De hele hardstyle scene is sinds YoS een tikkende tijdbom geworden. Óf men houdt op met deze commerciële onzin, of wij gaan het de komende 2/3 jaar heel moeilijk krijgen. Elke keer als ik hardstye op de radio hoor of op tv word ik pissig. Het zal best dat al die nieuwe lui die alleen hhz en wildstylez kennen ook wel eens een kans mogen krijgen om naar een groot feest of festival te gaan maar het maakt mij totaal niet blij allemaal. Zoals ik al in reacties hiervoor heb gelezen krijg je dan inderdaad van die lui die mensen gaan staan uitlachen als ze losgaan en maar bij 2 of 3 nummers op een heel festival zélf echt los gaan. Als ik ergens niet tegen kan is het dat wel. Wat ik juist zo fantastisch vond de eerste keer dat ik naar een feest ging was de sfeer, alles en iedereen ademde hardstyle. Nog nooit zoiets meegemaakt.
Ik heb echt niks tegen nieuwe fans, maar niet het type 'liefhebbers' dat ik net beschreef. Dát kan de hardstyle scene kapotmaken omdat het de klassieke beleving compleet vernietigt, en dat is een onderdeel dat veel mensen gigantisch onderschatten volgens mij.
En dat de kwaliteit van de mainstream er op vooruit gaat door aandacht van radiostations en dergelijke vind ik pure onzin. Dit omdat hardstyle niet geschikt is voor het grote publiek in de vorm waarin het bedoeld is. Year of summer en lessons in love werken inderdaad vanwege het grote meezing-gehalte maar er hoeft maar één idioot te komen die leuk denkt te zijn en er een grap van maakt en je hebt de poppen aan het dansen. En met 'er een grap van maken' bedoel ik dit: het idee dat het grote publiek heeft van hardstyle uitbuiten en uitvergroten: boem-boem muziek maken. En zoals je kon zien tijdens de jumpstyle rage, dat kwam de kwaliteit echt niet ten goede.
Hardstyle is gewoon niet aan iedereen besteed en zo hoort het ook met dit soort genres. Lang verhaal maar ik moest even mijn hart luchten toen ik dit las en ik hoop dat sommigen van jullie je hier ook in kunnen vinden, weet ik tenminste dat ik in goed gezelschap ben