Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 143, 144, 145, 146, 147, 148  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jul 2022 00:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zouden dit een beetje oke oordoppen zijn voor een budget prijs? Ik ben niet zo'n grote geluids purist als sommige op dit forum, maar de geluidservaring moet ook niet ineens vernacheld worden. Reviews lijken wel positief..
https://www.bol.com/nl/nl/p/alpine-musi ... 112772130/
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jul 2022 15:19 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

https://www.alpine.nl/products/partyplug-pro

Ik zou die doen.

Die jij stuurt zijn modulair maar hebben geen vlak filter. Dus je krijgt een bass overkill, die doppen dempen het hoog heel erg, mid redelijk en laag minder. Je kan beter deze doen en deze om de 2 jaar wisselen, de filters (net als bij de meeste goedkope doppen) verminderen na verloop van tijd en dan krijg je alsnog kans op gehoorschade.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jul 2022 15:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dan bestel ik die, dankjewel :thumbsup:!
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 sep 2022 11:38 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Hoi.

Ik wist niet zo goed welk topic het meest geschikt was, dus ik heb deze maar uitgekozen. De laatste weken is gehoorbeschadiging natuurlijk nogal een topic geworden in de media en zijn er ook steeds meer partijen voorstander van zachter geluid tijdens festivals (https://www.ad.nl/show/steeds-meer-part ... a8c27717e/ . Premium artikel welke ik helaas zelf ook niet kan lezen). Dit terwijl er in een recent artikel van AD te lezen was dat een groot deel van jongeren onder de 14 jaar al last heeft van gehoorschade (wat dan weer te wijten valt aan bijvoorbeeld hun muziekoordopjes die ze veel te hard zetten).

Nu er steeds vaker nieuws voorbij komt dat de plannen om het maximale aantal decibels ook op festivals misschien wel te verlagen, begin ik mij toch wel zorgen te maken. Het terugschroeven van het maximale aantal decibels zal voor mij de beleving op een feest (grotendeels) verpesten. Typisch Nederlands ook weer dat iets dat al sinds jaar en dag speelt (gehoorbeschadiging) een paar keer belicht wordt in de media en dat de politiek (in mijn oogpunt) redelijk rigoureus en ondoordacht ingrijpt, om te laten zien dat ze oh zo goed bezig zijn. Zonder rekening te houden met de beleving, de bezoekers en daarmee ook de toekomst van festivals in Nederland. Want ik kan mij zomaar voorstellen dat veel mensen liever niet gaan feesten dan op half geluid en daarmee met een halve beleving (slechtste scenario), maar wel met de huidige stijgende prijzen.

Wat vinden jullie hier allemaal van?
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 sep 2022 19:42 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Om eerlijk te zijn heb ik liever zachter geluid zodat ik geen oordoppen meer in hoef dan hoe het nu is: medium geluid met oordoppen. Ik heb de middelste demping en bij 95dB (wat het nu vaak is) vind ik dat zo zacht dat ik de beleving helemaal kut vind en ze liever uit doe. Om die reden doe ik ze bij sommige sets zelfs uit omdat ik me er zo aan stoor. Heel slecht, maar kom er anders niet in.

Dus wat mij betreft is het óf harder zodat het geluid met oordoppen goed is.
Of zachter zodat ik geen oordoppen meer in hoef. Heb echt een hekel aan die klotedingen. Versta mensen ook voor geen meter meer.

Afgelopen weekend indoorfeestje gehad in België. Geluid stond zo tussen de 90-93dB en was echt loepzuiver. Volgens deze bron kan je daar zo’n 1 dag per week ongeveer 15 uur veilig naar luisteren: https://www.oorcheck.nl/wp-content/uplo ... elling.pdf ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2022 09:15 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Liever dat ze gewoon beter voorlichten vanuit de overheid dan de boel omlaag gooien. Ik heb zelf gehoorbeschadiging maar heb vroeger nooit een enkele vorm van voorlichting gehad over wat te veel te hard geluid met mij doet in de lange termijn. Ik begon het zelf pas door te hebben na 5 jaar aan feesten, kroegen en clubs zonder bescherming. Ik weet dat in mijn jeugd het soms oprecht gewoon nog stoer was dat je een dikke piep in je oren had na een avond in de club.

Zoals ook al is uitgelegd heeft een lichte daling van het dB een best effect op geluidsperceptie. Maar zelfs met dbs in de lage 100 en hoge 90 kan je met een verkeerd geluidssysteem/slechte geluidsman schadelijk geluid krijgen.

Je gooit nu maatregelen op de verstandige bevolking omdat de ongeïnformeerde of simpelweg domme mensen er voor kiezen om hun gehoor niet te beschermen.

Dit terwijl festivals al overal adverteren en pushen dat je gehoorbescherming in moet doen. Want festivals en grote feesten zijn juist de plekken waar goed wordt geïnformeerd en gewaarschuwd.

Laat ze dan ingrijpen bij kroegen en clubs waar het geluid vaak tering hard staat en niet echt zuiver is of zo. En mensen die hun oordopjes/koptelefoons/geluid in de auto veel te hard doen. Maar dat laatste is natuurlijk weer te op de man en schendt privacy, hoewel het wel een gigantische oorzaak van tinnitus is. Festivals en grote feesten zijn niet de eenzame oorzaak van gehoorbeschadiging, het is de mens hun eigen schuld, zij het uit onwetendheid of uit koppigheid.

Als je vanuit de overheid gewoon genoeg voorlichting geeft, en dan dus in de breedste zin, dan hoef je je handen daar ook niet aan te branden. Het blijft uiteindelijk je eigen schuld als je je gehoor niet beschermd terwijl je er voor bent gewaarschuwd. Er zijn wel meer dingen die onze gezondheid schaden die we niet inperken vanuit de overheid omdat het mensen hun eigen verantwoordelijkheid is, dat is hier ook zo.

Laat mensen op school maar eens een dag opzitten met een noise cancelling koptelefoon met een constante hoge harde pieptoon waar je niet aan kan ontsnappen. Dan krijgen mensen al een beeld van wat gehoorbeschadiging echt is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2022 11:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dit weekend voor het eerst gehoorbescherming gedragen (Ik weet het, heel slecht) en dit verwoord precies hoe ik het ervaren heb:

Sarabande schreef:
Om eerlijk te zijn heb ik liever zachter geluid zodat ik geen oordoppen meer in hoef dan hoe het nu is: medium geluid met oordoppen. Ik heb de middelste demping en bij 95dB (wat het nu vaak is) vind ik dat zo zacht dat ik de beleving helemaal kut vind en ze liever uit doe. Om die reden doe ik ze bij sommige sets zelfs uit omdat ik me er zo aan stoor. Heel slecht, maar kom er anders niet in.

Dus wat mij betreft is het óf harder zodat het geluid met oordoppen goed is.
Of zachter zodat ik geen oordoppen meer in hoef. Heb echt een hekel aan die klotedingen. Versta mensen ook voor geen meter meer.

Afgelopen weekend indoorfeestje gehad in België. Geluid stond zo tussen de 90-93dB en was echt loepzuiver. Volgens deze bron kan je daar zo’n 1 dag per week ongeveer 15 uur veilig naar luisteren: https://www.oorcheck.nl/wp-content/uplo ... elling.pdf ?

Na een tijdje heb ik ze ook uitgedaan, omdat niet alleen de muziek maar ook de beleving zo gedempt wordt. Had zelf ook even gemeten (geen idee hoe accuraat zo'n db meter op je telefoon is) en kwam toen uit op gemiddeld 89 db. Met dopjes die 21 db dempen hou je nog maar weinig over. Wanneer ik thuis muziek luister zit ik meestal al tussen de 70 en 75 db. Toen ik de dopjes uit deed kwam alles tot leven en de omgeving zo veel beter binnen.

Moet wel zeggen dat het geluid an sich prima klonk (BB nogmaals dank), eigenlijk zelfs beter, want minder schel, maar het was gewoon te zacht met die doppen in. Dus sluit me helemaal aan bij de mening van Sarabande.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2022 17:50 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Heb je de oordoppen ook van helemaal in het begin ingedaan? Dit is namelijk een belangrijke factor om niet met een plotselinge volumevermindering te maken te krijgen waardoor je eerste indruk sowieso negatief is.

Daarnaast heb ik persoonlijk een iets mindere ervaring maar wel goed functionerende en niet-piepende oren voor de rest van mijn leven dan omgekeerd. Maar daar is iedereen gelukkig vrij in om zelf keuzes te maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 okt 2022 08:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Inderdaad beter om ze bijvoorbeeld in de rij al in te doen. Dan wennen je oren alvast ff aan het gedempte geluid om je heen en hoor je de muziek ook niet anders dan met demping. Werkt voor mijzelf heel goed.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 okt 2022 09:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Grim schreef:
Heb je de oordoppen ook van helemaal in het begin ingedaan? Dit is namelijk een belangrijke factor om niet met een plotselinge volumevermindering te maken te krijgen waardoor je eerste indruk sowieso negatief is.

Daarnaast heb ik persoonlijk een iets mindere ervaring maar wel goed functionerende en niet-piepende oren voor de rest van mijn leven dan omgekeerd. Maar daar is iedereen gelukkig vrij in om zelf keuzes te maken.

Ja ik had ze voor het scannen van de tickets in de rij al ingedaan.

Neem ze de volgende keer ook weer mee en doe ze dan ook weer in. Nu weet ik hoe het is om ze in te hebben en kan ik me daar de volgende keer ook beter op instellen hoe dat dat is qua beleving. Waarschijnlijk ook gewoon even een kwestie van wennen en accepteren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 okt 2022 14:10 
 
Hardtraxx Elite

Het ligt er bij mij aan of dat ik ze in doe of niet.
Vind het over het algemeen verschrikkelijke dingen maar snap wel dat het nodig is.
Vaak wissel ik het in en uit doen af, bijv. 2 uur in, 2 uur uit. Geen idee of dat het überhaupt zin heeft.
Ik ga nu zo'n 10 jaar naar feesten waarvan 90% (i know het is dom) zonder oordoppen in.
Als ik merk dat het echt té hard staat doe ik ze vanzelf wel in (Intents 2022 classics op zondag of alle Q-Base edities).

Merk vooral dat ik last van die Co2 kanonnen heb als ik geen oordoppen draag.
Mocht iemand nog oordoppen aanbevelen die niet veel dempen maar toch net genoeg, hoor (haha) ik het graag.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 okt 2022 16:38 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Je kan op maat gemaakte oordoppen nemen en dan de filters nemen die het minste dempen. Je kan ze altijd omwisselen als het geluid toch te hard staat
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 okt 2022 17:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Svbtwee schreef:
Dit weekend voor het eerst gehoorbescherming gedragen (Ik weet het, heel slecht) en dit verwoord precies hoe ik het ervaren heb:

Sarabande schreef:
Om eerlijk te zijn heb ik liever zachter geluid zodat ik geen oordoppen meer in hoef dan hoe het nu is: medium geluid met oordoppen. Ik heb de middelste demping en bij 95dB (wat het nu vaak is) vind ik dat zo zacht dat ik de beleving helemaal kut vind en ze liever uit doe. Om die reden doe ik ze bij sommige sets zelfs uit omdat ik me er zo aan stoor. Heel slecht, maar kom er anders niet in.

Dus wat mij betreft is het óf harder zodat het geluid met oordoppen goed is.
Of zachter zodat ik geen oordoppen meer in hoef. Heb echt een hekel aan die klotedingen. Versta mensen ook voor geen meter meer.

Afgelopen weekend indoorfeestje gehad in België. Geluid stond zo tussen de 90-93dB en was echt loepzuiver. Volgens deze bron kan je daar zo’n 1 dag per week ongeveer 15 uur veilig naar luisteren: https://www.oorcheck.nl/wp-content/uplo ... elling.pdf ?

Na een tijdje heb ik ze ook uitgedaan, omdat niet alleen de muziek maar ook de beleving zo gedempt wordt. Had zelf ook even gemeten (geen idee hoe accuraat zo'n db meter op je telefoon is) en kwam toen uit op gemiddeld 89 db. Met dopjes die 21 db dempen hou je nog maar weinig over. Wanneer ik thuis muziek luister zit ik meestal al tussen de 70 en 75 db. Toen ik de dopjes uit deed kwam alles tot leven en de omgeving zo veel beter binnen.

Moet wel zeggen dat het geluid an sich prima klonk (BB nogmaals dank), eigenlijk zelfs beter, want minder schel, maar het was gewoon te zacht met die doppen in. Dus sluit me helemaal aan bij de mening van Sarabande.


Dan moet je gewoon op maat gemaakte kopen. Dan heb je nog steeds een keurige geluidskwaliteit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 okt 2022 19:40 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

^ heb ik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2022 09:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Sarabande schreef:
Om eerlijk te zijn heb ik liever zachter geluid zodat ik geen oordoppen meer in hoef dan hoe het nu is: medium geluid met oordoppen. Ik heb de middelste demping en bij 95dB (wat het nu vaak is) vind ik dat zo zacht dat ik de beleving helemaal kut vind en ze liever uit doe. Om die reden doe ik ze bij sommige sets zelfs uit omdat ik me er zo aan stoor. Heel slecht, maar kom er anders niet in.

Dus wat mij betreft is het óf harder zodat het geluid met oordoppen goed is.
Of zachter zodat ik geen oordoppen meer in hoef. Heb echt een hekel aan die klotedingen. Versta mensen ook voor geen meter meer.

Afgelopen weekend indoorfeestje gehad in België. Geluid stond zo tussen de 90-93dB en was echt loepzuiver. Volgens deze bron kan je daar zo’n 1 dag per week ongeveer 15 uur veilig naar luisteren: https://www.oorcheck.nl/wp-content/uplo ... elling.pdf ?


Ik zou absoluut geen voorstander zijn van zachter. Uiteindelijk ga je daardoor het geluid ook minder voelen, wat helemaal afbreuk zou doen aan de beleving wat mij betreft. Laat ze inderdaad gewoon maar beter voor gaan lichten, ook van het gevaar van de muziek op je telefoon/koptelefoon te hard hebben staan en het geluid in de kroegen en clubs.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2022 09:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2022 10:09 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Khadber schreef:


Normaal fan van Lubach maar dit is een TE eenzijdige kijk op het onderwerp. Er wordt even vergeten welke impact het op de totale evenementensector gaat hebben. Een halvering van de geluidsnorm zou denk ik desastreus zijn.
Ik snap de argumenten echt wel maar ben ook van mening dat mensen zelf een verantwoordelijk moet hebben over hun gezondheid (minder feesten bezoeken, goede gehoorbescherming dragen die de scherpe tonen filtert, niet met je hoofd 12 uur voor de speakers staan etc).
Met een halvering van de geluidsnorm haal je denk ik een groot deel van de beleving weg. En beleving (is voor mij persoonlijk iig) de grootste reden om feesten te bezoeken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2022 11:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik denk dat hij dat juist wel goed zei: het voelt namelijk zo lekker. Ik kan me best wel vinden in zijn pleidooi om in ieder geval wetgeving aan te nemen. Nu heeft de evenementensector zichzelf een niet-bindende set regels opgelegd en de clubs, cafe's etc hoeven daar niet eens aan meedoen, dat is op zijn minst scheef, zeker met hoe schraal het meestal staat afgesteld in cafe's.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 dec 2022 12:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Khadber schreef:
zeker met hoe schraal het meestal staat afgesteld in cafe's.

Dit is zo bizar schel en lelijk geluid 9 vd 10x. Weinig laag, met juist heel veel hoge/mid tonen. Dat is volgens mij ook een stuk schadelijker. Plus dat feestdj Arie en consorten haast altijd VOL in het rood draaien :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 dec 2022 13:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

corneelwr schreef:
Khadber schreef:
zeker met hoe schraal het meestal staat afgesteld in cafe's.

Dit is zo bizar schel en lelijk geluid 9 vd 10x. Weinig laag, met juist heel veel hoge/mid tonen. Dat is volgens mij ook een stuk schadelijker. Plus dat feestdj Arie en consorten haast altijd VOL in het rood draaien :P

Harder = beter maat, geen distortie genoeg
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 feb 2023 13:52 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/422 ... -voorkomen
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 feb 2023 14:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Tinnitus lijkt me wel het minst erge dat je op kan lopen tijdens carnaval..
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 feb 2023 20:21 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Wel goed om te zien dat mensen eindelijk het nut van gehoorbescherming realiseren!
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2023 13:45 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Er is momenteel een aanbieding bij Beter Horen (t/m 31 maart). Je krijgt 30% korting op maatgemaakte oordoppen. Ik heb zelf zojuist een afspraak gemaakt omdat mijn Elacin's nu ruim 10 jaar zijn. Dit begin ik nu echt te merken. Iemand ervaring met de oordoppen van Pluggerz (Beter Horen)?

PS: begrijp dat er een stormloop is dus bij interesse zou ik snel een afspraak maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2023 16:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

@Jor-D jank die newbie status maar weg DONDERS dikke tip gast net een afspraak gemaakt DANKJEWEL.
Vorige  1 ... 143, 144, 145, 146, 147, 148  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen