Dit weekend voor het eerst gehoorbescherming gedragen (Ik weet het, heel slecht) en dit verwoord precies hoe ik het ervaren heb:
Sarabande schreef:
Om eerlijk te zijn heb ik liever zachter geluid zodat ik geen oordoppen meer in hoef dan hoe het nu is: medium geluid met oordoppen. Ik heb de middelste demping en bij 95dB (wat het nu vaak is) vind ik dat zo zacht dat ik de beleving helemaal kut vind en ze liever uit doe. Om die reden doe ik ze bij sommige sets zelfs uit omdat ik me er zo aan stoor. Heel slecht, maar kom er anders niet in.
Dus wat mij betreft is het óf harder zodat het geluid met oordoppen goed is.
Of zachter zodat ik geen oordoppen meer in hoef. Heb echt een hekel aan die klotedingen. Versta mensen ook voor geen meter meer.
Afgelopen weekend indoorfeestje gehad in België. Geluid stond zo tussen de 90-93dB en was echt loepzuiver. Volgens deze bron kan je daar zo’n 1 dag per week ongeveer 15 uur veilig naar luisteren:
https://www.oorcheck.nl/wp-content/uplo ... elling.pdf ?
Na een tijdje heb ik ze ook uitgedaan, omdat niet alleen de muziek maar ook de beleving zo gedempt wordt. Had zelf ook even gemeten (geen idee hoe accuraat zo'n db meter op je telefoon is) en kwam toen uit op gemiddeld 89 db. Met dopjes die 21 db dempen hou je nog maar weinig over. Wanneer ik thuis muziek luister zit ik meestal al tussen de 70 en 75 db. Toen ik de dopjes uit deed kwam alles tot leven en de omgeving zo veel beter binnen.
Moet wel zeggen dat het geluid an sich prima klonk (BB nogmaals dank), eigenlijk zelfs beter, want minder schel, maar het was gewoon te zacht met die doppen in. Dus sluit me helemaal aan bij de mening van Sarabande.