Pythonmaniac schreef:
Excuses, het was niet mijn bedoeling een ophefje te veroorzaken omtrent wanneer je hardstyle liefhebber bent of niet. Ik ben niet blij met de ontwikkeling, maar dat heeft meer te maken met de jump hype in 2006. Toen was jump helemaal in en dat kotste iedereen zo uit (dat gebeurt met korte hypes, de groep tegenstanders die zich beter voelen) dat jump in plaats van cool juist not cool is. Terwijl er met een goede jumpplaat helemaal niks mis is. Luistert lekker weg, mij zie je niet jumpen maar wel genieten.
Ik ben alleen bang dat dat met hardstyle ook gaat gebeuren waardoor de hele genre mogelijk kan verdwijnen uit het land waar het groot geworden is. Ik vind het overigens opvallend dat na 13 jaar uberhaupt de genre ontdekt lijkt te worden. Natuurlijk werden de feesten populairder, maar als het nederlandse volk massaal mag meegenieten van platen die je gewoon niet te vaak moet horen dan wordt het gewoon niks.
Ik bedoel op elke radio zender zal wel Wildstylez gedraaid worden, zoals ik al zei zelfs in een speelgoedzaak. Ik weet nog goed dat als een plaat al een hit is dat het op een feest vaak gedraaid wordt. Zo werd ik in 2008 dacht ik dat het was gek van Technoboy - Rage. De eerste keren vond ik het een prachtige plaat. Het had alles. Maar vanaf Q-Base kan ik er gewoon niet meer van genieten. Reden: Hij werd door 5 dj's gedraaid en toen moest de set van Technoboy nog beginnen. Als ik ergens niet tegen kan is het overkill in een muziek, diversiteit daar houd ik van. Maar een hit in nederland heeft als gevolg dat iedereen het gaat waarderen, gaat luisteren en het werkt net als een programma: hoe meer luisteraars, hoe populairder, hoe frequenter je het ziet. Ik bedoel ik kots de talentenjachten ook inmiddels uit, breng eens wat nieuws. Maar dat is het nederlandse volk en dat is hoe de media erop reageert. Met de radio gaat het dan ook niet anders, als deze plaat alleen maar populairder wordt, dan wordt die of vaker aangevraagd of de radio dj besluit hem maar vaker te draaien om luisteraars aan zich te binden.
En dan heb je tegen het einde van het jaar de generalisatie (luister jij hardstyle? dat is toch troep man) of iedereen wordt hardstyle fan tegen het einde van het jaar en heb je frans bauer publiek op de tribune van het gelredome zitten en komen ze alleen omdat ze er geweest zijn. Het was al zo maar het zal nog erger worden. Het betreft dan niet meer zozeer de buitenlanders maar meer schooljeugd dat even wilt laten zien dat ze naar Qlimax zijn geweest, of naar Hard Bass of naar Q-Base of naar Qapital. Als het maar met hardstyle te maken heeft.
Ik las laatst hier dat B-Front met 6 body guards naar de uitgang moest worden begeleid, nou dat wordt met deze trend de nieuwe norm. Wat ik ook zo leuk vond aan hardstyle en die feesten? Je kon gewoon naast de dj's staan, ze voelden zich niet boven ons maar deelden een passie. Dat is nog steeds zo, maar door nieuwe trends in de hardstyle wereld, onder andere top 40 zooi, worden ze behandeld als goden en zijn het echt idolen die een eigen ster in holywood zouden moeten verdienen. Terwijl ze gewoon net als wij een passie delen: hardstyle met als enige verschil dat zij de muziek maken en draaien.
Vooral dat laatste, AMEN