Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 144, 145, 146, 147, 148
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2023 13:04 

Hardtraxx Veteran

Belangrijkste truc blijft, ongeacht de demping, de oordoppen gewoon al in doen voor je binnen bent. Dan heb je oprecht niet in de gaten dat het geluid relatief gezien zachter klinkt. Ook hoor je het volume dan wel gewoon stijgen door de dag heen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2023 14:32 

Hardtraxxer

Dat ga ik zeker de volgende keer doen en dan hopelijk volhouden... Ik vergeet, of verzuim, dat elke keer te doen. Waardoor ik na binnenkomst pas de doppen in doe, het geluid echt verrot klinkt naar mijn idee en ze maar weer uit doe. Omdat in het begin van een feest vaak het geluid nog niet zo hard staat is dit best prettig. Maar na een tijdje en het volume gaat omhoog doe ik de doppen maar weer in en klink het vervolgens weer kut en zit ik er gelijk niet meer lekker in... Dus iedere keer doppen in, doppen uit etc.
Heb trouwens de op maat gemaakte van Schoonenberg, ProActiv Customized Professional
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 nov 2023 15:09 

Hardtraxx Veteran

Fantazoo schreef:
Belangrijkste truc blijft, ongeacht de demping, de oordoppen gewoon al in doen voor je binnen bent. Dan heb je oprecht niet in de gaten dat het geluid relatief gezien zachter klinkt. Ook hoor je het volume dan wel gewoon stijgen door de dag heen.

+1, ik doe ze meestal in terwijl ik in de rij voor security sta te wachten
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 nov 2023 15:47 

Hardtraxx Veteran

Ik na de fouillering. Heb ze gisteren opgehaald, zitten goed, ben benieuwd morgenavond.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 dec 2023 15:27 

Hardtraxx Elite

Sinds ADE is mijn tinnitus weer erger geworden en voor mijn gevoel twee weken geleden ook weer, terwijl ik toen nergens ben geweest. Daardoor ook besloten om Origins helaas te skippen. Het is in ieder geval weer tijd voor nieuwe oordoppen.

Ik ben van plan om de ProActiv Music Customized Professional van Schoonenberg aan te laten meten met de ER25 filter, deze komen volgens mij een heel eind overeen met degene die ik in 2015 aan heb laten meten. Is er toevallig iemand hier die deze maar ook de Pluggerz variant van Beter Horen heeft gehad? Zo ja, welke vond je beter en waarom?
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jun 2024 13:05 

Hardtraxxer

Hey mannen

Na een aantal jaar gedaan te hebben met mijn basic alpine partyplugs had ik dan toch een flinke piep na intents dit jaar. Niet fijn. Dus toch maar besloten een setje op maat gemaakte doppen willen te gaan halen. Nu is mijn vraag:

Welk merk, filter en audicien zijn aan te raden. Ik zie in dit draadje verschillende opties en aanbevelingen maar zijn die nogsteeds relevant en aan te bevelen?

Hartelijk dank!
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jun 2024 08:52 

Hardtraxx Veteran

Ik heb Elacin ER25's. Destijds laten aanmeten door Schoonenberg. Bevallen mij dikke prima!
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jun 2024 18:15 

Hardtraxxer

Vandaag maar de doppen laten aanmeten bij beterhoren. Ging heel soepel. Werd wel iets duurder omdat ik een vlak dempend filter wilde, maar met 30% korting was het toch een prima deal! Uiteindelijk voor 20DB demping gegaan, maar als dat niet beviel kon ik de filters gratis laten wisselen

Hopelijk zijn ze binnen voor defqon over 2 weken ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2024 08:38 

Hardtraxx Veteran

Ik heb ook op maat gemaakte dopjes, zachte van Beter Horen. Maar ik merk wel altijd dat deze naarmate het feest vordert altijd los gaan zitten, en dan kan ik ze aandrukken wat ik wil, maar ze blijven dan gewoon los zitten.. Natuurlijk krijg je dan veel meer geluid binnen dan dat je wil. Met die goedkope Alpine dingen heb ik daar minder last van. Iemand een idee hoe ik dit kan verbeteren?
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2024 09:18 

Hardtraxx Veteran

corneelwr schreef:
Ik heb ook op maat gemaakte dopjes, zachte van Beter Horen. Maar ik merk wel altijd dat deze naarmate het feest vordert altijd los gaan zitten, en dan kan ik ze aandrukken wat ik wil, maar ze blijven dan gewoon los zitten.. Natuurlijk krijg je dan veel meer geluid binnen dan dat je wil. Met die goedkope Alpine dingen heb ik daar minder last van. Iemand een idee hoe ik dit kan verbeteren?

Wat bij mij goed werkt is mijn oren goed schoonmaken elke dag voordat ik ze in doe. Handdoek/tissue en als je durft watenstaafje. Goed droog en vet vrij. Heb zelf de harde juist en die glijden nog meer als ik ging zweten en/of nat werden. Oren dus goed schoonmaken helpt onwijs bij mij zodat het vettige niet zacht wordt en niet zorgt dat het gaat glijden.

Ze voor het feest/festival in lauw warm water leggen om de doppen zelf schoon/vetvrij te maken werkt ook goed
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2024 09:49 

Hardtraxx Addict

Thanks voor de tip! Heb hier zelf eigenlijk ook last van bij mijn op maat gemaakte oordoppen. Zitten goed, maar na een paar uur door de warmte en het zweet zit een van de oortjes vaak minder stevig dan de ander. Ga dit toch binnenkort maar eens weer proberen dan.

Mede hierdoor laatst Loop earplugs aangeschaft met extra demping. Was altijd een beetje huiverig, omdat het meer leek op een marketingmachine dan echt goede oordopjes. Maar van alle universele oordopjes die ik heb getest, vind ik die van Loop echt veruit het beste. Qua draagcomfort heel fijn en op het gebied van geluidskwaliteit vond ik ze ook beter dan bv de Alpine.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2024 13:55 

Hardtraxx Veteran

corneelwr schreef:

Hoe oud zijn je oordoppen? Je moet er rekening mee houden dat je ze om de 4 a 5 jaar zeker moet vervangen omdat je oren wel gewoon blijven groeien :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jun 2024 13:25 

Hardtraxx Beheerder

Twee weken geleden nieuwe ProActiv Customized Professional aangeschaft en aan laten meten. M'n oude paar stamt alweer uit 2016, dus het werd tijd voor nieuwe.

Tegenwoordig zit er blijkbaar standaard een koordje aan, wat opzich best handig is, maar ik moet even kijken of ik dat fijn vind. Je hoort namelijk echt elke beweging van het koord in je oren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jun 2024 15:34 

Hardtraxx Veteran

Nu ik klaar ben met mijn kaak operaties is mijn oorkanaal ook veranderd. Dus ook hier een nieuwe aantal doppen nodig. Even kijken welke ik prettig vind.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jul 2024 14:22 

Hardtraxxer

Nou, na 3.5 week is mijn gehoorbescherming eindelijk binnen. Allemaal gedoe met beter horen omdat hun lektest apparaat niet werkt, moet nu nogmaals terugkomen voor een check.
Het loopt allemaal een beetje stroef, maar ze zijn er teminste.

Binnenkort maar eens uittesten!
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jul 2024 10:57 

Hardtraxxer

Ik heb dus ook vorige week de pluggers van beter horen binnen gekregen met de 20db muziek filters. Ik heb ze dit weekend gebruikt en ben er nog niet over te spreken de 20db filters dempen gewoon te weinig veel minder dan de Alpine pro dopjes. En als ik goed aan het dansen/losgaan ben heb ik het idee dat ze steeds meer geluid gaan lekken.
Ik ga dus van de week er mee terug om de filters te vervangen door de 25db filters en kijken of ik dat losgaan kan reproduceren met de lek test er aan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jul 2024 13:23 

Hardtraxx Veteran

Iemand ervaring met Hears?
https://hears.com/

Krijg echt tonnen reclame hierover... Klinkt eigenlijk te mooi om waard te zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jul 2024 13:57 

Hardtraxxer

Ik vind het een beetje een raar design het zier er uit als een muziek oordopjes zonder speaker. De vraag is waarom alle andere oordoppen met meerdere vellen werkt en dit alleen 1 fel is wat afdicht.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jul 2024 19:53 

Hardtraxxer

Kickzaag schreef:
Ik heb dus ook vorige week de pluggers van beter horen binnen gekregen met de 20db muziek filters. Ik heb ze dit weekend gebruikt en ben er nog niet over te spreken de 20db filters dempen gewoon te weinig veel minder dan de Alpine pro dopjes. En als ik goed aan het dansen/losgaan ben heb ik het idee dat ze steeds meer geluid gaan lekken.
Ik ga dus van de week er mee terug om de filters te vervangen door de 25db filters en kijken of ik dat losgaan kan reproduceren met de lek test er aan.

Ik deel precies deze ervaring. Ook dit weekend voor het eerst goed gebruikt en nog steeds een piep na afloop :(
Daar betaal ik geen 150 euro voor. Morgen maar snel naar beter horen om ook te wisselen naar een 25db filter.
Vorige  1 ... 144, 145, 146, 147, 148
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen