Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2012 12:54 

Artiest

Ok, ok. Ik ben voor mijn assessment namelijk bezig te kijken hoe je als muziekstijl kunt groeien zonder gezichtsverlies te lijden. Oftewel die harde kern, kern zoals jij het noemt, van duizend mensen. Die veel op fora te vinden zijn als Hardtraxx, GHF en Harderstate, moeten niet de interesse in de muziek verliezen. Vandaar de vraag waarom Slam hardstyle als slecht werd ervaren.
Mooi ook dat Lyst als eerste hierop reageert aangezien hij in mijn ogen een heel sterk beeld geeft van hoe de kern tegenover muziek staat. Niet zozeer qua smaak, maar qua kritische blik, argumentatie etc.

Ik wil dus eigenlijk kijken naar, wat jij zegt Lyst, hoe je als muziekstijl de wereld kan 'veroveren'. Omdat ik weet dat binnen elke muziekstijl wel zoiets speelt als bij Hardstyle, wij zijn hier niet uniek in. Vandaar de vragen over deze kwestie, ben wel benieuwd hoe andere mensen tegenover die groei staan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2012 13:44 

Hardtraxx Veteran

Zolang de muziek niet lijdt onder de groei, is er wat mij betreft niks aan de hand. Maar helaas willen sommigen hun muziek zo aanpassen dat zelfs hun moeder het leuk vind, tsja, daar ben ik niet zo'n fan van. M'n neefje van 13 en z'n vrienden zitten nu ook allemaal Psyko Punkz en Zatox te luisteren en er cooliejoolie mee te doen, dat was toen ik 13 was wel anders xd. Hardstyle is gewoon te mainstream aan het worden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2012 20:05 

Hardtraxx Veteran

Ik vindt vooral dat de mainstream het laatste half jaar erg achteruit is gegaan, en dan wel in het opzicht van creativiteit, originaliteit, en innovatie.
In tegen deel tot het technische opzicht wat de laatste 1 a 2 jaar zeker vooruit is gegaan, mix technisch is alles veel beter.
Maar eerlijk gezegd betekent dat voor mij niks als het allemaal ''saai'' en ''standaard'' is..

Ook dj sets (van vooral de mainstream artiesten) zijn echt zo ontzettend saai en voorspelbaar, sinds dat ik me echt actief bezig hou met de scene (Wat nu al een aantal jaren is) neem ik ook bijna geen setjes meer mee van grote artiesten, het trekt me gewoon niet meer.
En als ik een paar duizend hs tracks in m'n collectie heb en op een avond hoor ik nog 3/4 keer hetzelfde voorbij komen vindt ik dat eigenlijk een klein beetje triest..

Verder ben ik het ook helemaal zat met dat gezeur van artiesten over kicks rippen, likes kopen, followers kopen, etc.. etc..
Hoe in godsnaam haal je het in je hoofd om ''fans'' te kopen??
Sorry maar dat vindt ik echt heel triest.
Over kicks rippen, tja ik snap dat je je druk maakt als je kick geript wordt waar je zoveel tijd ingestoken hebt, maar je kan ook denken is lullig, maar als die gene genees zelf kicks kan maken komt die gene toch nooit heel ver.
Maar om als held op sokken op je fb pagina te huilen van hij heeft me kick gejat dit dat zus zo, vindt ik bijna net zo triest als de gene die de kick jat.
Stuur die gene gewoon een persoonlijke mail waarin je verhaal haalt over hoe dat zit met die kick, en los het discreet op, dan krijg je ook niet dat gehaat van alle ''onwetende'' mensen die dat online lezen en lukraak een conclusie trekken die nergens over gaat, want dan gaat iedereen zich ermee bemoeien en krijg je een infinent loop aan haat en gezeik binnen de scene.

Wat mij persoonlijk ook niet aanstaat zijn artiesten (ik noem geen namen) met de intentie hs te veranderen zodat hun ouders het ook mooi vinden, als jij dat wilt oke, maar stap dan uit de hs en ga top40 produceren ofzo..
Hs is niet bedoelt om ouders tevreden te stellen, of iets dat door iedereen gewaardeerd kan worden, het is en blijft een aparte muziekstijl die minder toegankelijk is en die je waardeert of niet!
Maar ga het alsjeblieft dan niet zodanig veranderen dat het wel voor iedereen toegankelijk is, want daar hebben we al genoeg van (House, top40 etc..)

Ik heb niks tegen verandering of groei, om het genre in leven te houden is verandering en groei onvermijdelijk en een must!
Maar de manier waarop het nu veranderd trekt mij gewoon niet, en dan heb ik het niet alleen over de muziek, maar ook de artiesten en alles wat daaromheen zit.

Ik zie hier ook mensen die het hebben over ''groeien vanuit de kern van het genre'' Daar is niks mis mee, en als het zo zou gaan zou het denk ik wel beter gaan.
Maar that ship has sailed, als je vanuit de kern van de echte hs wil groeien.
Om dat te bereiken kan je het best stoppen en helemaal overnieuw beginnen...
Maar dat is vrijwel onmogelijk!

Verder heb ik het gevoel dat de meeste artiesten (die overigens in dat tijdperk al actief waren) hun gezicht wegdraaien voor de early, en ook totaal niet meer ernaar terug kijken om de volgende stap binnen het genre te bepalen (Groeien vanuit de kern verhaal is dit..)
Het is alsof ze er niks meer mee te maken willen hebben.
En dat doet bij mij toch wel een beetje pijn, aangezien Early voor mij heel veel betekent!
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2012 23:13 

Hardtraxx Veteran

dawasiknie schreef:
Citaat:
Minder vaak dezelfde namen op een mainstage op feesten: ik zie bij bijna ieder feest weer dezelfde namen terug. En wat eerst ook gezegd werd: meer variatie qua namen (van mainstream naar harder) en aub logische opbouw! Een mainstage moet een afspiegeling zijn van hetgene wat je feest biedt en niet een hardstyle-stage van Scantraxx.

De line-ups van grote feesten en stages van Q-dance of Bass Events is werkelijk bijna altijd het zelfde (Qountdown, Reverze, XQ, Qlimax, Defqon mainstage). Variatie is nog verder te zoeken dan eerst. Ik vind het jammer dat men voor dat soort gelegenheden alleen voor de bekendste en meest toegankelijke namen kiest. Tuurlijk moet je wel hele grote headliners hebben voor grote feesten, maar gooi er ook eens 3 of 4 acts tussen die wat minder vaak op zo'n grote stage draaien en wat frisse wind kunnen laten waaien.

Ik raad je aan reverze niet te vergelijken met ander mainstages ;) Jump/Tek in België is wel degelijk wat anders dan jullie in Nederland als openers gewend zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2012 00:35 

RAW-vizion schreef:
Wat mij persoonlijk ook niet aanstaat zijn artiesten (ik noem geen namen) met de intentie hs te veranderen zodat hun ouders het ook mooi vinden, als jij dat wilt oke, maar stap dan uit de hs en ga top40 produceren ofzo..
Hs is niet bedoelt om ouders tevreden te stellen, of iets dat door iedereen gewaardeerd kan worden, het is en blijft een aparte muziekstijl die minder toegankelijk is en die je waardeert of niet!
Maar ga het alsjeblieft dan niet zodanig veranderen dat het wel voor iedereen toegankelijk is, want daar hebben we al genoeg van (House, top40 etc..)

Nope, tegenwoordig echt niet meer. In het early tijdperk misschien wel, maar sinds de "Nu-style" niet. Tegenwoordig wordt het alleen maar erger met de meezingers, bootlegs van top40 tracks en remuxxen. imo
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2012 00:49 

Hardtraxx Veteran

Wat er beter kan. Afgelopen week kermis gehad in haarlem, je raad het al! Het was niet eens music made addict of lose my mind
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2012 00:49 

Hardtraxx Veteran

chrome deed stoer
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2012 11:21 

Hardtraxx Veteran

Heel erg eens met dawasiknie ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2012 13:17 

Hardtraxx Newbie

Almighty schreef:
Tegenwoordig wordt het alleen maar erger met de meezingers, bootlegs van top40 tracks en remuxxen. imo

Oftewel de skihuthardstyle waarbij het verschil met de daadwerkelijke skihutmuziek van Starkoo en consorten steeds kleiner lijkt te worden..
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2012 15:08 

NLS04 schreef:
Almighty schreef:
Tegenwoordig wordt het alleen maar erger met de meezingers, bootlegs van top40 tracks en remuxxen. imo

Oftewel de skihuthardstyle waarbij het verschil met de daadwerkelijke skihutmuziek van Starkoo en consorten steeds kleiner lijkt te worden..

Exactly ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2012 18:12 

Hardtraxx Veteran

De namen in de line-up's zijn werkelijk om te janken. Het is een schreeuw om publiek ipv liefhebbers. 80% van een line-up is te voorspellen, dat zijn namelijk de namen die er vorig jaar ook stonden. Welk feest het is maakt niet uit, ze doen toch allemaal hetzelfde.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mei 2012 08:56 

Hardtraxx Veteran

Enigszins begrijpelijk natuurlijk, een feest wil je natuurlijk wel wat geld aan over houden.
Mag je nog zo'n liefhebber zijn, geld bijleggen om een feest te kunnen geven doe je het liefst niet ;)

Maar de line-ups zijn tegenwoordig inderdaad wel heel voorspelbaar. Je hebt geluk als er al 1 'hardere' act op een feest als Qlimax staat of op een mainstage van Defqon (niet dat ik dat per sé wil aangezien ik toch veel in de Blue/ Purple sta, maar is wel leuk voor de diversiteit van de stage).
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mei 2012 12:39 

Hardtraxx Veteran

Alles kan tegenwoordig beter, er mankeert eigenlijk overal wel wat aan :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mei 2012 21:40 

Hardtraxxer

Misschien weer zoiets als er eerst was, een soort van Inqoming???
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mei 2012 16:55 

Hardtraxx Veteran

Daveytl schreef:
Enigszins begrijpelijk natuurlijk, een feest wil je natuurlijk wel wat geld aan over houden.
Mag je nog zo'n liefhebber zijn, geld bijleggen om een feest te kunnen geven doe je het liefst niet ;)

Maar de line-ups zijn tegenwoordig inderdaad wel heel voorspelbaar. Je hebt geluk als er al 1 'hardere' act op een feest als Qlimax staat of op een mainstage van Defqon (niet dat ik dat per sé wil aangezien ik toch veel in de Blue/ Purple sta, maar is wel leuk voor de diversiteit van de stage).

Dit vind ik echt bullshit.

OVERAL staan hardere acts tegenwoordig. Tegenwoordig hoor ik juist weinig ''melodische'' hardstyle. Wat mij nog het meest ergert, is dat overal dezelfde tracks worden gedraaid door iedere artiest. Variatie is ver te zoeken de laatste tijd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mei 2012 17:02 

Hardtraxx Veteran

Ik heb geen Tillt/ Theracords/ Spoontech/ Sys-X artiesten gezien hoor bij de mainstage van Defqon of in de Qlimax line-up ;)
Dat is natuurlijk niet het enige wat hard is in deze scene, maar je mag tegenwoordig al 'blij zijn' met een act als Gunz for Hire op Qlimax en B-Front op de main van Defqon.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mei 2012 17:26 

Hardtraxx Veteran

Daveytl schreef:
Ik heb geen Tillt/ Theracords/ Spoontech/ Sys-X artiesten gezien hoor bij de mainstage van Defqon of in de Qlimax line-up ;)
Dat is natuurlijk niet het enige wat hard is in deze scene, maar je mag tegenwoordig al 'blij zijn' met een act als Gunz for Hire op Qlimax en B-Front op de main van Defqon.

Artiesten die niet bij een bepaald label horen zijn dus niet harder?

Die hardere acts staan tegenwoordig overal. Al is het op een aparte stage. Houden zo, want de keuze begint er iig aardig onder te lijden. Om overal B-front, Gunz for Hire, de drie biggetjes of whatever te horen, word ook gruwelijk saai. Het maakt dan geen verschil of het harder of zachter is.

Ik zag toevallig een berichtje voorbij komen dat Vazard & Delete in Blue staan op Defqon. Zo voorspelbaar zijn alle lineups niet hoor. Als er over nadenkt dat het maar hoogstens voor de Main van Defqon, Qlimax, Hardbass en andere dergelijke festivals voorspelbaar is, dan zie je dat dat in het niet valt qua aanbod tegenwoordig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mei 2012 17:28 

Hardtraxx Elite

Niet iedereen houd van de raw...

Zo ben ik zelf telkens meer van de hardstyle af aan het stappen, en meer hardcore gaan waarderen.
Helaas zijn de laatste hardstyle feestjes waar ik geweest ben een enorme tegenvaller geweest. Slecht mixwerk/platenkeuze, of gewoon de voorspelbare tracks. Het leuke is er af voor me.

Oh.. En Daniel.. Ik vind de plaat van K3 - Welkom bij de 3 biggetjes anders wel fijn om te horen hoor! :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mei 2012 17:30 

Aan het typen...

Lekkere vergelijking, de helft van de lineup daar is Australisch talent, want het is sowieso te duur om alles en iedereen over te laten vliegen. En welke keuze begint er onder te lijden, want het zijn nog steeds altijd dezelfde mainstream artiesten die overal op de main staan.

En ook niet iedereen houdt van mainstream, dus waarom moet er altijd zoveel mainstream zijn?
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mei 2012 17:33 

Hardtraxx Elite

In commercieel opzicht verdiend de mainstream gewoon het meest. Dus zal dit ook altijd het meest aanwezig zijn. Jij wil toch ook zoveel mogelijk geld verdienen ergens mee.

Als jij weet als organisatie dat er bij bijv een Spoontech artiest die gewoon een kneiterharde set neerzet, dat dan de helft van je publiek wegloopt omdat het te hard voor men gaat, zal je zo'n artiest niet boeken. Puur geld-technisch gezien. Publiek weg > geen drank/eten verkoop > minder inkomsten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mei 2012 17:37 

Hardtraxx Veteran

Olijfboompje schreef:
Daveytl schreef:

Zo bedoel ik het niet, was gewoon om snel ff de namen samen te vatten die je weinig op grotere stages ziet.

Olijfboompje schreef:
Die hardere acts staan tegenwoordig overal. Al is het op een aparte stage. Houden zo, want de keuze begint er iig aardig onder te lijden. Om overal B-front, Gunz for Hire, de drie biggetjes of whatever te horen, word ook gruwelijk saai. Het maakt dan geen verschil of het harder of zachter is.

Daar ging het toch ook om, dat de hardere acts allemaal op een andere area staan. Maar ze staan dan niet op een feestje zoals Qlimax.

Olijfboompje schreef:
Ik zag toevallig een berichtje voorbij komen dat Vazard & Delete in Blue staan op Defqon. Zo voorspelbaar zijn alle lineups niet hoor. Als er over nadenkt dat het maar hoogstens voor de Main van Defqon, Qlimax, Hardbass en andere dergelijke festivals voorspelbaar is, dan zie je dat dat in het niet valt qua aanbod tegenwoordig.

Dat is gewoon omdat die uit Australië komen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mei 2012 17:38 

Hardtraxx Veteran

Jeff3rd schreef:
In commercieel opzicht verdiend de mainstream gewoon het meest. Dus zal dit ook altijd het meest aanwezig zijn. Jij wil toch ook zoveel mogelijk geld verdienen ergens mee.

Als jij weet als organisatie dat er bij bijv een Spoontech artiest die gewoon een kneiterharde set neerzet, dat dan de helft van je publiek wegloopt omdat het te hard voor men gaat, zal je zo'n artiest niet boeken. Puur geld-technisch gezien. Publiek weg > geen drank/eten verkoop > minder inkomsten.

Ik zie het juist andersom. Als er een mindere act is, gaan wij juist altijd ff wat eten.
Als dat voor die mensen ook geldt, dan haal je juist bakken met geld binnen door mensen die tijdens dat uurtje gaan eten :cool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mei 2012 17:39 

Hardtraxx Veteran

Lyst schreef:
Lekkere vergelijking, de helft van de lineup daar is Australisch talent, want het is sowieso te duur om alles en iedereen over te laten vliegen. En welke keuze begint er onder te lijden, want het zijn nog steeds altijd dezelfde mainstream artiesten die overal op de main staan.

En ook niet iedereen houdt van mainstream, dus waarom moet er altijd zoveel mainstream zijn?

Vent, er staan meer mainstream liefhebbers dan ''raw'' liefhebbers. Trek die vergelijking eens niet zo scheef man.

Verder ga ik hier niet over in discussie met jou, want het word een eindeloze.
Daveytl schreef:
Olijfboompje schreef:
Daveytl schreef:

Zo bedoel ik het niet, was gewoon om snel ff de namen samen te vatten die je weinig op grotere stages ziet.

Olijfboompje schreef:

Daar ging het toch ook om, dat de hardere acts allemaal op een andere area staan. Maar ze staan dan niet op een feestje zoals Qlimax.

Olijfboompje schreef:

Dat is gewoon omdat die uit Australië komen.

Prima. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mei 2012 17:47 

Artiest

Daveytl schreef:
Jeff3rd schreef:

Ik zie het juist andersom. Als er een mindere act is, gaan wij juist altijd ff wat eten.
Als dat voor die mensen ook geldt, dan haal je juist bakken met geld binnen door mensen die tijdens dat uurtje gaan eten :cool:

Dus je organiseert een feest waarvoor iedereen een kaartje koopt, om vervolgens ervoor te zorgen dat ze de muziek 9/10 keer niets vinden en wat gaan eten. DAT is commercieel denken my friend haha. Je zult het overigens niet serieus bedoelen als marketingstrategie.

Q-dance moet het mooist mogelijke feest neer kunnen zetten en naar mijn mening doen ze dat qua show en sfeer altijd super goed. Festivals mogen misschien iets meer afwisseling, maar kijk naar namen als Neilio en Dynamics die gewoon op Defqon staan. Ik vind dat Q-dance echt wel ruimte biedt voor talent en iets anders dan de grote namen en bekendheid.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mei 2012 18:54 

Aan het typen...

Olijfboompje schreef:
Lyst schreef:

Vent, er staan meer mainstream liefhebbers dan ''raw'' liefhebbers. Trek die vergelijking eens niet zo scheef man.

Verder ga ik hier niet over in discussie met jou, want het word een eindeloze.

Goed, want ik wilde met die bewering alleen maar aangeven dat het argument van jefferd, een argument van niets was. Je kunt als je een mainstream stage hebt, op de mainstage toch gewoon een gevarieerd programma neerzetten, de mensen die dat niet kunnen waarderen, kunnen dan toch naar de mainstream tent.
Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen