Ik haat zeker niet op die commerciele artiesten enzo, maar de HS dat op de radio komt is gewoon heel anders. De HS dat op de radio komt zitten vooral van die meeschreeuw vocals in met een hele lange break. Vaak ook een simpel, saai melodietje en een niet al te harde kick. Als echte HS liefhebber vind je dat helemaal niks lijkt me. De HS wat ik en vele anderen hier op HT vet vinden zijn vooral de tracks waar gevoel in zit en die kwalitatief ook nog eens goed zijn, niet van die meegeblér en zo'n simpel melodietje. Dat is jammer. Het is ook zo dat er ook artiesten zijn die ook graag op de radio komen, dat ze ook zo'n tracks gaan maken, en dat ze stoppen met kwaliteitsplaten te maken. Ikzelf vind vooral de rauwere, hardere HS vet (Theracords e.d.) Maar vooral de Mainstream gaat erg achteruit doordat HS commercieel wordt. Bovendien kan ik er ook niet tegen dat er overal (ook op school, blegh) van die mensen rondlopen die Year Of Summer/Lose My Mind op hebben staan en helemaal meezingen en denken dat het een supervette, harde, goeie HS track is, maar dat is het niet imo. Ze kennen de Raw HS ook totaal niet, en als ze het kennen, beschouwen ze tracks als Bolivia als Raw, maar dat is het echt niet imo.Ze leren het genre gewoon verkeerd kennen. Kijk, ik vind het niet erg dat HS commercieel word, ik vind het juist leuk voor het genre, maar het is gewoon zo jammer dat de kwaliteit achteruit gaat en dat de mainstream erg achteruit gaat. Toen ik hier registreerde 3 maanden geleden kende ik HS nog niet goed en luisterde ik 95% mainstream (ik vond toen YoS/Lose My Mind ook al niks btw), maar nu ik de HS beter ken en ook de wat oudere tracks ken, ligt mijn voorkeur gewoon echt naar de raw nu.r zijn natuurlijk nog steeds mainstream platen die ik heerlijk vind. Denk maar aan de platen van J&W, Scope DJ en Slim Shore, I Want Your Love e.d. Maar het zijn er gewoon steeds minder omdat er artiesten zijn die de commerciele kant op gaan en andere soort HS produceren, wat absoluut NIET mijn smaak is.
Zo mijn mening onderbouwd. Is niet echt mijn sterkste punt en dat is te merken volgens mij

Dus echte hs liefhebbers luisteren alleen raw? Het hele stuk van je slaat echt nergens op.