Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jul 2022 13:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Potverdomme Jordi wat kun je dat toch altijd weer schitterend verwoorden.
Ik heb zelf steeds minder met de hedendaagse hardstyle. Ligt deels aan de veranderingen waar ik me niet meer helemaal kan identificeren, deels aan de corona en gebrek aan feesten. Heb in mijn partyflock agenda zitten graven en zie dat mijn laatste fatsoenlijke hedendaagse hardstyle feest de Phuture Noize album release in 2018 was (Origins, B-Fronts coffee club en WISH tel ik dan niet mee, dat waren een paar uurtjes hardstyle). In die periode was ik ook actief bezig met de ideale timetable in elkaar puzzelen en ging ik desnoods alleen naar podia/complete feesten voor mijn favoriete sets.
Piepkicks en sneller=harder heb ik ook niks mee, dus ook na de corona nog niet echt de behoefte gehad aan festivals. Wel andere stijlen bezocht, kan tegenwoordig ook genieten van Kraantje Pappie, Lucas & Steve, Tiesto of Jan Biggel, maar ik merk wel dat ik toch nog steeds af en toe verlang naar de hardere stijlen.
Binnenkort weer Decibe op de planning en daar kijk ik dus echt naar uit. Ga erin met een frisse blik, we zijn met een grotere groep dus ik zie we waar we belanden. Zou wel mooi zijn om wat dingen mee te pakken waar ik voorheen nog niet veel mee had, maar die nu wel vette dingen maken (TNT, Devin Wild, Vertile, etc). Zin an!
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jul 2022 01:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Petitie om Jordi een schrijfportaal te geven icm het reviewen van Hardstyle-(feesten).

Ik ben niet meer zo'n partyanimal sinds de start van corona en heb ook Defqon laten schieten. Wel even een aantal setjes bekeken via Q Network. Hoogtepunt vond ik de nieuwe edit van To The Future (denk ik) die Noisecontrollers draaide in zn soloset op de red. Totaal geen dansplaat en ook geen plaat voor de mainstage, maar ontzettend goed. Gaf me hetzelfde gevoel als bij Headhunterz die op Qlimax People Are Awesome erop gooide. Nu moet ik toegeven dat ik een NC fanboy ben van het eerste uur, maar ik kan gelukkig nog met kippenvel naar Hardstyle luisteren.

Live reacties via network vond ik wel bijzonder: ''boring drops'', ''Give us the new wildstylez'', ''What is this soft shit.'' Ik weet niet of het een generatiedingetje is of dat het echt puur met smaak heeft te maken, maar ok, ik ga me er niet druk om maken. Buiten positieve reacties vielen de negatieve nu erg op, omdat ik niet had gedacht dat mensen die naar Defqon zouden kijken weinig waarderen van NC. Misschien was het omdat na NC het gekke uurtje van Q-dance was en dat trekt wat andere kijkers.

Ik denk dat de stijl blijft veranderen en dat nieuwe ontwikkelingen niet altijd aansluiten op je smaak. Echter kan dat ook weer omdraaien. De stijl van Voidax, Phuture Noize vind ik fenomenaal en innovatief, waar andere mij totaal niet raken in de nieuwe groep raw-artiesten. Is ook niet erg, zie het niet als schadelijk voor het genre Hardstyle. Kwaliteit komt altijd bovendrijven. Overigens erg genoten van hoe Voidax helemaal opging in z'n set.

Voor mij is 2009 nog altijd het beste jaar dat de Hardstyle gekend heeft, maar die mening bestaat voor 99% uit sentiment. Veel feesten staan in m'n geheugen gegrift, maar Qlimax 09 is een eenzame koploper in m'n hoofd. Het wachten op releases was ook mooi. Wie in de groep had al een HQ rip?
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jul 2022 20:21 
 
Hardtraxx Veteran

Kan het zijn dat vele van ons 5-8 jaar hier actief zijn en net zoveel ouder zijn geworden. Dat de muziek zich aanpast naar het publiek dat nog jaren mee moet (lees 18-23) en bekend is dat de spanningsboog korter is.
Dat alle platen korten worden, meer climax gemaakt voor op de dansvloer en dat wij gewoon met ze alle ouder worden en de platen niet meer voor ''ons''' gemaakt worden?

Met de Indigo qua stijl muziek op DQ heb ik niks maar het jonge publiek dat er staat (ben zelf 35) en alles kent en helemaal uit hun plaat gaan, daarin zie ik mijzelf 10+ jaar geleden. Heb een geweldig uur gehad bij Fraw & Mutilator, niet door de platen maar de sfeer en het gruwelijke geluid!

Onze geliefde stijl is zo gesplitst dat elke leeftijd zijn/haar geliefde stijl vinden kan op een feest (2013-2017 komt nog wel).
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jul 2022 20:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

In de indigo gelden maar 3 regels:

1. Hou altijd rekening met 1 of meerdere fake drops
2. Elke climax is een anti
3. Elke set minstens 5 tot 10 minuten uptemo

En hakken maar. Lijkt het net alsof je alle platen kent. :cool: Was top!
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jul 2022 20:41 
 
Hardtraxx Veteran

Rickzel schreef:
In de indigo gelden maar 3 regels:

1. Hou altijd rekening met 1 of meerdere fake drops
2. Elke climax is een anti
3. Elke set minstens 5 tot 10 minuten uptemo

En hakken maar. Lijkt het net alsof je alle platen kent. :cool: Was top!


Je vergeet alles mee-kick rollen, ook al klopt het niet
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jul 2022 20:43 
 
Hardtraxxer

Spobbertiet schreef:
Rickzel schreef:
In de indigo gelden maar 3 regels:

1. Hou altijd rekening met 1 of meerdere fake drops
2. Elke climax is een anti
3. Elke set minstens 5 tot 10 minuten uptemo

En hakken maar. Lijkt het net alsof je alle platen kent. :cool: Was top!


Je vergeet alles mee-kick rollen, ook al klopt het niet


Vergeet ook niet het mee schreeuwen bij piepkicks!
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jul 2022 08:20 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

OOOOOOOOOOH!
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jul 2022 09:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

TBA+ schreef:
Vergeet ook niet het mee schreeuwen bij piepkicks!


Alleen bij de gated piepkick!

Spobbertiet schreef:
Je vergeet alles mee-kick rollen, ook al klopt het niet


Aaah, de 'op goed geluk' tactiek, we hebben te maken met een kenner :cool:

Ik betrap jullie toch niet op een cynische ondertoon mag ik hopen? Dit is een positief topic!!!!!
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jul 2022 09:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
Spobbertiet schreef:
Je vergeet alles mee-kick rollen, ook al klopt het niet


Aaah, de 'op goed geluk' tactiek, we hebben te maken met een kenner :cool:

Deze pas ik altijd toe en ik moet zeggen: 7/10x zit ik (aardig) in de buurt. Ben dan altijd best trots.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jul 2022 10:09 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Remi schreef:
Rickzel schreef:
Spobbertiet schreef:
Je vergeet alles mee-kick rollen, ook al klopt het niet


Aaah, de 'op goed geluk' tactiek, we hebben te maken met een kenner :cool:

Deze pas ik altijd toe en ik moet zeggen: 7/10x zit ik (aardig) in de buurt. Ben dan altijd best trots.


Same, al gaat het op de silver altijd lastiger.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jul 2022 10:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Remi schreef:
Rickzel schreef:
Spobbertiet schreef:
Je vergeet alles mee-kick rollen, ook al klopt het niet


Aaah, de 'op goed geluk' tactiek, we hebben te maken met een kenner :cool:

Deze pas ik altijd toe en ik moet zeggen: 7/10x zit ik (aardig) in de buurt. Ben dan altijd best trots.

De toepassing is dan natuurlijk ook altijd zeer, zeer divers en origineel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jul 2022 05:24 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
In de indigo gelden maar 3 regels:


3. Elke set minstens 5 tot 10 minuten uptemo


Gelukkig niet bij ons Kruelty en ons Element :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jul 2022 10:27 
 
Hardtraxx Elite

Ik ben blij dat dit een keer benoemd wordt. Ik ben ook mede door de veranderingen in de muziek zelf gestopt met bezoeken van festivals. Ook luister ik het steeds minder. Het wordt voor mij gevoel steeds minder origineel en steeds simpeler. Ook vele trends (bijvoorbeeld pop- of schreeuwvocalen, piepkicks, korte climaxen, geen verhaalvertelling en fakedrops) vind ik helemaal niks. Ergste vind ik dat er echt weinig verhaalvertelling is, dat vind ik zo jammer! Ik merk ook om mij heen dat steeds minder mensen hardstyle waarderen, omdat het allemaal veeel te veel op elkaar lijkt.

Ook zie ik vele (grote) artiesten erg (creatief) lui zien worden. Denk aan bijvoorbeeld een Headhunterz die twee jaar geleden voor het laatst een solo heeft uitgebracht. Maar ook een Noisecontrollers, Wildstylez, Frontliner, Coone, Brennan Heart etc.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jul 2022 10:54 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Dus wanneer mensen te lang over platen doen is het niet goed maar wanneer ze er te kort over doen is het ook niet goed?
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jul 2022 10:59 
 
Hardtraxx Elite

Broken Balance schreef:
Dus wanneer mensen te lang over platen doen is het niet goed maar wanneer ze er te kort over doen is het ook niet goed?

Vreemde conclusie. Het gaat mij meer om de traagheid en creativiteit. Sommige artiesten produceren erg weinig, maar vele artiesten juist heel veel, maar zijn hun platen veel van hetzelfde.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jul 2022 11:10 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Het verhaal heeft twee kanten natuurlijk.

Veel grote namen leven van en voor de optredens en halen enorm veel inspiratie uit deze optredens, publiek reacties, backstage verhalen met mede producers etc. Door Corona is dit voor velen van hen een beetje in een writers block gekomen doordat dit allemaal niet door ging. Vooral Noisecontrollers heeft hier veel last van gehad. Je merkt ook dat er inmiddels weer een hoop gebeurd nadat alles is los gebarsten. Ik heb dan liever kwaliteit, dan dat Heady en Wildstylez met allerlei 'b-kantjes' op te proppen kwamen in de lockdowns. Bovendien denk ik dat de triple A hardstyle artiest het wel even uit konden zingen zonder gigs.

In tegenstelling zag je wel weer enorm veel 'kleine' namen die veel uitbrachten. Kijk bijvoorbeeld eens hoeveel DWX er uit gooit. AOC heeft dit natuurlijk met Eternity gedaan, om toch de vibe levende te houden. Wat dat betreft was het natuurlijk een geluk bij een ongeluk dat er door gebrek aan releases van de grote namen, de kleine/nieuwe namen de ruimte kregen voor een release.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jul 2022 12:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

hotymoty schreef:
verhaalvertelling


Als ik een verhaal wil horen ga ik wel naar de bioscoop. Lekker weer terug naar de tijd dat elke break bestond uit een speech van 3 minuten. >.<

hotymoty schreef:
Broken Balance schreef:
Dus wanneer mensen te lang over platen doen is het niet goed maar wanneer ze er te kort over doen is het ook niet goed?

Vreemde conclusie. Het gaat mij meer om de traagheid en creativiteit. Sommige artiesten produceren erg weinig, maar vele artiesten juist heel veel, maar zijn hun platen veel van hetzelfde.


2 jaar lockdown heeft daar natuurlijk 0,0 mee te maken gehad. Is toch ergens heel erg logisch?

Waar namen als Headhunterz Wildstylez en Noisecontrollers de tijd hebben genomen om eens een paar jaar uit te rusten en een stapje terug te doen. Hebben andere namen (Rooler/Sickmode/Purge bijv.) juist deze tijd gepakt om keihard te gaan knallen. Dit zijn ook meteen de mensen die op dit moment een stap voor lopen op degenen die stil hebben gestaan.

Nee heb veel terechte input en kritiek gelezen in dit topic, maar jouw comment slaat in mijn ogen echt de plank mis. Betekent niet dat je mening fout is, maar de conclusies die je er aan hangt alszijnde "de status van hardstyle vandaag de dag" zie ik persoonlijk echt heel anders. Als je in geen enkele stroming binnen hardstyle je ei meer kwijt kan dan is de beste conclusie inderdaad dat de muziek gewoon nie tmeer voor jou is.

Er zijn voor mijn gevoel juist zoveel extreem uiteenlopende stromingen binnen de naam 'hardstyle' momenteel, meer dan ooit als je het vergelijkt met een jaar of 5/6 geleden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jul 2022 13:58 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
Er zijn voor mijn gevoel juist zoveel extreem uiteenlopende stromingen binnen de naam 'hardstyle' momenteel, meer dan ooit als je het vergelijkt met een jaar of 5/6 geleden.


Mwoah, dit denk ik niet. Je had toen ook best veel stijlen, ik denk als je de twee generaties tegen elkaar zou opboksen qua stijlen/stromingen dat je ongeveer op het zelfde uit komt. Juist rondom 2015-2017 vernieuwde hardstyle weer.

De meest dode periode in hardstyle is denk ik 2012-2014.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jul 2022 16:05 
 
Hardtraxxer

Broken Balance schreef:
Dus wanneer mensen te lang over platen doen is het niet goed maar wanneer ze er te kort over doen is het ook niet goed?


Rickzel schreef:
Als ik een verhaal wil horen ga ik wel naar de bioscoop. Lekker weer terug naar de tijd dat elke break bestond uit een speech van 3 minuten. >.<


Wow mannen, het is wederom van een hoog niveau. Chapeau! Zit niet vaak op dit forum, maar van BB ben ik inmiddels ook bijna niet anders gewend. Het is namelijk niet de eerste keer. Deze man neemt ook de moeite om hier te reageren met zijn mening en zijn visie op de scene en jullie knallen er meteen weer in. Vragen jullie jezelf nooit af waar die enorme behoefte vandaan komt om zo stellig en kort door de bocht op alles en iedereen te reageren?

Het is ook geen wonder dat dit forum zo rustig is de laatste jaren. Een aantal leden uiten zich op dit forum op een dusdanige wijze dat een groot deel inmiddels wel afgehaakt is. Misschien kunnen we daar ook nog wel een topic over starten onder de naam 'het forum vandaag de dag'. Voor mij is het inmiddels ook wel klaar. Kom er maar in met jullie opmerkingen. Maar bespaar je de moeite, ik zal het niet lezen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jul 2022 16:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Pfff overdrijven is ook een vak, en daarnaast is het forum is al jaren morsdood en dat willen we graag zo houden.

Heb je nog meer open deuren om in te trappen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jul 2022 16:17 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
Aah heerlijk, door dit soort topics weet je dat Hardtraxx weer springlevend is. (L)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jul 2022 17:13 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
Pfff overdrijven is ook een vak, en daarnaast is het forum is al jaren morsdood en dat willen we graag zo houden.

Heb je nog meer open deuren om in te trappen?


Meningen zijn subjectief maar je kan de feiten en constateringen waar meningen op gebaseerd zijn alsnog wel fout bewijzen met wat (meestal) simpel Google werk of anderzijds kennis van het onderwerp of de smaak/instelling van de persoon die de mening geeft. Daar is je open deur die veel mensen nog wel eens vergeten.

Sinds hij toch niet mee leest en al verkeerde conclusies trekt uit normale (kritische) meningen/tegenvragen lijkt het mij een perfecte post om aan te grijpen dat objectief blijven belangrijk is. Wat hij niet doet want hij vindt ons na twee kritische vragen op een, naar mijn idee niet objectieve mening, al een stelletje satans

Jij constateert dat hardstyle enorm aan het verbloemen is en nog nooit zo divers is geweest. Hotymoty noemt het een eenheidsworst zonder diepgang. Ik denk als je even alle argumenten opzij schuift dat je neerkomt op dat jij de huidige stijl wel vet vindt en hij niet. De redenen waarom zijn jullie belevingen, interesse en observaties bij de muziek.

Als je geen interesse hebt in de muziek scheer je alles snel over een kam en doet het weg als "troep". Als je er veel mee hebt dan hemel je alles op maar laat je wel vaak de duidelijke minpunten of kritiekpunten langs je heen gaan of doe je ze af als onzin. Zo blijf je welles/nietes zeggen terwijl de waarheid ergens tussenin ligt.

Zoals ik het zie, ja de muziek had misschien vroeger meer diepgang er in als je het via een bepaalde hoek bekijkt. Dat verhaal gedeelte vind ik nog steeds vergezocht gezien platen met echt een verhaal ook toen vrij zeldzaam waren en ik denk dat artiesten als Phuture Noize het er pas echt dik bovenop hebben gelegd en heb je zat artiesten die het nu ook doen. Daarnaast kan je overal wel een verhaal in vinden als je maar hard genoeg zoekt.

Maar alle aspecten van de plaat duurden langer (zeker toen early hardstyle uitstierf). Breaks, climaxen, midintro's en zo. Dan zit er ook meer in zo'n plaat, dat kan je zien als meer diepgang maar dat is maar net hoe jij al die filler oppikt. Dat is een feit, of je dat vetter of kutter vindt dan het hogere tempo aan kicks en breaks wat we nu hebben, dat is aan de man zelf, daar kan je geen feiten aan verbinden.

Er vallen best conclusies te trekken over hoe hardstyle is geëvolueerd, hoe het toen was en hoe het nu is, maar dan moet je wel eerlijk blijven en het niet door de bril van je persoonlijke smaak/visie bekijken.

Ik vind veel huidig spul ook niks, maar ik vind ook dat als je kijkt naar alle artiesten nu dat de variatie er nog steeds wel is, alleen in andere vormen. Die variatie was er in het early tijdperk imo niet, in het "nu-style" en opkomst Theracords/Spoontech tijdperk wel, in 2013-2015 was het weer weg om vervolgens vanaf 2016 weer terug te zijn.

Daarnaast zijn het aantal artiesten ook veel groter dan 10 jaar terug, echt veel groter. En krijgen kleinere artiesten veel meer podia met platforms als YouTube en Spotify en door te produceren naar wat trends zijn. Daarnaast heb je nu massalabels als DWX en Scantraxx die podia geven aan de kleinere artiest. Het is veel makkelijker ze te vinden. Maar door het grotere aantal krijg je veel meer mensen die op elkaar lijken maar tegelijkertijd ook veel meer artiesten die iets unieks brengen, voor beiden gaat exponentiële groei op.

Dit waren mijn open deuren zijn er nog vragen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jul 2022 17:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ErikZ schreef:
Kan het zijn dat vele van ons 5-8 jaar hier actief zijn en net zoveel ouder zijn geworden. Dat de muziek zich aanpast naar het publiek dat nog jaren mee moet (lees 18-23) en bekend is dat de spanningsboog korter is.
Dat alle platen korten worden, meer climax gemaakt voor op de dansvloer en dat wij gewoon met ze alle ouder worden en de platen niet meer voor ''ons''' gemaakt worden?

Met de Indigo qua stijl muziek op DQ heb ik niks maar het jonge publiek dat er staat (ben zelf 35) en alles kent en helemaal uit hun plaat gaan, daarin zie ik mijzelf 10+ jaar geleden. Heb een geweldig uur gehad bij Fraw & Mutilator, niet door de platen maar de sfeer en het gruwelijke geluid!

Onze geliefde stijl is zo gesplitst dat elke leeftijd zijn/haar geliefde stijl vinden kan op een feest (2013-2017 komt nog wel).


Dit inderdaad.

Mijn n=1 observatie afgelopen weekend op Reawake was wel dat tijdens Envine, Jay reeve en (in mindere mate) bij Bfront/adrenalize de wat 'ouderen' (lees 25+) lekker mee stonden te blèren bij de 'klassiekers' die gedraaid werden en er echt een gemoedelijke/gezellige sfeer ging en alle bekende en minder bekende platen werden lekker meegeblèrd onder het genot van een biertje (en wat snuifjes).

Toen kwam Warface en toen ging de jeugd (lees 17-24) 'oooooh' roepen en kwamen de telefoons tevoorschijn waarop massaal tiktok/snapchat/andere socialmedia geopend werd om te filmen en mee te kickrollen op de tientallen anti's die warface draaide. En zowat iedereen leek die platen te kennen (waar ik niks kende).

Ik stoor me er niet aan, maar je merkt hier wel een beetje de 'splitsing'. Aan de andere kant zie ik mezelf een jaar of 8 geleden ook compleet losgaan op Gunz for Hire omdat dat toen helemaal de :bomb: was en zowat het hardste wat gedraaid werd op de grotere stages (hangar Q-base :loving: ).

Ongetwijfeld hebben er toen ook wat oudere gasten daar gestaan en hebben die dat afkeurend waargenomen (want vruuger werd er nog echte hardstyle gemaakt!) maar ik had de tijd van m'n leven.

Net zoals als die gasten nu de tijd van hun leven hebben. Inmiddels heb ik helemaal niks meer met Gunz for Hire maar stond ik enorm te genieten van Jay Reeve. 8 jaar geleden vond ik een Wildstylez maar slappe hap (vieze commerciele klootzak dat ie was! Met z'n Lose my mind en Year of summer!! bah!!!).

Smaak veranderd maar ik denk dat de verschillende stomingen nog steeds hetzelfde 'soort' liefhebbers trekt.

Het is alleen jammer (naar mijn mening) dat het rauwe/harde wat meer de boventoon voert op de meeste feesten. Vaak is er een mainstage waar 50/50 euforisch/raw geprogrammeerd wordt, dat is prima, maar daarnaast is er dan nog een 100% rawstage terwijl de 100% euforische stages steeds meer verdwijnen (fuck jullie Intents, de melodica was een van de beste stages ooit).

Op een feest als Defqon is er altijd wel een stage waar een artiest staat die iets draait wat je aanspreekt. Maar op bijvoorbeeld een Reawake was ik er muzikaal gezien klaar mee toen de raw begon.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jul 2022 17:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Conclusie: Wij worden gewoon oud en de hardstyle scene zoals wij het kennen word grijs :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jul 2022 17:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik ben bang van wel :P
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen