Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2013 11:17 

Wouter wel idd maar Lyst zegt:

Citaat:
Ik denk dat je met Hardtraxx en Harderstate toch wel 90-95% van de 'echte liefhebber' te pakken hebt
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2013 11:19 

Hardtraxx Veteran

Ik denk dat die schatting nogal hoog is inderdaad, maar ik denk wel dat de twee forums bij elkaar representatief kunnen zijn voor liefhebber.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2013 11:20 

Dat is ook gedeeltelijk waar maar dan kan je beter zeggen: "representatief voor het grootste deel van de liefhebber."(je hebt ook echte liefhebbers die mainstream leuker vinden) ;) ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2013 11:30 

Hardtraxx Veteran

Anonymous schreef:
Dat is ook gedeeltelijk waar maar dan kan je beter zeggen: "representatief voor het grootste deel van de liefhebber."(je hebt ook echte liefhebbers die mainstream leuker vinden) ;) ;)

Dit klopt, maar toch ook niet IEDEREEN op HT vindt raw leuker/beter dan mainstream? En wat Jor-D zegt, je bereikt hier wel de liefhebbers, mss niet iedereen, maar de uitslagen zullen ong hetzelfde blijven (of je nu 100 mensen of 1000 mensen vraagt, die over iets hetzelfde denken, de conclusie zal hetzelfde blijven/worden).
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2013 11:41 

Ja dat bedoelde/zei ik ook :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2013 11:42 

Hardtraxx Addict

Toch blijf ik van mening dat dit onderzoek niet de absolute realiteit weergeeft van de 'scene'. Waarom is het een voorwaarde dat je veel op fora post en deelneemt aan alle questionnaires die er rondgaan om liefhebber te zijn? Als de muziek je interesseert en je puur meeleest om geïnformeerd te blijven dan kan je toch net zo goed een liefhebber zijn als iemand die dat wel doet? Daarom denk ik dat dit onderzoek een weerspiegeling geeft van de realiteit die er op Hardtraxx en Harderstate heerst, namelijk het afzetten tegen de mainstream.

Er wordt gesteld dat met 5000 actieve leden er 90 - 95% van de 'liefhebbers' gecovered wordt. Ik durf dat wel in twijfel te trekken. Als ik het heel globaal betrek op de volgende DJ's en hun FB-likes, aangezien ik denk dat dat wel een goed beeld geeft van de fanbase.

Headhunterz - 587,450 likes --> 0.85% liefhebber
Wildstylez - 170,250 likes --> 2,9% liefhebber
B-Front - 41,270 likes --> 12,1 % liefhebber
Thera - 15,683 likes --> 31% liefhebber
(en dan over de DJ's in de top 10 maar te zwijgen, die hebben minder likes dan dat er liefhebbers zijn, dus dan kan je concluderen dat de liefhebbers toch niet ''echte liefhebbers'' zijn)

Dus hoe meer mainstream hoe minder liefhebbers het leuk vinden? Ik denk niet dat die vlieger opgaat.

Ik mag mezelf bij de liefhebbers scharen, en ben groots fan van de mainstream. Ik kan me dus absoluut niet identificeren met de uitkomsten van dit onderzoek. En had de uitslag eigenlijk van te voren al een beetje voorspeld.

Hetzelfde geldt voor ''track of the year/month/week'' gedeelte van de site, er wordt afgezet tegen de mainstream, hierdoor heeft de mainstream eigenlijk bij voorbaat al geen kans meer. Vind ik jammer en daarom onthoud ik me ook van stemmen in die gedeeltes.

Edit: Ik probeer 't onderzoek overigens niet te bashen o.i.d. maar probeer 't in perspectief te plaatsen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2013 11:54 

Hardtraxx Veteran

Ik snap niet goed waarom je niet stemt op je favoriete track of the week/month etc. Je stemt niet omdat mainstream toch nooit 'wint'. Zo kan mainstream nooit 'winnen' heh, als niemand stemt omdat ze toch niet winnen...

Verder ben ik het wel met je eens. Ik ken ook mensen die hier niet actief zitten maar echt wel liefhebber zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2013 11:57 

Hardtraxx Veteran

Leonidas schreef:
Ik snap niet goed waarom je niet stemt op je favoriete track of the week/month etc. Je stemt niet omdat mainstream toch nooit 'wint'. Zo kan mainstream nooit 'winnen' heh, als niemand stemt omdat ze toch niet winnen..

Dit was te verwachten, ben het hier ook helemal mee eens.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2013 12:08 

Hardtraxx Veteran

W0uT3R schreef:
Toch blijf ik van mening dat dit onderzoek niet de absolute realiteit weergeeft van de 'scene'. Waarom is het een voorwaarde dat je veel op fora post en deelneemt aan alle questionnaires die er rondgaan om liefhebber te zijn? Als de muziek je interesseert en je puur meeleest om geïnformeerd te blijven dan kan je toch net zo goed een liefhebber zijn als iemand die dat wel doet? Daarom denk ik dat dit onderzoek een weerspiegeling geeft van de realiteit die er op Hardtraxx en Harderstate heerst, namelijk het afzetten tegen de mainstream.

Als de personen die alleen meelezen ook 'echte liefhebbers' zijn, dan zal het toch geen verschil maken of zij stemmen of niet? Of denk je dat er een dermate groot verschil zit in muzieksmaak tussen de mensen die hier alleen meelezen en de mensen die hier posten? Zoja, dan kun je je misschien toch afvragen of er niet een verschil zit in de mate van liefhebberij tussen de groep die alleen mee leest en de groep die ook actief (dmv van posten op fora e.d.) bezig is met de scene.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2013 12:13 

Hardtraxx Veteran

Uberhout schreef:
W0uT3R schreef:

Als de personen die alleen meelezen ook 'echte liefhebbers' zijn, dan zal het toch geen verschil maken of zij stemmen of niet? Of denk je dat er een dermate groot verschil zit in muzieksmaak tussen de mensen die hier alleen meelezen en de mensen die hier posten?

Dit zeg ik toch ook (ong).
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2013 12:16 

Hardtraxx Veteran

HardstyleForEvah schreef:
Uberhout schreef:
W0uT3R schreef:

Als de personen die alleen meelezen ook 'echte liefhebbers' zijn, dan zal het toch geen verschil maken of zij stemmen of niet? Of denk je dat er een dermate groot verschil zit in muzieksmaak tussen de mensen die hier alleen meelezen en de mensen die hier posten?

Dit zeg ik toch ook (ong).

Klopt, had alleen het idee dat hij je punt niet helemaal begreep, dus heb ik het iets anders verwoord :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2013 12:23 

Donateur

HardstyleForEvah schreef:
Leonidas schreef:
Ik snap niet goed waarom je niet stemt op je favoriete track of the week/month etc. Je stemt niet omdat mainstream toch nooit 'wint'. Zo kan mainstream nooit 'winnen' heh, als niemand stemt omdat ze toch niet winnen..

Dit was te verwachten, ben het hier ook helemal mee eens.

Sterker nog; men stemt toch niet om het 'winnen'?

Men stemt toch om aan te geven wat haar of zijn favoriete track van die week is geweest?

Ik bedoel, mijn favoriet van die week 'wint' vrijwel nooit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2013 12:28 

Hardtraxx Beheerder

Anonymous schreef:
Wouter wel idd maar Lyst zegt:

Citaat:
Ik denk dat je met Hardtraxx en Harderstate toch wel 90-95% van de 'echte liefhebber' te pakken hebt

Oh op die manier.

Daar ben ik het ook niet echt mee eens. Dan verschillen we denk in definitie van "echte liefhebber" in dit geval.

Percentage zal wel hoog zijn, maar ik betwijfel of het 90-95% is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2013 12:35 

Hardtraxx Veteran

@ Uberhout, ahzo, ja ik zit op mijn mobiel en heb geen zin om lappen tekst te typen/uitgebreid uit te leggen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2013 13:07 

Hardtraxx Veteran

Het is wel zo dat de rauwe kant van Hardstyle hier beter vertegenwoordigd is dan de mainstream kant. Dat vind ik weinig te maken hebben met of je wel of niet een "echte liefhebber" bent. En @Lyst: dat is ook waar wij in verschillen van mening denk ik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2013 13:13 

Hardtraxx Veteran

Khadber schreef:
Het is wel zo dat de rauwe kant van Hardstyle hier beter vertegenwoordigd is dan de mainstream kant. Dat vind ik weinig te maken hebben met of je wel of niet een "echte liefhebber" bent. En @Lyst: dat is ook waar wij in verschillen van mening denk ik.

Wat ik me dan afvraag is waarom de raw liefhebbers meer geneigd zijn om op fora over hardstyle te discussieren dan mainstream liefhebbers.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2013 13:24 

Hardtraxx Veteran

Dat weet ik niet. Het kan liggen omdat raw er pas redelijk recent op deze manier gesplitst wordt van de mainstream en dat dat met name in Nederland gebeurt. Het kan zijn omdat sommige raw-hardstyle fans soms wel eens heel mondig zijn tegenover wat er atm in de mainstream wordt geproduceerd (valt mij wel op hoe sommigen op iedere post van een grote mainstream artiest weer iets over raw moeten schrijven). Maar goed, dat zijn maar ideeën.

Ik kan in ieder geval alleen voor mijzelf zoiets zeggen. In principe kan ik het meeste wel hebben binnen Hardstyle (als je de randjes er een beetje aflaat in de vorm van Wasted Penguinz of Wavolizer). Ik kan denk ik wel zeggen dat ik een liefhebber ben. Ik heb eigenlijk de enquete niet ingevuld, ook omdat ik druk ben met mijn scriptie. Misschien wel moeten doen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2013 16:46 

Aan het typen...

W0uT3R schreef:
Lyst schreef:
Ik denk dat je met Hardtraxx en Harderstate toch wel 90-95% van de 'echte liefhebber' te pakken hebt. Want wat voor een liefhebber ben je in godsnaam, als je niet eens op de hoogte wil blijven. Dat is als een diehard voetbalsupporter die 4x per jaar naar het stadion gaat en niet eens weet wie er op de reservebank zitten. Nee, als je echt interesse voor iets hebt zoek je er dingen over op en houd je jezelf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en met name de laatste releases. En er zijn niet veel plekken waar je dat kunt buiten Hardtraxx en Harderstate om.

Ik kan zo al een 10-tal vrienden van me opnoemen die zeker wel liefhebber zijn, maar niet actief op dit forum. Ze lezen wel mee, maar posten niks, hebben geen account en kijken nooit voorbij het ''algemeen wist-je-dat'' topic en de liveset/feest/release sectie. 100% zeker dat zij dit hele 'onderzoek' gemist hebben. Ben je dan geen liefhebber omdat je geen account aangemaakt hebt op een website? Zij hebben gewoon niet de behoefte om deel te nemen aan, soms zinloze, discussies etc. Ze willen gewoon geïnformeerd zijn.

Mensen die meelezen vallen ook gewoon onder Hardtraxx.. Een deel daarvan heeft een account (biedt zo zijn voordelen, ook voor meelezers). Ik verwacht overigens geen verschil tussen mensen die meelezen met account of zonder account. Tussen meelezers en posters zou dat verschil eventueel wel kunnen bestaan, mochten mensen bang zijn om hun mening te uiten. Als ik de nicknames bekijk van de mensen die Hardtraxx als meest actieve site hebben ingevuld dan zie ik zat namen staan van mensen die ik nog nooit een post heb zien maken. Dus ook meelezers zijn gewoon vertegenwoordigd. Er zit overigens wel een verschil in meelezen en meelezen, je kunt van alles perfect op de hoogte zijn zonder ooit een post te hebben gemaakt en je kunt af en toe een keer een setje hebben gedownload of een nieuwe Headhunterz release hebben beluisterd. Er zijn overigens ook zat leden die zich geregistreerd hebben en deze site al jaren niet meer bezocht hebben. Overigens is 450 deelnemers een groot genoege steekproef voor veel grotere populaties; voor een populatie van 20.000 mensen heb je 377 deelnemers nodig voor een betrouwbaarheid van 95%. En 357 voor een populatie van 5000 als je mocht denken dat het evenredig oploopt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2013 17:23 

Aan het typen...

Anonymous schreef:

En de liefhebber die mainstream leuker vindt is niet vertegenwoordigd in deze enquête omdat? Dat er gemiddeld genomen uitkomt dat mainstream minder gewaardeerd wordt, wil niet zeggen dat er geen liefhebbers zijn die mainstream waarderen. >.< Het is alleen een minderheid en dat staat haaks op het beeld van de complete scene, waar de mainstream vele malen groter is dan de raw.

W0uT3R schreef:

Iemand die volledig op de hoogte blijft door alleen meelezen is inderdaad net zo goed een echte liefhebber, ik heb ook nooit de voorwaarde gesteld dat je moet posten. Maar als jij denkt dat de groep die alleen meeleest (waarvan overigens ook genoeg mensen de enquête wel hebben ingevuld) een compleet andere mening er op na houdt, dan wil daar wel graag een oorzaak voor. De enige oorzaak die ik me kan bedenken is dat al die mainstream liefhebbers zich niet durven te uitten, wat erg onwaarschijnlijk is, want als het er zoveel waren, dan waren de raw-liefhebbers juist in de minderheid. Persoonlijk denk ik dat onder de liefhebbers de groep mainstream liefhebbers gewoon een minderheid is. En dan laat ik even in het midden waardoor dat komt.

Citaat:
Er wordt gesteld dat met 5000 actieve leden er 90 - 95% van de 'liefhebbers' gecovered wordt. Ik durf dat wel in twijfel te trekken. Als ik het heel globaal betrek op de volgende DJ's en hun FB-likes, aangezien ik denk dat dat wel een goed beeld geeft van de fanbase.

Headhunterz - 587,450 likes --> 0.85% liefhebber
Wildstylez - 170,250 likes --> 2,9% liefhebber
B-Front - 41,270 likes --> 12,1 % liefhebber
Thera - 15,683 likes --> 31% liefhebber
(en dan over de DJ's in de top 10 maar te zwijgen, die hebben minder likes dan dat er liefhebbers zijn, dus dan kan je concluderen dat de liefhebbers toch niet ''echte liefhebbers'' zijn)

Allereerst zijn deze getallen niet met elkaar te vergelijken. Want iemand hier op Hardtraxx is niet per se een Headhunterz of een B-Front fan. En ja, hoe groter de artiest des te groter het percentage niet-actieve aanhang. Dat is in ieder genre zo. En de groep niet actieve fans is ook altijd veel groter dan de groep actieve fans, net als er veel meer mensen zijn die voetbal kijken dan dat er mensen zijn die elke week hun club aanmoedigen in het stadion.

Citaat:
Dus hoe meer mainstream hoe minder liefhebbers het leuk vinden? Ik denk niet dat die vlieger opgaat.

Ik mag mezelf bij de liefhebbers scharen, en ben groots fan van de mainstream. Ik kan me dus absoluut niet identificeren met de uitkomsten van dit onderzoek. En had de uitslag eigenlijk van te voren al een beetje voorspeld.

Die vlieger gaat dus wel op. Dat jij als individuele liefhebber een andere mening hebt dan het gemiddelde van 450 liefhebbers is natuurlijk geen argument. Dat is tenslotte maar 0,2% van het totaal. Maar als jij ergens een hele grote groep mainstream liefhebbers vandaan kunt toveren, die actief bezig is met dit genre (dus op de hoogte van de laatste releases/zich verdiept (heeft)), be my guest.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2013 19:15 

Hardtraxx Addict

Lyst schreef:
En de liefhebber die mainstream leuker vindt is niet vertegenwoordigd in deze enquête omdat? Dat er gemiddeld genomen uitkomt dat mainstream minder gewaardeerd wordt, wil niet zeggen dat er geen liefhebbers zijn die mainstream waarderen. >.< Het is alleen een minderheid en dat staat haaks op het beeld van de complete scene, waar de mainstream vele malen groter is dan de raw.

Wat is hier de oorzaak van dan? Ik denk dat er een hele grote groep mensen is die het een worst zal wezen wat er zich aan het andere kant van het spectrum (lees: RAW) afspeelt. Ze zullen ongetwijfeld wel weten dat het er is, maar gaan mee met de flow van de muziek die zij vet vinden; Mainstream. Misschien is het een beetje als het ''omstanders-syndroom'', zien dat er iets gebeurt wat je niet leuk vind (Bijvoorbeeld het bashen van de mainstream) maar denken; och er zal wel iemand anders zijn die er wat tegen doet.

Lyst schreef:
Iemand die volledig op de hoogte blijft door alleen meelezen is inderdaad net zo goed een echte liefhebber, ik heb ook nooit de voorwaarde gesteld dat je moet posten. Maar als jij denkt dat de groep die alleen meeleest (waarvan overigens ook genoeg mensen de enquête wel hebben ingevuld) een compleet andere mening er op na houdt, dan wil daar wel graag een oorzaak voor. De enige oorzaak die ik me kan bedenken is dat al die mainstream liefhebbers zich niet durven te uitten, wat erg onwaarschijnlijk is, want als het er zoveel waren, dan waren de raw-liefhebbers juist in de minderheid. Persoonlijk denk ik dat onder de liefhebbers de groep mainstream liefhebbers gewoon een minderheid is. En dan laat ik even in het midden waardoor dat komt.

Zie mijn vorige punt, daar voeg ik hierop alleen nog aan toe dat de mainstream liefhebber niets heeft om tegenop te boksen, aangezien hun ´sub-genre' toch wel de grootste is, waarom dan moeilijk gaan doen? Vaak denk ik bij RAW liefhebbers dat ze zich een beetje te veel gedragen als Calimero, ''zij zijn groot en ik ben klein, en dat is niet eerlijk!''

Lyst schreef:
Die vlieger gaat dus wel op. Dat jij als individuele liefhebber een andere mening hebt dan het gemiddelde van 450 liefhebbers is natuurlijk geen argument. Dat is tenslotte maar 0,2% van het totaal. Maar als jij ergens een hele grote groep mainstream liefhebbers vandaan kunt toveren, die actief bezig is met dit genre (dus op de hoogte van de laatste releases/zich verdiept (heeft)), be my guest.

Dat ik als individu een andere mening heb is inderdaad geen argument. Echter, verbaast het me zo dat uit dit onderzoek een resultaat komt dat zo haaks staat op de werkelijkheid. Heb je cijfers over de verdeling mannen/vrouwen? Ik weet niet hoe de man/vrouw verhouding op hardtraxx is (ik betrek het even alleen op HT omdat dat het enige forum is waar ik actief ben), maar misschien zit daar wel de grote groep liefhebbers die neit gereageerd hebben?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2013 20:00 

Aan het typen...

Geslacht is niet meegenomen in deze enquête. Maar ik zie nog steeds geen oorzaak waarom al die mainstreamliefhebbers massaal besloten hebben om niet deel te nemen aan deze (indien je wilde) anonieme enquête. Hieronder overigens een grafiekje van hoeveel procent van de mensen het subgenre mainstream een 8, 9 of 10 gaven tegenover het jaar dat ze zijn begonnen met luisteren. Dit zijn niet allemaal significante getallen (met name 2001, 2002, 2003 en 2012 zijn erg klein), maar ik zie wel degelijk een trend:
Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2013 20:04 

Kraak... Piep...

Anonymous schreef:

Absoluut.
Mijn huisgenoot is zwaar liefhebber van Hardstyle. Maar houd niet van Thera of Spoontech of i.d. en ook niet van een deel van Fusion.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2013 20:10 

Hardtraxx Addict

Lyst schreef:
Geslacht is niet meegenomen in deze enquête. Maar ik zie nog steeds geen oorzaak waarom al die mainstreamliefhebbers massaal besloten hebben om niet deel te nemen aan deze (indien je wilde) anonieme enquête. Hieronder overigens een grafiekje van hoeveel procent van de mensen het subgenre mainstream een 8, 9 of 10 gaven tegenover het jaar dat ze zijn begonnen met luisteren. Dit zijn niet allemaal significante getallen (met name 2001, 2002, 2003 en 2012 zijn erg klein), maar ik zie wel degelijk een trend:

*Plaatje*

Ok. Interessante grafiek. Ongeveer de helft van de mensen die het subgenre hoog gegeven hebben, die toch wel uit de wat opkomendere tijd (ik reken hierbij 2006 - 2009) van de mainstream komen (pitchkicks en euforische melodieën) vinden het nog steeds leuk.

Het zal toch wel koffiedik blijven kijken waarom die, toch wel grote, groep mainstream liefhebbers niet meegedaan hebben. Zullen we denk ik toch nooit achter komen aangezien je 't ze niet kan vragen, haha
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2013 20:12 

Hardtraxx Veteran

@Lyst grafiek:
Ja dat is natuurlijk logisch. Denk dat veel mensen die na 2006/7 begonnen zijn met hs luisteren het genre ontdekten via namen als hhz & dbstf. In die muziek zijn ze geïnteresseerd geraakt en vonden het leuk/mooi om zo verder te verdiepen. Dan geef je sneller mainstream een hoog cijfer. Vooral met mensen die in 2010-2012 begonnen zijn met luisteren zullen mainstream een hoog cijfer geven omdat de meesten nog niet veel kennis hebben van early/raw. Daarmee wil ik natuurlijk niet zeggen dat als je early/raw leuk vindt, je per definitie mainstream minder goed moet vinden. Maar als je alleen goed weet wat mainstream is en je dat leuk vindt, zul je dat alleen goed kennen en dus een hoog cijfer daar aan geven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2013 20:22 

Aan het typen...

Broken Balance schreef:
Anonymous schreef:

Absoluut.
Mijn huisgenoot is zwaar liefhebber van Hardstyle. Maar houd niet van Thera of Spoontech of i.d. en ook niet van een deel van Fusion.

Als je wilt beweren dat het niet representatief is, dan zeg je dus eigenlijk dat de actieve mainstream liefhebber massaal deze enquête niet heeft ingevuld, dusdanig dat het een vertekend beeld geeft van de verhouding raw-mainstream in de actieve fan populatie. Maar ik zie nog steeds geen enkele reden waarom mainstream liefhebbers massaal besloten hebben deze enquête niet in te vullen. Want volgens mij kloppen de geschetste verhoudingen gewoon en zijn er nu eenmaal een stuk minder actieve mainstream fans dan actieve raw hardstyle fans. Of ik moet ergens een geheim underground forum gemist hebben waar al deze mensen verzamelen en hun passie delen.
Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen