. Wij hadden het fijner en misschien ook volwassener gevonden als hij ons persoonlijk had benaderd, zodat wij tekst en uitleg konden geven. Wij vinden dat als je problemen hebt met iemand, je dit gewoon persoonlijk moet afhandelen met elkaar en niet via social media je gram moet halen. Dit getuigd van zwakte op sociaal vlak. Althans dat is onze mening. Voor de rest hebben wij geen problemen met Zatox hoor en hebben wij dit alles al ver achter ons gelaten, we kunnen er niks meer aan doen, het is jammer, maar het leven gaat door. :)

Thanks voor jullie tijd en antwoorden en zie jullie volgend jaar op DQ1 mainstage!!!

Thanks! Let's hope so! We doen ons best en zijn nog verre van klaar! :)



sodemieters, dat is nog eens ff een uitleg :clap: :thumbup:
Thanks mannen, hier kom ik zeker verder mee.

verder bedankt voor de uitgebreide en eerlijke antwoorden!
heerlijke Q&A

Succes verder met het maken van heerlijke sounds!!

grtz
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 aug 2017 21:58 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Josh and Wesz schreef:
Norther66 schreef:
...

... Wij proberen nu ook steeds meer te kijken hoe ver we kunnen gaan, door bijvoorbeeld een Alexez of I Got You van onszelf te pakken. Wat wij merken is dat voor ons de (vette) platen opraken. Wij kunnen moeilijk tracks gaan draaien waar we zelf niet achterstaan of zelf niet vet vinden, want dat voelt als poppenkast spelen. Dus zoals wij eerder al zeiden het zou fantastisch zijn als ze het concept verbreden naar Classic-Sound bijvoorbeeld. Dit geeft ons veel meer ruimte en daarbij worden we dan ook meer gekriebeld om nieuwe tracks in die stijl te maken voor dit concept. Wij staan hiervoor open. Dus nogmaals de vraag terug, hoe denken jullie hierover als publiek?



Alexez (L)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 aug 2017 22:12 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Echo schreef:
Alexez (L)


Ik heb echt een zwak voor dit soort Josh & Wesz plaatjes.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 aug 2017 18:30 
 
Artiest

Quellas schreef:
Ahh daar is eindelijk het lang verwachte Q&A topic, super dat jullie dit doen heren! ^^


Ik wil jullie sowieso alvast bedanken voor alle geweldige momenten die ik heb meegemaakt op de classic stages bij jullie optredens met als hoogtepunt de eerste kennismaking van jullie op Decibel 2014. Ik weet nog goed dat ik uit de Loudness tent kwam lopen en jullie zag staan achter de draaitafel op dat soort van vlot. De zon brak door de wolken heen op het moment kwam 'The Hose - I Survived' door de speakers, nog steeds kippenvel als ik daaraan denk. De tijd dat jullie aan de top van de scene stonden was ik helaas nog te jong om te feesten :( gelukkig heb ik de afgelopen jaren die tijd een beetje ingehaald door alle classic stages te bezoeken :clap: :clap:


Graag gedaan, super tof om dit te horen en thanks voor het compliment! :)



Hierbij nog wat vragen voor jullie.

Q1: Wat zouden jullie voor beroep hebben als jullie geen DJ/producer waren geweest?

Wesz: Supermarktmanager of Ass. Supermarktmanager, ik was in opleiding toen ik ermee stopte omdat het draaien en muziek maken heel veel tijd in beslag ging nemen, ik ben toen part-time gaan werken en uiteindelijk helemaal gestopt.

Josh: Ik kan mezelf niks anders indenken dan muziek maken. Maar zou ik mogen kiezen, had ik iets in de richting van ICT gaan doen.


Q2: Wat is jullie favoriete locatie om te draaien en waarom?

Beide: Teveel om op te noemen eigenlijk. Wij hebben heel veel vette gigs achter de rug, zowel in Nederland als in het buitenland. Om toch iets te noemen: Australië vinden wij altijd ontzettend kicke om naartoe te mogen, dat is altijd een beleving apart, zowel het land als de gig. We gaan eind september weer richting Sydney, en kijken hier enorm naar uit. :)


Q3: Wat vinden jullie van het (vele) gebruik van drugs op hardstyle feesten en hebben jullie wel is drugs gebruikt?

Ieder z'n ding. Nee dank je wel, we hebben 1x dronken achter de draaitafels gestaan en dit was geen succes, dit doen we dan ook nooit meer en is ook nooit meer gebeurt.

Q4: Van welke track zouden jullie graag een remix willen maken?

Moeilijke vraag, de meeste tracks die wij echt vet vinden zitten al onwijs goed in elkaar en zijn bijna niet beter te maken.
Momenteel is er niet echt een track die we graag willen remixen.


Q5: Wat is jullie favoriete vakantieland?

Wesz: Spanje! Ik ben net 1 week terug uit de Costa Brava, het is daar schitterend, mooie cultuur ook, heel laid back en het is/was daar onwijs lekker weer natuurlijk!

Josh: Nederland, echt heerlijk al die regen! :cry: Nee gekkigheid. Ik heb niet echt een favoriet. Vorig jaar ben ik naar Griekenland geweest, wat wel heerlijk was! Maar om nu te zeggen dat Griekenland m'n favoriete vakantieland is.. Ik wil graag eens naar Curacao of Aruba, dat lijkt me prachtig.


Q6: Is een van jullie/allebei al vader en zo niet is er een kinderwens?

Wesz: Ik ben de stiefpapa van 2 kindjes, een jongen van 10 en een meisje van 5. Waar ik heel trots op ben. Voor mij is dit voldoende, ik beschouw ze als eigen. M'n vriendin en ik denken voorlopig nog niet na over eventueel een derde. :)

Josh: Een kleintje lijkt me prachtig, in de toekomst zal dit ook zeker gebeuren. :)


Q7: Hebben jullie een DJ waar jullie niet goed mee op kunnen schieten en deze liever ontwijken?

Beide: Niemand, we maken met iedereen die we zien backstage of 'kennen' gewoon een praatje. Wij hebben eigenlijk alleen maar respect voor iedereen, dit hoort toch ook bij een stukje collegialiteit vinden we.


Q8: Wat was jullie laatst bezochte hardstyle feest waar jullie niet hoefde te draaien?

Mysteryland 4 jaar geleden.

Q9: Voor Wesz: Wat is je favoriete spiergroep om te trainen?

Heel m'n bovenlichaam eigenlijk. M'n benen trainde ik bijna niet, omdat ik heel intensief voetbalde. Ik was zo'n echte "skip legday" sporter.


Q10: Wat is jullie leukste moment wat ooit backstage gebeurd is?

Backstage gebeurt nooit zoveel geks eigenlijk, op een beetje drinken en praten met andere dj's na. Het leukste was toen wij een keer met Deepack meegingen en ze dachten dat wij Deepack waren en Marcel van Deepack dit dus helemaal mee ging spelen. Wij kregen dus de artiestenbandjes en de munten. En Deepack stond uiteindelijk te draaien, je had het gezicht van de mensen van de organisatie moeten zien. Haha, een mooi moment was dat.


Q11: Welke DJ vinden jullie het beste draaien qua mixing skills?

Beide: Laidback Luke, die hebben we zien draaien op Dance Valley. Wat was dat adembenemend vet om te zien. Die man kan er wat van.

Alvast bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen en hoop jullie ooit een keer te ontmoeten voor een praatje!

Graag gedaan, ontzettend bedankt voor je vragen! :) Praatjes zijn altijd welkom, wees niet verlegen om eens naar ons toe te komen als je ons ziet! :thumbup:

Grtz! :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 aug 2017 18:34 
 
Artiest

Mark With A Tarrel schreef:
Josh and Wesz schreef:
Voor de mid-intro ons oude geluid uit Rapture gepakt


preset? :P


Haha, goed geprobeerd. :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 aug 2017 18:38 
 
Artiest

hurricane schreef:
Josh and Wesz schreef:
Deze track heeft helaas nooit een digitale release gehad, alleen vinyl. Dit geldt overigens voor de hele EP. Mocht er ontzettend veel vraag naar onze oudere tracks zijn, dan moeten we even kijken wat we ermee gaan doen. De master rechten liggen nu volledig in onze handen. Misschien kunnen we uiteindelijk hetzelfde doen als HWS Origins, althans dit is een idee van ons. Mocht dit alles niet lukken, of niet mogelijk zijn en er is veel vraag naar, dan zijn wij niet de beroerdste om een mapje te maken en deze tracks gratis weg te geven op onze Facebookpagina, zodat iedereen de tracks digitaal heeft. :)
Dat zou echt geweldig zijn!! :worship: Zo kan ik mijn collectie compleet maken en in de auto ook genieten :love:

Josh and Wesz schreef:

of een The KGB's - Farenheit (Technoboy remix) (Onwijs lekkere mid-intro met een super vette bassline, maar hoe zal de melodie het doen?) dit vinden wij supervette platen, maar wij twijfelen er enorm over of we die wel moeten draaien. En bij twijfel draaien we ze niet.....
.....Maar mochten jullie nog vette platen weten die onze sets past, wees dan niet verlegen om dingen te roepen en ons op ideeën te brengen

Mss de intro van Fahrenheit (TBY rmx) en de melodie van The Hose - The Pressure (Original mix)?

en verder (zal nog wel eens wat meer in een PM sturen)
Outsiders - Maneater
Wildstylez - Missin
B-Front and Jones - Lunatick (original mix)
B-Front and dj Dragan - Stereo [intro is wat minder, rest erg vet]
Nagoom - Elements
Hardstyle Masterz ft Max Enforcer - Light of the dark (The blackout mix)



Thanks voor je input :thumbup: De meeste tracks kennen we wel! We zullen eens kijken. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 aug 2017 19:08 
 
Artiest

Pommer schreef:
Volgens mij zijn jullie groot fan van HHZ/WS/P1 (correct me if i'm wrong), maar ik hoor vaak wel een beetje dezelfde platen van hen tijdens jullie sets. Misschien een idee om er wat minder gedraaide tracks bij te pakken als Phantom Beat, A New Day, Halfway There, The World Is Yours etc. :)

Thanks voor je input! :thumbup: Haha, die gasten hebben gewoon ontzettend veel goede platen gemaakt inderdaad. Toch maar eens wat meer op gaan letten tijdens onze sets. ^^


En om veer verder te gaan met de Q&A:

Jullie hebben zelf wel redelijk harde tracks als Mindgame en I've Lost You gemaakt, maar is dit voor jullie ook een beetje de max? Of kunnen jullie bijvoorbeeld ook tracks van Radical Redemption waarderen?

Dit is voor ons de max. Radical kunnen wij zeker waarderen, ontzettend toffe gast. Hij doet compleet z'n eigen ding en hier hebben wij een enorm respect voor! :thumbsup:

Wat vinden jullie ervan dat Zatox vlak na het gedoe met The Crew deze plaat online heeft gezet, met daarin dezelfde vocals als in Believe. Hoe kinderachtig kan iemand zijn denk ik dan xd



Haha, niet eens gezien. Schitterend! :D Nogmaals, leven en laten leven. :)

Om daar nog even verder op in te gaan: zijn er DJ's waaraan jullie je storen of niet goed mee overweg kunnen en waarom?

Nee, totaal niet eigenlijk. Wij hebben respect voor iedereen in de scene en ook respect voor hetgeen wat ze toevoegen aan de scene.

Ongelezen bericht Geplaatst op 14 aug 2017 19:41 
 
Artiest

Mark With A Tarrel schreef:
Josh and Wesz schreef:

Kanaal 1 alvast 1 punch (909) of een bestaande lekkere punch (deze bevatten als het goed is vaak sublaag) en kan in de weg gaan zitten bij de sublaag die je wilt gebruiken, en zal je dus uiteindelijk moeten EQ'n.

Kanaal 2 openen we een ESX24 (sampler) deze bevat standaard sublaag en loopt automatisch op toon, zo kan je dus bepalen op welke key je je bassline wilt maken (B (zoals Autumn Green) A,A#,G#,G). We willen niet dat de sublaag vals is natuurlijk. Dit laag sidechain je (nog) NIET. Wat je wilt doen is een mooie samensmelting of geheel creëren tussen sublaag en midlaag. Ga je je laag nu al sidechainen dan kom je vaak in de knoei bij het maken van je basis etc (later in het project zou je dit eventueel wel kunnen doen met een LFO-Tool), maar dit is puur eigen gehoor en gevoel.

Kanaal 3 (correctie t.o.v. kanaal 2 neem ik aan) pak je Mid of geluid van eventueel een bestaande kick op key of je distort/eq'd/phased zelf een 909 op key in het project (deze mix je uiteindelijk af en verstel je qua lengte af op de reversed bass die je later zal toevoegen (komt bij dat als jij vindt dat deze een mooi geluid heeft je door middel van een autofilter en het afstellen ervan hier dus eventueel ook je reversed uit kan halen).

Als dit alles goed op elkaar zit door middel van EQ en volume en je bent er content mee, dan is de body van je kickbase zo goed als klaar (later zal je zien dat je hier misschien nog frequency mist voor het geheel) Eventueel een wat meer in het hoog gefilterde kick met een klein beetje release en eventueel een Enverb om 'm te laten schieten op je punt (dan neem je je bassline in geheel 1 seconde voor de punch op als je dit effect mooi vindt).

Voor triplet reversed pakken wij meestal gewoon een lullig bassje op key uit Sylenth of een andere vst, zodat we zeker weten dat we triplet zitten en daar vanuit verder kunnen gaan om de fade op en dus de reversed op uit te laten komen.

Bassline zelf kun je eventueel uit een distorted kick (de staart) van jezelf halen die op key is om maar iets op te noemen, die knip je op fade je in en uit. Deze kan je dan EQ'n en kun je eventueel een phasedistortion, bitcrusher etc aan toevoegen en je kan 'm eventueel meer laten faden door een Enverb (in logic) te gebruiken of LFO-tool. Dit gedeelte komt echt kijken bij je eigen gehoor net als EQ'n (dus de Frequency's) en het volume van dingen.

Deze audio file blijf je dan verschuiven tot je echt triplet zit, dit weet je doormiddel van dat lullige bassje wat je hebt geplaatst als referentie. Wij hopen dat je hier iets aan hebt, het blijft natuurlijk allemaal eigen gehoor en gevoel of iets goed klinkt en verschilt natuurlijk per reversed. :) Mis je punch zou je eventueel ook nog een schone 909 kunnen pakken en die kun je dan met een EQ en Phaser afstellen, wil ook nog weleens een net iets andere of mooiere samensmelting geven.



Omdat ik het kick en bass verhaal best wel interessant vind even een wat meer gestructureerde recap en wat vraagjes van mijn kant. In principe is het niet zo moeilijk. Het draait inderdaad allemaal op je eigen gehoor.

Josh and Wesz schreef:
Eerlijk gezegd verschilt het per reversed. En is het makkelijker uit te leggen in een video.


Ik voel een studio video aankomen?

Wie weet! We willen sowieso veel meer van onszelf laten zien en horen, dus zoiets zou in de toekomst heel goed kunnen. ;)


Kanaal 1 - 909 of een andere kick sample met een snelle neergaande pitch, bijvoorbeeld een house kick. Dit om de punch wat sub bass mee te geven. Later moet je ervoor zorgen dat het laag van dit kickje niet in de weg zit van het laag uit de sampler dus zal je het laag uit de sampler moeten weg sidechainen of moeten behandelen met ene LFO tool oid.


Kanaal 2 - Een sublaag. Ik zelf gebruik een sinus golf uit een Moog die ik ooit via via gekregen heb. Deze zit op G1 en kan ik door middel van een sampler (in mijn geval Kontakt) met het akkoordenschema mee laten pitchen. Hier gooi ik een linear phase EQ high cut op rond de 80 a 100 Hz (overeenkomend met de frequentie van kanaal 1)

Kanaal 3 - Voor het gemak pakken we hier een bestaande kick en dieze mix je zo met de andere 2 kanalen zodat je in principe weer een normale kick hebt. Echter maak je deze kick iets korter om ruimte te maken voor de reverse die er nog in moet komen.

Kanaal 4 - 'lullig bassje op key uit Sylenth' op de triplet. Dit dient dus als referentie voor het maken van de reverse en komt niet in de uiteindelijke kick.

Kanaal 5 - Een kick sample welke je eventueel omdraaid, beetje knipt en faded op de triplet met wat EQ, distortion etc erbij voor het opzwepende effect. Hier haal je ook alle frequenties van onder de 100 Hz weg.

Wat dan nog volgt is de sub bass door middel van sidechaining of een LFO tool oid wat meer op te laten komen, zodat er beweging komt in het sub laag en je niet continue een muur van sub bass krijgt.


Kan, prima uitleg. Maar het verschilt enorm per kickbase. Je totaal kan je ook mooi krijgen door goed te EQ'n, wat soms weer mooier is in geheel dan sidechainen van je sublaag met een LFO. Kick omdraaien doen we ook niet altijd. Het heet wel reversed bass, maar soms knippen we gewoon de staart van een kick en maken we vanuit daar alles zelf ook de fade etc dit geeft soms ook een ander effect en maakt het nog swingender. Het is maar net wat je wilt bereiken. :)

Josh & Wesz schreef:
en eventueel een Enverb om 'm te laten schieten op je punt (dan neem je je bassline in geheel 1 seconde voor de punch op als je dit effect mooi vindt).


Jullie bedoelen dat je de kick omdraait. Enverb erop zet, de reverb opneemt, deze weer omdraait, en deze dan weer mixt met de rest van de kick?

Dit Enverb (Logic 8,9 en X, we weten namelijk niet of FL of Cubase of Studio One dit hebben) verhaal moet je eigenlijk zien, lastig uit te leggen. We draaien namelijk niks om of nemen niks extra's op. Dit was meer een experiment wat we wilden delen :)

Doen jullie deze kanalen zo in een apart project waarna jullie de kick opnemen of doen jullie dit in hetzelfde project als de volledige track?

Het eindresultaat bouncen we en die gebruiken we dan in onze track. De file waar we de kickbase in hebben gemaakt slaan we op zodat we die altijd weer aan kunnen passen of kunnen veranderen.



Bedankt voor het beantwoorden van de vragen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 aug 2017 20:38 
 
Artiest

Als het goed is hebben wij al jullie vragen beantwoord. :) Wij willen Kees en jullie enorm bedanken voor het mogelijk maken van deze Q&A, wat was dit ontzettend tof om te doen zeg! :thumbsup: Wat betreft het kick onderwerp; zoiets blijft natuurlijk vrij lastig, maar zo ontzettend mooi omdat meningen en smaak nou eenmaal verschillen. In ieder geval bedankt voor het delen van jullie mening, dit respecteren wij enorm. Wellicht hebben we hier iets aan in de studio! :) Nogmaals enorm bedankt voor al jullie vragen! :thumbup: Mochten jullie nog vragen hebben, wees dan niet verlegen om ons te benaderen via social media of op ons af te stappen op een van onze boekingen. Wij gaan weer terug de studio in! :whistle: :yay:

-J&W
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 aug 2017 23:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Correct me if I'm wrong maar Enverb is een applicatie die een veelzijdige reeverb toevoegt aan je sound. Het leuke hier aan is dat jij je reeverb helemaal kan vormen naar je eigen. Dus vertragen of versnellen, de dikte bepalen of juist wat frequentie weg filteren, je sound opsplitsen in meerdere banden en daar een dry of wet afmix op gooien etc. Fl en cubase hebben dit standaard volgens mij niet. Denk dat er vast wel een 3e partij plugin voor is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2017 10:28 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Mooi dat enthousiasme. :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2017 10:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Erg sterke Q&A dit. :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 okt 2017 21:38 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Na deze Q&A kan ik jullie met recht beschrijven als enorm open, vriendelijk, oprecht en toegewijd aan deze scene.
Bedankt, petje af en ik wens jullie het beste! :thumbup:
Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen