Active topics in Algemeen

Moderators

• Bouke Bouke Hardtraxxer
  • Jor-D Jor-D Hardtraxx Beheerder · 8 hours ago
  • Magnetron Magnetron Hardtraxx Crew · Jun 2026
  • The Venator The Venator Hardtraxx Beheerder · 9 days ago
  • wootum wootum Hardtraxx Crew · 17 hours ago
  • Zenda Zenda Hardtraxx Crew · 2 days ago
Hardtraxx Veteran
5475 posts member since 2013
last seen 16 days ago
ErikZ wrote:
Grim wrote:Nieuwe op maat gemaakte oordoppen vandaag gaan halen. Zaterdag al een flinke vuurdoop op Bass Protocol. :D
Hoe de F... maken jullie een afspraak bij Schonenberg? Moet hier in Utrecht 1,5 maand wachten voor überhaupt een afspraak :thumbdown:
Ik woon in België. Waar ik voor mijn nieuwe (en vorige) doppen ben geweest is er vrije consultatie op woensdag voormiddag. :)

Is dat geen mogelijkheid bij jullie? Desnoods zoals Khadber zegt in een dorp/gemeente dichtbij gaan kan ook geen kwaad. Voor een lekdichtheidstest ben ik een keertje naar de winkel (zelfde keten/groep) dichtbij mijn school geweest ipv waar ik woon. Omdat het niet anders ging wegens lessenrooster dat ik toen had.
P
Artiest
40 posts member since 2011
last seen Jul 2019
ErikZ wrote:
Grim wrote:Nieuwe op maat gemaakte oordoppen vandaag gaan halen. Zaterdag al een flinke vuurdoop op Bass Protocol. :D
Hoe de F... maken jullie een afspraak bij Schonenberg? Moet hier in Utrecht 1,5 maand wachten voor überhaupt een afspraak :thumbdown:
Elke audicien heeft het in de laatste 2 maanden van het jaar bizar druk omdat mensen dan door hun eigen risico van de zorgverzekeraars heen zijn, en nog even snel nieuwe hoortoestellen willen aanschaffen. In januari kan je waarschijnlijk zo terecht. :thumbup:
Hardtraxx Veteran
7456 posts member since 2011
last seen 20 days ago
Helaas niet, het is het hele jaar al druk maar zal inderdaad nu wel een stuk drukker zijn dan normaal :thumbup:

Geduld is een schone zaak dan maar ;)
A
Hardtraxx Elite
2912 posts member since 2013
Ben ook van plan om oordoppen aan te laten meten. De plaatselijke hoorboer hier heeft Noizezz, zit er veel verschil tussen de Noizezz en Elacin? Ik heb wat pagina's hier doorspit en dan kom ik toch tot de conclusie dat de meeste hier Elacin's aanraden. 15 - 25 decibel? Dat lijkt persoonlijke voorkeur te zijn als ik het zo lees. Voldoet 15 DB wel qua gehoorschade?
Hardtraxx Veteran
last seen 16 days ago
Andromeda wrote:Voldoet 15 DB wel qua gehoorschade?
Hoger kan nooit kwaad want éénmaal je gehoor kapot is, is het ook kapot. Of een blijvende piep in je oor/oren.
Als je vaak vooraan gaat staan zou ik 15 dB ten stelligste afraden. Als je vaker in het midden tot achteraan staat moet het wel oké zijn maar nogmaals hogere demping kan geen kwaad.
Hardtraxx Addict
1506 posts member since 2014
last seen Oct 2016
Laatst naar het cafe gegaan zonder oordopjes en de volgende dag een piep in me oren.
Nu nog een klein beetje hoorbaar maar zal waarschijnlijk morgen helemaal over zijn.

Toch maar vaker me oordoppen meenemen.
Hardtraxxer
495 posts member since 2015
last seen Nov 2019
Heeft iemand ervaring met het apart verzekeren van je gehoorbescherming tegen verlies. Ben in iets minder dan 2 jaar al 1 keer mn op maat gemaakte oordop verloren en al een paar keer bijna kwijt geraakt (uitgevallen en uiteindelijk toch terug gevonden na goed zoeken, etc). Aangezien ze vrij prijzig zijn, wordt dit toch snel een duur grapje. Mijn eigen zorgverzekering vergoed trouwens niets qua gehoorbescherming, dus dat gaat 'm niet worden.
Hardtraxx Elite
2256 posts member since 2015
last seen Mar 2025
SAIN7 wrote:Laatst naar het cafe gegaan zonder oordopjes en de volgende dag een piep in me oren.
Nu nog een klein beetje hoorbaar maar zal waarschijnlijk morgen helemaal over zijn.

Toch maar vaker me oordoppen meenemen.
Ik ga echt nooit meer op stap/naar t café zonder mn oordoppen. Kan echt niet meer zonder :P
Hardtraxx Veteran
7211 posts member since 2009
last seen Mar 2026
Grim wrote:
Hoger kan nooit kwaad want éénmaal je gehoor kapot is, is het ook kapot. Of een blijvende piep in je oor/oren.
Als je vaak vooraan gaat staan zou ik 15 dB ten stelligste afraden. Als je vaker in het midden tot achteraan staat moet het wel oké zijn maar nogmaals hogere demping kan geen kwaad.
Ik vind persoonlijk 15dB ideaal. Ik vind het dan alsnog soms niet hard genoeg staan, maar ik ben dan ook wel ontzettend verwend qua feestjes / geluid enzo. En ga idd voor Elacin / ProActiv. Kan bij Schoonenberg!
Hardtraxx Veteran
last seen 16 days ago
PNXRMX wrote:
Grim wrote:
Ik vind persoonlijk 15dB ideaal. Ik vind het dan alsnog soms niet hard genoeg staan, maar ik ben dan ook wel ontzettend verwend qua feestjes / geluid enzo. En ga idd voor Elacin / ProActiv. Kan bij Schoonenberg!
Het gaat er niet echt om of je zelf vindt dat het hard genoeg staat. Het gaat erom of je na afloop van een feest een piep of ruis in je oren hebt of niet. Heb je dit wel dan is de 15dB niet voldoende voor je manier van feesten/plaatsing op feesten.
Hardtraxxer
755 posts member since 2015
last seen Jan 2020
In 2012 aangemeten doppen gekregen van mij werk (Schiphol). Met deze set loop ik eigenlijk nog steeds. Afgelopen jaar op Beat The Brigde was ik ze vergeten en daar toen 2 setjes van die Partyplugs gehaald van Alpine. Geen klagen verder. Enige nadeeltje, ik deed hem iets te ver in me oor waardoor ik hem er niet meer uit kreeg.
Ik zou het iedereen aanraden om die dingen aan te schaffen. Ff langs de kroeg, feestje in een discotheek, festival (Defqon kamperen had ik ze ook in).
Hardtraxx Veteran
3027 posts member since 2011
last seen Jan 2025
Afgelopen Decibel was een van mijn opmaat gemaakte oortjes uit mn oren "gebeukt". Spijtig genoeg kon ik hem niet meer vinden en ben na het festival direct nieuwe gaan maken. Via mijn verzekering bij Zilveren Kruis kreeg ik 50% vergoed als ik ze bij Specsavers zou laten maken. Prima joh! Nou die dingen zijn echt ruk.. Zijn van hard materiaal ipv het zachte materiaal dat ik altijd gewend was.

Nu ben ik opzoek naar een verzekering die ook een % vergoeding bied voor opmaat gemaakte hoorbescherming. Iemand die hier ook ervaringen mee heeft? Voor 31 dec moet ik switchen van verzekering, dus ik ben heel benieuwd :)
Hardtraxxer
last seen Jan 2020
b-ram wrote:Afgelopen Decibel was een van mijn opmaat gemaakte oortjes uit mn oren "gebeukt". Spijtig genoeg kon ik hem niet meer vinden en ben na het festival direct nieuwe gaan maken. Via mijn verzekering bij Zilveren Kruis kreeg ik 50% vergoed als ik ze bij Specsavers zou laten maken. Prima joh! Nou die dingen zijn echt ruk.. Zijn van hard materiaal ipv het zachte materiaal dat ik altijd gewend was.

Nu ben ik opzoek naar een verzekering die ook een % vergoeding bied voor opmaat gemaakte hoorbescherming. Iemand die hier ook ervaringen mee heeft? Voor 31 dec moet ik switchen van verzekering, dus ik ben heel benieuwd :)

Bij Schoonenberg is het een verzekering bij hun zelf. Dacht iets van 4 tientjes. Als ze kwijt raakt of kapot gaan binnen 2 jaar krijg je gratis een nieuwe ;)
T
Hardtraxx Elite
2257 posts member since 2011
last seen Jun 2026
Ivey Jones wrote: Bij Schoonenberg is het een verzekering bij hun zelf. Dacht iets van 4 tientjes. Als ze kwijt raakt of kapot gaan binnen 2 jaar krijg je gratis een nieuwe ;)
Dan betaalt hij dus en de volle mep en een verzekering van 40 eurie. :lol:
Y
Hardtraxxer
579 posts member since 2009
Bij Beter Horen aangeschaft. 130 ekkies incl 2 jaar verzekering (waarin je ze 1x kunt kwijtraken). Toppers en wil niet meer zonder, vergeet liever m'n telefoon dan m'n oordoppen als ik naar een fissa ga. Draag ze ook vaak in de kroeg.

Edit: aangemeten oordoppen dus, zacht materiaal
Hardtraxx Veteran
last seen Jan 2025
tijntjuh120 wrote:
Ivey Jones wrote: Bij Schoonenberg is het een verzekering bij hun zelf. Dacht iets van 4 tientjes. Als ze kwijt raakt of kapot gaan binnen 2 jaar krijg je gratis een nieuwe ;)
Ja, hier was ik indd wel mee bekend :P
Niemand die een zorg verzekering heeft en al een declaratie heeft gedaan voor gehoorbescherming? :)
Hardtraxxer
307 posts member since 2015
b-ram wrote:
tijntjuh120 wrote:
Niemand die een zorg verzekering heeft en al een declaratie heeft gedaan voor gehoorbescherming? :)
Welke zorgverzekering heb je? Zover ik weet, kan ik niets declareren bij mijn zorgverzekeraar (VGZ, Jong Pakket). Er zijn ook niet zoveel zorgverzekeraars die het vergoeden.
Hardtraxxer
last seen Jan 2020
Dan betaalt hij dus en de volle mep en een verzekering van 40 eurie. :lol:[/quote]
Niemand die een zorg verzekering heeft en al een declaratie heeft gedaan voor gehoorbescherming? :)[/quote]

Welke zorgverzekering heb je? Zover ik weet, kan ik niets declareren bij mijn zorgverzekeraar (VGZ, Jong Pakket). Er zijn ook niet zoveel zorgverzekeraars die het vergoeden.[/quote]
Ik zit bij Zorg & Zekerheid en bij mij kan het ook niet.
Hardtraxx Veteran
last seen Jan 2025
Zilveren Kruis zit ik
R
Hardtraxx Newbie
11 posts member since 2016
Draag eigenlijk altijd 24 db. Heb meestal ook nog een extra setje 33's mee naar feesten waar Radical Redemption draait. Kost wat extra geld, maar dat is het mij tot nu toe dubbel en dwars waard geweest.
Hardtraxx Beheerder
10593 posts member since 2010
last seen 9 days ago
Rode Waas wrote:Draag eigenlijk altijd 24 db. Heb meestal ook nog een extra setje 33's mee naar feesten waar Radical Redemption draait. Kost wat extra geld, maar dat is het mij tot nu toe dubbel en dwars waard geweest.
33db? wow. Is het dan niet ontzettend zacht?
Hardtraxx Veteran
6265 posts member since 2010
last seen Dec 2025
Waarom alleen als RR draait? Draait hij harder dan de rest (en dan bedoel ik qua volume) ??
M
Hardtraxx Addict
1885 posts member since 2013
last seen Mar 2020
Rode Waas wrote:Draag eigenlijk altijd 24 db. Heb meestal ook nog een extra setje 33's mee naar feesten waar Radical Redemption draait. Kost wat extra geld, maar dat is het mij tot nu toe dubbel en dwars waard geweest.
Wat maakt het nou uit wie er draait? xd

Gaat toch om het volume
Hardtraxx Veteran
7367 posts member since 2014
last seen 7 days ago
Miwer wrote:
Wat maakt het nou uit wie er draait? xd

Gaat toch om het volume
Scherpe screeches of juist een wall of bass kunnen veel invloed hebben, aangezien oordoppen bepaalde tonen eruit filteren.
Hardtraxxer
311 posts member since 2015
last seen Apr 2019
Heb 2 setjes oordoppen geprobeerd, beide setjes kwamen veelbelovend uit consumententesten. Ik vond ze echter totaal niet fijn. De bewuste doppen die ik geprobeerd heb zijn geen aangemeten, maar wat meer allround partyplugs. Onder andere die van Alpine.

Bij beide doppen had ik heel erg het idee in mijn eigen wereld te zitten. Ik hoor mezelf keihard praten, maar anderen juist erg zacht. Ik vraag me af of dit bij aangemeten doppen ook zo is? Is dit gewoon een eigenschap van alle oordoppen, of is dit te voorkomen?

Ik vind dat namelijk zo irritant dat ik de doppen 5 minuten in doe, om ze vervolgens nooit meer te dragen... Zonde dus!