Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136 ... 148  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2017 12:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

HSlovah schreef:
In het begin zal het wel even wennen zijn zeker? Ga dan proberen ze gewoon hele avond in te houden en ook al een half uur a een uur voor het feest de doppen in te doen.


Ik, en vele andere die gebruik maken van oordoppen, doen deze in juist voor het binnen gaan. Meestal net voor de fouillering. Op die manier vermijd je het sterke geluidsverschil wanneer je ze pas in doet als je alreeds in de zaal staat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2017 12:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik doe mijn oordoppen meestal pas in als ik in de zaal ben. Vaak staat het geluid in het begin nog zacht.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2017 14:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ik doe vaak de oordoppen in als ik naar de rij loop voor tickets te scannen/fouilleren. Ook haal ik ze af en toe tijdens het festival eruit (meestal als ik ga eten), maar probeer dit altijd op een rustig stuk, zoals bij chill-out zone.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2017 18:10 
 
Hardtraxxer

Heb gisteravond mijn nieuwe Green Noizezz voor het eerst gebruikt. Was beetje lastig in te schatten welke maat, maar heb uiteindelijk maat M ingedaan, deze kwamen zo goed als op de rand van mijn oor ingang. Denk dat dat ook hoort?
Het eerste uurtje was heel erg wennen, tegen me maten wel 10x gezegd dat ik ze uit wou gooien haha. Toch maar volgehouden en na een dik uur merkte ik er niet heel veel meer van (kan ook door alcohol komen? xd)

Maar weet nou niet of ik er heel tevreden over ben. Tijdens setje van Phuture Noize klonk de muziek echt van slechte kwaliteit, vond de muziek soort van onduidelijk worden. Zit nu bij mijzelf te denken dat het misschien ook met de "complexe" sounds te maken kan hebben, maar vind het toch raar.
Daarnaast had ik toen ik op bed lag toch nog een piep in me oren. (kan dit komen door toch een verkeerde (kleine?) maat oordoppen??)
En heb ik de hele middag nu al een soort van irritatie achtig iets in me gehoorgangen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2017 21:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Volgens mij heb je ook geen vlak filter. Ik zie nu dat jij doppen heb gekocht van 22 euro en voor die prijs kan je echt geen vlakke demping krijgen. Mijn doppen hebben vlakke demping en zijn ook van noizezz en kostten 50 euro. Ik denk dat de site foute informatie geeft, mocht je het daar besteld hebben
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2017 14:03 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Ik ben binnenkort ook van plan om oordoppen of iets in die richting te gaan halen.

Nou is mijn vraag.. welk hebben jullie en welke zijn aan te raden?

- ik vind het zeker niet erg om wat meer te betalen
- wel moet ik natuurlijk net zo hard van de muziek kunnen genieten
- en t moet fijn zitten om ze een heel feest te dragen / niet uitvallen

tips?
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2017 14:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nageth schreef:
veest

:cry:

OT: Ik heb zelf Alpine MusicSafe Pro, deze zijn op zich nog wel te doen. Ik zou zelf absoluut niet voor de Alpine partyplug gaan, dat nieuwe model is echt verschrikkelijk. Als je inderdaad bereid bent om meer te betalen zou ik gewoon voor op maat gemaakte gaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2017 14:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik heb zelf de alpine party plug, gekocht vorig jaar voor Q-Base dus geen idee of dit het nieuwe model is. Maar bevallen mij wel goed. Doen geen pijn, en na een paar minuten merk ik meestal al niet meer dat ik ze in heb. Maar wil je optimaal resultaat dan is een setje op maat gemaakte het beste. Denk dat het ook per persoon verschilt hoe een oordop zit/blijft zitten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2017 14:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

MelvinFR schreef:
Als je inderdaad bereid bent om meer te betalen zou ik gewoon voor op maat gemaakte gaan.


Als je er toch geld tegenaan gaat gooien, neem dan direct op maat gemaakt. Beter kun je niet krijgen met universele doppen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2017 14:40 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Okee thanks voor de info.

Zit er nog verschil in in waar je die dingen laat maken?
of kan je bij wijze van elke willekeurige Hans Anders ofzo binnenlopen voor die pluggen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mrt 2017 11:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nageth schreef:
Okee thanks voor de info.

Zit er nog verschil in in waar je die dingen laat maken?
of kan je bij wijze van elke willekeurige Hans Anders ofzo binnenlopen voor die pluggen.


Je kan eventueel ook een beetje gaan shoppen en kijken waar het het goedkoopste is.

Ik kom uit België en mijn ziekteverzekering werkt samen met een winkelketen (bij gebrek aan beter woord :p) en als ik bij hun ging kreeg ik €30 korting op het totaalbedrag. Keuze was snel gemaakt in dat geval. :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mrt 2017 11:42 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Citaat:
Je kan eventueel ook een beetje gaan shoppen en kijken waar het het goedkoopste is.

Ik kom uit België en mijn ziekteverzekering werkt samen met een winkelketen (bij gebrek aan beter woord :p) en als ik bij hun ging kreeg ik €30 korting op het totaalbedrag. Keuze was snel gemaakt in dat geval. :D


Hmm jaa idd. iig bedankt ik ga eens op onderzoek uit :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mei 2017 23:18 
 
Hardtraxx Veteran

Hierbij mijn ervaring.

Na jaren lang gebruik te hebben gemaakt van noizezz met het oranje filter. Besloot ik dat het tijd was om ze op maat te laten maken.
Mijn ervaringen met noizezz waren prima met heb ze in totaal 2x vervangen, zowel de rubbertjes als de filters. De laatste feesten had ik echter altijd hoofdpijn na een paar uur dragen en oorpijn. Ze zaten gewoon niet meer fijn en bovendien gingen ze steeds vaker vervelend zitten waardoor ze of totaal blokkeerden of totaal niet filteren en ze het volledige geluid door lieten. Ook als ik helemaal voor aan stond tegen over de Line array boxen die vaak hangen was het geluid toch vaak te hard.

Ik ben bij Schonenberg langs gegaan en kon kiezen voor 2 filters. 1 waarmee ik niet goed zou kunnen communiceren (€110) en 1met filter waarbij communicatie echt goed zou zijn. Je zou haast denken, leuke verkoop praat. Maar afijn ik hou wel van een praatje op z'n tijd en ook vooraan bij de stage. Dus ik koos voor de duurdere (€160) met demping van 23db


Ik heb ze afgelopen Koningsdag voor het eerst gebruikt.
Als ik wist dat dit zo ontzettend goed werkte had ik het 5jaar geleden al gedaan. Als je 1-2x per maand naar een feest ga zou ik het iedereen aanraden. Ik stond vooraan en het geluid klonk gewoon lekker. Hoorde alle tonen prima en zuiver en hard genoeg. Goed, als je achterin de tent staat zal je misschien wat verlies in de kracht en de hardheid van het geluid waarnemen. Maar toch, deze ervaring was erg sterk. Het mooie was, als m'n vriendin tegenover mij wat zei hoorde ik haar ook prima, maar wanneer ik reageerde moest ik haast in haar oor schreeuwen. En na 12 uur, gewoon geen hoofdpijn, oorpijn of suis. Heerlijk.

Dus ja, heb je het geld liggen, en ga je veel naar feesten. Laat een setje aanmaken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2017 11:26 
 
Hardtraxx Veteran

Heb je de naam van je doppen :) ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2017 22:13 
 
Hardtraxxer

Professional van Elacin. Ik kan ze ook aanraden.
https://www.schoonenberg.nl/gehoorbesch ... ody_anchor
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2017 23:48 
 
Hardtraxxer

En als aanvulling daarop, mochten mensen nog twijfelen tussen die van 110,- en 160,- van Schoonenberg, neem absoluut die van 160,-. Heb ze allebei gehad, die van 110,- waren echt een ramp en die van 160,- bevallen zó veel beter!
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mei 2017 23:35 
 
Hardtraxx Veteran

Svennn schreef:
En als aanvulling daarop, mochten mensen nog twijfelen tussen die van 110,- en 160,- van Schoonenberg, neem absoluut die van 160,-. Heb ze allebei gehad, die van 110,- waren echt een ramp en die van 160,- bevallen zó veel beter!
Crashee schreef:
Professional van Elacin. Ik kan ze ook aanraden.
https://www.schoonenberg.nl/gehoorbesch ... ody_anchor

:yes:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mei 2017 12:22 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik gebruik die nu ook al zo'n 5 jaar, en ik zou echt niet weten wat ik zonder ze zou moeten. Topdingen! Voor de zekerheid ook jaarlijks een gratis hoortest bij Schoonenberg doen, zodat je weet dat je oren niet achter uit gaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mei 2017 15:39 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Wat mij opvalt is dat het merendeel van de mensen die op dit topic reageert hun doppen bij Schoonenberg hebben gehaald. Ikzelf heb mijn op maat gemaakte doppen zo'n vier jaar geleden bij Beter Horen gehaald, inclusief verzekering, waardoor ik nu 2 paar heb. Wat ik me afvraag: zit er kwaliteitsverschil tussen de doppen van Schoonenberg en Beter Horen of is het puur toeval?

Het is bij Beter Horen trouwens ook mogelijk om doppen met 'platte' demping te halen (voor producers/ dj's), maar ik heb gewoon met muziekfilter.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mei 2017 16:59 
 
Hardtraxx Veteran

Patjee410 schreef:
Wat mij opvalt is dat het merendeel van de mensen die op dit topic reageren hun doppen bij Schoonenberg hebben gehaald. Ikzelf heb mijn op maat gemaakte doppen zo'n vier jaar geleden bij Beter Horen gehaald, inclusief verzekering, waardoor ik nu 2 paar heb. Wat ik me afvraag: zit er kwaliteitsverschil tussen de doppen van Schoonenberg en Beter Horen of is het puur toeval?

Het is bij Beter Horen trouwens ook mogelijk om doppen met 'platte' demping te halen (voor producers/ dj's), maar ik heb gewoon met muziekfilter.

Ik denk puur toeval, ik heb in het dorp hier wel wat lokale audiciens maar ik ging liever in zee met een bekendere audicien. Dat was toevallig schonenberg
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mei 2017 19:47 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Patjee410 schreef:
Wat ik me afvraag: zit er kwaliteitsverschil tussen de doppen van Schoonenberg en Beter Horen of is het puur toeval?

Het is bij Beter Horen trouwens ook mogelijk om doppen met 'platte' demping te halen (voor producers/ dj's), maar ik heb gewoon met muziekfilter.

Zit absoluut geen verschil in. :)
Als er iemand vragen heeft over gehoorbescherming (van Beter Horen) hoor ik het graag, ik ben er werkzaam. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mei 2017 22:04 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Break Zero schreef:
Patjee410 schreef:
Wat ik me afvraag: zit er kwaliteitsverschil tussen de doppen van Schoonenberg en Beter Horen of is het puur toeval?

Het is bij Beter Horen trouwens ook mogelijk om doppen met 'platte' demping te halen (voor producers/ dj's), maar ik heb gewoon met muziekfilter.

Zit absoluut geen verschil in. :)
Als er iemand vragen heeft over gehoorbescherming (van Beter Horen) hoor ik het graag, ik ben er werkzaam. :thumbup:


Laat me voor op stellen dat ik echt ontzettend blij met mijn doppen ben, kan niet meer zonder! Wel heb ik een vraagje. Ik heb siliconen doppen met rood filter, maar hoeveel db demping is dat? Op de website van Pluggerz staat wel een overzicht, maar daar ik word niet echt wijzer van..
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2017 09:19 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

RTM93 schreef:
Patjee410 schreef:
Wat mij opvalt is dat het merendeel van de mensen die op dit topic reageren hun doppen bij Schoonenberg hebben gehaald. Ikzelf heb mijn op maat gemaakte doppen zo'n vier jaar geleden bij Beter Horen gehaald, inclusief verzekering, waardoor ik nu 2 paar heb. Wat ik me afvraag: zit er kwaliteitsverschil tussen de doppen van Schoonenberg en Beter Horen of is het puur toeval?

Het is bij Beter Horen trouwens ook mogelijk om doppen met 'platte' demping te halen (voor producers/ dj's), maar ik heb gewoon met muziekfilter.

Ik denk puur toeval, ik heb in het dorp hier wel wat lokale audiciens maar ik ging liever in zee met een bekendere audicien. Dat was toevallig schonenberg


In mijn geval ook puur toeval, omdat Schoonenberg bij mij letterlijk om de hoek zit :).
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mei 2017 10:16 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Patjee410 schreef:
Break Zero schreef:
Patjee410 schreef:
Wat ik me afvraag: zit er kwaliteitsverschil tussen de doppen van Schoonenberg en Beter Horen of is het puur toeval?

Het is bij Beter Horen trouwens ook mogelijk om doppen met 'platte' demping te halen (voor producers/ dj's), maar ik heb gewoon met muziekfilter.

Zit absoluut geen verschil in. :)
Als er iemand vragen heeft over gehoorbescherming (van Beter Horen) hoor ik het graag, ik ben er werkzaam. :thumbup:


Wel heb ik een vraagje. Ik heb siliconen doppen met rood filter, maar hoeveel db demping is dat? Op de website van Pluggerz staat wel een overzicht, maar daar ik word niet echt wijzer van..


Beetje een technisch verhaal misschien maar: Rood filter is het standaard muziekfilter, zonder vlakke demping. Het heeft een SNR (soort van gemiddelde demping) van 24dB. 26dB in het hoog, 21dB in het mid en 18dB in de lage tonen. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mei 2017 15:47 
 
Hardtraxxer

Ik heb ook afgelopen november oordoppen laten maken bij beter horen. Ik kon kiezen tussen 15,20 en 25 DB. Eerst gekozen voor 20 DB, maar ook hier hoorde ik de muziek duidelijk mee en dus gratis laten omwisselen naar 25db. Dit is een vlak filter en werken echt top en kan makkelijk praten met andere mensen. Ik had nog gebruik gemaakt van de kortingsactie dat je met een festival ticket voor 120 euro kon krijgen. Echter heb ik wel veel last van oorsmeer en heb ik daardoor vaak dat ze toch een beetje beginnen te bewegen in mijn oor of het is de tik dat ik er elk uur ff aanzit om aan te duwen. Dit omdat ik gewend was aan de alpine oortjes. Hoe kan ik deze oortjes het best schoonhouden? bakje lauw water met filter en al en deze dan schoonmaken daarna?
Vorige  1 ... 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136 ... 148  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen