Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2010 18:02 

Hardtraxx Addict

trouwens wat er nog beter kan,
More early sound!
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2010 10:29 

Donateur

@ Tel kom op joh, omdat een iemand je toevallig in je gezicht slaat maakt het de rest nog niet vervelend. Hoe vaak ik wel niet tegen andere mensen aankom omdat zij tegen mij oplopen of andersom, dat heb je nou eenmaal op plekken waar veel mensen tegelijk op af komen, geef mekaar een hand en het is klaar...
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2010 11:46 

Donateur

Zo is het. Als ik vollebak sta te geven stoot ik soms ook wel eens tegen iemand. Gewoon handje geven en klaar.
Samen stampen en alles is opgelost.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2010 11:59 

Hardtraxx Veteran

lorennzkee schreef:
NoiseHunterZ schreef:
ik doe altijd mn shufflejumpstamphak techniek

Haha, zo zei een maat het van mij ook ongeveer hoe ik stampe xD
Zei die zo "Jij springt precies maar je gaat niet van de grond, hoe doe je dat?"
was hij ook aan het proberen xd.
Maar geweldig noisehunterz! dat is het perfecte woord voor hoe mijn stamp er ongeveer uitziet.

De "Shufflejumpstamphak" :P

:woot:
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2010 12:17 

Hardtraxx Elite

Wat er beter kan haha.
Iedereen ervaart muziek anders.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2010 12:30 

Hardtraxx Elite

Qre8ive schreef:
Millard Fillmore schreef:
Wat er beter kan haha.
Iedereen ervaart muziek anders.

Daarom is er ook nooit iets wat perfect zal zijn voor iedereen ;)... maar het kan producers/djs wel helpen om een andere richting te vinden enz.

Je hebt helemaal gelijk maar mensen moeten toch iets minder zeuren en meer genieten!
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2010 12:36 

Aan het typen...

Genieten waarvan? Mensen zeuren omdat ze niet tevreden zijn met iets.
Je kunt moeilijk gaan genieten van iets wat je niet mooi vind :huh:
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2010 13:22 

Hardtraxx Veteran

Lyst schreef:
Genieten waarvan? Mensen zeuren omdat ze niet tevreden zijn met iets.
Je kunt moeilijk gaan genieten van iets wat je niet mooi vind :huh:

maar een vrouw hoeft opzich ook niet mooi te zijn maar dan kan je er toch nog wel van genieten :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2010 14:06 

Hardtraxxer

Weet niet of die er al tussen staat, maar...

Laat ook eens iemand anders dan altijd maar mensen van scantraxx een anthem maken.
En maak ook is wat betere anthems, het laatste goede anthem wat ik heb gehoord is die van In Qontrol 2009.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2010 14:20 

Hardtraxx Elite

Da Reveller schreef:

Laat ook eens iemand anders dan altijd maar mensen van scantraxx een anthem maken.
En maak ook is wat betere anthems, het laatste goede anthem wat ik heb gehoord is die van In Qontrol 2009.

Toneshifterz - Unleash the Dragon
Da Tweekaz - DNA
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2010 14:33 

Hardtraxx Veteran

Da Reveller schreef:

laatste echt goede anthem die ik heb gehoord was van qlimax 2003 xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2010 19:12 

Hardtraxx Veteran

The Anim0l schreef:
Da Reveller schreef:

laatste echt goede anthem die ik heb gehoord was van qlimax 2003 xd

Decibel 2006, Black 2010, Qlimax 2005 en het Q-Base anthem vind ik allemaal kwalitatief uitstekende tracks.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2010 21:12 

Hardtraxx Elite

Defqon 2006.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2010 22:17 

Donateur

Sunboom schreef:
Defqon 2006.

Dat is wel een goeie track maar om even weer de discussie aan te halen over het "anthemgevoel": dit is toch ook niet meer dan een standaard-nummer van Showtek met wat Defqon-vocals erbij?
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jul 2010 04:21 

Hardtraxx Elite

dawasiknie schreef:
Sunboom schreef:
Defqon 2006.

Dat is wel een goeie track maar om even weer de discussie aan te halen over het "anthemgevoel": dit is toch ook niet meer dan een standaard-nummer van Showtek met wat Defqon-vocals erbij?

Dat ervaar ik toch anders... 't Heeft natuurlijk wel een beetje de oude Showtek-sound, maar dat is logisch. Maar daarnaast had het ook een hele unieke sound en sfeer, die voor mij persoonlijk de Defqon-stijl heeft neergezet. Zomers, blij, maar toch heel energiek, en bovendien uniek.

Tegenwoordig luister ik 'm niet zoveel meer, maar als ik all-time kijk vind ik het nog altijd één van de beste hardstyle tracks ooit, en het is voor mij ook wel een beetje een meetlat als ik kijk naar een willekeurig anthem :).
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mei 2012 16:36 

Aan het typen...

Eens even een flinke bump om te kijken welke problemen opgelost zijn, wat er op dit moment al beter gaat, wat eigenlijk alleen maar verder verslechterd is en welke nieuwe op of aanmerkingen er zijn op de scene. Zal dan de openingspost even aanpassen en eens kijken of er wat aan sommige dingen gedaan kan worden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mei 2012 18:16 

Hardtraxxer

Mol schreef:
Wat ik dan wel moet zeggen over shufflers, ze gaan tenminste wel los.
Dat dansje tot daar aan toe, die kleding vind ik echt weird. Maar ik heb als nog liever
van zulke leipo's dan mensen die stil staan!

nou dan heb ik liever mensen die stil staan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mei 2012 18:27 

Donateur

Haha als je stil staat moet je in een bejaardentehuis gaan zitten. Oprotten als je niet beweegt :D

---------------

On-topic; leuke bump Lyst, leuk om m'n mening van een paar jaar terug, terug te lezen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mei 2012 20:15 

Hardtraxx Veteran

Ik zou graag wat meer openheid vanuit de scene willen zien, want sommige zaken zijn nogal schimmig geregeld, c.q. vriendjespolitiek.
Ook zou het fijn zijn als 1 label niet meer een groot deel van de scene in handen heeft, wat volgens de geruchten ook nog eens zou kunnen gebeuren.
En verder mogen de top40 bootlegs wel ergens verstopt worden waar het heel erg donker is ;).
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mei 2012 20:18 

Hardtraxx Elite

Alleen de openheid naar de fans toe. Ik snap dat als je niks zegt dat het je een veilige positie geeft, maar toch voelt het niet goed. En daarnaast wil ik vooruitgang bij Scantraxx. Een rode draad qua releasen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mei 2012 20:28 

Hardtraxx Veteran

Artiesten moeten meer met hun publiek in contact komen (zoals HHZ deed op hardtraxx) in plaats van heel facebook/twitter vol te spammen over wat ze gegeten hebben en tracks te releasen dmv Likes. Veel te veel word de social media op de verkeerde manier gebruikt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mei 2012 22:20 

Hardtraxx Veteran

Er is tegenwoordig alleen nog maar raw op feesten, dus die kan je weglaten. >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2012 10:47 

Artiest

Ik ben eigenlijk best benieuwd naar iets. Toen Slam Hardstyle kwam waren mensen hier redelijk negatief daarover, omdat het laat zien dat hardstyle te commercieel wordt etc. Maar het is gewoon een online radio station toch, dus ik vraag me af waarom Fear.FM en Q-dance radio wel worden geaccepteerd als online radio en Slam hardstyle niet.
Ik ben namelijk best benieuwd hoe mensen hier (als kritische fans) tegenover groei staan en als je zegt Hardstyle moet/mag groeien, hoe zou dat dan moeten gebeuren? Want nieuwe dingen worden vaak niet goed opgevat hier, zoals Slam Hardstyle, Q-dance line-up op Mysteryland met NL pop-artiesten (voor zover dat nieuw was).
Groeien hoort in zekere zin bij beter worden, dus hoe zou je het aan moeten pakken om te groeien als muziekstijl zijnde?
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2012 11:35 

Aan het typen...

Verschil tussen de radiostations zit hem in de doelgroep, Q en Fear zijn vanuit de scene zelf georganiseerd, terwijl slam hardstyle vanuit het commerciële radiostation SlamFM is georganiseerd. Die spreekt dus een hele andere doelgroep aan. En uit ervaring gaan verschillende doelgroep nu eenmaal niet goed samen.

En het groei verhaal is best simpel, zorg dat je groeit vanuit de kern van de scene en niet vanwege commerciële belangen. Ik heb helemaal niets tegen een organisatie die met de muziek die ik mooi vind, of wat mij part de muziek die jullie mooi vinden (gezien ik niet echt meer een representatieve smaak heb) de wereld wil veroveren. Dat gaat namelijk uit van de liefde voor de muziek, een liefde die je met zoveel mogelijk mensen wilt delen. Maar dat is niet wat er gebeurt, de muziek wordt al jarenlang toegankelijker gemaakt om te groeien. De muziek dient dan slechts als een middel om het doel, namelijk het alsmaar groter worden, te dienen. Behalve dat dit vanuit een ethisch standpunt niet juist is, zorgt het ook voor dat er veel onrust komt binnen de scene, er een verschuiving plaats vind qua aanbod en dat je de kern steeds verder kwijt begint te raken. Ze hebben het dan altijd wel over honderdduizenden mensen tegenover een kern van hooguit een paar duizend, maar die honderdduizenden mensen hebben lang niet zo'n hechte band met het genre als de kern. Met het minste geringste, lees een nieuwe trend, is deze doelgroep weer weg en daar moet je rekening mee houden met je toekomstplannen. Daarom is het oh zo belangrijk om vanuit de kern van de scene te bouwen, want dat zijn de mensen waar je als scene zijnde echt op kunt rekenen. Dit betekent echter wel dat je veel minder snel groeit en dat het genre uiteindelijk veel minder groot zal zijn. Maar nogmaals, groeien moet niet het doel zijn, de muziek is het doel en als deze muziek groei tot gevolg heeft, dan is dat goed voor de scene.

En als groei in zekere zin bij beter worden zou horen, dan zou dat betekenen dat de hardcore en jumpstyle scene tijdens hun hype, kwalitatief op het hoogste punt was. Kwaliteit wordt naar mijn mening bepaald door het publiek, hoe meer mensen er kritisch zijn in het publiek, des te minder slechte dingen zijn er in de scene. En aangezien je met deze manier van groeien het gemiddeld publiek eigenlijk alleen maar minder kritisch maakt, zorg je wel voor meer kwantiteit, maar niet echt voor kwaliteit. Je hebt wel gelijk dat als er heel veel producers zijn, de kans groter is dat er een hele goede bij zit. Maar goed, daar krijg je ook een hele hoop crap voor terug.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2012 12:48 

Donateur

Leuk om eens te kijken wat er is verbeterd en wat niet of juist is verslechterd sinds 2010
dawasiknie schreef:
Meer aandacht voor early-hardstyle. Dat begon vorig jaar gelukkig al een beetje te verbeteren.

Qua feesten is er meer aandacht gekomen voor early hardstyle (Remember, HardClassics), maar verder wordt er nauwelijks meer aandacht aan geschonken. Ook omdat de hedendaagse hardstyle definitief niets meer te maken heeft met de hardstyle uit 2000-2004. Jammer dat Q-dance dit genre compleet negeert.

Citaat:
Minder vaak dezelfde namen op een mainstage op feesten: ik zie bij bijna ieder feest weer dezelfde namen terug. En wat eerst ook gezegd werd: meer variatie qua namen (van mainstream naar harder) en aub logische opbouw! Een mainstage moet een afspiegeling zijn van hetgene wat je feest biedt en niet een hardstyle-stage van Scantraxx.

De line-ups van grote feesten en stages van Q-dance of Bass Events is werkelijk bijna altijd het zelfde (Qountdown, Reverze, XQ, Qlimax, Defqon mainstage). Variatie is nog verder te zoeken dan eerst. Ik vind het jammer dat men voor dat soort gelegenheden alleen voor de bekendste en meest toegankelijke namen kiest. Tuurlijk moet je wel hele grote headliners hebben voor grote feesten, maar gooi er ook eens 3 of 4 acts tussen die wat minder vaak op zo'n grote stage draaien en wat frisse wind kunnen laten waaien.

Citaat:
Splitsing tussen raw/early/mainstream is goed, maar ik vind de setjes waarin dit gecombineerd wordt altijd het vetste. Het mag splitsen, maar het mag zeker ook aan elkaar aanknopen.

Doordat Theracords flink wat progressie heeft geboekt binnen de scene is dat in positieve zin veranderd. Ook mensen als Headhunterz en Alphaverb willen nog wel eens variëren in hun sets. Blijft wel jammer dat de meeste grote artiesten hun sets zien als een showcase van nieuwe populaire nummers waar zij belang bij hebben.

Citaat:
Mensen zijn wel gezellig maar mogen meer los gaan tijdens een feest.

Let ik tegenwoordig niet meer zo op, ook omdat ik veel mainstream-feesten vermijd de laatste tijd. Op partys als Loudness of XXlerator gaan mensen over het algemeen wel heel erg goed los! Maar bijv. Hardbass was echt lachwekkend xd

Citaat:
DJ's mogen meer laten zien waarvoor ze betaald worden. Niet iedereen is een mix-koning maar sommigen zijn wel heel slap qua draaiwerk.

Heb niet echt het gevoel dat daarin veel is veranderd.

Citaat:
En iets wat meer persoonlijk is: gooi eens wat oude nummers erin ipv van alleen maar promo's.

Is bij 80% van de grote namen alleen maar erger geworden. Zoals al eerder gezegd, een DJ-set is tegenwoordig meer een eigen productie-showcase ipv een echte set met diverse platen. En iets wat ouder is dan 1 jaar hoef je al helemaal niet meer op te rekenen...

Wat op dit moment sowieso beter kan is de hele muziek aan sich. Ik vond op het moment van plaatsen hardstyle echt een heerlijk genre, breed gezien. Maar sinds die tijd is de muziek steeds lelijker geworden. Het spreekt me niet echt meer aan. De hardstyle uit de periode 2006-2009/10 is vrijwel volledig vervangen door een genre met dezelfde insteek, maar een totaal andere uitvoering. Hardstyle klonk ooit warm en vol, nu wordt het opgevuld met lelijke metalen kicks, kille synths en irritante zaad-vocals. Zolang dat niet gaat veranderen zoek ik mn plezier meer in andere genres :)
Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen