Persoonlijk: Ik heb heb me nog nooit zo gedistantieerd gevoeld van hardstyle en toch heb ik nog nooit zo kunnen genieten van hardstyle op defqon als dat ik nu heb gedaan, RAAR, maar hoor me uut keal.
Dr was gewoon een tijd dat ik hier elke release aan het checken was en op den duur werd ik er alleen maar boos van. Hardstyle is voor mij de knuffel die ik als klein kind in de schoot geworpen kreeg en er altijd voor mij was. Of ik nou boos, verdrietig of blij was. Eerste feestje gehad, maten voor het leven ontmoet op feestjes, mijn hele jeugd stond zowat in het teken ervan. Totdat een of andere DJ Teringhond LIVE om't hoekje kwam kiekn en ff arm van mijn knuffel rukte. JAaaaaa jongens, we gaan nu allemaal harddrop producere!!!! MAAR DAT GAAT ZOMAAR NIET!!!!
Hoppaaaaa accuzuur stroomde uit mijn vingertoppen over mijn toetsenbord HIER GA IK MIJN MENING OVER TYPEN OP HARDTRAXX DAT ZAL ZE LERE godverdomme €90 betalen voor een Qlimax ticket en gewoon met een kritisch oor elke plaat, elke dj onder een vergrootglas leggen of het wel paste wat MIJN definite van hardstyle was. Voor de OG's onder ons, herinner je nog het 'frontliner syndroom'? Die godverdomse langarm durfde de trend in te zetten van alleen maar 90% eigen werk in setjes draaien. Ongehoord. Eerlijk? Wat een kut tijd heb ik toen gehad
Muziek, welk genre dan ook, evalueert. Oke, ik kon er niet meer tegen om TELKENS diezelfde platen te horen. Maar wat ga jij doen broer? Op het morsdode hardstyle forum wat schreeuwen? Dat gaat niks veranderen. Ik verbreedde mijn horizon. Keer met een maat mee naar techno (sorry), keer met d'n Broken Balance mee naar Industrial
heejjj The Outside Agency mogen draaien es kijken wat dat is PARDON? 4 Decks tegelijk de grootste teringherrie rammen en een compleet andere set als de laatste keer dat ik ze zag? Oprecht heeft de wereld zo tering veel moois te bieden muzikaal kerels. Kijk wat op je pad komt en hou gewoon je vizier open voor alles. Dichtknijpen heb je alleen jezelf mee.
Defqon was voor mij al jaren hetzelfde gerecht met vaste ingrediënten. Pendelen tussen de silver, gold en de magenta. Lekker vertrouwd (en oud) of mega moeilijk (nieuw). Sinds dit jaar kwam daar een extra dimensie in, nieuwe hardstyle checken. Gelukkig nu een aantal fijne mensen om me heen die me ineens attenderen op iets vets, iets unieks, noem een gast als Vertile. Gooit ineens het hele muzieke spectrum van wat IK dacht wat hardstyle was op de kop, mega luide punches in de kicks en hele subtiele details. Schreeuwerige melo, schreeuwvocalen gewoon OP UWEN BAKKES maar niet DIE DIE MODDERVOKKER. Heerlijk man. Heb me ogen uitgekeken. Dit is nu juist wat ik wil! Namen die de status quo beetgrijpen, wegtrappen en dat het 20 meter verder weer neerkomt. B-Front die WEER mysterias draait en dan het volume naar beneden dat de hele blue TEEH TEEH doet tja je maakt mij er gewoon niet meer warm mee. Raw moet stoer en duister zijn? This is the club banger!!!!! Hoppaaaa komen die gekke pizzabakkers aan met milleniumkicks, reverse basses en scheetsamples man man man wat genieten
Ik sta weer lekker in mijn autistenbubbel te bouncen in de silver ineens appje van die Rooie uut winterswijk, kom indigo Mutilator en Fraw slopen de tent, gadverdamme wat was dat vet man! Ik zie ineens weer mensen lachen bij de indigo. We zijn weer aan het feesten zoals ik het herinner uit 2014 frequencerz. Rammen maar met een lach. Lekker wat aanklootn met elkander. Daarvoor ben je toch op een feeest?
Naja denk dat de boodschap wel duidelijk is, probeer je gewoon wat meer open te zetten voor nieuwe shit. Vind je het niks? Ik haalde oprecht hetzelfde uit andere genres dan wat ik altijd zocht in hardstyle. Je moet het wel willen vinden