Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 sep 2022 11:01 
 
Hardtraxxer

Ik zie posts in dit topic, en op andere plekken, over de early hardstyle in de techno scene.
Probeer er in te duiken want honger naar early is er genoeg. Maar omdat ik al zo lang niet helemaal meer in 'de scene' zit, zeker niet in techno, kom ik het hier gewoon even vragen.

Naar welke feesten kan ik kijken, om deze nieuwe early te horen?
Waar wordt dit gedraaid?
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 sep 2022 11:37 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Er zijn geen specifieke feesten voor, maar een 3e stage van Verknipt daar kan je wel veel vinden denk ik. Rotterdamse Rave wellicht ook, maar dat gaat echt liggen aan de DJ's want een T78 of aanverwanten ga je daar niet vinden.

Je kan beter kijken waar artiesten als T78, Ki/Ki, UMEK en A*S*Y*S* staan op een weekend. Vaak is de rest van de line-up dan wel naar hun stijl.

Maar het verschil is dat je, over het algemeen, bij techno niet zulke voorspelbare sets hebt als in hardstyle, zelfs oudere hardstyle. Als je naar een artiest gaat heb je geen garantie dat je hun eigen of andere specifieke platen gaat horen. Liggende aan feest, tijd, locatie en plek op de timetable draaien veel artiesten altijd weer net naar de situatie.

Dus je beste gok ik gewoon zoeken naar een feest waar een van deze (of op de vorige pagina) genoemde namen eens draaien of een Verknipt zoals hieronder.

https://partyflock.nl/party/421582:Verknipt-Festival
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 sep 2022 15:24 
 
Hardtraxx Veteran

Het voorbeeld van BB, van dit jaar:
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 sep 2022 15:30 
 
Hardtraxxer

Super, thanks voor jullie reacties! Ik zal er eens goed naar kijken.
Ik denk al langer, misschien toch eens een keer een technofeestje pakken.

Het is wat Broken Balance zegt, goed kijken naar de namen, maar dan nog is er geen garantie natuurlijk . (Zou het wel zonde vinden om een feest uit te kiezen waarbij maar 1 dj een paar early platen draait, en de rest van die monotone techno is. Daar zit ik echt niet op te wachten. Maar ik sta altijd wel open voor nieuwe dingen.

Verknipt eens checken. Het is dat mijn feestagenda voor dit jaar eigenlijk al vol zit, zie dat Verknipt ook een aantal avonden heeft met ADE.

Bedankt in ieder geval voor het duwtje in de richting! :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 sep 2022 18:28 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

corneelwr schreef:
Borcheld11 schreef:
Dankje voort delen van de afspeellijst,
Zijn alle nummers daarvan nu dan nieuw of zitten er ook oude tussen?

heb der al een paar geluisterd maar klinkt lekker :drool:

Zo te zien zit er niks ouds tussen, dus is het nieuwe muziek wat qua sound heel dichtbij early hardstyle/oude hardtrance rond de eeuwwisseling komt. Wel vet trouwens, goeie info dit.

Inderdaad, ik heb ook direct een paar lekkere nummers gevonden daartussen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 sep 2022 19:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Via de spotifylijst van Zeke kwam ik uit bij de artiest "YÅ". Die heeft mij wel in positieve zin verrast :D
Klinkt echt als wat oudere Hardstyle / Hardtrance tracks. :D De track Venom bijv. heeft wel wat weg van Dozer. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 sep 2022 19:44 
 
Hardtraxx Newbie

hurricane schreef:
Via de spotifylijst van Zeke kwam ik uit bij de artiest "YÅ". Die heeft mij wel in positieve zin verrast :D
Klinkt echt als wat oudere Hardstyle / Hardtrance tracks. :D De track Venom bijv. heeft wel wat weg van Dozer. :thumbup:

Was wel benieuwd naar die YA - Venom plaat, maar wat is dat voor een low-budget hardtrance dan? Die melodie is gejat van Chris One - Sin City :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 sep 2022 20:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

stiebie schreef:
hurricane schreef:
Via de spotifylijst van Zeke kwam ik uit bij de artiest "YÅ". Die heeft mij wel in positieve zin verrast :D
Klinkt echt als wat oudere Hardstyle / Hardtrance tracks. :D De track Venom bijv. heeft wel wat weg van Dozer. :thumbup:

Was wel benieuwd naar die YA - Venom plaat, maar wat is dat voor een low-budget hardtrance dan? Die melodie is gejat van Chris One - Sin City :lol:

Nou zeg, meteen een duimpje omlaag gegeven op YT :cry:
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 sep 2022 21:28 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik was ook meteen getrokken door die YÅ, maar ik kan moeilijk beoordelen of het goede, originele muziek is of dat ik gewoon bloedgeil word van die old school reverse basslines en dus alles hiemaol moai vin.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 sep 2022 21:42 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ja ik heb die playlist ook al de hele week in de auto aan staan :D
Zitten echt toffe tracks tussen. Hoorde ook al één met dezelfde vocalen als in Zany - Skigh High.

Sowieso benieuwd waar dit naartoe gaat, kennelijk is het al een paar jaar aan de gang, maar het blijft behoorlijk onder de radar. Denk ook niet dat een Q-dance bijvoorbeeld dit weer opnieuw gaan oppakken...

Het is in ieder geval voor dit moment wel een verademing om weer een vertrouwde sound te horen. De interesse in de huidige hardstyle is dit jaar voor mij wel echt tot een dieptepunt gezakt, op uitzonderingen in tracks na natuurlijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 okt 2022 09:13 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

ErikZ schreef:
Het voorbeeld van BB, van dit jaar:


Ja en nee, verkeerde stage :P.
Deze stage bedoelde ik.




MaartenV schreef:
Super, thanks voor jullie reacties! Ik zal er eens goed naar kijken.
Ik denk al langer, misschien toch eens een keer een technofeestje pakken.

Het is wat Broken Balance zegt, goed kijken naar de namen, maar dan nog is er geen garantie natuurlijk . (Zou het wel zonde vinden om een feest uit te kiezen waarbij maar 1 dj een paar early platen draait, en de rest van die monotone techno is. Daar zit ik echt niet op te wachten. Maar ik sta altijd wel open voor nieuwe dingen.

Verknipt eens checken. Het is dat mijn feestagenda voor dit jaar eigenlijk al vol zit, zie dat Verknipt ook een aantal avonden heeft met ADE.

Bedankt in ieder geval voor het duwtje in de richting! :thumbsup:


Typische techno ga je heel weinig vinden op Verknipt. Al vind ik juist T78 of dat label soms echt een one-trick pony. Altijd acid, altijd zelfde opbouw en climax. Maar met alle techno, ook deze, gewoon live meemaken, en dan kan je een objectief oordeel geven. Zo ging het bij mij en vele anderen ook.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 okt 2022 09:57 
 
Hardtraxxer

Haha, ik had dat filmpje wat ErikZ postte al door zitten scrollen en was niet verkeerd! Ik check die andere ook even.
T78 klinkt ook goed, al ben ik daarin wel bevoordeeld want Activator :bomb: Maar ik snap wel wat je bedoelt met one trick pony inderdaad. (dat was 'vroeger' soms ook wel hoor, maar live was het zo vet) Dus wat je zegt live meemaken en dan pas oordelen moet dan maar eens ergens gaan gebeuren.

zeke schreef:
Ja ik heb die playlist ook al de hele week in de auto aan staan :D
Zitten echt toffe tracks tussen. Hoorde ook al één met dezelfde vocalen als in Zany - Skigh High.

Sowieso benieuwd waar dit naartoe gaat, kennelijk is het al een paar jaar aan de gang, maar het blijft behoorlijk onder de radar. Denk ook niet dat een Q-dance bijvoorbeeld dit weer opnieuw gaan oppakken...

Het is in ieder geval voor dit moment wel een verademing om weer een vertrouwde sound te horen. De interesse in de huidige hardstyle is dit jaar voor mij wel echt tot een dieptepunt gezakt, op uitzonderingen in tracks na natuurlijk.


Ik heb die playlist ook al een paar keer door zitten luisteren inderdaad, wordt er wel blij van :)

Ook ik ben heel benieuwd waar dit naartoe gaat, daarom wil ik het ook volgen, en ben ergens verbaasd dat dit dan onder techno valt tegenwoordig. Of in ieder geval dat deze soort techno zich tot dit ontwikkeld heeft. Normaliter kom ik niet op technofeesten, en de hardstylefeesten waar er echt nog early gedraaid wordt zijn er niet veel meer, en als ze er al zijn dan kom ik er of te laat achter, of ik heb al iets gepland staan. (bjvoorbeeld Memorylane) (prioriteiten stellen i know)

Denk ook niet dat Q-dance het gaat oppakken, al hoop ik het eigenlijk wel, en blijf ik stille hoop houden op nog eens een Qlubtempo in de HMH ofzo. (of een XQ Legends mag ook)
Ik las in de in die blogs in de aanloop naar Dediqated dat daar Qlubtempo nog voor één laatste keer terug zou keren :/

Bij mij is de interesse dan juist weer breder geworden, waar ik veel raw eerst niet te pruimen vond begint het nu wel wat te groeien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 okt 2022 11:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ja, dat wordt ook een keer flink mazzel hebben dat Q eens een goeie dag heeft en een HemQade achtig feest gooit, en met een beetje extra geluk draaien de jongens dan ook nog eens echt volledig <2006 :drool:
https://lsdb.nl/set/163079/alpha-hemqad ... o-06-12-14
https://lsdb.nl/set/163082/pila-hemqade ... o-06-12-14
https://lsdb.nl/set/163083/scot-project ... o-06-12-14


kuch @q-dance @qdance lezen we mee jongons?
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 okt 2022 11:35 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Was er niet al naar een volgende Samenzwering gehint? Maar dat deze in de Hemkade/North Sea Venue zou zijn, ofwel matige locatie. Of dacht men dat dat De Samenzwering zou zijn maar dat het Multigroove zijn 30e verjaardag is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 okt 2022 11:42 
 
Hardtraxxer

Hint naar nieuwe samenzwering heb ik gemist denk ik, was die vorige keer niet aan Elementenstraat?

Het maakt me eigenlijk niet zoveel uit waar, HMH/AFAS is voor mij ultiem, maar Samenzwering in de Elementenstraat of een Hemqade feest in Hemkade, komt u maar hoor, gaat erin als zoete koek! :bomb: :beer:
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 okt 2022 12:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Een HMH kunnen we alleen van dromen denk ik (bij dit soort concepten), maar dan liever de Elementenstraat als de Hemkade idd. Moet zeggen dat ik daar maar 1 of 2x geweest ben en de laatste keer is ook alweer ruim 8 jaar geleden :P Heb toen niet echt last gehad van gladde vloeren/lastige beveiliging, als je daarop doelt iig Dennis. Gaat mij er eigenlijk vooral om dat het geluid gewoon goed is en dat er eindelijk eens artiesten zijn die zich wel gewoon aan bepaalde concepten houden hehe.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 okt 2022 12:44 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Heb liever de Warehouse Elementenstraat als de AFAS. Het geluid is minstens net zo goed en de locatie werkt veel beter voor een rave, je hebt ook meer area's. De eerste Samenzwering daar blijft nog een van de beste feesten ooit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 okt 2022 12:53 
 
Hardtraxxer

Poah wat heb ik toen gebaald zeg dat ik die gemist had. Toen waren de kinderen nog wat kleiner, en m'n partymaat had toen ook net een kleine gekregen. G*dver

Dus elementenstraat helaas nog nooit geweest. Een AFAS is misschien ook te groot voor zo een evenement.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 okt 2022 23:42 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Even mijn ongezouten mening: ik ben zo blij dat er nog steeds platen worden geproduceerd die 1-op-1 early zijn of in ieder geval enorm veel early invloeden hebben. Heerlijk die energieke dansplaatjes. Voor mij ook een van de redenen om techno te gaan verkennen (ook al is dat genre enorm breed). De dansbaarheid van techno spreekt me zoveel aan en dat is iets wat ik vaak wel mis in nieuwere hardstyle waar het vooral 16 maten pieken is en daarna weer ellendig lange breaks of onnodig veel kicks in dezelfde plaat.

Nu nog hopen dat het zijn weg gaat vinden naar de grotere hardstyle festivals, al vrees ik van niet helaas.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 okt 2022 08:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

corneelwr schreef:
en met een beetje extra geluk draaien de jongens dan ook nog eens echt volledig <2006 :drool: ?

Och hebben we het mannetje ook weer hoor.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 okt 2022 09:41 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

BroodjeKroket schreef:

Nu nog hopen dat het zijn weg gaat vinden naar de grotere hardstyle festivals, al vrees ik van niet helaas.


De vrijdag op Defqon.1 heeft de Silver een (industrial) techno stage en de zaterdag magenta een samenzwering/multigroove stage. Ook heeft Decibel een (industrial) techno/schranz podium op een van de dagen.

Weet niet of je daar dingen als T78 gaat horen, maar wel veel doordansbaar spul.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 okt 2022 10:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:



:drool: :drool: . The more you know, nooit geweten dat dat Activator is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 okt 2022 20:02 
 
Hardtraxx Newbie

Thanks for the nice reactions to that playlist above ^^

Been finding and adding stuff to it for close to two years now. This trend within the techno circles is gaining more traction than ever, and I for one am all for it. Love hearing the fat reverse bass kick in a modern context, very keen on seeing where all of this goes :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 nov 2022 09:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Korte observatie die ik nu zie:
Als ik kijk dat zo'n feest als Art of Creation totaal niet verkoopt 2 weken voor Qlimax.
Dan kijk ik nu naar een Gearbox feestje in de AFAS live, de week na Qlimax. Twee keer zo groot qua capaciteit, schoon uitverkocht in de voorverkoop, en dus met namen die absoluut niet zo duur zijn als een Headhunterz om te boeken..
Als je dat ziet dan heb je wel een redelijk idee welke stroming er momenteel meer populair is in Nederland en welke kant we vermoedelijk nog verder opgaan. Voor mij een rede om vrij selectief feestjes te gaan kiezen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 nov 2022 13:58 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Eigenlijk is deze trend helemaal niet zo nieuw. De voorloper van In Qontrol was Shockers. Eigenlijk hoofdzakelijk gericht op Techno, maar toen werd net (wat ze nu early noemen) de Hardstyle enorm populair. Toen is er al een poging gedaan om techno en hardstyle samen te smelten. Dit werd echter door het publiek niet gewaardeerd.

Deze track van Luna was toen het anthem, In Control.
Het jaar erop was Shockers weg en kwam In Qontrol ervoor in de plaats.

Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen