Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128 ... 148  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jun 2015 17:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

The Skribbler schreef:
Ik heb naast mijn Elacins nu ook universele schuimdoppen om te slapen... ben benieuwd, ga ze op DQ1 testen. Me lijkt namelijk dat de elacins te ver uit je oor steken om chill op te kunnen liggen.

Ja dat ligt dus kei kut. xd

Wel chill om in te slapen, maar toen werd ik om 6 uur wakker omdat mijn oren pijn deden... en toen was het gelukkig vrij stil, dus die dingen uitgedaan en verder geslapen :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jun 2015 21:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

The Skribbler schreef:
The Skribbler schreef:
Ik heb naast mijn Elacins nu ook universele schuimdoppen om te slapen... ben benieuwd, ga ze op DQ1 testen. Me lijkt namelijk dat de elacins te ver uit je oor steken om chill op te kunnen liggen.

Ja dat ligt dus kei kut. xd

Wel chill om in te slapen, maar toen werd ik om 6 uur wakker omdat mijn oren pijn deden... en toen was het gelukkig vrij stil, dus die dingen uitgedaan en verder geslapen :P


Had ik vorig jaar ook bij mijn op maat gemaakte oordoppen. Deze zijn redelijk 'hard' en bewegen dus niet mee als je op je oor ligt en dat gaat dus behoorlijk pijn doen. Dit jaar ook maar andere dopjes gehaald voor het slapen en deden goed hun werk. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jun 2015 12:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ja ik vond die slaapdoppen dus ook kut liggen, bedoelde ik ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2015 16:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

The Skribbler schreef:
The Skribbler schreef:
DQ1

slapen

Uh uh.


En ik heb een nieuw setje Alpine Partyplugs gekocht, had die vorige al 2 jaar. Erg tevreden mee.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2015 01:39 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hoi jongens !
Vraagje hier over de gemiddelde demping van jullie oordopjes. Ik heb vorig jaar voor defqon de groene noizezz gekocht. Maar omdat ik vind dat deze te hard dempen doe ik ze vaak gewoon niet in...
Als alternatief dacht ik aan de purple noizezz maar heb er geen idee van of de demping veel verschil oplevert...
Wat raden jullie aan? Thanks !
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2015 12:24 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Hard Invasion schreef:
Hoi jongens !
Vraagje hier over de gemiddelde demping van jullie oordopjes. Ik heb vorig jaar voor defqon de groene noizezz gekocht. Maar omdat ik vind dat deze te hard dempen doe ik ze vaak gewoon niet in...
Als alternatief dacht ik aan de purple noizezz maar heb er geen idee van of de demping veel verschil oplevert...
Wat raden jullie aan? Thanks !


Ik zie dat de groene 24dB dempen, degene die ik heb (Alpine Partyplug) dempen van 125Hz>15dB tot 8000Hz>19dB.
Ik weet niet hoeveel dB/Hz er op een feest word geblazen alleen ik vind ze tot nu toe gewoon goed, alhoewel ik het ook al aan de hoge kant vind van demping.
Als ik nu nieuwe zou kopen zou ik rond de 10/15dB gaan zitten alhoewel je je oren er wel mee beschermd alleen je kan beter hoger pakken voor betere bescherming.
De Purple Noizezz dempen 17dB, dus als ik jou was zou ik gewoon of andere Noizezz kopen die 10/15dB dempen of de Alpine Partyplug.

Paar pagina's terug was er ook een aflevering van Kassa uitgelicht en de oordopjes waren getest door een muziekschool. Daarbij kwam Alpine met een goede fit, goedkope oordopjes en een goede demping het beste uit de test. Staat ook een klein verslag van iemand een paar reacties verder bij.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2015 17:54 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Thanks Sain7, even verder lezen dan ! :thumbsup:

EDIT: Had het nog niet gezien dat je de filters ook apart kunt kopen (van noizezz), dus heb een paar purple filters besteld. Hopelijk zijn deze wel goed :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jul 2015 20:19 
 

Grim schreef:
Dan krijg je praktijken zoals in dat ene optreden van Mark With A K waarbij iedereen een koptelefoon krijgt waar de muziek naar gestuurd wordt i.p.v.. het plaatsen van speakers. :lol:

Daarbij klinkt hard dance muziek gewoon beter wanneer je het juist dat tikkeltje harder zet.

Iemand de link naar dit filmpje nog? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jul 2015 10:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

bloemkool schreef:
Grim schreef:
Dan krijg je praktijken zoals in dat ene optreden van Mark With A K waarbij iedereen een koptelefoon krijgt waar de muziek naar gestuurd wordt i.p.v.. het plaatsen van speakers. :lol:

Daarbij klinkt hard dance muziek gewoon beter wanneer je het juist dat tikkeltje harder zet.

Iemand de link naar dit filmpje nog? :P


https://www.facebook.com/djmwak/videos/ ... permPage=1

:lol: :lol: :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jul 2015 14:41 
 

Grim schreef:
bloemkool schreef:
Grim schreef:
Dan krijg je praktijken zoals in dat ene optreden van Mark With A K waarbij iedereen een koptelefoon krijgt waar de muziek naar gestuurd wordt i.p.v.. het plaatsen van speakers. :lol:

Daarbij klinkt hard dance muziek gewoon beter wanneer je het juist dat tikkeltje harder zet.

Iemand de link naar dit filmpje nog? :P


https://www.facebook.com/djmwak/videos/ ... permPage=1

:lol: :lol: :lol:

godver wat mooi :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 aug 2015 14:40 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Heb nu al een flinke tijd Elacind -15 db op maat gemaakt, maar telkens uitgedaan en toch weer m'n oude goedkope plugs in gedaan. Telkens last van jeuk en lichte pijn. Meerdere mensen weleens last van gehad? Is het gewenning of toch even teruggaan om de afdruk te laten checken?
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 aug 2015 15:43 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Youri schreef:
Heb nu al een flinke tijd Elacins -15 db op maat gemaakt, maar telkens uitgedaan en toch weer m'n oude goedkope plugs in gedaan. Telkens last van jeuk en lichte pijn. Meerdere mensen weleens last van gehad? Is het gewenning of toch even teruggaan om de afdruk te laten checken?

Ik weet niet na hoe lang je ze weer uit doet, maar je moet je oren wel de kans geven om ze te laten wennen aan de Elacins.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 aug 2015 16:28 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

DeBakker schreef:
Youri schreef:
Heb nu al een flinke tijd Elacins -15 db op maat gemaakt, maar telkens uitgedaan en toch weer m'n oude goedkope plugs in gedaan. Telkens last van jeuk en lichte pijn. Meerdere mensen weleens last van gehad? Is het gewenning of toch even teruggaan om de afdruk te laten checken?

Ik weet niet na hoe lang je ze weer uit doet, maar je moet je oren wel de kans geven om ze te laten wennen aan de Elacins.


Denk vrij snel, binnen 1/1,5 uur. Maar even keer doorzetten dan, is even wennen na 3 jaar goedkoper/dunnere pluggs
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 aug 2015 16:57 
 
Hardtraxxer

Na 2 jaar op Alpine partypluggers hebben gefeest, was ik nu toe aan nieuwe oordoppen. En graag wilde ik ze op maat gemaakt hebben.
Dus keertje langs Beter Horen gegaan, afdruk laten maken na 10 dagen kon ik de oordoppen ophalen, precies op tijd voor een weekend defqon.
Ik heb uiteindelijk een van de duurste variant gekozen(Pluggerz Music) omdat ik geen vervormd geluid wou, dus ben ik voor de vlakke filters(-20dB) gegaan en tevens ook de siliconen versie voor beter draag comfort.
Daarbij leek het mij slim om ze ook te verzekeren voor 2 jaar tegen diefstal, verlies en vervorming van je gehoorgang. Totale kosten 196€

Het is het dan ook meer dan waard! Hele defqon weekend mee rond gelopen, bleven altijd perfect zitten, en gelukkig nauwelijks een piep gehad. Maar het mooiste is nog altijd dat je ondanks dat het een stukkie zachter gaat je beleving niet wordt beïnvloed, simpelweg omdat het geluid nog steeds perfect klinkt.
Tegenwoordig draag ik ze ook gewoon met het uitgaan en heeft het dus echt een meerwaarde voor mij gekregen.

Ik raad dan ook gewoon iedereen, die de optimale beleving wilt behouden zonder dat je daar tinnitus aan over houd, aan om fatsoenlijke oordoppen aan te schaffen! :yes:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 aug 2015 19:58 
 
Hardtraxx Newbie

Ik ben zelf van plan om binnenkort oordoppen aan te laten meten, vooral voor het indoor festival seizoen. Heb bij deze feesten vaak het meeste last van mijn oren.

Bij welke winkel is het het beste om de oordoppen aan te laten meten? Zie op de site van beter horen dat ze maar 2 variaties hebben voor maatwerk muziek/disco oordoppen terwijl er bij Schoonenberg meer verschillende types zijn.
Welk type raden jullie aan/bij welke winkel? En wat raden jullie aan qua demping, waarbij de geluidskwaliteit goed blijft, je elkaar gewoon goed kan verstaan als je praat en waarbij je geen last heb de dag na een festival.

Alvast dank!
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 aug 2015 23:37 
 
Hardtraxxer

Raaverok schreef:
Welk type raden jullie aan/bij welke winkel? En wat raden jullie aan qua demping, waarbij de geluidskwaliteit goed blijft, je elkaar gewoon goed kan verstaan als je praat en waarbij je geen last heb de dag na een festival.

Alvast dank!


Als je geen kwaliteit verlies wil moet je voor vlakke demping gaan, dan zit je meestal rond de 160 euro, ex verzekering.
Volgens mij is het verder overal standaard dat je de keuze hebt uit 15,20,25db filters. Bij beter horen krijg je maar 1 filter en dus niet alle 3, ik weet niet of dat bij Schoonenberg wel zo is? De vlakke filters zijn duur een paar extra kopen kost bij beter horen 70 euro(!). Persoonlijk ben ik voor de 20 gegaan omdat het een mooie middenweg is tussen de 3 en dat toch een stuk betere bescherming bied dan de 15dB, echter 15db is opzich ook prima hoor er zijn genoeg DJ's die met 15 db namelijk draaien. 25 lijkt me net te veel van het goede.

Trouwens met vlakke demping kan ik ook iedereen goed verstaan, iets wat ik met de partyplugs juist niet kon!

Ik zou zeggen ga anders een keer naar een schoonenberg of een beter horen en laat je wat meer informeren ze kunnen je alle info geven en dan moet je er wel uitkomen denk ik!
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 aug 2015 16:11 
 
Hardtraxx Newbie

Vandaag oordoppen laten aanmeten bij Schoonenberg, afdruk zag er goed uit dus hopen dat hij in 1x goed is :)

Nu nog een praktische vraag: Hebben jullie iets van een hoesje/etui waarin je de oordopjes meeneemt?
Zag laatst gasten op festival die een kokertje hadden waar je ze in kon opbergen en die je aan je sleutels kon bevestigen. Iemand enig idee waar deze te koop zijn?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 aug 2015 16:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ligt eraan welke je hebt laten aanmeten, maar bij elacin krijg je zoon klein opbergtasje erbij.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 aug 2015 10:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Kreeg bij die van mij ook een klein opbergtasje. Ik pak dat tasje mee in de auto en haal de oordoppen eruit zodra we op de parking gearriveerd zijn. Van de parking tot festival ingang steek ik ze meestal in dat kleine stukje bij je rechter broekzak. Aan de festivalingang doe ik ze in.

Ook al enkele keren vergeten (te veel aan het praten :D ) en in dat zakje laten zitten maar daar is nog nooit iets van gezegd geweest bij fouillering. :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 aug 2015 00:22 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Raaverok schreef:
Vandaag oordoppen laten aanmeten bij Schoonenberg, afdruk zag er goed uit dus hopen dat hij in 1x goed is :)

Nu nog een praktische vraag: Hebben jullie iets van een hoesje/etui waarin je de oordopjes meeneemt?
Zag laatst gasten op festival die een kokertje hadden waar je ze in kon opbergen en die je aan je sleutels kon bevestigen. Iemand enig idee waar deze te koop zijn?


Ik heb, net als Sensa, mijn oordoppen laten meten bij Beter Horen (Music Pluggerz). Totale kosten waren, incl verzekering bij mij 120 euro. Daar kreeg ik ook een hoesje/ zakje waar je pinpas/ID kaart precies in past (ideaal als festival portemonnee).

De doppen zelf zijn echt perfect. Perfecte aansluiting/ demping en het communiceren op festivals alswel in de kroeg is vanaf mijn kant een stuk eenvoudiger. Ik kan niet meer zonder.

De doppen heb ik nu ruim twee jaar en door de bijbehorende verzekering van Beter Horen, kun je een extra paar oordoppen gratis laten opmeten als deze zijn gestolen of als je ze bent verloren. In mijn geval heb ik twee weken voor het verstrijken van de garantie, een extra paar laten aanmeten (gezegd dat ik ze kwijt ben geraakt) zodat ik in ieder geval nog een aantal jaar vooruit kan + ik heb een extra setje.

Inhoudelijk op de filters: ik heb er rode filters in zitten. Wat de dempingswaarde precies is weet ik niet. Volgens mij is het 15dB (hier overzicht: http://pluggerz.com/nl/dempingswaarden/)
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 aug 2015 16:31 
 
Hardtraxxer

Hallo mensen,

Ik ben van plan deze week op maat gemaakt oordoppen te kopen. Ik heb nu de Noizzez universeel (groen) en die jeuken in mijn oor.

Wat raden jullie mij aan te halen? De ProActiv bij Schoonenberg? Of zijn er betere opties?
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 aug 2015 21:46 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Jarno schreef:
Hallo mensen,

Ik ben van plan deze week op maat gemaakt oordoppen te kopen. Ik heb nu de Noizzez universeel (groen) en die jeuken in mijn oor.

Wat raden jullie mij aan te halen? De ProActiv bij Schoonenberg? Of zijn er betere opties?


Wanneer jeuken ze? Ik heb ze ook, maar vooral als de bas heel hard staat. Niet altijd, overigens.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 aug 2015 23:34 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Eigenaren van de elacin op maat gemaakte oortjes. Hoe maken jullie ze schoon? Filter is er bij mij amper uit te krijgen en dat schijnt ook niet goed te zijn als je die er vaak uit haalt. Dus.. hoe dan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 aug 2015 14:47 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Fluxion schreef:
Eigenaren van de elacin op maat gemaakte oortjes. Hoe maken jullie ze schoon? Filter is er bij mij amper uit te krijgen en dat schijnt ook niet goed te zijn als je die er vaak uit haalt. Dus.. hoe dan?


Bij mij zit er zon dingetje bij om schoon te maken, en een borsteltje.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 aug 2015 14:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Je kunt ook met iets onscherps de binnenkanten schoonmaken, soms doe ik dat met mijn sleutels (zorgen dat het geen scherpe punten zijn, anders kun je de siliconen kapot schrapen).
Vorige  1 ... 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128 ... 148  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen