Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131 ... 148  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 apr 2016 21:10 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Crippled schreef:
Heb 2 setjes oordoppen geprobeerd, beide setjes kwamen veelbelovend uit consumententesten. Ik vond ze echter totaal niet fijn. De bewuste doppen die ik geprobeerd heb zijn geen aangemeten, maar wat meer allround partyplugs. Onder andere die van Alpine.

Bij beide doppen had ik heel erg het idee in mijn eigen wereld te zitten. Ik hoor mezelf keihard praten, maar anderen juist erg zacht. Ik vraag me af of dit bij aangemeten doppen ook zo is? Is dit gewoon een eigenschap van alle oordoppen, of is dit te voorkomen?

Ik vind dat namelijk zo irritant dat ik de doppen 5 minuten in doe, om ze vervolgens nooit meer te dragen... Zonde dus!


Is het niet verstandig om het even tijd te geven? Ik gebruikte vroeger Noizezz Green (25dB), inmiddels op maat gemaakte Elacins, en kan me vinden in je ervaringen. Het is vrij logisch dat je jezelf hard hoort praten met gehoorbescherming in. :P Ik denk ook niet dat het te voorkomen is. Naarmate de avond vordert, raken mijn oren in ieder geval wel gewend en hoor ik mezelf ook minder hard praten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 apr 2016 21:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Crippled schreef:
Is dit gewoon een eigenschap van alle oordoppen, of is dit te voorkomen?

Dit hoort er gewoon bij als je je gehooringang gedeeltelijk afsluit. Stop je vingers maar eens in je oren, moet dat effect ook merkbaar zijn.
Het is in het begin even wennen ja, maar op een gegeven moment weet je niet beter meer en merk je het niet eens meer dat je oordoppen draagt (tot je ze er weer uit haalt uiteraard :P )
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 apr 2016 22:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Je hoort je eigen zo hard omdat je je eigen stem voornamelijk hoort via trillingen van je schedel. Dezelfde reden als dat het zo raar klinkt om je eigen stem terug te horen bij een geluids/video opname.

Die trillingen blijven hetzelfde, oordoppen of niet. Echter worden de stemmen van andere wel gedempt door de oordoppen.

Zoals hierboven al gezegd wordt. Probeer het eens gewoon een hele avond en niet na 5 minuten al terug uit te doen. Het is ook een kwestie van gewoon worden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 apr 2016 23:59 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Oké, dan ga ik ze nog eens een goede kans geven!
Thanks voor de antwoorden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2016 14:03 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Crippled schreef:
Oké, dan ga ik ze nog eens een goede kans geven!
Thanks voor de antwoorden.


In het begin dat je ze in hebt is het zeker wennen, muziek staat voor je gevoel veel te zacht. Naar mate de dag/avond vordert heb je het niet eens door, kwestie van wennen. Ikzelf loop met ProActiv Music Customized Professional met filter ER25 (23dB) van Schoonenberg.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 apr 2016 11:47 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Ivey Jones schreef:
Crippled schreef:
Oké, dan ga ik ze nog eens een goede kans geven!
Thanks voor de antwoorden.


In het begin dat je ze in hebt is het zeker wennen, muziek staat voor je gevoel veel te zacht. Naar mate de dag/avond vordert heb je het niet eens door, kwestie van wennen. Ikzelf loop met ProActiv Music Customized Professional met filter ER25 (23dB) van Schoonenberg.


Ik heb ook een set van Schoonenberg, prima dingen. Doe ze gewoon in voordat je naar binnen gaat, dan heb je het verschil in het geluid ook niet door. Ik zou het zeker aanraden om te gebruiken, want de gehoorschade is groter dan je denkt..
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jun 2016 16:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Woensdag bij Schoonenberg oordoppen op maat laten aanmeten (ProActiv Music Customized, 25 dB demping). Vond het wel tijd worden na anderhalf jaar Alpine Partyplugs te gebruiken. Op Defqon kan ik ze als 't goed is voor het eerst testen. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jun 2016 10:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik vind zelf 25 echt te veel. Heb er zelf wel 2 jaar mee rondgelopen, maar sinds mn nieuwe doppen mooi 15 db demping erin, bevalt me veel beter.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2016 01:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Even een vraagje:
Ik sta open voor oordoppen, maar ik weet niet zo goed voor welke variant ik zou moeten gaan. Ik zou het liefst oordoppen willen waarmee ik de muziek nog wel goed en in alle tonen kan horen. Wat raden jullie aan? Prijsverhouding maakt niet zoveel uit, kwaliteit natuurlijk wel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2016 09:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

TSFH schreef:
Even een vraagje:
Ik sta open voor oordoppen, maar ik weet niet zo goed voor welke variant ik zou moeten gaan. Ik zou het liefst oordoppen willen waarmee ik de muziek nog wel goed en in alle tonen kan horen. Wat raden jullie aan? Prijsverhouding maakt niet zoveel uit, kwaliteit natuurlijk wel.


Op maat gemaakte oordoppen zijn je beste (en enige) keus op dat vlak. Het is een hoop geld (€120+) maar het is zijn geld zeker waard.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2016 11:11 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Vorige week donderdag het contactformulier ingevuld op schoonenberg, maar nog geen bericht gehad. Hopelijk kan ik deze week nog terecht voor op maat gemaakte doppen, ik wilde ze eigenlijk vóór Defqon hebben, maar dat wordt nu krap denk ik :p Weet nog niet of ik voor de professional ga of gewoon voor de customized van 25db.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2016 15:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

The Skribbler schreef:
Ik vind zelf 25 echt te veel. Heb er zelf wel 2 jaar mee rondgelopen, maar sinds mn nieuwe doppen mooi 15 db demping erin, bevalt me veel beter.


;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2016 15:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Vraagje Dirk, waar sta jij meestal in het publiek dat je 25 dB te veel vindt? Dicht bij de boxen of niet?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2016 16:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Meestal halverwege de zaal, soms wel vooraan, afgelopen Hardclassics zelfs nog een poosje rechtsvoor bij de boxen gestaan. (sinds november dus met 15 dB)
Bevalt me gewoon meer... en in principe loop je dan ook (bijna) geen schade op, met 15dB demping.

Alleen op Q-Base 2013 en 2014 was het voordelig qua geluid... maar dat was in 2015 ook minder (toen had ik dus nog wel m'n 25 dB)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2016 16:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Kunnen jullie niet 20dB kiezen? In België gaat dat gewoon. De gulden middenweg, jwz. :cool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2016 17:27 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Grim schreef:
Kunnen jullie niet 20dB kiezen? In België gaat dat gewoon. De gulden middenweg, jwz. :cool:


Die waren er altijd wel, maar dat was een ander filter, die minder was. Als je de customized professional koopt krijg je 3 filters; 9db, 15db en 25db. Kost wat meer, maar is wel handig denk ik, want ik ben ook 15db gewend.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2016 21:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Grim schreef:
TSFH schreef:
Even een vraagje:
Ik sta open voor oordoppen, maar ik weet niet zo goed voor welke variant ik zou moeten gaan. Ik zou het liefst oordoppen willen waarmee ik de muziek nog wel goed en in alle tonen kan horen. Wat raden jullie aan? Prijsverhouding maakt niet zoveel uit, kwaliteit natuurlijk wel.


Op maat gemaakte oordoppen zijn je beste (en enige) keus op dat vlak. Het is een hoop geld (€120+) maar het is zijn geld zeker waard.


Dacht ik al, thanks!
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2016 21:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

The Venator schreef:
Grim schreef:
Kunnen jullie niet 20dB kiezen? In België gaat dat gewoon. De gulden middenweg, jwz. :cool:


Die waren er altijd wel, maar dat was een ander filter, die minder was. Als je de customized professional koopt krijg je 3 filters; 9db, 15db en 25db. Kost wat meer, maar is wel handig denk ik, want ik ben ook 15db gewend.


Heb zelf de 15 db filters in, en heb 25 thuis liggen die dempen in mijn ogen te hard, krijg een overkill aan bass.
Je krijgt trouwens 1 setje filters die je zelf kan kiezen bij aankoop, andere filters moet je er los bij kopen per stuk, en ze zijn best prijzig, rond de 30-35 euro
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jun 2016 08:43 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Dan worden het wel de 15db denk ik :P Ik vind 25 ook teveel denk ik, want altijd 15db gedragen. Heel misschien koop ik de 25db erbij voor bijv. Q-Base.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jun 2016 09:14 
 
Donateur
Avatar gebruiker

ProActiv Music Customized Professional, zijn dit harde of zachte doppen?

Bij harde doppen krijg ik pijn in de gehoorgangen namelijk, zelf heb ik (van een ander merk) zachte doppen.

Kan iemand mij iets vertellen over de manier waarop de doppen worden aangemeten?

Toen mijn huidige doppen werden aangemeten, door 'van die rommel in de oren te knijpen', zijn aan beide kanten mijn trommelvliezen gebarsten, en dat wil ik niet nog eens meemaken namelijk! >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jun 2016 09:47 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

TheJoker schreef:
ProActiv Music Customized Professional, zijn dit harde of zachte doppen?

Bij harde doppen krijg ik pijn in de gehoorgangen namelijk, zelf heb ik (van een ander merk) zachte doppen.

Kan iemand mij iets vertellen over de manier waarop de doppen worden aangemeten?

Toen mijn huidige doppen werden aangemeten, door 'van die rommel in de oren te knijpen', zijn aan beide kanten mijn trommelvliezen gebarsten, en dat wil ik niet nog eens meemaken namelijk! >.<


Volgens mij zijn de Proactiv music costumized van zacht meteriaal als ik zo de site bekijk. Geen idee over hoe ze aanmeten, zal het hopelijk vanmiddag wel merken :p
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jun 2016 09:53 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Eerst een soort watje in je gehoorgang en dan een vaag zacht blauw spul dat na twee minuten hard is. Zoiets.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jun 2016 09:56 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Nou weet je wat het is; ik ben daar toen echt wekenlang goed ziek van geweest.

Denk ik iets te laten aanmeten ter bescherming van mijn oren... beschadigen juist tijdens het aanmeten beide trommelvliezen.

Dat kwam omdat het spul dat de gehoorgangen in ging de boel vacuüm trokken. *pats
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jun 2016 10:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dat is wel helemaal kut ja, maar dat is in principe niet de bedoeling... dus ik denk dat dat "gewoon" een éénmalige fout was en je het wel kunt laten aanmeten zonder je trommelvliezen te beschadigen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jun 2016 10:42 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Ik hoop het! :P

Daarom ben ik wat huiverig en gebruik ik mijn oude doppen telkens, maar het is wel tijd voor nieuwe.
Vorige  1 ... 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131 ... 148  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen