Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 feb 2020 16:02 
 

Op Dediqated voor het eerst op maat gemaakte gehoorbescherming gedragen, maar heb het idee dat mijn linker oordop niet ver/vast genoeg in mijn oor zit. Volgensmij vibreert de oordop te heftig in mijn oor waardoor het een naar geluid gaf door al dat trillen. Moest elke keer mijn oordop weer verder duwen zodat het vibreren afnam. Lijkt me niet dat dit normaal is toch? Hebben andere hier ooit ook last van gehad?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 feb 2020 07:35 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

bierislekker schreef:
Op Dediqated voor het eerst op maat gemaakte gehoorbescherming gedragen, maar heb het idee dat mijn linker oordop niet ver/vast genoeg in mijn oor zit. Volgensmij vibreert de oordop te heftig in mijn oor waardoor het een naar geluid gaf door al dat trillen. Moest elke keer mijn oordop weer verder duwen zodat het vibreren afnam. Lijkt me niet dat dit normaal is toch? Hebben andere hier ooit ook last van gehad?


Nee hoort niet, gewoon ermee terug gaan naar audicien, lektest doen of anders harde ipv zachte doppen
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 feb 2020 08:46 
 

Ja die ik nu heb zijn dus ook hard, maar zal er mee terug gaan en kijken wat de audicien zegt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 feb 2020 13:46 
 
Hardtraxxer

RomanAnthony schreef:
En ben je nog gegaan? Ik hoop het wel voor je, want het was echt knettervet.


Ben wel gegaan! Maar slechts van 15:00 tot 20:00. Toen vond ik het wel mooi geweest. Had in plaats van mijn op maat gemaakte gewoon schuimen oordopjes ingedaan. Geen trillingen in m'n oor en voor m'n gevoel klonk het ook echt gedempt. Moet zeggen dat de ervaring er niet echt minder om is geweest, alleen het praten met mensen was wat lastiger haha.

Heb er naderhand ook minder last van gehad, dat was vooral heel fijn!

--
Edit: mooi geweest voor m'n oren, niet het feest. Dat was mega vet namelijk, haha!
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mei 2020 13:59 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

PEPii schreef:
Iemand ervaringen met de Pro oordoppen van Rave Safe?


Deze oordoppen zijn inmiddels opgegaan in De Startset.

- Zelfde kwaliteit;
- Iets in prijs verlaagd;
- En sinds kort met 24 maanden garantie.

Op de website staan alle specificaties m.b.t. de demping. De filters worden ook gebruikt in oordoppen op maat. Met de drie meegeleverde maten is er altijd een oordop waarmee je je gehoorgang naadloos kan afsluiten. Dat draagt bij aan comfort en het genereren van de juiste demping en maakt dat het een goedkoop alternatief is t.o.v. otoplastieken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mei 2020 22:26 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hola,

M'n Alpine PartyPlugs zijn nu een jaar of 5 oud, naast dat ze een beetje lekken vind ik het vooral irritant dat ik de melodie niet kan horen. Ik wil dus graag vlakke demping, ik begrijp dat de Elacin RC een goeie keuze is?
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jun 2020 12:36 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Robuust schreef:
Hola,

M'n Alpine PartyPlugs zijn nu een jaar of 5 oud, naast dat ze een beetje lekken vind ik het vooral irritant dat ik de melodie niet kan horen. Ik wil dus graag vlakke demping, ik begrijp dat de Elacin RC een goeie keuze is?


Vlakke demping zul je ervaren met de meeste otoplastieken. De verschillen zijn vaak niet zo groot in dat segment. Check de dempingswaarden even voor je een keuze maakt. Dan kun je vergelijken. Het merk wat je noemt wordt in Nederland binnen verschillende conservatoria gebruikt. Dat zegt wel wat. Prima keuze dus ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 okt 2020 13:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wetenschappers hebben mogelijk een manier gevonden om mensen met tinnitus te behandelen en misschien zelfs te verhelpen.

Citaat:
People who experience tinnitus might finally have some hope for alleviating their symptoms, after an experimental device that stimulates the tongue was found to ease the condition in a sample of 273 volunteers with a chronic case of it.


Citaat:
The tongue buzzing is combined with a carefully prepared audio stream fed through headphones, sounding a little like ambient electronic music. The combined treatment caused an improvement in symptoms for 86 percent of the participants, with an average drop of around 14 points on a tinnitus severity ranking scored from 1 to 100.

Even better, the improvements lasted for up to a year for many of the individuals involved. These are promising signs for the 10-15 percent of people worldwide who live with the phantom sounds and ringing ears caused by tinnitus.

Afbeelding

https://www.sciencealert.com/audible-to ... nt-at-last
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 sep 2021 06:02 
 
Hardtraxx Veteran

Goed nieuws!
Laatst met de demonstratie in Enschede had ik geen oordoppen in want mijn ervaring in Amsterdam was dat het geluid niet bijster hard stond (80-90db) . Maar in Enschede stond het geluid op 110db. Ik was zo enthousiast dat ik drie uur lang bijna stijf tegen die speakers aan stond. Heb daarna echt 3 dagen lang gehoor gehad alsof ik onder water zat. Alles klonk dof en ver weg. Ik dacht echt dat ik nu dan wel eens gehoorschade had kunnen op zijn gelopen.
Gelukkig is alles nu weer normaal en kan ik zaterdag veilig naar supremacy mèt op maat gemaakte oordoppen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2021 13:24 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Dus, het (late) feestseizoen kan hopelijk weer beginnen. Ik wil mijn (naar mijn mening shit oordoppen) wellicht toch vervangen, aangezien ik al regelmatig en lang last heb van mijn oren na een feest (piepen).

Ik zit wel een beetje met een issue. Ik had dus al op maat gemaakte oordoppen (dacht ca. € 175 destijds), met zo weinig mogelijke demping (eerst regulier, daarna zo min mogelijk vanwege ergernis). Maar ondanks dat het beter zou moeten zijn, blijf ik me ergeren aan minder geluid en kom ik er gewoon niet lekker in met die dingen in.

Heb ik nou echt de verkeerde gekocht, of zijn er meer mensen met dezelfde 'problemen'? :/
Welke zouden jullie aanbevelen (en waarom)?

Thanks!
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2021 13:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mijn tip is vooral om ze voor dat je het feest binnengaat in te doen zodat je niet "went" aan het harde geluid. En blijf ze vooral inhouden, zelfs al twijfel je een beetje. Dat inkomen komt vanzelf ;). De beleving qua gevoel van de bass en dergelijke zou namelijk niet minder moeten worden met oordoppen in.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2021 13:43 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik heb dat ook met mijn op maat gemaakte oordoppen, dus het ligt zeker niet aan jou. Schijnt een kwestie van wennen te zijn, maar ik kreeg de mijne februari 2020 dus heb er welgeteld twee feesten mee gedaan :') Kan dus weinig zeggen of het ook daadwerkelijk went.

Ik had ook dat ik mensen heel slecht kon verstaan met oordoppen in. Mijn gehoor was trouwens uitstekend toen ze dat gingen opmeten bij de Schoonenberg, dus daar zou het niet aan moeten liggen.

Vond het eigenlijk gewoon kut qua beleving, maar wil ook geen gehoorbeschadiging dus het moet maar.

Goede tips hierboven ^
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2021 13:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Khadber schreef:
Mijn tip is vooral om ze voor dat je het feest binnengaat in te doen zodat je niet "went" aan het harde geluid. En blijf ze vooral inhouden, zelfs al twijfel je een beetje. Dat inkomen komt vanzelf ;). De beleving qua gevoel van de bass en dergelijke zou namelijk niet minder moeten worden met oordoppen in.


Dit vooral, ik doe m'n oordoppen over het algemeen in zodra ik de auto/bus/trein uitstap. Stemmen zijn dan kort even wat moeilijker te horen, maar zodra je op het feest binnenstapt ben je wel gewend aan die stemmen en is het volume van de muziek ook direct goed te doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2021 14:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Sarabande schreef:
Ik heb dat ook met mijn op maat gemaakte oordoppen, dus het ligt zeker niet aan jou. Schijnt een kwestie van wennen te zijn, maar ik kreeg de mijne februari 2020 dus heb er welgeteld twee feesten mee gedaan :') Kan dus weinig zeggen of het ook daadwerkelijk went.

Ik had ook dat ik mensen heel slecht kon verstaan met oordoppen in. Mijn gehoor was trouwens uitstekend toen ze dat gingen opmeten bij de Schoonenberg, dus daar zou het niet aan moeten liggen.

Vond het eigenlijk gewoon kut qua beleving, maar wil ook geen gehoorbeschadiging dus het moet maar.

Goede tips hierboven ^


Ik deel deze mening ook
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 okt 2021 12:31 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Toch maar oordoppen aan laten meten, de ER25. Verschillende universele oordoppen geprobeerd maar bleven nooit goed zitten en vaak de dag erna nog steeds een forse piep in m'n oor. Heb de ER25 vandaag binnen gekregen, ik zat erg te twijfelen om de ER15 te nemen. Binnen 2 weken ofzo kon ik nog gratis de filters wisselen maar heb de komende 4 weken geen feest waar ik ze kan testen :( dus dat word of ff testen in de auto met geluid standje maximaal of toch nog een last minute feest meepakken :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 okt 2021 12:49 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

LucG schreef:
Toch maar oordoppen aan laten meten, de ER25. Verschillende universele oordoppen geprobeerd maar bleven nooit goed zitten en vaak de dag erna nog steeds een forse piep in m'n oor. Heb de ER25 vandaag binnen gekregen, ik zat erg te twijfelen om de ER15 te nemen. Binnen 2 weken ofzo kon ik nog gratis de filters wisselen maar heb de komende 4 weken geen feest waar ik ze kan testen :( dus dat word of ff testen in de auto met geluid standje maximaal of toch nog een last minute feest meepakken :lol:


Als ik je een tip mag geven: blijf bij je ER25 doppen. Misschien even wennen op het begin qua demping, maar daarna wil je niet anders meer. De ER15 doppen dempen gewoonweg niet genoeg als je zo'n lange periode in zulk hard geluid staat (dit kun je terugzien op de site, waar per filter de demping zichtbaar is). Zelfs bij de ER25 vind ik de kwaliteit van de muziek beter mét doppen dan zonder doppen. Dus geef het een aantal feesten de kans en je oren zullen je dankbaar zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 okt 2021 13:01 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

RomanAnthony schreef:
LucG schreef:
Toch maar oordoppen aan laten meten, de ER25. Verschillende universele oordoppen geprobeerd maar bleven nooit goed zitten en vaak de dag erna nog steeds een forse piep in m'n oor. Heb de ER25 vandaag binnen gekregen, ik zat erg te twijfelen om de ER15 te nemen. Binnen 2 weken ofzo kon ik nog gratis de filters wisselen maar heb de komende 4 weken geen feest waar ik ze kan testen :( dus dat word of ff testen in de auto met geluid standje maximaal of toch nog een last minute feest meepakken :lol:


Als ik je een tip mag geven: blijf bij je ER25 doppen. Misschien even wennen op het begin qua demping, maar daarna wil je niet anders meer. De ER15 doppen dempen gewoonweg niet genoeg als je zo'n lange periode in zulk hard geluid staat (dit kun je terugzien op de site, waar per filter de demping zichtbaar is). Zelfs bij de ER25 vind ik de kwaliteit van de muziek beter mét doppen dan zonder doppen. Dus geef het een aantal feesten de kans en je oren zullen je dankbaar zijn.


Thanks voor de tip! Die oormeetmevrouw probeerde me eigenlijk de ER15 te laten nemen omdat ik echt weinig meer zou horen met de ER25. Ik denk dat ze niet helemaal op de hoogte is van hoe hard het er aan toe gaat op hardstylefeesten, vooral als je vooraan staat. Ik heb hier gelezen dat de meeste voor de ER25 gaan, vandaar toch mijn keuze. En stel na een paar feesten wil ik toch nog switchen kan ik zelf ook zo'n extra filter en kitje kopen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 okt 2021 13:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Vlak voor corona ook de ER25 aan laten meten, maar sindsdien nog niet de mogelijkheid gehad om ze op een evenement te testen tot afgelopen zaterdag op VWAB. Mij echt super bevallen :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 okt 2021 13:38 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik had zelf ER25 maar heb dat om laten wisselen met ER15 want met ER25 vond ik het echt veel te veel qua demping. De ER15 voor het eerst kunnen testen op Noisia Invites en een week later op VWAB. Op VWAB was het geluid sowieso wat matig dus kan niet echt goed oordelen maar vond de demping alsnog wel vrij heavy, op beide feesten. Het geluid was wel beter met dan zonder, maar wat me vooral heel erg stoort is dat je jezelf en andere mensen rondom je ineens zo goed hoort en dat als je een gesprekje voert met iemand je er juist weer geen reet van verstaat omdat die persoon dan net weer in de verkeerde richting van het filter zit ofzo. :thumbdown: Ik moet wel zeggen dat ik me er op Noisia Invites minder aan stoorde dan op VWAB omdat het geluid op eerstgenoemde gewoon een stuk beter was.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 nov 2021 20:19 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Sarabande schreef:
Ik had zelf ER25 maar heb dat om laten wisselen met ER15 want met ER25 vond ik het echt veel te veel qua demping. De ER15 voor het eerst kunnen testen op Noisia Invites en een week later op VWAB. Op VWAB was het geluid sowieso wat matig dus kan niet echt goed oordelen maar vond de demping alsnog wel vrij heavy, op beide feesten. Het geluid was wel beter met dan zonder, maar wat me vooral heel erg stoort is dat je jezelf en andere mensen rondom je ineens zo goed hoort en dat als je een gesprekje voert met iemand je er juist weer geen reet van verstaat omdat die persoon dan net weer in de verkeerde richting van het filter zit ofzo. :thumbdown: Ik moet wel zeggen dat ik me er op Noisia Invites minder aan stoorde dan op VWAB omdat het geluid op eerstgenoemde gewoon een stuk beter was.

Ik heb jaren geleden ook de 15dB variant aan laten meten, maar ik snap wel wat je bedoelt qua gesprek voeren. Ik heb altijd dat als ik recht voor iemand sta dat het geen probleem is, maar zodra diegene iets naar de zijkant staat het al lastig wordt. Dan wordt het weer het klassieke "in je oor schreeuwen".

Verder nooit het idee gehad dat het teveel dempt, vind het precies goed!
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 nov 2021 22:58 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Even een update: de ER25 bevallen heel erg goed. Heb ze op Wish outdoor voor het eerst gebruikt en ik sta versteld van het verschil tov universele oordoppen. Het geluid klinkt eigenlijk zelfs beter mét dan zonder oordoppen als je helemaal vooraan staat. Ik vond het zelfs soms nog steeds zo hard staan dat ik dacht dat ik geen oordoppen in had. Je voelt ze natuurlijk ook minder goed zitten dan de universele, dat scheelt ook. Kan ze dus iedereen sterk aanraden! Ik had ze zelf veel eerder aan moeten schaffen. Nu is het een investering maar later zou je willen dat je voor 200 euro tinnitus had kunnen voorkomen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2021 09:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Fijn dat ze bevallen! Goede keuze gemaakt zo te horen :).
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mrt 2022 14:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Volgens mij loopt die actie van Beter Horen nog tot 1 april. Dus als je snel bent kun je nog doppen scoren met 50% korting!
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2022 09:00 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Iemand ervaring met hoe je een nieuw filter in je oordopjes moet doen?

Heb de ProActiv Music Customized Professional van Schoonenberg en na 8x gebruikt te zijn (corona er tussen) is een filter er uitgevallen. Waar weet ik niet, dus ik heb hem niet.

Iemand enig idee of je deze zelf kan vervangen door een nieuwe te kopen en er in te plaatsen, langs moet komen bij ze om het te fixen of wat dan ook? Het staat niet echt duidelijk op hun site namelijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2022 09:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Bij Alpine kun je losse filters bestellen en dan terug in de otopastiek duwen. Ik weet niet hoe dat bij jouw merk zit, maar ik vermoed vergelijkbaar als ze los komen. Die van mij kwamen ook van Schoonenberg, dus ik verwacht dat je via hun wel iets kan regelen.
Vorige  1 ... 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen