Ik vindt vooral dat de mainstream het laatste half jaar erg achteruit is gegaan, en dan wel in het opzicht van creativiteit, originaliteit, en innovatie.
In tegen deel tot het technische opzicht wat de laatste 1 a 2 jaar zeker vooruit is gegaan, mix technisch is alles veel beter.
Maar eerlijk gezegd betekent dat voor mij niks als het allemaal ''saai'' en ''standaard'' is..
Ook dj sets (van vooral de mainstream artiesten) zijn echt zo ontzettend saai en voorspelbaar, sinds dat ik me echt actief bezig hou met de scene (Wat nu al een aantal jaren is) neem ik ook bijna geen setjes meer mee van grote artiesten, het trekt me gewoon niet meer.
En als ik een paar duizend hs tracks in m'n collectie heb en op een avond hoor ik nog 3/4 keer hetzelfde voorbij komen vindt ik dat eigenlijk een klein beetje triest..
Verder ben ik het ook helemaal zat met dat gezeur van artiesten over kicks rippen, likes kopen, followers kopen, etc.. etc..
Hoe in godsnaam haal je het in je hoofd om ''fans'' te kopen??
Sorry maar dat vindt ik echt heel triest.
Over kicks rippen, tja ik snap dat je je druk maakt als je kick geript wordt waar je zoveel tijd ingestoken hebt, maar je kan ook denken is lullig, maar als die gene genees zelf kicks kan maken komt die gene toch nooit heel ver.
Maar om als held op sokken op je fb pagina te huilen van hij heeft me kick gejat dit dat zus zo, vindt ik bijna net zo triest als de gene die de kick jat.
Stuur die gene gewoon een persoonlijke mail waarin je verhaal haalt over hoe dat zit met die kick, en los het discreet op, dan krijg je ook niet dat gehaat van alle ''onwetende'' mensen die dat online lezen en lukraak een conclusie trekken die nergens over gaat, want dan gaat iedereen zich ermee bemoeien en krijg je een infinent loop aan haat en gezeik binnen de scene.
Wat mij persoonlijk ook niet aanstaat zijn artiesten (ik noem geen namen) met de intentie hs te veranderen zodat hun ouders het ook mooi vinden, als jij dat wilt oke, maar stap dan uit de hs en ga top40 produceren ofzo..
Hs is niet bedoelt om ouders tevreden te stellen, of iets dat door iedereen gewaardeerd kan worden, het is en blijft een aparte muziekstijl die minder toegankelijk is en die je waardeert of niet!
Maar ga het alsjeblieft dan niet zodanig veranderen dat het wel voor iedereen toegankelijk is, want daar hebben we al genoeg van (House, top40 etc..)
Ik heb niks tegen verandering of groei, om het genre in leven te houden is verandering en groei onvermijdelijk en een must!
Maar de manier waarop het nu veranderd trekt mij gewoon niet, en dan heb ik het niet alleen over de muziek, maar ook de artiesten en alles wat daaromheen zit.
Ik zie hier ook mensen die het hebben over ''groeien vanuit de kern van het genre'' Daar is niks mis mee, en als het zo zou gaan zou het denk ik wel beter gaan.
Maar that ship has sailed, als je vanuit de kern van de echte hs wil groeien.
Om dat te bereiken kan je het best stoppen en helemaal overnieuw beginnen...
Maar dat is vrijwel onmogelijk!
Verder heb ik het gevoel dat de meeste artiesten (die overigens in dat tijdperk al actief waren) hun gezicht wegdraaien voor de early, en ook totaal niet meer ernaar terug kijken om de volgende stap binnen het genre te bepalen (Groeien vanuit de kern verhaal is dit..)
Het is alsof ze er niks meer mee te maken willen hebben.
En dat doet bij mij toch wel een beetje pijn, aangezien Early voor mij heel veel betekent!