Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2022 09:36 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Ik heb Elacin, dus ik weet niet wat de procedure daar precies is, ook daar kan ik zo snel niets over vinden, alleen als je ze wilt vervangen door andere filters (waardoor je beiden de oude filters moet opsturen inclusief je oordopjes).
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2022 09:50 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Iemand ervaring met hoe je een nieuw filter in je oordopjes moet doen?

Heb de ProActiv Music Customized Professional van Schoonenberg en na 8x gebruikt te zijn (corona er tussen) is een filter er uitgevallen. Waar weet ik niet, dus ik heb hem niet.

Iemand enig idee of je deze zelf kan vervangen door een nieuwe te kopen en er in te plaatsen, langs moet komen bij ze om het te fixen of wat dan ook? Het staat niet echt duidelijk op hun site namelijk.


Denk dat er niemand hier het beter weet dan Schoonenberg zelf dus ik zou hun even bellen :P.

Ik weet wel dat je bij Beter Horen losse filters kunt bestellen dus wellicht daar ook wel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2022 10:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Ik heb Elacin, dus ik weet niet wat de procedure daar precies is, ook daar kan ik zo snel niets over vinden, alleen als je ze wilt vervangen door andere filters (waardoor je beiden de oude filters moet opsturen inclusief je oordopjes).

Die bedoel ik inderdaad. Heette hiervoor Alpine, nu Elacin, ik ga niet met de tijd mee denk ik :P.
Raar. Ik heb een paar jaar geleden filters kunnen bestellen, ophalen en zelf plaatsen (35 euro per filter geloof ik toendertijd). Hoefde de oude niet in te leveren. Blijkbaar dus veranderd?

Ik zou inderdaad naar de winkel bellen en uitleggen wat er aan de hand is. Denk dat ze wel een oplossing weten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2022 10:29 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

MelvinFR schreef:

Denk dat er niemand hier het beter weet dan Schoonenberg zelf dus ik zou hun even bellen :P.


Had ik wel gedaan maar je moet voor hulp contact opnemen met de specifieke winkel waar je de oordoppen hebt gemeten en gekocht. En die specifieke winkel is pas vanaf morgen open (achteraf wel spijt dat het via hun ging maar het was even wat op dat moment het dichtste bij was).

MelvinFR schreef:
Ik weet wel dat je bij Beter Horen losse filters kunt bestellen dus wellicht daar ook wel.


Heeft Beter Horen merkspecifieke filters dan? Anders doe ik dat misschien als er morgen niks uit komt. Heb ze namelijk voor komende zondag Awake en de week er op PRSPCT en Paradigm Chris Liebing al nodig.

En gezien Schoonenberg extern werkt met Elacin gaat daar ook weer tijd over (het leveren van de doppen en daarna nog eens nieuwe doppen omdat ze de verkeerde hadden besteld duurde ook al bijna 1,5 maand)

Khadber schreef:
Die bedoel ik inderdaad. Heette hiervoor Alpine, nu Elacin, ik ga niet met de tijd mee denk ik :P.


Alpine en Elacin zijn toch twee losse bedrijven?

Ik heb in 2020 die Elacin oordopjes gehaald bij Schoonenberg ter vervanging van versleten Alpine PartyPlug Pro Natural. Die op maat gemaakte Alpine oordoppen zien er ook net wat anders uit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2022 10:51 
 
Hardtraxx Veteran

Over Schoonenberg gesproken, heb hun ProActiv Music Customized doppen. Enig idee hoe dit te reinigen? Ook deze in lauw water laten weken en goed laten drogen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2022 10:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
MelvinFR schreef:
Ik weet wel dat je bij Beter Horen losse filters kunt bestellen dus wellicht daar ook wel.


Heeft Beter Horen merkspecifieke filters dan? Anders doe ik dat misschien als er morgen niks uit komt. Heb ze namelijk voor komende zondag Awake en de week er op PRSPCT en Paradigm Chris Liebing al nodig.

En gezien Schoonenberg extern werkt met Elacin gaat daar ook weer tijd over (het leveren van de doppen en daarna nog eens nieuwe doppen omdat ze de verkeerde hadden besteld duurde ook al bijna 1,5 maand)


Dit durf ik echt niet te zeggen. Het lijkt me dat die filters een vrij universele maat hebben maar dit weet ik uiteraard niet zeker. Er hoeft ook maar 0,5mm verschil in te zitten en je hebt al een 'lek'.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2022 16:21 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Gewoon een Schoonenberg binnen gelopen vlakbij mijn werk om direct antwoord te krijgen en de mevrouw wist meteen een afspraak voor morgen in te plannen om de filters te vervangen die ze op voorraad had. Kost wel 30 per stuk, maar iig gefixt voor Awakenings. Scheelt weer stress.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2022 10:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik zou ook filters met volledige demping willen hebben voor Awakenings, goede keuze Broken Balance!
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 apr 2022 19:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Meer mensen die al 3 weken wachten op hun doppen van Beter Horen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 apr 2022 20:02 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

corneelwr schreef:
Meer mensen die al 3 weken wachten op hun doppen van Beter Horen?

Ik iets korter nog, maar inderdaad al een stukje langer dan toegezegd. Werd bij de afspraak al wel aangegeven dat het ontzettend druk was, dus dat het mogelijk net wat langer zou duren. Zit weinig anders op dan afwachten vrees ik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 apr 2022 21:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

THArdstyler schreef:
Ik zou ook filters met volledige demping willen hebben voor Awakenings, goede keuze Broken Balance!

:lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 apr 2022 07:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zenda schreef:
corneelwr schreef:
Meer mensen die al 3 weken wachten op hun doppen van Beter Horen?

Ik iets korter nog, maar inderdaad al een stukje langer dan toegezegd. Werd bij de afspraak al wel aangegeven dat het ontzettend druk was, dus dat het mogelijk net wat langer zou duren. Zit weinig anders op dan afwachten vrees ik.

Ja, heb er ook al achteraan gebeld en toen zei die man dat ook idd. Vind dit echter wel uitzonderlijk lang :P Naja, als ik ze voor 7 mei maar heb.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 apr 2022 09:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

corneelwr schreef:
Meer mensen die al 3 weken wachten op hun doppen van Beter Horen?

In 2020 heb ik ook zo lang moeten wachten, volgens mij is 3 weken niet heel raar als ik het zo allemaal lees.

Ben overigens wel benieuwd welke demping iedereen heeft en hoe dit bevalt? Zit momenteel zelf aan de ER25 maar ben aan het twijfelen het naar de 15 te wisselen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 apr 2022 09:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik heb zelf ook ER25 en moet zeggen dat het mij prima bevalt. Afgelopen zaterdag op XQ echt perfect
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 apr 2022 12:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik kreeg van de betreffende audicien bij Beter Horen te horen dat hij verwachtte dat dit soort acties niet veel vaker meer voor gaan komen, dat ze niet verwacht hadden dat het zo absurd druk zou worden. Ik heb ze gelukkig op tijd binnen gehad voor Supersized. Heb een demping van 15 dB erop zitten, bevalt me prima. Zitten ook een stuk fijner dan m'n vorige oortjes.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2022 21:11 
 
Hardtraxx Newbie

Ik heb sinds enkele maanden op maat gemaakte otoplastieken (Partyplug) van Alpine. Inmiddels heb ik meerdere (binnen)feesten en festivals bezocht. Ik heb vanaf begin af aan het idee gehad dat ik het geluid hoor alsof ik de hele dag met mijn vingers in m'n oren sta. Hierdoor ben ik teruggegaan naar Hans Anders waar ik ze aan heb laten meten, waar de aanwezige audiciën op zijn aanraden het groene filter eigenhandig heeft vervangen voor het blauwe filter.

Ondanks de vervanging van het filter klinkt het geluid nog altijd zeer onprettig. Daarnaast heb ik na de feesten waar ik de op maat gemaakte otoplastieken heb gedragen, zelfs net zoveel last van het gehoor gehad dan in de tijd voordat ik de op maat gemaakte otosplastieken droeg.

Aangezien mijn festivalbeleving zodanig negatief is beïnvloed, overweeg ik inmiddels om helemaal geen festivals meer te bezoeken. Zijn er mensen met soortgelijke ervaringen of eventuele goede adviezen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jun 2022 08:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

De vraag is denk ik wat je precies mist. Mist je het volume van de muziek of wat anders?

Het kan anders ook nog zo zijn dat de afgietsels toch niet helemaal sluiten of dat je oren misschien verstopt zitten met oorsmeer? Ik benoem ook maar zaken die misschien ermee te maken hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jun 2022 10:09 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Boem Boem tuduuu schreef:
Ik heb sinds enkele maanden op maat gemaakte otoplastieken (Partyplug) van Alpine. Inmiddels heb ik meerdere (binnen)feesten en festivals bezocht. Ik heb vanaf begin af aan het idee gehad dat ik het geluid hoor alsof ik de hele dag met mijn vingers in m'n oren sta. Hierdoor ben ik teruggegaan naar Hans Anders waar ik ze aan heb laten meten, waar de aanwezige audiciën op zijn aanraden het groene filter eigenhandig heeft vervangen voor het blauwe filter.

Ondanks de vervanging van het filter klinkt het geluid nog altijd zeer onprettig. Daarnaast heb ik na de feesten waar ik de op maat gemaakte otoplastieken heb gedragen, zelfs net zoveel last van het gehoor gehad dan in de tijd voordat ik de op maat gemaakte otosplastieken droeg.

Aangezien mijn festivalbeleving zodanig negatief is beïnvloed, overweeg ik inmiddels om helemaal geen festivals meer te bezoeken. Zijn er mensen met soortgelijke ervaringen of eventuele goede adviezen?


Ik heb zelf ook de otoplastieken van Alpine en ondervind deze klachten totaal niet. Ben er zelf echt super tevreden over. Denk dat wat Khadber zegt best kan hoor dat de afgietsel niet sluitend is, maar neem aan dat de audicien dat heeft gecheckt. Het geluid is altijd wat meer gedempt maar het zou niet voor onprettig geluid moeten zorgen. Dan is inderdaad onprettig wel een heel ruim begrip wellicht kan je dan beter specificeren en naar de audicien gaan of anders Alpine direct benaderen? Kan me namelijk niet voorstellen dat je met de doppen in nog steeds zo veel last hebt, of je moet je hoofd naast de boxen leggen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jun 2022 20:19 
 
Hardtraxx Newbie

TkTT schreef:
Boem Boem tuduuu schreef:
Ik heb sinds enkele maanden op maat gemaakte otoplastieken (Partyplug) van Alpine. Inmiddels heb ik meerdere (binnen)feesten en festivals bezocht. Ik heb vanaf begin af aan het idee gehad dat ik het geluid hoor alsof ik de hele dag met mijn vingers in m'n oren sta. Hierdoor ben ik teruggegaan naar Hans Anders waar ik ze aan heb laten meten, waar de aanwezige audiciën op zijn aanraden het groene filter eigenhandig heeft vervangen voor het blauwe filter.

Ondanks de vervanging van het filter klinkt het geluid nog altijd zeer onprettig. Daarnaast heb ik na de feesten waar ik de op maat gemaakte otoplastieken heb gedragen, zelfs net zoveel last van het gehoor gehad dan in de tijd voordat ik de op maat gemaakte otosplastieken droeg.

Aangezien mijn festivalbeleving zodanig negatief is beïnvloed, overweeg ik inmiddels om helemaal geen festivals meer te bezoeken. Zijn er mensen met soortgelijke ervaringen of eventuele goede adviezen?


Ik heb zelf ook de otoplastieken van Alpine en ondervind deze klachten totaal niet. Ben er zelf echt super tevreden over. Denk dat wat Khadber zegt best kan hoor dat de afgietsel niet sluitend is, maar neem aan dat de audicien dat heeft gecheckt. Het geluid is altijd wat meer gedempt maar het zou niet voor onprettig geluid moeten zorgen. Dan is inderdaad onprettig wel een heel ruim begrip wellicht kan je dan beter specificeren en naar de audicien gaan of anders Alpine direct benaderen? Kan me namelijk niet voorstellen dat je met de doppen in nog steeds zo veel last hebt, of je moet je hoofd naast de boxen leggen?


Thanks voor jullie reacties! Ik ben inderdaad al (meerdere keren) bij de audicien langsgeweest om te laten checken of ze juist passen, en dit was volgens hem zeker het geval.
Wat ik bedoel met "onprettig" geluid is dat ik, zoals ik in de eerste alinea beschreef, het idee heb alsof ik de hele dag met m'n vingers in m'n oren sta. Dit betekent dat de hoge tonen en dus de melodieën veel minder goed hoorbaar zijn en daardoor de lage tonen / bass nog overheersender binnen lijken te komen. Ondanks dat ik eigenlijk nooit heel dicht bij de boxen sta heb ik daardoor echter elke keer na een feest nog altijd last van m'n oren.

Aangezien ik zojuist op de site van Alpine lees dat de filters bij deze oordoppen alleen door Alpine uitwisselbaar zijn vraag ik me af of de audicien dat zomaar zelf had mogen doen?

Ik zal in ieder geval contact op gaan nemen met Alpine. Dank nogmaals!
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jun 2022 20:48 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Dit klinkt meer alsof je geen vlak dempend filter er in hebt.

Hoeveel kostte deze oordoppen als ik vragen mag? Of heb je een linkje naar de doppen?

Ik had ook eens de verkeerde laten maken (ze hadden mijn bestelling verkeerd opgenomen) bij Schoonenberg en kreeg zodoende oordopjes van 100 a 120 euro die wel op maat waren maar een niet vlak dempend filter er in hadden. Omdat de anderen met vlak dempend filter (a 160 euro) niet op tijd klaar zouden zijn heb ik die naar PRSPCT ingedaan en ondervond exact wat jij zei, overheersend bass en weinig helder gefilterd geluid.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2022 09:37 
 
Hardtraxx Newbie

Broken Balance schreef:
Dit klinkt meer alsof je geen vlak dempend filter er in hebt.

Hoeveel kostte deze oordoppen als ik vragen mag? Of heb je een linkje naar de doppen?

Ik had ook eens de verkeerde laten maken (ze hadden mijn bestelling verkeerd opgenomen) bij Schoonenberg en kreeg zodoende oordopjes van 100 a 120 euro die wel op maat waren maar een niet vlak dempend filter er in hadden. Omdat de anderen met vlak dempend filter (a 160 euro) niet op tijd klaar zouden zijn heb ik die naar PRSPCT ingedaan en ondervond exact wat jij zei, overheersend bass en weinig helder gefilterd geluid.


Ik zie dat ik toentertijd (september 2021) €124,95 heb betaald. Zou dus om de op maat gemaakte Partyplug 4D Custom moeten gaan (zijn nu €126,95). Als ik jouw bericht lees lijken dit dus geen "goede" oordoppen te zijn?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2022 09:41 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Ah kijk, daar is de uitleg van je probleem. Je hebt oordoppen zonder vlakke filters er in.

Je had deze moeten kopen:

https://www.alpine.nl/gehoorbescherming ... fe-custom/

Nu geef ik je graag mee dat het heel slecht aan staat gegeven op de website van Alpine. Maar je ziet ook dat bij de opties voor filters bij de bovenstaande staat "Lineaire demping" en bij de andere gewoon "lichte/gemiddelde/zware demping".

Als je die vergelijkt met degene die jij hebt. Dan zie je ook dat er een ander soort filter in zit. Deze is groter en de die van jou lijkt meer een simpel puntje. Ik had exact het zelfde met mijn op maat gemaakte doppen bij Schoonenberg en ik herken het verschil in de soort filters.

Jouw oordoppen dempen wel, maar ze dempen niet alle frequenties gelijk. Ze dempen juist hoge schadelijke geluiden meer en lage tonen minder. Daarom hoor je zo'n bass overkill. Met de vlakke (lineaire) demping worden alle frequenties nagenoeg gelijk gedempt en heb je dus het zuivere geluid waar je naar op zoek bent.

Dus als je goed geluid wilt zou je terug naar Alpine moeten om te vragen of je de Alpine Musicsafe 4D mag in plaats van de Alpine Partyplug 4D.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2022 11:01 
 
Hardtraxx Newbie

Broken Balance schreef:
Ah kijk, daar is de uitleg van je probleem. Je hebt oordoppen zonder vlakke filters er in.

Je had deze moeten kopen:

https://www.alpine.nl/gehoorbescherming ... fe-custom/

Nu geef ik je graag mee dat het heel slecht aan staat gegeven op de website van Alpine. Maar je ziet ook dat bij de opties voor filters bij de bovenstaande staat "Lineaire demping" en bij de andere gewoon "lichte/gemiddelde/zware demping".

Als je die vergelijkt met degene die jij hebt. Dan zie je ook dat er een ander soort filter in zit. Deze is groter en de die van jou lijkt meer een simpel puntje. Ik had exact het zelfde met mijn op maat gemaakte doppen bij Schoonenberg en ik herken het verschil in de soort filters.

Jouw oordoppen dempen wel, maar ze dempen niet alle frequenties gelijk. Ze dempen juist hoge schadelijke geluiden meer en lage tonen minder. Daarom hoor je zo'n bass overkill. Met de vlakke (lineaire) demping worden alle frequenties nagenoeg gelijk gedempt en heb je dus het zuivere geluid waar je naar op zoek bent.

Dus als je goed geluid wilt zou je terug naar Alpine moeten om te vragen of je de Alpine Musicsafe 4D mag in plaats van de Alpine Partyplug 4D.


Thanks voor je heldere uitleg! Jammer dat de audicien dit soort verschillen totaal niet heeft benoemd, maar mij juist deze heeft aanbevolen... Ik ga contact opnemen met Alpine om te kijken naar de mogelijkheden!
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jun 2022 09:11 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Boem Boem tuduuu schreef:
Broken Balance schreef:
Ah kijk, daar is de uitleg van je probleem. Je hebt oordoppen zonder vlakke filters er in.

Je had deze moeten kopen:

https://www.alpine.nl/gehoorbescherming ... fe-custom/

Nu geef ik je graag mee dat het heel slecht aan staat gegeven op de website van Alpine. Maar je ziet ook dat bij de opties voor filters bij de bovenstaande staat "Lineaire demping" en bij de andere gewoon "lichte/gemiddelde/zware demping".

Als je die vergelijkt met degene die jij hebt. Dan zie je ook dat er een ander soort filter in zit. Deze is groter en de die van jou lijkt meer een simpel puntje. Ik had exact het zelfde met mijn op maat gemaakte doppen bij Schoonenberg en ik herken het verschil in de soort filters.

Jouw oordoppen dempen wel, maar ze dempen niet alle frequenties gelijk. Ze dempen juist hoge schadelijke geluiden meer en lage tonen minder. Daarom hoor je zo'n bass overkill. Met de vlakke (lineaire) demping worden alle frequenties nagenoeg gelijk gedempt en heb je dus het zuivere geluid waar je naar op zoek bent.

Dus als je goed geluid wilt zou je terug naar Alpine moeten om te vragen of je de Alpine Musicsafe 4D mag in plaats van de Alpine Partyplug 4D.


Thanks voor je heldere uitleg! Jammer dat de audicien dit soort verschillen totaal niet heeft benoemd, maar mij juist deze heeft aanbevolen... Ik ga contact opnemen met Alpine om te kijken naar de mogelijkheden!


Alpine zit bij mij om de hoek en heb ze daar laten opmeten en aan laten bevelen.
Het is inderdaad erg gek dat de audicien dit niet weet. Maar het is wel zo dat bij een schonenberg ze het er vaak bij doen en zijn ze opticien en hebben ze audicien erbij geleerd. Dus wellicht zit daar de mis.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jun 2022 14:17 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
corneelwr schreef:
Meer mensen die al 3 weken wachten op hun doppen van Beter Horen?

In 2020 heb ik ook zo lang moeten wachten, volgens mij is 3 weken niet heel raar als ik het zo allemaal lees.

Ben overigens wel benieuwd welke demping iedereen heeft en hoe dit bevalt? Zit momenteel zelf aan de ER25 maar ben aan het twijfelen het naar de 15 te wisselen.


Ik had een halfjaar geleden nieuwe oordoppen gekregen met ER25 filters er in. Op zich voor de muziek prima maar ik had echt grote moeite om mensen nog te kunnen verstaan. Had ze vlak voor Intents nog kosteloos kunnen om wisselen voor ER15 filters, bevalt mij beter :thumbsup:
Vorige  1 ... 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen