Iemand hier die meer ervaring heeft met zowel de ProActiv Music Customized (€110) en ProActiv Music Customized Professional (€160) van Schoonenberg? Deze twee soorten dus:
https://www.schoonenberg.nl/gehoorbesch ... pen/muziek.
Heb me in de winkel laten voorlichten, waarbij volgens dat vrouwtje het enige verschil was dat je de bij de Professional (van €160) de filters kon verwisselen en bij de normale Music Customized (van €110) niet. Verder zouden de doppen exact hetzelfde zijn.
Aangezien ik toch graag minimaal 20db demping wil, uiteindelijk de doppen van 110,- genomen omdat het wisselen van filter dan toch niet nodig is.
Nu zie ik echter in het meegeleverde boekje staan dat de doppen van 110,- bij hoge geluidsfrequenties 27db dempen, bij het middenstuk 22db en het lage 19db. Bij de Professional ligt dat overal op 21db.
Dan krijg je bij die doppen van €110,- toch juist dat het geluid vervormd voor je gevoel, i.p.v. een mooie vlakke demping? Mocht dat zo zijn, lekkere voorlichting bij Schoonenberg

Iemand die er hier meer over weet? De informatie uit de winkel kun je namelijk ook niet vertrouwen blijkbaar