Leuk om eens te kijken wat er is verbeterd en wat niet of juist is verslechterd sinds 2010
dawasiknie schreef:
Meer aandacht voor early-hardstyle. Dat begon vorig jaar gelukkig al een beetje te verbeteren.
Qua feesten is er meer aandacht gekomen voor early hardstyle (Remember, HardClassics), maar verder wordt er nauwelijks meer aandacht aan geschonken. Ook omdat de hedendaagse hardstyle definitief niets meer te maken heeft met de hardstyle uit 2000-2004. Jammer dat Q-dance dit genre compleet negeert.
Citaat:
Minder vaak dezelfde namen op een mainstage op feesten: ik zie bij bijna ieder feest weer dezelfde namen terug. En wat eerst ook gezegd werd: meer variatie qua namen (van mainstream naar harder) en aub logische opbouw! Een mainstage moet een afspiegeling zijn van hetgene wat je feest biedt en niet een hardstyle-stage van Scantraxx.
De line-ups van grote feesten en stages van Q-dance of Bass Events is werkelijk bijna altijd het zelfde (Qountdown, Reverze, XQ, Qlimax, Defqon mainstage). Variatie is nog verder te zoeken dan eerst. Ik vind het jammer dat men voor dat soort gelegenheden alleen voor de bekendste en meest toegankelijke namen kiest. Tuurlijk moet je wel hele grote headliners hebben voor grote feesten, maar gooi er ook eens 3 of 4 acts tussen die wat minder vaak op zo'n grote stage draaien en wat frisse wind kunnen laten waaien.
Citaat:
Splitsing tussen raw/early/mainstream is goed, maar ik vind de setjes waarin dit gecombineerd wordt altijd het vetste. Het mag splitsen, maar het mag zeker ook aan elkaar aanknopen.
Doordat Theracords flink wat progressie heeft geboekt binnen de scene is dat in positieve zin veranderd. Ook mensen als Headhunterz en Alphaverb willen nog wel eens variëren in hun sets. Blijft wel jammer dat de meeste grote artiesten hun sets zien als een showcase van nieuwe populaire nummers waar zij belang bij hebben.
Citaat:
Mensen zijn wel gezellig maar mogen meer los gaan tijdens een feest.
Let ik tegenwoordig niet meer zo op, ook omdat ik veel mainstream-feesten vermijd de laatste tijd. Op partys als Loudness of XXlerator gaan mensen over het algemeen wel heel erg goed los! Maar bijv. Hardbass was echt lachwekkend

Citaat:
DJ's mogen meer laten zien waarvoor ze betaald worden. Niet iedereen is een mix-koning maar sommigen zijn wel heel slap qua draaiwerk.
Heb niet echt het gevoel dat daarin veel is veranderd.
Citaat:
En iets wat meer persoonlijk is: gooi eens wat oude nummers erin ipv van alleen maar promo's.
Is bij 80% van de grote namen alleen maar erger geworden. Zoals al eerder gezegd, een DJ-set is tegenwoordig meer een eigen productie-showcase ipv een echte set met diverse platen. En iets wat ouder is dan 1 jaar hoef je al helemaal niet meer op te rekenen...
Wat op dit moment sowieso beter kan is de hele muziek aan sich. Ik vond op het moment van plaatsen hardstyle echt een heerlijk genre, breed gezien. Maar sinds die tijd is de muziek steeds lelijker geworden. Het spreekt me niet echt meer aan. De hardstyle uit de periode 2006-2009/10 is vrijwel volledig vervangen door een genre met dezelfde insteek, maar een totaal andere uitvoering. Hardstyle klonk ooit warm en vol, nu wordt het opgevuld met lelijke metalen kicks, kille synths en irritante zaad-vocals. Zolang dat niet gaat veranderen zoek ik mn plezier meer in andere genres