Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130 ... 148  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 nov 2015 17:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ErikZ schreef:
Grim schreef:
Nieuwe op maat gemaakte oordoppen vandaag gaan halen. Zaterdag al een flinke vuurdoop op Bass Protocol. :D


Hoe de F... maken jullie een afspraak bij Schonenberg? Moet hier in Utrecht 1,5 maand wachten voor überhaupt een afspraak :thumbdown:


Ik woon in België. Waar ik voor mijn nieuwe (en vorige) doppen ben geweest is er vrije consultatie op woensdag voormiddag. :)

Is dat geen mogelijkheid bij jullie? Desnoods zoals Khadber zegt in een dorp/gemeente dichtbij gaan kan ook geen kwaad. Voor een lekdichtheidstest ben ik een keertje naar de winkel (zelfde keten/groep) dichtbij mijn school geweest ipv waar ik woon. Omdat het niet anders ging wegens lessenrooster dat ik toen had.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 nov 2015 20:10 
 
Artiest

ErikZ schreef:
Grim schreef:
Nieuwe op maat gemaakte oordoppen vandaag gaan halen. Zaterdag al een flinke vuurdoop op Bass Protocol. :D


Hoe de F... maken jullie een afspraak bij Schonenberg? Moet hier in Utrecht 1,5 maand wachten voor überhaupt een afspraak :thumbdown:

Elke audicien heeft het in de laatste 2 maanden van het jaar bizar druk omdat mensen dan door hun eigen risico van de zorgverzekeraars heen zijn, en nog even snel nieuwe hoortoestellen willen aanschaffen. In januari kan je waarschijnlijk zo terecht. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2015 18:59 
 
Hardtraxx Veteran

Helaas niet, het is het hele jaar al druk maar zal inderdaad nu wel een stuk drukker zijn dan normaal :thumbup:

Geduld is een schone zaak dan maar ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 dec 2015 17:09 
 
Hardtraxx Elite

Ben ook van plan om oordoppen aan te laten meten. De plaatselijke hoorboer hier heeft Noizezz, zit er veel verschil tussen de Noizezz en Elacin? Ik heb wat pagina's hier doorspit en dan kom ik toch tot de conclusie dat de meeste hier Elacin's aanraden. 15 - 25 decibel? Dat lijkt persoonlijke voorkeur te zijn als ik het zo lees. Voldoet 15 DB wel qua gehoorschade?
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 dec 2015 20:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Andromeda schreef:
Voldoet 15 DB wel qua gehoorschade?


Hoger kan nooit kwaad want éénmaal je gehoor kapot is, is het ook kapot. Of een blijvende piep in je oor/oren.
Als je vaak vooraan gaat staan zou ik 15 dB ten stelligste afraden. Als je vaker in het midden tot achteraan staat moet het wel oké zijn maar nogmaals hogere demping kan geen kwaad.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 dec 2015 21:30 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Laatst naar het cafe gegaan zonder oordopjes en de volgende dag een piep in me oren.
Nu nog een klein beetje hoorbaar maar zal waarschijnlijk morgen helemaal over zijn.

Toch maar vaker me oordoppen meenemen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 dec 2015 15:42 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Heeft iemand ervaring met het apart verzekeren van je gehoorbescherming tegen verlies. Ben in iets minder dan 2 jaar al 1 keer mn op maat gemaakte oordop verloren en al een paar keer bijna kwijt geraakt (uitgevallen en uiteindelijk toch terug gevonden na goed zoeken, etc). Aangezien ze vrij prijzig zijn, wordt dit toch snel een duur grapje. Mijn eigen zorgverzekering vergoed trouwens niets qua gehoorbescherming, dus dat gaat 'm niet worden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 dec 2015 19:22 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

SAIN7 schreef:
Laatst naar het cafe gegaan zonder oordopjes en de volgende dag een piep in me oren.
Nu nog een klein beetje hoorbaar maar zal waarschijnlijk morgen helemaal over zijn.

Toch maar vaker me oordoppen meenemen.


Ik ga echt nooit meer op stap/naar t café zonder mn oordoppen. Kan echt niet meer zonder :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 dec 2015 20:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Grim schreef:
Andromeda schreef:
Voldoet 15 DB wel qua gehoorschade?


Hoger kan nooit kwaad want éénmaal je gehoor kapot is, is het ook kapot. Of een blijvende piep in je oor/oren.
Als je vaak vooraan gaat staan zou ik 15 dB ten stelligste afraden. Als je vaker in het midden tot achteraan staat moet het wel oké zijn maar nogmaals hogere demping kan geen kwaad.


Ik vind persoonlijk 15dB ideaal. Ik vind het dan alsnog soms niet hard genoeg staan, maar ik ben dan ook wel ontzettend verwend qua feestjes / geluid enzo. En ga idd voor Elacin / ProActiv. Kan bij Schoonenberg!
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2015 15:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

PNXRMX schreef:
Grim schreef:
Andromeda schreef:
Voldoet 15 DB wel qua gehoorschade?


Hoger kan nooit kwaad want éénmaal je gehoor kapot is, is het ook kapot. Of een blijvende piep in je oor/oren.
Als je vaak vooraan gaat staan zou ik 15 dB ten stelligste afraden. Als je vaker in het midden tot achteraan staat moet het wel oké zijn maar nogmaals hogere demping kan geen kwaad.


Ik vind persoonlijk 15dB ideaal. Ik vind het dan alsnog soms niet hard genoeg staan, maar ik ben dan ook wel ontzettend verwend qua feestjes / geluid enzo. En ga idd voor Elacin / ProActiv. Kan bij Schoonenberg!


Het gaat er niet echt om of je zelf vindt dat het hard genoeg staat. Het gaat erom of je na afloop van een feest een piep of ruis in je oren hebt of niet. Heb je dit wel dan is de 15dB niet voldoende voor je manier van feesten/plaatsing op feesten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 dec 2015 14:27 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

In 2012 aangemeten doppen gekregen van mij werk (Schiphol). Met deze set loop ik eigenlijk nog steeds. Afgelopen jaar op Beat The Brigde was ik ze vergeten en daar toen 2 setjes van die Partyplugs gehaald van Alpine. Geen klagen verder. Enige nadeeltje, ik deed hem iets te ver in me oor waardoor ik hem er niet meer uit kreeg.
Ik zou het iedereen aanraden om die dingen aan te schaffen. Ff langs de kroeg, feestje in een discotheek, festival (Defqon kamperen had ik ze ook in).
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 dec 2015 11:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Afgelopen Decibel was een van mijn opmaat gemaakte oortjes uit mn oren "gebeukt". Spijtig genoeg kon ik hem niet meer vinden en ben na het festival direct nieuwe gaan maken. Via mijn verzekering bij Zilveren Kruis kreeg ik 50% vergoed als ik ze bij Specsavers zou laten maken. Prima joh! Nou die dingen zijn echt ruk.. Zijn van hard materiaal ipv het zachte materiaal dat ik altijd gewend was.

Nu ben ik opzoek naar een verzekering die ook een % vergoeding bied voor opmaat gemaakte hoorbescherming. Iemand die hier ook ervaringen mee heeft? Voor 31 dec moet ik switchen van verzekering, dus ik ben heel benieuwd :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2015 18:29 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

b-ram schreef:
Afgelopen Decibel was een van mijn opmaat gemaakte oortjes uit mn oren "gebeukt". Spijtig genoeg kon ik hem niet meer vinden en ben na het festival direct nieuwe gaan maken. Via mijn verzekering bij Zilveren Kruis kreeg ik 50% vergoed als ik ze bij Specsavers zou laten maken. Prima joh! Nou die dingen zijn echt ruk.. Zijn van hard materiaal ipv het zachte materiaal dat ik altijd gewend was.

Nu ben ik opzoek naar een verzekering die ook een % vergoeding bied voor opmaat gemaakte hoorbescherming. Iemand die hier ook ervaringen mee heeft? Voor 31 dec moet ik switchen van verzekering, dus ik ben heel benieuwd :)



Bij Schoonenberg is het een verzekering bij hun zelf. Dacht iets van 4 tientjes. Als ze kwijt raakt of kapot gaan binnen 2 jaar krijg je gratis een nieuwe ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2015 21:28 
 
Hardtraxx Elite

Ivey Jones schreef:
Bij Schoonenberg is het een verzekering bij hun zelf. Dacht iets van 4 tientjes. Als ze kwijt raakt of kapot gaan binnen 2 jaar krijg je gratis een nieuwe ;)

Dan betaalt hij dus en de volle mep en een verzekering van 40 eurie. :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2015 13:18 
 
Hardtraxxer

Bij Beter Horen aangeschaft. 130 ekkies incl 2 jaar verzekering (waarin je ze 1x kunt kwijtraken). Toppers en wil niet meer zonder, vergeet liever m'n telefoon dan m'n oordoppen als ik naar een fissa ga. Draag ze ook vaak in de kroeg.

Edit: aangemeten oordoppen dus, zacht materiaal
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2015 00:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

tijntjuh120 schreef:
Ivey Jones schreef:
Bij Schoonenberg is het een verzekering bij hun zelf. Dacht iets van 4 tientjes. Als ze kwijt raakt of kapot gaan binnen 2 jaar krijg je gratis een nieuwe ;)

Dan betaalt hij dus en de volle mep en een verzekering van 40 eurie. :lol:

Ja, hier was ik indd wel mee bekend :P
Niemand die een zorg verzekering heeft en al een declaratie heeft gedaan voor gehoorbescherming? :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2015 16:52 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

b-ram schreef:
tijntjuh120 schreef:
Ivey Jones schreef:
Bij Schoonenberg is het een verzekering bij hun zelf. Dacht iets van 4 tientjes. Als ze kwijt raakt of kapot gaan binnen 2 jaar krijg je gratis een nieuwe ;)

Dan betaalt hij dus en de volle mep en een verzekering van 40 eurie. :lol:

Ja, hier was ik indd wel mee bekend :P
Niemand die een zorg verzekering heeft en al een declaratie heeft gedaan voor gehoorbescherming? :)


Welke zorgverzekering heb je? Zover ik weet, kan ik niets declareren bij mijn zorgverzekeraar (VGZ, Jong Pakket). Er zijn ook niet zoveel zorgverzekeraars die het vergoeden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2015 18:18 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Dan betaalt hij dus en de volle mep en een verzekering van 40 eurie. :lol:[/quote]
Ja, hier was ik indd wel mee bekend :P
Niemand die een zorg verzekering heeft en al een declaratie heeft gedaan voor gehoorbescherming? :)[/quote]

Welke zorgverzekering heb je? Zover ik weet, kan ik niets declareren bij mijn zorgverzekeraar (VGZ, Jong Pakket). Er zijn ook niet zoveel zorgverzekeraars die het vergoeden.[/quote]
Ik zit bij Zorg & Zekerheid en bij mij kan het ook niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2015 21:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zilveren Kruis zit ik
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2016 18:10 
 
Hardtraxx Newbie

Draag eigenlijk altijd 24 db. Heb meestal ook nog een extra setje 33's mee naar feesten waar Radical Redemption draait. Kost wat extra geld, maar dat is het mij tot nu toe dubbel en dwars waard geweest.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2016 21:14 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Rode Waas schreef:
Draag eigenlijk altijd 24 db. Heb meestal ook nog een extra setje 33's mee naar feesten waar Radical Redemption draait. Kost wat extra geld, maar dat is het mij tot nu toe dubbel en dwars waard geweest.

33db? wow. Is het dan niet ontzettend zacht?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mrt 2016 11:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Waarom alleen als RR draait? Draait hij harder dan de rest (en dan bedoel ik qua volume) ??
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mrt 2016 22:56 
 
Hardtraxx Addict

Rode Waas schreef:
Draag eigenlijk altijd 24 db. Heb meestal ook nog een extra setje 33's mee naar feesten waar Radical Redemption draait. Kost wat extra geld, maar dat is het mij tot nu toe dubbel en dwars waard geweest.

Wat maakt het nou uit wie er draait? xd

Gaat toch om het volume
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mrt 2016 23:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Miwer schreef:
Rode Waas schreef:
Draag eigenlijk altijd 24 db. Heb meestal ook nog een extra setje 33's mee naar feesten waar Radical Redemption draait. Kost wat extra geld, maar dat is het mij tot nu toe dubbel en dwars waard geweest.

Wat maakt het nou uit wie er draait? xd

Gaat toch om het volume

Scherpe screeches of juist een wall of bass kunnen veel invloed hebben, aangezien oordoppen bepaalde tonen eruit filteren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 apr 2016 15:10 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Heb 2 setjes oordoppen geprobeerd, beide setjes kwamen veelbelovend uit consumententesten. Ik vond ze echter totaal niet fijn. De bewuste doppen die ik geprobeerd heb zijn geen aangemeten, maar wat meer allround partyplugs. Onder andere die van Alpine.

Bij beide doppen had ik heel erg het idee in mijn eigen wereld te zitten. Ik hoor mezelf keihard praten, maar anderen juist erg zacht. Ik vraag me af of dit bij aangemeten doppen ook zo is? Is dit gewoon een eigenschap van alle oordoppen, of is dit te voorkomen?

Ik vind dat namelijk zo irritant dat ik de doppen 5 minuten in doe, om ze vervolgens nooit meer te dragen... Zonde dus!
Vorige  1 ... 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130 ... 148  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen