Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2013 22:08 

Hardtraxxer

Heb je ook cijfers van de deelnemers van deze enquête met daarin onderscheid tussen actieve en passieve deelnemers van deze fora? Want een reden dat de mainstream zo wegblijft zou kunnen komen doordat actieve leden, waar de raw toch wat populairder is, eerder geneigd zijn om mee te doen aan zo'n enquête dan passieve leden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2013 23:01 

Aan het typen...

En hoe zou ik dat moeten doen? 250 nicknames langsgaan en checken of ze ooit iets posten? En dan heb je nog 200 anonieme deelnemers.. Waarom accepteren jullie niet dat de mainstream liefhebbers gewoon in de minderheid zijn onder de mensen die actief bezig zijn met deze muziek. Er is geen enkele aanwijzing voor een grote groep mainstream liefhebbers die toevallig allemaal meelezen, terwijl de raw liefhebbers vrijwel allemaal posten en alleen zij deze enquête hebben ingevuld.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2013 00:07 

Hardtraxx Addict

Het kan zijn dat ik een punt gemist heb, maar waar precies wordt de exacte grootte van de groep mainstream liefhebbers ten opzichte van de raw liefhebbers weergegeven in de resultaten? Het enige wat ik uit deze resultaten kan afleiden is dat de mainstream artiesten over het algemeen lager scoren dan twee jaar geleden en dat raw artiesten een hogere gemiddelde beoordeling krijgen dan mainstream artiesten.

Juist als mainstream liefhebber vind ik dit een erg positieve constatering, omdat het kennelijk iets zegt over de richting die mainstream de afgelopen twee jaar is opgegaan. Daarom denk ik dat de mainstream liefhebbers binnen de kern wel degelijk de enquête hebben ingevuld, maar zich klaarblijkelijk afzetten tegen de ontwikkeling van mainstream de afgelopen twee jaar. Wanneer ik naar mijn eigen beoordelingen kijk gaat dit ook op, mijn favoriete subgenre binnen hardstyle is mainstream, of liever gezegd melodieuze hardstyle. Echter heb ik geen één van de huidige mainstream artiesten hoger dan een 8 beoordeeld, sterker nog, de enige 10-en die ik heb gegeven waren voor Wavolizer en Geck-o. Ik zie deze resultaten daarom juist als een signaal van de actieve mainstream liefhebber aan het genre; de huidige koers bevalt niet.

Zo interpreteer ik de resultaten althans, ik zie namelijk ook geen enkele reden waarom de mainstream liefhebbers zo massaal zouden hebben besloten deze enquête niet in te vullen, terwijl ik weet ze meer dan genoeg vertegenwoordigd zijn binnen de kern.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2013 09:27 

Hardtraxx Addict

Maestro N schreef:
Het kan zijn dat ik een punt gemist heb, maar waar precies wordt de exacte grootte van de groep mainstream liefhebbers ten opzichte van de raw liefhebbers weergegeven in de resultaten? Het enige wat ik uit deze resultaten kan afleiden is dat de mainstream artiesten over het algemeen lager scoren dan twee jaar geleden en dat raw artiesten een hogere gemiddelde beoordeling krijgen dan mainstream artiesten.

Juist als mainstream liefhebber vind ik dit een erg positieve constatering, omdat het kennelijk iets zegt over de richting die mainstream de afgelopen twee jaar is opgegaan. Daarom denk ik dat de mainstream liefhebbers binnen de kern wel degelijk de enquête hebben ingevuld, maar zich klaarblijkelijk afzetten tegen de ontwikkeling van mainstream de afgelopen twee jaar. Wanneer ik naar mijn eigen beoordelingen kijk gaat dit ook op, mijn favoriete subgenre binnen hardstyle is mainstream, of liever gezegd melodieuze hardstyle. Echter heb ik geen één van de huidige mainstream artiesten hoger dan een 8 beoordeeld, sterker nog, de enige 10-en die ik heb gegeven waren voor Wavolizer en Geck-o. Ik zie deze resultaten daarom juist als een signaal van de actieve mainstream liefhebber aan het genre; de huidige koers bevalt niet.

Zo interpreteer ik de resultaten althans, ik zie namelijk ook geen enkele reden waarom de mainstream liefhebbers zo massaal zouden hebben besloten deze enquête niet in te vullen, terwijl ik weet ze meer dan genoeg vertegenwoordigd zijn binnen de kern.

Ik denk niet dat je aan de hand van de resultaten kunt zien of iemand een mainstream of raw liefhebber is, toch? Had er dan niet een vraag moeten zijn welk genre je leuk vindt? (Ik weet de exacte vragenlijst niet meer, maar volgens mij was die er niet)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2013 09:30 

Aan het typen...

Maestro N schreef:

De enquête gaat over de huidige stijl van de artiesten, dus als we het hier over mainstream liefhebbers hebben, hebben we het over mensen die de huidige mainstream vet vinden. Als jij geen enkele mainstream artiest een hoog cijfer geeft en artiesten als Wavolizer en Geck-o wel, dan vraag ik me af in hoeverre je dan nog een mainstreamliefhebber bent op dit moment. Overigens stond er bij de vraag van de subgenres geen 'current', misschien dat dat wat uitmaakt?

@wouter, je kon ieder subgenre apart een cijfer geven.
Mainstream/Euphoric Hardstyle
1 16
2 15
3 9
4 16
5 19
6 51
7 57
8 58
9 38
10 51
Even voor de duidelijkheid, bij de Early Hardstyle hebben ongeveer net zoveel mensen 8, 9 of 10 gegeven. En bij de raw is het aantal tienen al 113. Dus als je de omvang van de 3 subgenres met elkaar zou vergelijken (inclusief overlap) dan is het ongeveer 55% raw, 25% mainstream, 20% early.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2013 09:57 

Donateur

Ik heb de vragenlijst ook ingevuld, en mijn persoonlijke scores gegeven, maar ik reken mezelf nog steeds niet tot de liefhebbers.

Sterker nog; bij evenementen als Defqon.1 mijd ik zelfs de hardstyle in haar geheel.

Maar zo nu en dan een Hardstyle set op mijn iPod kan ik absoluut waarderen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2013 10:20 

Hardtraxx Veteran

Lyst schreef:
En hoe zou ik dat moeten doen? 250 nicknames langsgaan en checken of ze ooit iets posten? En dan heb je nog 200 anonieme deelnemers.. Waarom accepteren jullie niet dat de mainstream liefhebbers gewoon in de minderheid zijn onder de mensen die actief bezig zijn met deze muziek. Er is geen enkele aanwijzing voor een grote groep mainstream liefhebbers die toevallig allemaal meelezen, terwijl de raw liefhebbers vrijwel allemaal posten en alleen zij deze enquête hebben ingevuld.

Die kun je ook omdraaien. De rauwere stroming is hier relatief oververtegenwoordigd. Waarom zou je dat niet accepteren? Door je publiek zo nauw te kiezen kun je de data ook beinvloeden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2013 10:22 

Hardtraxx Addict

W0uT3R schreef:
Ik denk niet dat je aan de hand van de resultaten kunt zien of iemand een mainstream of raw liefhebber is, toch? Had er dan niet een vraag moeten zijn welk genre je leuk vindt? (Ik weet de exacte vragenlijst niet meer, maar volgens mij was die er niet)

Was er niet de vraag om een beoordeling te geven aan mainstream, raw en early in de mate waarop dat subgenre je interesseerde? Ik neem aan dat dat niet ging over de stijl op het huidige moment maar meer in het algemeen. Zou je dat daar niet uit kunnen afleiden?

Lyst schreef:
De enquête gaat over de huidige stijl van de artiesten, dus als we het hier over mainstream liefhebbers hebben, hebben we het over mensen die de huidige mainstream vet vinden. Als jij geen enkele mainstream artiest een hoog cijfer geeft en artiesten als Wavolizer en Geck-o wel, dan vraag ik me af in hoeverre je dan nog een mainstreamliefhebber bent op dit moment.

Ok, als met mainstream liefhebber hier puur wordt gedoeld op mensen die de huidige mainstream vet vinden kan ik me vinden in je punt, dan ben ik wellicht op dit moment in mindere mate een mainstream liefhebber dan een paar jaar geleden. Ik bekeek het echter wat globaler, het leek net of er hier verondersteld werd dat alleen maar raw liefhebbers de enquête hebben ingevuld, ik zie gewoon geen reden om dat te geloven.

Als je het zo bekijkt vind ik dit juist wel een logische uitkomst, ik denk dat de actieve groep mainstream liefhebbers op dit moment vele maten kleiner is dan de raw liefhebbers, aangezien de creativiteit en innovativiteit op dit moment voornamelijk binnen raw hardstyle te vinden is, juist de aspecten die liefhebbers in mijn ogen waarderen. De resultaten bevestigen in dit geval dat vermoeden alleen maar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2013 10:40 

Aan het typen...

Khadber schreef:
Lyst schreef:

Die kun je ook omdraaien. De rauwere stroming is hier relatief oververtegenwoordigd. Waarom zou je dat niet accepteren? Door je publiek zo nauw te kiezen kun je de data ook beinvloeden.

? Ik beinvloed geen enkele data, het betreft een onderzoek over de actieve hardstyle scene, oftewel de mensen die goed op de hoogte zijn. Dat er een enkeling bij zit zoals Hoebedoelje verandert weinig aan het totaalbeeld. Binnen de actieve aanhang is de raw inderdaad ruim in de meerderheid, dat is precies wat dit onderzoek laat zien. En dat is ook precies wat al jaren zichtbaar is op de grote fora. Echter om een of andere reden, moet er ergens opeens een grote verborgen groep actieve mainstreamliefhebbers bestaan omdat de resultaten jullie niet aanstaan. En naar mening is die er niet. Even voor de duidelijkheid, actieve mainstreamliefhebbers zijn er wel, en die hebben ook wel degelijk meegewerkt aan deze enquête; weliswaar niet allemaal, maar dat geldt net zo goed voor de actieve raw liefhebbers.

Voor de mensen die het niet meer kunnen volgen, je hebt actieve populatie A die raw liefhebber is, actieve populatie B die mainstreamliefhebber is (beide kunnen overlappen), als deze resultaten de werkelijkheid zouden vertekenen, zou dat betekenen dat er van de populatie A procentueel veel minder mensen hebben meegedaan dan van de populatie B (of andersom).

@Maestro, ik zie inderdaad dat de vragen over de subgenres op verschillende manieren geïnterpreteerd kunnen worden. Er had eigenlijk current in die vraag moeten staan, gezien de hele enquête daarover ging.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2013 10:46 

Donateur

Mijn voorkeur gaat ook naar 'Mainstream', ook tijdens deze vragenlijst.

Zoals ik zeg gaat het mij wel om de muziek die vertegenwoordigd is op mijn iPod.

Tijdens festivals en andere evenementen kan ik Hardstyle in haar geheel absoluut niet waarderen.

Vandaar dat ik mezelf geen 'liefhebber' zal noemen, ondanks het feit dat ik zo'n vier uur per dag aan Hardstyle sets beluister tijdens mijn 8,5 uur durende werkdag.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2013 11:07 

Hardtraxx Addict

Lyst schreef:
Echter om een of andere reden, moet er ergens opeens een grote verborgen groep actieve mainstreamliefhebbers bestaan omdat de resultaten jullie niet aanstaan.

Het is niet dat het me niet aanstaat. Data is data, maar ik vraag me gewoon af hoe het kan dat de mainstream zo ondervertegenwoordigd is op de fora terwijl het de grootste scene is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2013 11:11 

Aan het typen...

Omdat veel mainstreamliefhebbers zich van het genre af bewegen naarmate ze zich meer verdiepen. En de mainstream ondertussen ook van hen af beweegt door de jaren heen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2013 11:18 

Donateur

W0uT3R schreef:
Lyst schreef:
Echter om een of andere reden, moet er ergens opeens een grote verborgen groep actieve mainstreamliefhebbers bestaan omdat de resultaten jullie niet aanstaan.

Het is niet dat het me niet aanstaat. Data is data, maar ik vraag me gewoon af hoe het kan dat de mainstream zo ondervertegenwoordigd is op de fora terwijl het de grootste scene is.

Zou het zo kunnen zijn dat 'mainstreammensen' gewoon meer te doen hebben in het leven dan op een forum actief zijn?

Laat ik het zo zeggen; bekenden van mij die wanneer het hardstyle betreft voor de mainstream gaan hebben geen forum account ergens, en zelfs geen Facebook account of iets dergelijks.

Andere interesses dan een 'online-leven'.

Het komt op mij ook meer over dat er op fora meer de 'zeikerdjes' zitten van de scene, de zich tegen de mainstream afzettende raw-luisteraars.

;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2013 11:19 

Donateur

Even een andere vraag; waarom is het internetvolk 99% van het mannelijke geslacht, is daar nog iets aan opgevallen bij de resultaten?

Of is dat alleen bij Hardtraxx?
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2013 11:21 

Hardtraxx Addict

hoebedoelje schreef:
Even een andere vraag; waarom is het internetvolk 99% van het mannelijke geslacht, is daar nog iets aan opgevallen bij de resultaten?

Er is geen data over verhouding man/vrouw.

En om terug te komen op je eerdere punt, ik heb 't al over ''meelezers'' gehad, maar volgens Lyst hebben ook ''meelezers'' gestemd, mensen met wel een account, maar 0 posts etc.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2013 11:24 

Donateur

W0uT3R schreef:
hoebedoelje schreef:

En om terug te komen op je eerdere punt, ik heb 't al over ''meelezers'' gehad, maar volgens Lyst hebben ook ''meelezers'' gestemd, mensen met wel een account, maar 0 posts etc.

Ik bedoel niet de meelezers; ik heb het over mensen die absoluut geen account hebben, en ook geen enkele interesse hebben in wat er op fora wordt verkondigd.

Dat soort mensen ken ik namelijk. Daar is de mainstream voornamelijk in vertegenwoordigd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2013 11:25 

Hardtraxx Addict

hoebedoelje schreef:
W0uT3R schreef:
hoebedoelje schreef:

Ik bedoel niet de meelezers; ik heb het over mensen die absoluut geen account hebben, en ook geen enkele interesse hebben in wat er op fora wordt verkondigd.

Dat soort mensen ken ik namelijk. Daar is de mainstream voornamelijk in vertegenwoordigd.

Die mensen ken ik ook... maar ja, dat is een blinde vlek in de scene dan. Of die écht bestaat kan je niet weten. Maar goed, ik weet genoeg over 't onderzoek. Heb wel wat beters te doen met m'n leven ---> mainstream luisteren ;) :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2013 11:25 

Hardtraxx Veteran

hoebedoelje schreef:

Hardtraxx is een forum voor mensen die van hardere muziek houden (wat logisch is :P), dit zijn toch gewoon meestal mannen. Dus voor mij is dat best logisch hoor, op FB zijn de vrouwen toch niet ondervertegenwoordigd?
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2013 11:27 

Donateur

HardstyleForEvah schreef:
hoebedoelje schreef:

Hardtraxx is een forum voor mensen die van hardere muziek houden (wat logisch is :P), dit zijn toch gewoon meestal mannen. Dus voor mij is dat best logisch hoor, op FB zijn de vrouwen toch niet ondervertegenwoordigd?

Tijdens evenementen is het toch aardig verdeeld, en zijn vrouwen goed vertegenwoordigd.

Maar op geen enkel forum zie je dat terug.

Niet dat ik dat een probleem vind, maar het valt mij gewoon op dat het voornamelijk kerels zijn met online accounts en actief daarin zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2013 11:29 

Hardtraxx Veteran

hoebedoelje schreef:
HardstyleForEvah schreef:
hoebedoelje schreef:

Tijdens evenementen is het toch aardig verdeeld, en zijn vrouwen goed vertegenwoordigd.

Maar op geen enkel forum zie je dat terug.

Niet dat ik dat een probleem vind, maar het valt mij gewoon op dat het voornamelijk kerels zijn met online accounts en actief daarin zijn.

Met alle respect, maar meestal zijn die vrouwen gewoon 'dagjesmensen', en hier (op HT) zit toch een beetje de harde kern van de HS/HC scene, in deze kern zitten voornamelijk mannen
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2013 11:30 

Hardtraxx Veteran

W0uT3R schreef:
Lyst schreef:

Dit dus.
Lyst schreef:
Omdat veel mainstreamliefhebbers zich van het genre af bewegen naarmate ze zich meer verdiepen. En de mainstream ondertussen ook van hen af beweegt door de jaren heen.

Dit discussiepunt hebben we wel vaker gehad, daar ben ik het dus niet mee eens, maar daar verschillen we geloof ik gewoon fundamenteel van mening :).
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2013 11:56 

Hardtraxx Veteran

Ik denk niet dat er direct een onderscheid gemaakt moet worden in twee groepen. Ik denk dat veel mensen zowel mainstream als raw kunnen waarderen. Dat ik mainstream artiesten lagere cijfers geef is omdat ik veel mainstream artiesten veel minder goed vind dan 2 jaar geleden laat staan 4 jaar geleden. Bij raw is dat verl stabieler.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2013 12:07 

Hardtraxx Addict

Leonidas schreef:
Ik denk niet dat er direct een onderscheid gemaakt moet worden in twee groepen. Ik denk dat veel mensen zowel mainstream als raw kunnen waarderen. Dat ik mainstream artiesten lagere cijfers geef is omdat ik veel mainstream artiesten veel minder goed vind dan 2 jaar geleden laat staan 4 jaar geleden. Bij raw is dat verl stabieler.

Dit is toch eigenlijk exact mijn punt, volgens mij is deze groep liefhebbers enorm. Vandaar dat het lijkt alsof de mainstream liefhebbers sterk ondervertegenwoordigd zijn, maar dit in feite helemaal niet het geval is.

Lyst schreef:
@Maestro, ik zie inderdaad dat de vragen over de subgenres op verschillende manieren geïnterpreteerd kunnen worden. Er had eigenlijk current in die vraag moeten staan, gezien de hele enquête daarover ging.

Dan heb ik het inderdaad verkeerd geïnterpreteerd, het leek me juist een goede stelling om te kijken in hoeverre de huidige artiesten uit een subgenre nog aansluiten op je interesses. Ik weet niet of meer mensen dit zo hebben opgevat, maar anders kan het wel een vertekend beeld geven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2013 12:08 

Aan het typen...

hoebedoelje schreef:

Over dat soort mensen gaat dit onderzoek ook niet. Ik ben ook totaal niet geïnteresseerd in mensen die geen zin/tijd/interesse hebben. Daar is al meer dan genoeg over bekend met de facebook likes, festivalbezoekers, dj mag lijsten etc. Ik ben geïnteresseerd in de mensen die zich verdiepen/verdiept hebben en zich op de hoogte houden van wat er speelt in de scene. En dat gaat nu eenmaal heel moeilijk als je zowel Hardtraxx als Harderstate nooit bezoekt. Om de mand met appels er maar weer eens bij te halen, ik ben geïnteresseerd in de mening van de groep die het gros van de appels heeft geproefd en niet daar zij die hun mening hebben gevormd op basis van een handvol appels.

@Khadber, ik kan dat moeilijk nog een mening noemen. Beide enquêtes laten het zien, en hier op Hardtraxx heb ik ik weet niet hoeveel mensen meegemaakt die in het welkomsttopic nog Wildstylez en Zatox noemden als favoriete artiesten en die een jaar of 3-4 later alle mainstages vermijden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2013 13:32 

Hardtraxx Addict

@Lyst en Khadber.

Ik denk niet dat het zo is dat de mainstream-liefhebber zich, naarmate hij/zij zich meer verdiept, steeds meer van de mainstream afzet. Natuurlijk is er een groep die zich, naarmate de kennis van het genre groter wordt af gaat zetten tegen de gevestigde orde. Dat is iets van alle tijden en hoort denk ik bij elke vorm van muziek. Het is echter wel zo, dat als je je WIL verdiepen, je gaat zoeken op *tadaa* internet en dan al gauw bij fora uitkomt. Hier kun je kennis vergaren. Maar hoezo zou je je persé MOETEN verdiepen om een liefhebber te zijn? Met de huidige social media is het voor iedereen heel makkelijk om artiesten én hun releases te volgen, op de hoogte te blijven en het nieuws rondom de artiesten die jij vet vindt te vergaren. Dan kan je toch nog steeds liefhebber zijn? Ondanks dat je je niet hebt ''verdiept'' in het genre.

Ook heb je verdiepen en verdiepen. Je kunt je verdiepen in een genre (hier: Hardstyle) en erachter komen dat er een heleboel meer sounds etc. zijn en wellicht vind je dat ook leuk. Maar je kunt je ook gaan verdiepen op een manier om de muziek van de artiesten beter te gaan begrijpen, dus puur op het muzikaal-theoretische vlak. Dan heb je je ook verdiept in jouw genre maar op een totaal andere manier.

Ik heb mij op beide manieren verdiept, ik heb me verdiept in de RAW, maar ben erachter gekomen dat daar de tendens harder = beter gaande is. Er zijn enkele platen die ik wel kan waarderen op een feest, maar het is niet iets dat ik zelf thuis zou luisteren. Nu is het bij mij zo dat als ik een release voorbij zie komen van een artiest waarvan ik weet dat hij RAW maakt ik deze ook direct aan me voorbij laat gaan omdat de sound me gewoon niet ligt. Aan de andere kant heb ik me in het technische aspect van de mainstream verdiept en snap het genre ''mainstream'' nu veel beter, als ik een plaat hoor hoor ik denk ik ''meer'' dan een ''gemiddelde'' luisteraar omdat ik weet welke technieken erachter zitten, dan denk ik ''WAUW', vet gedaan!'' naast dat ik de plaat goed vind (ik krijg er een vrolijk gevoel bij en als ik 'm hoor wil ik eigenlijk gelijk gaan dansen).
Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen