Lyst, je slaat de spijker op z'n kop
Het huidige probleem van de hele hardstyle scene is: de meeloperij/kuddegedrag. Maar dan vooral aan de "nu/melo" kant!
Dankzij hun wordt de hele scene over de kop gegooid. De verschillen tussen hardstyle in 2004 en 2008 zijn zo verschrikkelijk groot, en ook de huidige verschillen tussen een Theracords plaat of een Hhz defqon 1 anthem zijn onvoorstelbaar. Ik kan weinig verder zeggen, Lyst heeft alles al gezegd. Maar ik wil nog 2 dingen met 1 boodschap kwijt:
Rond 2005/2006 ben ik Hardstyle gaan luisteren. Ik heb de échte early dus niet meegemaakt (heb me daar later nog wel in verdiept), en ben "opgegroeid" met een Hardstyle waar Melodie & Hard bij elkaar hoorden. Tegenwoordig zie ik dit (bijna) niet meer en dat komt denk ik omdat er een massa mensen bij is gekomen die vooral van melodieus houden. Ik vind dat jammer, maar helaas. Maar verdeel de hardstyle dan asjeblieft in subgenres! Daar is de scene en de muziek aan toe.
Nog iets grappigs: in 2005/6 was ik bang dat ik
nooit naar een groot Hardstyle feest zou kunnen, want ik kon me absoluut niet "Defqon
2010" voorstellen... Ik dacht toen werkelijk, dat door de explosieve groei en grotere toegankelijkheid dat de scene voor 2010 over de kop zou gaan. En als we zo door gaan denk ik écht dat dat binnen 2 jaar gebeurd (wat ik niet heel erg zou vinden, zelfde reden als lyst). Ik denk dat het enige dat dat misschien kan voorkomen (ja komt ie weer) het splitsen in subgenres is.
Voor mij is de oplossing dus:
subgenres.
Al zullen de populairste/commercieelste artiesten hier nooit ondersteuning aan willen geven.