Rickzel schreef:
Pfff overdrijven is ook een vak, en daarnaast is het forum is al jaren morsdood en dat willen we graag zo houden.
Heb je nog meer open deuren om in te trappen?
Meningen zijn subjectief maar je kan de feiten en constateringen waar meningen op gebaseerd zijn alsnog wel fout bewijzen met wat (meestal) simpel Google werk of anderzijds kennis van het onderwerp of de smaak/instelling van de persoon die de mening geeft. Daar is je open deur die veel mensen nog wel eens vergeten.
Sinds hij toch niet mee leest en al verkeerde conclusies trekt uit normale (kritische) meningen/tegenvragen lijkt het mij een perfecte post om aan te grijpen dat objectief blijven belangrijk is. Wat hij niet doet want hij vindt ons na twee kritische vragen op een, naar mijn idee niet objectieve mening, al een stelletje satans
Jij constateert dat hardstyle enorm aan het verbloemen is en nog nooit zo divers is geweest. Hotymoty noemt het een eenheidsworst zonder diepgang. Ik denk als je even alle argumenten opzij schuift dat je neerkomt op dat jij de huidige stijl wel vet vindt en hij niet. De redenen waarom zijn jullie belevingen, interesse en observaties bij de muziek.
Als je geen interesse hebt in de muziek scheer je alles snel over een kam en doet het weg als "troep". Als je er veel mee hebt dan hemel je alles op maar laat je wel vaak de duidelijke minpunten of kritiekpunten langs je heen gaan of doe je ze af als onzin. Zo blijf je welles/nietes zeggen terwijl de waarheid ergens tussenin ligt.
Zoals ik het zie, ja de muziek had misschien vroeger meer diepgang er in als je het via een bepaalde hoek bekijkt. Dat verhaal gedeelte vind ik nog steeds vergezocht gezien platen met echt een verhaal ook toen vrij zeldzaam waren en ik denk dat artiesten als Phuture Noize het er pas echt dik bovenop hebben gelegd en heb je zat artiesten die het nu ook doen. Daarnaast kan je overal wel een verhaal in vinden als je maar hard genoeg zoekt.
Maar alle aspecten van de plaat duurden langer (zeker toen early hardstyle uitstierf). Breaks, climaxen, midintro's en zo. Dan zit er ook meer in zo'n plaat, dat kan je zien als meer diepgang maar dat is maar net hoe jij al die filler oppikt. Dat is een feit, of je dat vetter of kutter vindt dan het hogere tempo aan kicks en breaks wat we nu hebben, dat is aan de man zelf, daar kan je geen feiten aan verbinden.
Er vallen best conclusies te trekken over hoe hardstyle is geëvolueerd, hoe het toen was en hoe het nu is, maar dan moet je wel eerlijk blijven en het niet door de bril van je persoonlijke smaak/visie bekijken.
Ik vind veel huidig spul ook niks, maar ik vind ook dat als je kijkt naar alle artiesten nu dat de variatie er nog steeds wel is, alleen in andere vormen. Die variatie was er in het early tijdperk imo niet, in het "nu-style" en opkomst Theracords/Spoontech tijdperk wel, in 2013-2015 was het weer weg om vervolgens vanaf 2016 weer terug te zijn.
Daarnaast zijn het aantal artiesten ook veel groter dan 10 jaar terug, echt veel groter. En krijgen kleinere artiesten veel meer podia met platforms als YouTube en Spotify en door te produceren naar wat trends zijn. Daarnaast heb je nu massalabels als DWX en Scantraxx die podia geven aan de kleinere artiest. Het is veel makkelijker ze te vinden. Maar door het grotere aantal krijg je veel meer mensen die op elkaar lijken maar tegelijkertijd ook veel meer artiesten die iets unieks brengen, voor beiden gaat exponentiële groei op.
Dit waren mijn open deuren zijn er nog vragen.