Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 148  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 feb 2010 03:17 

Artiest

Jurgeno schreef:
Oordopjes FTL

Maar mijn oren zullen wel flink naar de mallemoeren zijn over 10 jaar! :P

Stoere jonge :clap: :clap:
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 feb 2010 22:41 

Hardtraxxer

Jurgeno schreef:
Oordopjes FTL

Maar mijn oren zullen wel flink naar de mallemoeren zijn over 10 jaar! :P

En dan heb je spijt van deze opmerking!
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2010 10:26 

Hardtraxxer

binnekort ook maar ff wat aan laten meten, ga dan voor die filterz,
want heb dr nu al gigantisch last van en niet eens alleen maar een piep na een avondstappen/draaien of een feestje maar ook gewoon wel eens
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2010 11:31 

Donateur

Jongens, ik heb een probeer. Ik heb die Exinore ER bij Schoonenberg gekocht, en binnen 2 weken mag je de filters nog kosteloos veranderen. Ik had een feest afgelopen zaterdag gepland, maar kon daar door omstandigheden niet heen. Dit is klote aangezien ik wilde testen om de 25 decibel filters die ik erop heb zetten, niet te zwaar zijn. Maar nu kan ik ze dus niet testen, dus wat is jullie ervaring?

Hoor je met 25 dc beperking nog wel wat, of moet ik voor de 15 decibel beperking kiezen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2010 18:24 

Hardtraxx Veteran

Milán schreef:
Jongens, ik heb een probeer. Ik heb die Exinore ER bij Schoonenberg gekocht, en binnen 2 weken mag je de filters nog kosteloos veranderen. Ik had een feest afgelopen zaterdag gepland, maar kon daar door omstandigheden niet heen. Dit is klote aangezien ik wilde testen om de 25 decibel filters die ik erop heb zetten, niet te zwaar zijn. Maar nu kan ik ze dus niet testen, dus wat is jullie ervaring?

Hoor je met 25 dc beperking nog wel wat, of moet ik voor de 15 decibel beperking kiezen?

hangt er vanaf wanneer je ze wilt gebruiken. Als je veel naar feesten gaat (ook de kleinere) kun je beter 25 decibel nemen, terwijl als je veel clubavonden pakt met af en toe een feest is die 15 denk ik beter, want 25 lijkt me NET te veel voor een club.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2010 18:57 

Hardtraxx Elite

Khadber schreef:
Milán schreef:

hangt er vanaf wanneer je ze wilt gebruiken. Als je veel naar feesten gaat (ook de kleinere) kun je beter 25 decibel nemen, terwijl als je veel clubavonden pakt met af en toe een feest is die 15 denk ik beter, want 25 lijkt me NET te veel voor een club.

25 is perfect voor alles, je vergist je soms lelijk als je in een club/discotheek staat. Vaak zijn daar de geluidsinstallaties niet super, en komen er veel schelle tonen door die schadelijk zijn voor 't gehoor.
Heb zelf 25dB en kan er overal prima mee terecht. Neem ze trouwens de laatste tijd weinig mee naar uitgaan omdat ik 't in de club wel gezien heb. Pak liever avondje kroeg ofzo :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2010 19:00 

Hardtraxx Veteran

Ik werd in ieder geval geadviseerd de 15 te nemen, maar goed. Dat verschilt denk ik ook per vestiging. Ik zal dus echt niet gehoorschadevrij van zo'n feestje komen, maar in ieder geval met een stuk minder.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2010 21:46 

Hardtraxx Elite

@ Khadber, welke heb je?
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2010 23:10 

Hardtraxx Veteran

Mannonymous schreef:
@ Khadber, welke heb je?

Ook Exinore ER 15 db.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2010 02:08 

Hardtraxx Veteran

Khadber schreef:
Ik werd in ieder geval geadviseerd de 15 te nemen, maar goed. Dat verschilt denk ik ook per vestiging. Ik zal dus echt niet gehoorschadevrij van zo'n feestje komen, maar in ieder geval met een stuk minder.

Ik dus ook. Heb al 5-6 jaar 15dB bescherming. Was eerst alleen omdat ik minimaal 8 uur per week drumde en daar waren ze echt perfect voor! Neem ze ook mee naar bijna elk feest. Of het nou een klein of een groot feest is, juist op die kleine kan het zo keiter hard gaan door de kleine ruimte. Kijk bijvoobeeld naar de MatriXX, daar staat het altijd zo heerlijk hard maar zonder bescherming hoor ik het de dag erna nog behoorlik hard fluiten. Met die 15db's totaal niet. Nergens last van.

Ik vind 15 genoeg, 25 vond ik juist te zwaar en heb geen tot nauwelijks gehoorschade opgelopen met die 15db's. Is ook iets persoonlijks al kun je nooit voorzichtig genoeg zijn natuurlijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2010 02:11 

Hardtraxx Elite

Khadber schreef:
Mannonymous schreef:
@ Khadber, welke heb je?

Ook Exinore ER 15 db.

'k, schoonenberg zeker?
heb ze ook alleen dan de 25 variant! bevalt prima!
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 feb 2010 17:19 

Hardtraxx Veteran

Jep. Ben er alleen te laat mee begonnen :(.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 feb 2010 18:32 

Donateur

Khadber schreef:

Ik zeg al een half jaar tegen mezelf dat ik ze dringend moet halen...
Maar steeds stel ik het uit omdat er geen upcoming event is.
nu komt reverze eraan lees ik dat er het dubbele van geluid aanwezig gaat zijn...
Nu heb ik zoiets van, dit was een goede gelegenheid om ze te halen... binnekort 18 dus ga ik meer feestjes in nederland doen en dan moet ik ze echt wel halen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 feb 2010 18:34 

Hardtraxx Veteran

lorennzkee schreef:
Khadber schreef:

Ik zeg al een half jaar tegen mezelf dat ik ze dringend moet halen...
Maar steeds stel ik het uit omdat er geen upcoming event is.
nu komt reverze eraan lees ik dat er het dubbele van geluid aanwezig gaat zijn...
Nu heb ik zoiets van, dit was een goede gelegenheid om ze te halen... binnekort 18 dus ga ik meer feestjes in nederland doen en dan moet ik ze echt wel halen!

Voor Reverze ben je een beetje te laat. Je moet echt een maand van tevoren al zoiets regelen, en ik zou het als ik jou was beter vandaag dan morgen doen. Ik heb ook gewacht en dat had ik niet hoeven doen ;).
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 feb 2010 01:19 

Hardtraxxer

Damn, word schrok ik afgelopen zondag :/
Zaterdag middag met de Terrorcontainer mee geweest (Container op een vrachtwagen en hoppa zo naar andere optochten in de buurt gaan kijken :D) Maar moet je gewoon oordoppen in! en zelfs dan gaat het VEEEEEEEELLLLLL te hard, een stuk harder als je er vooraan staat bijv bij qlimax, mijn oordoppe trilde er onderhand uit mijn oren! dat is echt niet normaal :x
(oordoppen was ook aangeraden en je zag ook niemand zonder (je kon ze ook kopen voor 1 euro die gele schuime :P, sommige hadden ook gewoon van die oorkleppen op waarmee je normaal werkt :)
Om terug te komen op het verhaal, Zondags was ik ze in 1x kwijt! Ik dacht echt kut he! Moet nog 2 dagen met dat ding mee:surrender: :surrender: :surrender: , en zaterdag Reverze :surrender:
Nja wij hadden s'avonds optocht, toen wouw ik ze eigenlijk in doen (achteraf niet eens nodig gehad met onze muziek :huh: ), mja ik kon ze dus niet vinden!
Daarn had ons mam ze gelukkig toch gevonden (die vind alles.. soms te veel :O) :yay:

Ik denk toch wel dat ik ze volgende x met Carnaval ook in doe :O Want als ik op bed lig is die piep toch echt irritant, of het ligt toch aan die Terrorcontainer :woot:
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 feb 2010 01:58 

Hardtraxx Veteran

[NL]Sjefke schreef:
Ik denk toch wel dat ik ze volgende x met Carnaval ook in doe :O Want als ik op bed lig is die piep toch echt irritant, of het ligt toch aan die Terrorcontainer :woot:

Ik heb met carnaval in de discotheek ook in gehad (en bijna kwijt geraakt - had er 1 in m'n broekzak, 1 in de binnenzak van mn jas blijkbaar :beer: ). Had anders moeite met mensen verstaan - gaat zoooveeel makkelijker met oordoppen in. Althans - vooral vrouwen verstaan lukt me normaal gewoon niet als er harde muziek opstaat. Met oordoppen geen probleem :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 feb 2010 11:16 

Hardtraxxer

maar wat is de beste keuze? Filterzz aanschaffen of een paar bij schoonenberg aanlaten meten, want begin er toch steeds meer last van te krijgen xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 feb 2010 12:27 

Artiest

Demian schreef:
maar wat is de beste keuze? Filterzz aanschaffen of een paar bij schoonenberg aanlaten meten, want begin er toch steeds meer last van te krijgen xd

Maakt niet zo heel veel uit :) Filterz zijn volgens mij zelfs iets goedkoper. Worden thuis aangemeten en thuis afgeleverd.

Schoonenberg geen ervaringen mee :)

Enige verschil is dat je bij de doppen van Schoonenberg de filter kunt vervangen. Bij Filterz gaat dit niet
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 feb 2010 17:47 

Hardtraxxer

ga donderdag naar schoonenberg om mn oren op te laten meten want mn eerste feestje komt er aan: BLACK :D

alleen wordt wel een duur grapje helaas.. maarja altijd beter dan doof worden xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 feb 2010 20:14 

Hardtraxxer

ik moet ook nog steeds die filterz halen, heb er alleen maar goede dingen over gehoord
heb op hardbass voort eerst partyoordoppen van 11 euro in gehad, mn hele mening oordeel over oordoppen is veel positiever geworden...ik zat ff uit te garen op de tribune en het was zoo relaxed om die dingen in te hebben (als je niet op de dansvloerbezig bent, dan worden ze meer irritant na een tijdje).
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 feb 2010 21:42 

Nego schreef:
Demian schreef:

Maakt niet zo heel veel uit :) Filterz zijn volgens mij zelfs iets goedkoper. Worden thuis aangemeten en thuis afgeleverd.

Schoonenberg geen ervaringen mee :)

Enige verschil is dat je bij de doppen van Schoonenberg de filter kunt vervangen. Bij Filterz gaat dit niet

Filterz kan je ook laten opmeten bij zon zaak voor optiek ;)
filterz hoef je niet egt schoon te maken, alleen het oorsmeer er naderhand afhalen met zon superhandig bijgeleverd tang achtig dingetje
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 feb 2010 23:14 

Hardtraxx Newbie

Ik heb mijn oordoppen gekocht bij BeterHoren. Ze kosten 15e per paar en zijn van het merk Comfoor. Ik heb de disco uitvoering.

Ben er wel tevreden mee! Draag ze al langer dan een jaar! Ze zullen misschien wel wat slechter zijn dan die dure varianten maar ik vind ze prima. Ik ben altijd de gene die aan het eind van een feest nog alles zuiver hoort terwijl iedereen klaagt over een piep of gesuis in hun oren :innocent:

Wat ik er ook ideaal aan vind is de prijs! Voor die prijs maakt het niet zoveel uit als je ze verliest, wat mij al 2x overkomen is! Ze 1 keer ze uit mijn handen laten vallen op de dansvloer, en omdat ze zwart waren vond ik ze niet meer terug.. De andere keer was ik ze uit mijn zak verloren. 15e is nog een prijsje waarvoor je je schouders optrekt en denkt; ach koop volgende keer een paar nieuwe! Als je die Filterzz (ofzo) verliest op een party zit jij ff te balen aan het eind van het feest!! BAM als of je 100EU bent verloren! :bomb:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 feb 2010 23:25 

Hardtraxx Newbie

En nu even een ander verhaal: Ik was laatst naar BKJN (Beter Kom Je Niet) en was mijn oordoppen vergeten! Ik balen! Nog mijn best gedaan een paar achter de bar te regelen. Maar dat ging niet zeiden de mensen achter de bar :/ Naja boeiend dacht ik. Dan maar een keertje zonder...

Na afloop van het feest: de tering!! Wat een klote gesuis...! Als of er 2 UFO's rond mijn kop cirkelde! WAUWWAUWWAUWWAUWWAUWWAUW. Zo klonk het. Op dat moment was ik echt meer dan 50% doof :x Hoorde geen moet van wat vrienden tegen me zeiden.

Gelukkig ging het de volgende dag iets beter... Maar nog steeds dat klote gesuis!! Dagen versleten en het gesuis veranderde naar een piep maar werd met de dag wel minder (gelukkig). Echter, na 5 dagen had ik wel verwacht dat het helemaal weg zal zijn.. Maar nee hoor, het bleef. Toen begon ik me zorgen te maken. Ik dacht ja hoor... De rest van me leven een piep! Klote! :/

Dus ik die week erop maar even langs de huisarts gegaan. Hopen dat die me iets geruststellend kan vertellen. De dokter dus in mijn oren gekeken en wat bleek; me oren zaten vol en moesten uitgespoten worden! Hij zei dat dat ook het oorsuisen (ook wel tinnitus genoemd) veroorzaakte. Ik blij :beer: Nog paar dagen met het gesuis rond gelopen en sinds mijn oren uitgespoten zijn er geen last meer van :clap: Pfoe! ZEKER dat ik nu altijd mijn oordoppen draag. Ik weet nu hoe hinderlijk die piep kan zijn!

Oftewel, als je na een week nog steeds last hebt van je oren: go see the doctor ;) Misschien is er nog hoop!

En aardig lang verhaal geworden btw, hopelijk komen jullie er een beetje doorheen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2010 21:32 

Donateur

langemike schreef:
WAUWWAUWWAUWWAUWWAUWWAUW. Zo klonk het

Met dat stukje moest ik hard lachen:p
Ben blij als het nu beter gaat me je oortjes:)
Ik ga ze morgen laten opmeten, zodat ik ze hopelijk nog voor black heb.
alleen maar goede dingen over hier, dus het zal zijn prijsje wel waard zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 feb 2010 18:33 

langemike schreef:
WAUWWAUWWAUWWAUWWAUWWAUW. Zo klonk het.

stiekem had ie zn MP3 nog in xd

maar wel goed dat je naar de huisarts bent gegaan joh ;)
als het na 1 of 2 dagen niet weg is, de piep, is het sowieso niet goed :P
Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 148  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen