Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134 ... 148  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2016 21:42 
 
Hardtraxxer

Ik heb in mijn feestcarriere eigenlijk nooit oordoppen ingedaan, maar laatst op Katharsis wel eventjes ingehad. Vond het vooral fijn dat ik in de zaal weer eens mensen kon verstaan en fatsoenlijke gesprekken kon voeren. Ga het maar vaker doen denk ik. xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2016 09:33 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

alexxie schreef:
Ik heb in mijn feestcarriere eigenlijk nooit oordoppen ingedaan, maar laatst op Katharsis wel eventjes ingehad. Vond het vooral fijn dat ik in de zaal weer eens mensen kon verstaan en fatsoenlijke gesprekken kon voeren. Ga het maar vaker doen denk ik. xd

Als je oren kapot zijn kan je uberhaupt nooit meer genieten van muziek of praten met mensen xd Dus doe maar wel ja.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2016 13:05 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Morgen ga ik oordoppen aan laten meten!
Ga toch naar iets teveel feesten om altijd onbeschermd te feesten. Hoewel ik prefab partyplugs niet fijn vond, ga ik de aangemeten exemplaartjes toch minimaal 2 feesten lang dwangmatig inhouden. Dan pas mag ik gaan oordelen van mezelf.

Wens me succes.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2016 15:17 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Crippled schreef:
Morgen ga ik oordoppen aan laten meten!
Ga toch naar iets teveel feesten om altijd onbeschermd te feesten. Hoewel ik prefab partyplugs niet fijn vond, ga ik de aangemeten exemplaartjes toch minimaal 2 feesten lang dwangmatig inhouden. Dan pas mag ik gaan oordelen van mezelf.

Wens me succes.

Partyplugs vond ik ook nooit chill, maar aangemeten oordoppen zitten echt ontzettend fijn en 'natuurlijk' in je gehoorgang.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 okt 2016 11:03 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Bleek inderdaad een hele kleine oorgang gang te hebben waardoor universele altijd pijn gaan doen, ook met kleinste maat. Zojuist setje op maat laten maken + verzekering en schoonmaak set voor €100 door de festival ticket korting. Ze proberen ze voor Superbash klaar te hebben. Ben benieuwd!
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 okt 2016 11:39 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Na hoeveel jaar vervangen jullie meestal jullie oordoppen? Ik heb nu al zo'n 4-5 jaar mijn op maat gemaakte oordoppen van Schoonenberg met Elacin ER-15 filters (worden intensief gebruikt tijdens het draaien en feesten) en nu is er afgelopen vrijdag een klein beetje water in gekomen (iemand vond het grappig om met een natte vinger in mijn oor te gaan zitten, niet wetende dat ik mijn oordoppen in had). Ik had sowieso al een beetje het idee dat ze minder goed werkten dan 3 jaar terug (logisch), dus ik zit er nu aan te denken om maar gelijk nieuwe te laten maken. Ik weet namelijk ook niet zeker of de filters beschadigd zijn geraakt door dat kleine beetje water afgelopen vrijdag. Als ze nou makkelijk 7-8 jaar mee gaan, dan durf ik het nog wel aan om even te wachten.
Nu ik dit zo typ is het misschien sowieso wel even handig om langs de winkel te gaan haha. Maar mijn vraag staat alsnog, omdat ik wel benieuwd ben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 okt 2016 11:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RomanAnthony schreef:
Nu ik dit zo typ is het misschien sowieso wel even handig om langs de winkel te gaan haha.


Na een zatte avond vergeten mijn oordoppen uit mijn broekzak te halen met als gevolg dat mijn moeder de broek, en oordoppen, de wasmachine in heeft geflikkerd.

Was toen ook aan het twijfelen om naar de winkel te gaan voor controle. Uiteindelijk niet gedaan en mijn oude oordoppen meegenomen naar het eerstvolgende feestje als back-up. Heb de oude oordoppen niet nodig gehad en gebruik nog steeds de 'wasmachine' oordoppen. Ik merk er zelf geen verschil in.

Mijn oordoppen waren wel redelijk nieuw toen dit gebeurde (+- 6 maanden), mocht dit een verschil uitmaken. Bij twijfel sowieso een keertje naar de winkel gaan zoals je zelf al aangeeft.

PS: Mijn oordoppen zijn na 2-3 jaar ongeveer vervangen omdat na de jaarlijkse luchtdichtheid controle bleek dat de vorm niet meer goed af sloot.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 okt 2016 12:12 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Grim schreef:
RomanAnthony schreef:
PS: Mijn oordoppen zijn na 2-3 jaar ongeveer vervangen omdat na de jaarlijkse luchtdichtheid controle bleek dat de vorm niet meer goed af sloot.


Denk dat ik dit dan maar eens laat doen. Dit heb ik namelijk nog geen een keer gedaan!
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 okt 2016 16:26 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

RomanAnthony schreef:
Grim schreef:
RomanAnthony schreef:
PS: Mijn oordoppen zijn na 2-3 jaar ongeveer vervangen omdat na de jaarlijkse luchtdichtheid controle bleek dat de vorm niet meer goed af sloot.


Denk dat ik dit dan maar eens laat doen. Dit heb ik namelijk nog geen een keer gedaan!

Kun je dit gewoon bij Schoonenberg laten doen? Dit is voor het eerst dat ik hier over hoor, kan het verder ook niet op de site vinden. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 okt 2016 17:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Fluxion schreef:
RomanAnthony schreef:

Denk dat ik dit dan maar eens laat doen. Dit heb ik namelijk nog geen een keer gedaan!

Kun je dit gewoon bij Schoonenberg laten doen? Dit is voor het eerst dat ik hier over hoor, kan het verder ook niet op de site vinden. :P


Geen idee hoe het in Nederland is maar waar ik in België ga kan ik dit jaarlijks gratis laten doen. Duurt maar enkele minuten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 okt 2016 17:18 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Fluxion schreef:
Kun je dit gewoon bij Schoonenberg laten doen? Dit is voor het eerst dat ik hier over hoor, kan het verder ook niet op de site vinden. :P


Geen idee. Stond net voor de deur om het te vragen, maar (goh, verrassend) de winkel was toevallig vandaag wegens omstandigheden een dagje gesloten :x . Had er zelf ook nog nooit van gehoord, maar ik ga het maandag nog eens proberen en dan kom ik er hier wel even op terug.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 okt 2016 18:29 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Een jaar geleden was ik één van mn oordoppen kwijt geraakt en toen heb ik dus een nieuwe aan laten maken. Bij deze nieuwe dop had ik het gevoel dat deze niet helemaal goed dempte en ben toen dus teruggegaan en hebben ze ook zo'n luchtdichtheidstest gedaan (kan gewoon gratis! :thumbup: ). Wat bleek: de nieuwe oordop sloot inderdaad toch niet helemaal goed af. Vervolgens weer nieuwe laten maken en die waren wel in orde.

Dus mocht je twijfelen of ze nog goed afsluiten na al die jaren: gewoon afspraakje maken of langsgaan in het service uur en even laten testen of ze nog goed werken/afsluiten. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2016 13:08 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Zojuist mijn oordoppen opgehaald. Het zijn Noizezz op maat gemaakte met 15 db demping.
Ze zitten erg fijn! Om de demping te testen net even een muziekje voluit door m'n koptelefoon gepompt met die oordoppen in. Dan merk ik dat hij ietsje meer bas filtert dan andere frequenties, maar live is er 9/10 x toch een licht teveel aan bas dus dat is alleen maar goed.
Op Qlimax de vuurdoop, ben heel benieuwd hoe dat gaat bevallen. :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2016 17:46 
 
Hardtraxx Addict

MelvinFR schreef:
http://www.bax-shop.nl/gehoorbeschermin ... -koord-wit

Kan deze erg aanraden, zitten fijn en je kunt zelf het filter bepalen. Mocht je een oortje kwijt raken zit er ook nog een reserveoortje bij.


Heb ze net binnen gekregen en even getest op me eigen monitors thuis en merk toch al dat ze goed werken, alleen is dit niet de vergelijken met sets op grotere feesten. Middelste filter vind ik toch dat deze veel geluid dempt, hoe is dit op grotere feesten? Iemand tips welke filters fijn zijn? ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 nov 2016 18:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik heb zelf de Alpine partyplugs. Het probleem bij mij is alleen dat ik vind dat ze een essentieel gedeelte van de kracht van de muziek weghalen zeg maar. Het geluid moet echt perfect zijn, wil ik ze met plezier de hele dag/nacht inhouden. Iemand die een zelfde ervaring heeft en nu andere oordoppen heeft die beter bevallen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 nov 2016 03:37 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

beardieroy schreef:
Ik heb zelf de Alpine partyplugs. Het probleem bij mij is alleen dat ik vind dat ze een essentieel gedeelte van de kracht van de muziek weghalen zeg maar. Het geluid moet echt perfect zijn, wil ik ze met plezier de hele dag/nacht inhouden. Iemand die een zelfde ervaring heeft en nu andere oordoppen heeft die beter bevallen?


Dit heb je bijna altijd aan het begin van de avond. Je oren(/gedachten, weet niet hoe ik het anders zeggen moet) moeten er aan wennen. En vaak staat aan het begin van de avond de volume nog niet vol uit open. Daardoor lijkt het net alsof het te veel dempt. Op kleinere locatie's vind ik het fijn om ze altijd te dragen. Op de grotere feesten (lees: Defqon, HardBass, Qlimax, Loudness) draag ik ze vrijwel niet mits ik verder naar voren ga en toch sta ik vaak helemaal vooraan.
Wel een tip verder, doe ze in voor dat je de muziek in gaat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 nov 2016 09:41 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik heb ze wel eens midden op de avond ingedaan en toen heb ik het zeker een uur proberen vol te houden. Na dat uur vond ik de beleving zonder oordoppen nog steeds een stuk beter. Ik ben nu voor een duurder model gegaan. De Noizezz medium (16 dB) met vlakke demping. Denk zelf dat vlakke demping een heel verschil kan maken. Ik ga het zien volgende week op Rebellion :yes:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 nov 2016 18:18 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Het is altijd aan te raden om (ruim) voor het binnengaan van een feest je oordoppen al in te doen. Zo wen je beter aan het geluid met oordoppen in. Daarnaast is elke blootstelling aan hard geluid al schadelijk, zeker als je al vaker oordoppen in hebt gehad. Ik doe ze altijd in als we bij de locatie aankomen voordat we naar binnen gaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 nov 2016 22:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Seneeq schreef:
Ik doe ze altijd in als we bij de locatie aankomen voordat we naar binnen gaan.


Idem, als je aan het aanschuiven bent om je kaartje te laten scannen of fouillering is een ideaal moment om ze in te doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2016 16:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

MelvinFR schreef:
yannickvk schreef:
nou zal deze vraag vast al wel vaak voorbij gekomen zijn. wat raden jullie aan? qua prijs het liefst niet al te gek, ergens tussen de 30 en de 50 (als je daarvoor fatsoenlijke oordoppen kan krijgen tenmisnte). en waar kan ik deze oordoppen bestellen?


http://www.bax-shop.nl/gehoorbeschermin ... -koord-wit

Kan deze erg aanraden, zitten fijn en je kunt zelf het filter bepalen. Mocht je een oortje kwijt raken zit er ook nog een reserveoortje bij.


Ik heb deze ook zojuist gekocht. Welke filter raden jullie aan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2016 18:43 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

TSFH schreef:
MelvinFR schreef:
yannickvk schreef:
nou zal deze vraag vast al wel vaak voorbij gekomen zijn. wat raden jullie aan? qua prijs het liefst niet al te gek, ergens tussen de 30 en de 50 (als je daarvoor fatsoenlijke oordoppen kan krijgen tenmisnte). en waar kan ik deze oordoppen bestellen?


http://www.bax-shop.nl/gehoorbeschermin ... -koord-wit

Kan deze erg aanraden, zitten fijn en je kunt zelf het filter bepalen. Mocht je een oortje kwijt raken zit er ook nog een reserveoortje bij.


Ik heb deze ook zojuist gekocht. Welke filter raden jullie aan?


Dat verschilt per persoon wat je zelf prettig vind. Ik zelf heb van deze met -23dB. Omdat ik 9 van de 10 helemaal vooraan sta en met -16dB toch nog te veel last overhoud na af loop.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2016 17:21 
 
Hardtraxxer

Heb op het moment partyplugs van Alpine en kan ze aanraden, voor 13 euro weet je sowieso zeker dat jij je oren niet verneukt :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2016 14:48 
 
Artiest

Hey mensen! Ik heb even een vraagje.

Graag zou ik fatsoenlijke, op maat gemaakte oordoppen willen laten maken.

Kan dit via de verzekering vergoed worden? (Ik zit bij zilveren kruis)

Ook heb ik een eigen bv, misschien dat het daardoor belastingaftrekbaar wordt etc?

Alle tips/help zijn/is welkom! ^^

EDIT: Verzekering gebeld en gehoorbescherming valt niet onder het pakket :mad:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 dec 2016 00:03 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Enemy Contact schreef:
Hey mensen! Ik heb even een vraagje.

Graag zou ik fatsoenlijke, op maat gemaakte oordoppen willen laten maken.

Kan dit via de verzekering vergoed worden? (Ik zit bij zilveren kruis)

Ook heb ik een eigen bv, misschien dat het daardoor belastingaftrekbaar wordt etc?

Alle tips/help zijn/is welkom! ^^

EDIT: Verzekering gebeld en gehoorbescherming valt niet onder het pakket :mad:


Je zou de aankoop via je B.V. kunnen doen denk ik. Beste kan je ken ik beter informeren bi de speciaalzaken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2017 18:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Afgelopen kerst de noizezz 16 dB vlakke demping mogen testen. Wat een heerlijke doppen! Heb geen eens hoeven wennen aan de demping en het was zelfs een stuk fijner luisteren. Weet alleen nog niet helemaal of de demping echt voldoende is om geen piepende oren na afloop te hebben. Kan de vlakke demping wel aanraden voor degenen die echt niet kunnen wennen aan de normale doppen
Vorige  1 ... 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134 ... 148  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen