Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129 ... 148  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 aug 2015 18:46 
 
Hardtraxxer

Basxt schreef:
Jarno schreef:
Hallo mensen,

Ik ben van plan deze week op maat gemaakt oordoppen te kopen. Ik heb nu de Noizzez universeel (groen) en die jeuken in mijn oor.

Wat raden jullie mij aan te halen? De ProActiv bij Schoonenberg? Of zijn er betere opties?


Wanneer jeuken ze? Ik heb ze ook, maar vooral als de bas heel hard staat. Niet altijd, overigens.



Ze jeukten al gewoon thuis, als ik niet eens muziek aan had....


Heb ze vandaag weer eens even 2 uurtjes in gehad gewoon thuis, en nu jeukten ze niet. Maar zat er een soort druk op mijn oren, wat gewoon echt pijn deed...


En alsnog mijn vraag, welke op maat gemaakte oordoppen raden jullie mij aan om te halen? En wat is het verschil tussen de verschillende merken (voordelen en nadelen per merk?)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 aug 2015 15:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Waarschijnlijk (al ben ik geen expert) is je gehoorgang niet geschikt voor die pre-fab doppen die je hebt. Ik zou dus dan misschien wel voor op maat gaan, die zouden altijd goed moeten zitten.

Persoonlijk heb ik Elacin. Dat vind ik heel fijn, want ik heb een winkel waar ik heen kan (Beter Horen) ipv dingen opsturen naar een bedrijf of iets dergelijks. Ik weet verder niet hoe dat met andere op maat gemaakte oordoppen zit. Ik zit zelf aan mijn tweede paar en ben erg tevreden met de service die ze verlenen en de garantie die ze geven op iedere vorm van beschadiging of verlies.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 aug 2015 15:32 
 
Hardtraxx Newbie

Heb inmiddels mijn Eclain ProActiv Customized doppen van Schoonenberg binnen, dacht dat dit 20 dB demping doppen waren maar op het doosje staat 25 dB?
Met Dream Village uittesten, hopen dat ze goed zijn en anders vragen of het filter nog vervangen kan worden voor een 20 dB filter.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 aug 2015 15:35 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Raaverok schreef:
Heb inmiddels mijn Eclain ProActiv Customized doppen van Schoonenberg binnen, dacht dat dit 20 dB demping doppen waren maar op het doosje staat 25 dB?
Met Dream Village uittesten, hopen dat ze goed zijn en anders vragen of het filter nog vervangen kan worden voor een 20 dB filter.

Elacin heeft geen 20 dB-varianten. De eerstvolgende stap minder is 15 dB.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 aug 2015 15:38 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

DeBakker schreef:
Raaverok schreef:
Heb inmiddels mijn Eclain ProActiv Customized doppen van Schoonenberg binnen, dacht dat dit 20 dB demping doppen waren maar op het doosje staat 25 dB?
Met Dream Village uittesten, hopen dat ze goed zijn en anders vragen of het filter nog vervangen kan worden voor een 20 dB filter.

Elacin heeft geen 20 dB-varianten. De eerstvolgende stap minder is 15 dB.

Volgensmij is er wel een 20 dB variant maar die is goedkoper, heeft geen vlakke demping en kan niet van filter wisselen. (Dacht ik)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 aug 2015 15:44 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Fluxion schreef:
Volgensmij is er wel een 20 dB variant maar die is goedkoper, heeft geen vlakke demping en kan niet van filter wisselen. (Dacht ik)

Klopt, maar die is niet op maat gemaakt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2015 17:43 
 
Hardtraxx Newbie

Oordoppen bij Dream Village voor het eerst uitgetest. Heel blij dat ik ze toch heb laten maken, pasvorm en demping was perfect.
In het begin wel wennen met eten etc, maar na een tijdje voelde ik ze niet meer zitten :)

Ben wel benieuwd hoe ze indoor werken, want had daar altijd het meeste last van mijn oren
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 sep 2015 17:04 
 
Hardtraxxer

Aangezien de Noizzez pijn doen aan mijn oren ga ik op maat gemaakte oordoppen halen.

Ik denk dat ik de ProActiv bij schoonenberg ga laten maken.


Nu is mijn vraag, ik kan dus de ProActiv Music Customized voor 110 euro en de Professional voor 160 euro.

Zoals ik het lees is het verschil, dat de Professional het geluid niet vervormt en de Customized toch wel een beetje.

Is het verschil erg groot? Of blijft de kwaliteit van de muziek met de customized alsnog erg goed? Op de meeste feesten is het geluid mij te schel. Is het dan misschien verstandiger om de customized te nemen omdat die het geluid toch een beetje vervormen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 sep 2015 09:31 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

dat licht er aan, volgens mij halen ze bij de "normale" versies meestal wat meer hoog weg (is goedkoper om te produceren)
Bij de professionele is het frequentie gebied meer linear.

Als je het geluid te schel vind kun je overwegen om de normale versie te halen. Ik zou het gewoon even na vragen, hun weten precies welke frequenties het meeste worden gedempt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 sep 2015 12:50 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Donderdag heb ik mijn oren laten inmeten bij Schoonberg hoop dat ik ze op tijd voor I am Hardstyle binnen hebt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 sep 2015 17:34 
 
Hardtraxxer

Ik wil graag een keer oordoppen gebruiken om te kijken of het me bevalt, heeft iemand ervaring met de volgende oordoppen?

Pluggerz Uni-Fit Music

Alpine MusicSafe Pro

Alpine MusicSafe Partyplug 2015

Elacin ER20 Small

Alvast bedankt!
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 sep 2015 17:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Bij een zaak hier in de buurt Pluggerz doppen op maat laten maken. Eerste feest om te testen was het Decibel weekend.

Was er niet helemaal tevreden over. Als ik ze in had en stil stond deden ze hun werk super met 15 dB demping.
Alleen bij het praten en dan vooral bij de 'a' en 'o' klanken vloog er zo nu en dan nog wat geluid langs de doppen heen en leek het allemaal niet lekker te zitten. Wat ook heel erg vervelend is; als ik ging springen zaten ze ook zodanig 'los' dat het bij elke sprong leek alsof je oren werden dicht gedrukt qua geluid. Als ik dus wilde losgaan hoorde ik bij elke sprong de hele kick hierdoor telkens niet...

Ik dacht misschien is het wel gewoon gewenning dus heb ze bij Ground Zero maar weer ingedaan zonder eerst terug te gaan. Natuurlijk precies het zelfde probleem.

Na Ground Zero terug gegaan en volgens de winkel waren deze klachten inderdaad niet de bedoeling. Dus nieuwe afruk laten maken en nieuwe doppen laten maken. Kwamen ze vrijdag eindelijk weer binnen, bleek de winkel de verkeerde doppen te hebben besteld(met een handvatje er aan zodat je ook muziekdoppen er op aan kan sluiten ipv afgevlakt wat ik graag wil) >.<

Nu maar hopen dat ze voor XQlusive binnen zijn en bovenstaande problemen dan niet meer optreden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 sep 2015 19:37 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

DJ JellyBean schreef:
Ik wil graag een keer oordoppen gebruiken om te kijken of het me bevalt, heeft iemand ervaring met de volgende oordoppen?

Pluggerz Uni-Fit Music

Alpine MusicSafe Pro

Alpine MusicSafe Partyplug 2015

Elacin ER20 Small

Alvast bedankt!


http://www.bax-shop.nl/gehoorbeschermin ... -3225.html

Ik heb deze nu ongeveer een half jaar en ik vind ze met elk feest goed zitten als je het hulpstukje gebruikt. Je voelt niet dat je ze in hebt en na een paar minuten vind ik het geluid gewoon goed doorkomen, volgende ochtend geen ruis of piep in me oren.

Heb alleen nooit andere oordoppen gehad dus weet niet hoe erg het dempt en of de kwaliteit echt zo goed is als ik denk. Misschien luister ik gewoon niet goed, maar tot nu toe is het wat ik hoor via die Alpine oordoppen het normale geworden. Heb geen vergelijkingsmateriaal.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 sep 2015 19:44 
 
Hardtraxx Elite

1,5/2 jaar terug noizezz green gehaald, de verkoper vertelde me dat je ze eigenlijk om de 2 jaar wel moet vervangen. is dat echt aan te raden of is het niet erg als je ze een jaar langer gebruikt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 sep 2015 19:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik had groene noizezz, maar zou die echt niet 2 jaar lang gebruiken, eerder een jaar ofso
Alhoewel de mijne tot 2x toe kapot gingen, filters schoten door, toch maar voor aangemeten gegaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2015 12:30 
 
Hardtraxx Veteran

Ik ga ook maar is op maat gemaakte bestellen :thumbsup: Genoeg info hier, maar heb wel een vraag over welke oordopjes de beste verzekering hebben, qua welk merk heeft een regeling bij het kwijtraken van een oordopje en /of filters??
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2015 23:33 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Ik wil binnenkort toch ook maar op maat gemaakte kopen, wat is een aanrader qua merk etc? Ik denk dat ik voor 25db zal gaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2015 23:35 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

The Venator schreef:
Ik wil binnenkort toch ook maar op maat gemaakte kopen, wat is een aanrader qua merk etc? Ik denk dat ik voor 25db zal gaan.


Hier dezelfde vraag, maar dan voor 15/20db.
Met mijn huidige Alpine oordoppen versta ik moeilijk gesprekken..
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2015 23:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ik heb zelf elacin, zitten super fijn, gesprekken voeren lukt goed maar je moet wel hard praten,
Ligt ook aan je filters, heb zelf 15 en 25, maar heb eigenlijk altijd 15 in, vind 25 te hard dempen waardoor je een overkill aan bass krijgt (Dit jaar tijdens q-base @ isaac, met tom/kees vooraan tijdje gestaan, maar werd gewoon ziek vanwege de bass, had 25 filters in.)

Maar je kan bijv. bij schonenberg gewoon navroeg doen wat het beste is, krijg je gewoon uitleg en alles.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2015 00:51 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik heb ook Elacin (ER15 vgm)

Voor €30-35 heb je een verzekering waarbij je gratis nieuwe aan kunt laten meten bij diefstal of verlies binnen 2 jaar. Vind ze zelf heel fijn, wil niet meer zonder.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2015 00:52 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Wil binnenkort ook maar eens oordoppen aanschaffen... Mijn oren en oorkanaal zijn alleen nogal klein, dus ik vroeg me af of er hierin ook verschillende maten zijn? Ik kan bijvoorbeeld geen Apple oordoppen in omdat dat niet past en pijn gaat doen. Gebruik dan ook alleen in-ear oordoppen waarbij ik de kleinste dopjes gebruik.

Dus, zijn er gehoorbeschermende oordoppen die in verschillende maten komen (zo ja, welke?) of kan ik beter op maat gemaakte aanschaffen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2015 02:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Als je universele haalt, heb je bij bijv noizezz verschillende maten, s - m - l - xl, dan beginnen met de grootste om te testen, anders kan hij misschien je oor in schieten

Aangemeten zegt wel genoeg denk ik,
Sowieso na eigen ervaring kun je beter aangemeten halen, maar de vraag is of jij het geld ervoor over hebt of niet, aangemeten is aanzienlijk duurder. (Het zijn wel je oren, in mijn ogen toch wel heel belangrijk)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2015 18:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nieuwe op maat gemaakte oordoppen vandaag gaan halen. Zaterdag al een flinke vuurdoop op Bass Protocol. :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2015 18:53 
 
Hardtraxx Veteran

Grim schreef:
Nieuwe op maat gemaakte oordoppen vandaag gaan halen. Zaterdag al een flinke vuurdoop op Bass Protocol. :D


Hoe de F... maken jullie een afspraak bij Schonenberg? Moet hier in Utrecht 1,5 maand wachten voor überhaupt een afspraak :thumbdown:
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2015 19:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Misschien kun je naar een omliggend dorp? De Bilt heeft er sowieso eentje.
Vorige  1 ... 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129 ... 148  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen