Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2013 19:47 

Hardtraxx Veteran

Ik vind het wel wat hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2013 20:30 

Hardtraxx Elite

De DJ's passen de setjes al lang op het publiek dat van toegankelijke hardstyle houdt. Ik zie Heady niet snel tracks meer draaien als Aiming 4 Ur Brain of Digiwave. Puur en alleen omdat het grotere deel van het publiek wat tegenwoordig de festivals bezoekt alleen maar van de muziek van dat moment houdt. Juist die muziek gaan we dit jaar vaker terug horen komen op de radio gok ik.

Gelukkig zijn er nog genoeg (onbekendere) DJ/producers die wel een gedurfd setje draaien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2013 20:50 

Hardtraxx Veteran

chicken schreef:
W0uT3R schreef:
Tuurlijk kun je uiteindelijk liefhebber worden als je eerste contact met hardstyle via de radio is, maar zolang je alleen de drie grootste producers kent, ben je dat in mijn beleving simpelweg niet.

Dit.

Verder merk ik ook steeds vaker dat er nogal een gebrek voor respect is bij deze "dagjesmensen". Omdat ze niet echt beseffen dat zonder de "boem boem herrie", platen zoals Year Of Summer niet eens bestonden..

Verder vind ik het prima dat er platen zoals YOS gemaakt worden maar begin dan a.u.b een andere Genre.
Zo krijgen de mensen een verkeerde indruk van de scene, want in principe hoort Hardstyle eigenlijk een "boem boem herrie" indruk te geven. Alhoewel het sinds dat de melodieën erbij kwamen niet meer zo is..
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2013 21:16 

Hardtraxx Veteran

Destination schreef:
Zo krijgen de mensen een verkeerde indruk van de scene, want in principe hoort Hardstyle eigenlijk een "boem boem herrie" indruk te geven. Alhoewel het sinds dat de melodieën erbij kwamen niet meer zo is..

2008. Hier zit een melodie en het geeft me ook een bepaalde indruk. Ok, er zit een break in, maar die gaat tenminste niet gepaard met wat random vocals. Er zit een bepaald gevoel in. Dat mis ik tegenwoordig! Je kan een plaat maken met een melodie. Prima, maar wanneer er zang in komt haak ik af. Een plaat hoort voor mij een drive te hebben en goede kicks. Dat laatste is naar mijn gevoel essentieel in dit genre. Hedendaags hoor ik "kicks" die zo hoog pitchen dat ik denk, waar zijn jullie mee bezig?

Wat de stelling betreft: ik zou ik het niet erg vinden om Hardstyle op de radio te horen, maar niet alleen de toegankelijke platen. Zo creeër je een verkeerd beeld in de scene. Het is inderdaad om te ergeren als er mensen bij zijn die niet verder komen dan HHZ en WSZ.. Maar aan de andere kant, ze moeten ergens beginnen toch?
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2013 21:23 

Hardtraxx Crew

chicken schreef:
W0uT3R schreef:
Daarnaast komt er, denk ik, een grotere druk op artiesten te liggen om kwalitatief goede muziek te maken. En ik denk dat ze ook de stap kunnen maken om een meer kwaliteit in hun muziek te brengen.
Wat ik hiermee bedoel is dat de algehele kwaliteit van de producties beter wordt, denk hierbij aan sounddesign, betere technieken. Of je een nummer leuk vindt of niet moet je hierbij buiten beschouwing laten, dat is een kwestie van smaak en over smaak valt niet te twisten! Daarnaast denk ik dat de grote exposure van hardstyle nieuw talent teweeg brengt, nieuwe persoonlijke stijlen van nieuwe producers kunnen de scene nooit schaden denk ik, hoe meer diversiteit hoe beter.

Nee, de druk wordt groter vanuit bepaalde labels om hits te maken, zoals dat gebeurt bij andere genres. Productiekwaliteit staat daar verder buiten, aangezien volk toch het verschil tussen een goede kick en een scheet niet weet te herkennen, om maar een voorbeeld te noemen. :)

Ik denk idd dat druk groter wordt op het behouden van 'pakkende' onderdelen in een track dan dat de kwaliteit verbeterd wordt. Ook door de digitale labels kan elke kiwi voortaan een plaat uitbrengen. Kijk alleen al naar de kick (voor mij het belangrijkste onderdeel van een track), het lijkt er op dat deze voortaan snel onder een track geplakt wordt nadat een zangeres weer een oh zo mooie break heeft ingezongen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2013 23:46 

Hardtraxxer

Citaat:
Dat vind ik dus echt retarded "luister zelf niet, dus wat maakt het uit"... Lekkere fan ben jij!

Dat hardstyle op de radio komt vind ik wel tof, inderdaad zoals sommige al zeggen, beter dan een hoop andere meuk. Het nadeel van de radio is wel dat nummers super vaak herhaald worden, en daardoor je sneller klaar kan zijn met een nummer. Maar het idee dat er straks een 538/Slam is met veel hardstyle vind ik wel chill :D Lekker de hele dag door hardstyle op de radio!

Qua feesten denk ik dat we al in een fase zitten waarin ieder groot feest helemaal vol staat met 'dagjes volk', geen probleem, verzamel wel de mensen om me heen die ik nodig heb. Alleen de invloed op de setjes mag niet te groot zijn natuurlijk! Dat lijkt het net of je radio aan t luisteren bent, op een gruwelijk feest...

ja oke je bent daardoor snel klaar met een nummer maar dit geld voor elk genre met elk nummer wat op de radio komt dus dat is dan maar zo.

Voor de rest.
Kijk wat er met house is gebeurd, dat komt ook allemaal op de radio enzo maar ik vind de scene er niet slechter op geworden hoor. in tegendeel er is alleen maar veel meer talent bijgekomen en het is veel diverser geworden. Daarnaast zijn denk ik/hoop ik de hardstyle artiesten te serieus om de scene te verneuken net zoals bij jumpstyle. Year of summer word door veel mensen gezien als gewoon een lekker dance nummer. Zolang artiesten maar niet blijven doorgaan met die pop achtige nummers is er niet heel veel aan de hand
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2013 00:21 

Hardtraxx Veteran

Skyscraper schreef:
Year of summer word door veel mensen gezien als gewoon een lekker dance nummer. Zolang artiesten maar niet blijven doorgaan met die pop achtige nummers is er niet heel veel aan de hand

Kijk daar gaat het mis, ik ben er bijna wel zeker van dat we dit dus wel vaker gaan tegenkomen..
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2013 17:02 

Hardtraxx Addict

Skyscraper schreef:
Citaat:

ja oke je bent daardoor snel klaar met een nummer maar dit geld voor elk genre met elk nummer wat op de radio komt dus dat is dan maar zo.
hand

Ja? Inderdaad :P Nog steeds kut toch? Maar met het vooruitzicht van een groot hardstyle station zou ik dat er wel voor over hebben in het begin.

Ik hoop gewoon dat hardstyle de radio ervoor zorgt dan men het genre beter leert kennen, en dat we indd van het "boem boem boem" imago afkomen. Maar om dat te bereiken moet het niet zo zijn dat de muziek verandert! Zodra producenten hun producties heel erg gaan aanpassen, ZOdat men ernaar gaat luisteren, is een verkeerd proces gaande, want dan leert men het genre alsnog niet proper kennen...
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2013 17:20 

Hardtraxx Veteran

Destination schreef:
Skyscraper schreef:
Year of summer word door veel mensen gezien als gewoon een lekker dance nummer. Zolang artiesten maar niet blijven doorgaan met die pop achtige nummers is er niet heel veel aan de hand

Kijk daar gaat het mis, ik ben er bijna wel zeker van dat we dit dus wel vaker gaan tegenkomen..

omdat het geld en meer publiciteit oplevert

kijk hoe t gegaan is met jump
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2013 17:54 

Hardtraxx Veteran

AniThing schreef:
Destination schreef:
Skyscraper schreef:

kijk hoe t gegaan is met jump

Precies.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2013 18:23 

Hardtraxx Veteran

AniThing schreef:
Destination schreef:
Skyscraper schreef:

kijk hoe t gegaan is met jump in nederland

;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2013 13:15 

Hardtraxx Elite

FRONTLINER:
Citaat:
Many of you are wondering why my music isnt broadcasted on dutch radio stations, I am(unfortunately) aware of by doing this i step on some peoples toes. I still believe I have to put this word out after doubting this issue for a long long time now. Lets start at why I love this, Hardstyle is about friends meeting each other, new bonds are formed at every party, memories rise, powers unite.
I think everyone that breathes hardstyle started doing that upon invitation of a friend, come along, you will LOVE this! You enter the famous grounds of Defqon.1, step into the holy grail of hardstyle, the Heineken Music Hall, you see the lasers, everyone going crazy, forgetting their problems letting go of everything that hold them back, dress up in an army outfit, refuse to wear anything that isnt bright yellow pink or green, put on a shirt and jeans, wear a bra and fish tights, it doesn't matter, the love for this music unites us all.
This is where i produce for, these great events is where my music is made to be played, I only listen to the radio bored in traffic, that is not where my music belongs, my music is made for all you party loving beasts like I am! I always dreamt of the whole world to know who I am but the last months I realized, I don't want everyone in the world to know me, I want the right people to do! You guys, who all have shared a party with me or a dying to be at an age where you legally can, you are the right people for me!
Therefor I rejected the request to play Frontliner ft. John Harris - Halos on radio stations. Special thanks and much respect to John Harris who fully agrees with me on this even while this could have been great promotion for him! See you on the next party where I'll love to play my music, just for YOU!

Barry begrijpt het!
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2013 13:50 

Hardtraxx Veteran

goed verhaal. duidelijk met hem eens :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2013 14:00 

Hardtraxx Veteran

En toch kan ik door zijn behoorlijk commerciële verhaal het niet helemaal serieus nemen xd ookal ben ik het verder met zijn verhasl eens.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2013 17:54 

Hardtraxx Veteran

Geef het een apart hokje genaamd 'Pop Hardstyle' oid zodat het duidelijk is dat het niet echte hardstyle is. De hardstyle wereld wordt breder en groter en dan komt er ook een tijd dat we hier een naam aan gaan geven zoals het ook met de Raw Hardstyle is gegaan.

Vind het voor de rest prima om te horen op de radio maar er moet een duidelijke grens getrokken worden tussen 'hardstyle' en 'hardstyle' wat je op de radio hoort.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2013 18:45 

Hardtraxx Veteran

Deels met hem eens. Maar zolang hij zijn eigen visie los kan laten op de hardstyle en geen pop-vocals gaat maken e.d. is er toch niks aan de hand?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2013 18:49 

Donateur

Ze gaan hun gang maar. Zolang het leuke nummers zijn boeit het me ook niet dat ze op de radio komen. Want wat maakt het uit of je Lessons In Love nou uit je ipod of uit de studio van 538 hoort...

En wat betreft de hardstyle-scene: ik geef er weinig meer om. Het is niet meer de muziek waar ik ooit mateloos verliefd op was. Het is een variant daarvan geworden die ik nog maar zelden heel leuk vind.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2013 18:49 

Hardtraxx Veteran

Wildstylez
I make music that I love, my music is out there for whoever wants to listen to it, no one excluded…
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2013 18:52 

Hardtraxx Crew

dawasiknie schreef:
Het is niet meer de muziek waar ik ooit mateloos verliefd op was.

Dit.

Boeit me echt niet meer waar een nummer gedraaid wordt. Voel me zelf ook steeds minder aangetrokken worden tot de hedendaagse hardstyle.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2013 18:54 

Hardtraxx Veteran

wootum schreef:
dawasiknie schreef:

Dit.

Boeit me echt niet meer waar een nummer gedraaid wordt. Voel me zelf ook steeds minder aangetrokken worden tot de hedendaagse hardstyle.

dat sowieso, HOUSEEEE :clap:
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2013 19:10 

Hardtraxx Veteran

wootum schreef:
dawasiknie schreef:

Dit.

+100
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2013 19:29 

Hardtraxx Elite

Ondertussen is heel hardstyle land wakker geschud door een reactie van Noisecontrollers.

Noisecontrollers op Facebook
Citaat:
Just read Dj's frontliner "explanation" of why he isn't broadcasted on radio stations. Think I missed the point though. All the things you said, that you love about hardstyle, are not privileges exclusive for djs not being played on national radio.

I love your music man but right now you sound like a velociraptor

Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2013 19:41 

Hardtraxx Veteran

Als hardstyle land wakker geschud is door die reactie, blijkt hardstyle land een mooie afspiegeling te zijn van de hedendaagse maatschappij. Oneliners scoren, common sense niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2013 20:08 

Hardtraxx Veteran

Boos.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2013 20:22 

Hardtraxx Veteran

Socializerz schreef:
Dat is jembekkie en hij is boos, want dit is niet zijn topic, maar het topic van iemand anders

Afbeelding
Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen