Hoi.
Ik wist niet zo goed welk topic het meest geschikt was, dus ik heb deze maar uitgekozen. De laatste weken is gehoorbeschadiging natuurlijk nogal een topic geworden in de media en zijn er ook steeds meer partijen voorstander van zachter geluid tijdens festivals (
https://www.ad.nl/show/steeds-meer-part ... a8c27717e/ . Premium artikel welke ik helaas zelf ook niet kan lezen). Dit terwijl er in een recent artikel van AD te lezen was dat een groot deel van jongeren onder de 14 jaar al last heeft van gehoorschade (wat dan weer te wijten valt aan bijvoorbeeld hun muziekoordopjes die ze veel te hard zetten).
Nu er steeds vaker nieuws voorbij komt dat de plannen om het maximale aantal decibels ook op festivals misschien wel te verlagen, begin ik mij toch wel zorgen te maken. Het terugschroeven van het maximale aantal decibels zal voor mij de beleving op een feest (grotendeels) verpesten. Typisch Nederlands ook weer dat iets dat al sinds jaar en dag speelt (gehoorbeschadiging) een paar keer belicht wordt in de media en dat de politiek (in mijn oogpunt) redelijk rigoureus en ondoordacht ingrijpt, om te laten zien dat ze oh zo goed bezig zijn. Zonder rekening te houden met de beleving, de bezoekers en daarmee ook de toekomst van festivals in Nederland. Want ik kan mij zomaar voorstellen dat veel mensen liever niet gaan feesten dan op half geluid en daarmee met een halve beleving (slechtste scenario), maar wel met de huidige stijgende prijzen.
Wat vinden jullie hier allemaal van?