Wat wel een nadeel is van die filterz etc is dat het geluid vervormt. Die hebben geen vlakke demping. Er zijn zover ik weet maar 2 fabrikanten die doppen leveren met een volledig vlakke demping: Exinore en Earproof. (Of er moet een 3e bijgekomen zijn) En die doppen zitten dan alleen in de ER serie. Kosten: 160 - 190E (zonder verzekering).
Laat je alleen niet afschepen in de winkel. Ik heb een flink discussie moeten voeren voordat ze die doppen wilden verkopen. Volgens hun was de ER serie juist enkel voor muzikanten en niet om naar feesten te gaan. En zelfs dan geven ze gerust op het bestelformulier nog de verkeerde serie op...
Het grote voordeel van ER filters in je doppen boven doppen van filterz en anderen, is dat je echt niks merkt. Wat je hoort is identiek als zonder doppen, enkel iets minder hard. En omdat je oren wennen aan het geluid merk je ook na 5 minuten dat verschil n iet meer. Ook ik heb regelmatig aan mn oren gevoeld of ze er nog wel in zaten

Die van exinore (de ER Flexcomfort) steken wel een mm of 2-3 uit je oren en zijn dus zichtbaarder als die van oa filterz etc. Van Earproof weet ik het niet... Dus de keuze is of een TOP geluid en beetje zichtbaar, of wat meer betalen (hoewel ik het van earproof niet zeker weet maar volgens mij zijn die wel vlak op jegehoorgang) of zo goed als niet zichtbaar, een beetje vervorming maar ook een stuk minder betalen