Maestro N schreef:
Het kan zijn dat ik een punt gemist heb, maar waar precies wordt de exacte grootte van de groep mainstream liefhebbers ten opzichte van de raw liefhebbers weergegeven in de resultaten? Het enige wat ik uit deze resultaten kan afleiden is dat de mainstream artiesten over het algemeen lager scoren dan twee jaar geleden en dat raw artiesten een hogere gemiddelde beoordeling krijgen dan mainstream artiesten.
Juist als mainstream liefhebber vind ik dit een erg positieve constatering, omdat het kennelijk iets zegt over de richting die mainstream de afgelopen twee jaar is opgegaan. Daarom denk ik dat de mainstream liefhebbers binnen de kern wel degelijk de enquête hebben ingevuld, maar zich klaarblijkelijk afzetten tegen de ontwikkeling van mainstream de afgelopen twee jaar. Wanneer ik naar mijn eigen beoordelingen kijk gaat dit ook op, mijn favoriete subgenre binnen hardstyle is mainstream, of liever gezegd melodieuze hardstyle. Echter heb ik geen één van de huidige mainstream artiesten hoger dan een 8 beoordeeld, sterker nog, de enige 10-en die ik heb gegeven waren voor Wavolizer en Geck-o. Ik zie deze resultaten daarom juist als een signaal van de actieve mainstream liefhebber aan het genre; de huidige koers bevalt niet.
Zo interpreteer ik de resultaten althans, ik zie namelijk ook geen enkele reden waarom de mainstream liefhebbers zo massaal zouden hebben besloten deze enquête niet in te vullen, terwijl ik weet ze meer dan genoeg vertegenwoordigd zijn binnen de kern.
De enquête gaat over de huidige stijl van de artiesten, dus als we het hier over mainstream liefhebbers hebben, hebben we het over mensen die de huidige mainstream vet vinden. Als jij geen enkele mainstream artiest een hoog cijfer geeft en artiesten als Wavolizer en Geck-o wel, dan vraag ik me af in hoeverre je dan nog een mainstreamliefhebber bent op dit moment. Overigens stond er bij de vraag van de subgenres geen 'current', misschien dat dat wat uitmaakt?
@wouter, je kon ieder subgenre apart een cijfer geven.
Mainstream/Euphoric Hardstyle
1 16
2 15
3 9
4 16
5 19
6 51
7 57
8 58
9 38
10 51
Even voor de duidelijkheid, bij de Early Hardstyle hebben ongeveer net zoveel mensen 8, 9 of 10 gegeven. En bij de raw is het aantal tienen al 113. Dus als je de omvang van de 3 subgenres met elkaar zou vergelijken (inclusief overlap) dan is het ongeveer 55% raw, 25% mainstream, 20% early.