MrK schreef:
Aeacus schreef:
Ik vraag me af hoelang de mainstream DJ's zelf nog hun hardstyle genre blijven promoten. Het zal mij werkelijk niets verbazen dat die uitgekauwde euforische sound net als trance langzaam op de achtergrond verdwijnt en plaats zal maken voor een totaal nieuwe genre die een brug dient te vormen tussen de muziek van bijvoorbeeld Armin van Buren en het harde beukwerk. We hebben zo'n verschuiving al eens eerder gezien.
lol alsjeblieft. als er iets leeft is het mainstream, kijk naar de enorme hoeveelheid nieuw aankomende talenten en verfrissende sounds. als er een genre stilstaat is het wel raw, ongelofelijke grafherrie en wat mij betreft het niveau happy hardcore; nu even leuk, daarna sterft het een stille dood. En Qult de next-gen van mainstream hardstyle noemen? gast wat heb jij gebruikt..
Natuurlijk leeft mainstream binnen de Hardstyle. Het zal ook altijd blijven leven zolang de genre an sich blijft ademen. Elke genre heeft zijn basis sound. Echter heb ik mijn sterke twijfels over de toekomst van de huidige invulling ervan. Waar jij Raw uitgekauwd en inspiratieloos vindt, zo vind ik de euforische sound die men nu beschouwd als het mainstream geluid van hardstyle een veel grotere afstand nemen van zijn genre in oorsprong en vind ik deze sound juist het equivalent van happy hardcore. Daar hoef je het overigens niet mee eens te zijn hoor.
Wanneer jij juist daar een enorme liefhebber van bent is het ook niet zo vreemd dat jij Raw ongelofelijke grafherrie vindt. Het is tegenwoordig meer hardcore light met een bitter zoetje dan opgevoerde anabole house met een vleugje nostalgie. Niet zo vreemd ook, dat men binnen de hardstyle genre uit ongenoegen het andere uiterste is gaan opzoeken. Dat heet: je middelvinger opsteken naar de gevestigde orde. En dat zal ook zo blijven zolang dat ongenoegen aan blijft houden. Soort van 2 kapiteinen op 1 schip die het niet met elkaar eens kunnen zijn en zich tegenover hun bemanning proberen te bewijzen.
Ik heb geen idee welke supplementen mijn beginnende enthousiasme over het Qult concept en hun poging Hard Dance te vernieuwen, kunnen verklaren. Ik kan er ook totaal naast zitten, maar als liefhebber uit de jaren 90 heb ik al de nodige veranderingen in de dance scene mogen aanschouwen en experimenteel geneuzel leidt bij ons vaak tot verrassende resultaten. In dat hele verloop zit een zekere patroon die je op den duur kunt herkennen. Je moet die huidige Qult sound ook niet te letterlijk interpreteren, maar je moet er een beetje doorheen luisteren om de nuances en ideeën erachter op te kunnen pikken en het vervolgens in een groter geheel zien. Daarin zie ik werkelijk potentieel. Niet als vervanger van Hardstyle, maar wel als toekomstig mainstream sound voor Hard Dance in het algemeen. Of draaf ik nu door?