Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126 ... 148  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2015 11:55 

Hardtraxxer

rakkietakkie schreef:
Vorige week bij Schoonenberg oordoppen aan laten meten. Momenteel duurt het wat langer voor ze klaar zijn door brand ergens bij dat bedrijf.

Vind 110,- nog een redelijke prijs voor goede bescherming. Natuurlijk verzekering erbij voor 42,-. Ik zou niet inzien waarom niet.

Verkoper zei overigens dat je ze 'kwijt moest raken' en dat je dan 2e paar zou krijgen. Had ie zelf ook gedaan, zei hij. :lol:

Heb ze vorige week vrijdag aangemeten, helaas niks gehoord over een langere levertijd. Maar verzekering nemen en dus na paar maanden kwijt raken is aan te raden?
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jan 2015 10:03 

Hardtraxxer

Zou ze na 1 jaar en 11 maanden kwijt raken, heb ik ook gedaan :thumbup:
heb je voor 165 euro zo'n 6 jaar aan gehoorbescherming
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 feb 2015 23:32 

Hardtraxx Veteran

Heb 5 paar oordopjes thuisliggen, namelijk een setje pluggerz, een paar ACS ER20, een paar thunderplugs, een setje Nonoise en een van alpine.
https://twitter.com/Clublifemag/status/ ... 7258818560

Weet natuurlijk dat dit standaard dopjes zijn, maar vroeg me af welke nou het beste zijn? (Ga ze dan as zaterdag proberen op hardbass.) :huh:
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 feb 2015 23:58 

Hardtraxx Addict

sonnebloem schreef:
Heb 5 paar oordopjes thuisliggen, namelijk een setje pluggerz, een paar ACS ER20, een paar thunderplugs, een setje Nonoise en een van alpine.
https://twitter.com/Clublifemag/status/ ... 7258818560

Weet natuurlijk dat dit standaard dopjes zijn, maar vroeg me af welke nou het beste zijn? (Ga ze dan as zaterdag proberen op hardbass.) :huh:

Als er al verschil zit tussen deze doppen dan is het wel minimaal. Ik zou voor het transparante setje gaan. :P

Oh en in het GelreDome gebruik ik eigenlijk geen gehoorbescherming. Ik doe ze elke keer weer uit na twee uur ongeveer omdat het geluid niet geweldig is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 feb 2015 00:24 

Hardtraxx Veteran

Thanks voor je suggestie :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2015 10:57 

Hardtraxxer

Wacht nu al 3 weken, en nog niks vernomen van Schoonenberg...
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2015 12:44 

Hardtraxx Addict

Youri schreef:
Wacht nu al 3 weken, en nog niks vernomen van Schoonenberg...

Belletje plegen en vragen wat er fout is gegaan.
Wat is de wachttijd of wanneer zouden ze jou op de hoogte brengen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 feb 2015 21:05 

Hardtraxx Elite

Ik ga nu anderhalf jaar naar feesten en heb op 95% van alle feesten wel gehoorbescherming in gehad. Nu heb ik dus sinds Hard Bass meer last van tinnitus dan eerder (Gewoon mijn groene Noizezz in gehad zoals altijd). Als het stil is hoor ik altijd een piep, nu is het eigenlijk alleen heel irritant als ik er op ga letten wat ik nu dus de hele tijd doe, als ik muziek of iets dergelijks aan heb merk ik niks.

Ik zeg al een jaar lang dat ik op maat gemaakte wil maar had telkens niet de behoefte om mijn geld daar aan uit te geven maar ik hak nu toch wel de knoop door. Ik gebruik nu dus groene Noizezz die geloof ik 24 decibel filteren. Wat voor filter raden jullie mij aan bij op maat gemaakte? Ik wil natuurlijk dat de piep die ik heb als het stil is niet erger word. Maar ik ben bang als ik bijvoorbeeld 25 decibel pak dat ik veel minder van de muziek geniet omdat het zo zacht is, dit zal namelijk een groot verschil zijn met de Noizezz omdat ze echt helemaal afsluiten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 feb 2015 12:12 

Hardtraxxer

Voor 25 februari heb ik een afspraak gemaakt bij Schoonenberg voor opmaat gemaakte oordoppen. Ik wil ze gaan gebruiken voor zowel tijdens het draaien en als bezoeker van feesten.
Nu twijfel ik over de filter, 15 db of 25 db. Wie hier gebruikt ze ook voor draaien en het gaan naar feesten, en welke filters hebben jullie?
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 feb 2015 13:03 

Hardtraxxer

sierdb schreef:
Voor 25 februari heb ik een afspraak gemaakt bij Schoonenberg voor opmaat gemaakte oordoppen. Ik wil ze gaan gebruiken voor zowel tijdens het draaien en als bezoeker van feesten.
Nu twijfel ik over de filter, 15 db of 25 db. Wie hier gebruikt ze ook voor draaien en het gaan naar feesten, en welke filters hebben jullie?

De 15 wordt veel gebruikt voor draaien in mijn omgeving, mocht je sterker later willen kan je altijd filters los kopen nog ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 feb 2015 15:02 

Hardtraxx Veteran

Ik heb ondertussen al bijna 2 jaar op maat gemaakte oordoppen met filters van 20dB. Ben er enorm tevreden van. Geen tot héél weinig klachten na het uitgaan. Af en toe een lichte ruis diezelfde nacht/ochtend als ik in mijn bed lig en het volledig stil is maar niet zo fel dat ik er niet van kan slapen. Zodra ik terug wakker wordt in de late namiddag is een eventuele ruis volledig weg.

Met draaien heb ik geen ervaring.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 feb 2015 18:59 

Hardtraxxer

Bedankt heren! Denk dat ik zelf ook voor de 15 ga :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 feb 2015 04:56 

Hardtraxx Elite

Grim schreef:
Ik heb ondertussen al bijna 2 jaar op maat gemaakte oordoppen met filters van 20dB. Ben er enorm tevreden van. Geen tot héél weinig klachten na het uitgaan. Af en toe een lichte ruis diezelfde nacht/ochtend als ik in mijn bed lig en het volledig stil is maar niet zo fel dat ik er niet van kan slapen. Zodra ik terug wakker wordt in de late namiddag is een eventuele ruis volledig weg.

Met draaien heb ik geen ervaring.

20dB lijkt me eigenlijk perfect. 25 lijkt me te veel en 15 ben ik bang dat het te weinig is. Beetje jammer dat ze dat hier dus niet hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 feb 2015 14:56 

Hardtraxx Addict

Ik gebruik nu ongeveer 1,5 jaar op maat gemaakte oordoppen van Pluggerz iHear, gehaald bij Beter Horen. Iemand daar toevallig ervaring mee? Ben namelijk wel benieuwd wat het verschil is tussen mijn huidige doppen en Elacin ER25, ik weet dat 25 staat voor het filter :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mrt 2015 16:56 

Hardtraxx Addict

Enorm blij met mijn Alpine oordoppen van 12 euro, op Reverze voor het eerst uitgetest en het geluid was gewoon normaal en geen piep in mijn oren na het feest.
Wel eens aandrukken of voelen of hij er nog zit maar totaal geen last van mijn oren nu.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2015 04:21 

Hardtraxx Elite

Wat baal ik dat ik niet meteen mijn eerste feest gehoorbescherming op maat heb gekocht. Ik heb het nu nog steeds niet, maar ik laat het vrijdag aanmeten. Ik had vorige week telkens last van de piep, in het weekend was het grotendeels weg tot dinsdag, het was niet uit mijn gedachten want ik probeerde gewoon het te horen maar het was er niet. Sinds dinsdag is dat weer veranderd. Ik hoor nu boven mijn muziek uit de piep op mijn koptelefoon. Mijn koptelefoon staat niet heel hard maar toch. Ik heb 90% van al mijn feesten Noizezz in gehad en in al mijn recente feesten heb ik ze aangehad.

Ik twijfel serieus of ik nog wel Loudness ga nu ik nog geen op maat gemaakte heb voor die tijd.

Tldr: Ik raad je aan om te investeren in op maat gemaakte, bespaart je misschien een hoop ellende.

Ga morgen overigens weer naar de huisarts om mijn oren te laten nakijken.

/emo mode off

Edit:
Er zit blijkbaar vocht achter mijn trommelvlies en moet nu neusspray gebruiken. Heb het idee dat dit mijn klachten verergert.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2015 21:06 

Hardtraxxer

Zelf ook gehad, kauwgom eten is ook goed doordat je dan bepaalde spieren gebruikt kan het vocht eerder weg.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2015 21:26 

Hardtraxxer

Op dit moment noizezz green wil deze week elacin op maat laten maken maar twijfel nog 15 of 25 heb nu ook 24DB en die bevallen prima
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2015 21:30 

Hardtraxx Addict

Civitas schreef:
Op dit moment noizezz green wil deze week elacin op maat laten maken maar twijfel nog 15 of 25 heb nu ook 24DB en die bevallen prima

Als de 24DB jou bevallen, waarom dan niet gelijk de 25 nemen om op veilig te spelen?
Waarom zou je twijfelen tussen de 15DB of de 25DB?
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2015 21:33 

Hardtraxxer

MDesiqn schreef:
Civitas schreef:

Als de 24DB jou bevallen, waarom dan niet gelijk de 25 nemen om op veilig te spelen?
Waarom zou je twijfelen tussen de 15DB of de 25DB?

Met festivals vind ik de 24 meestal weer te veel
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2015 22:47 

Hardtraxx Elite

Op maat gemaakt sluit natuurlijk veel beter af en je hoort dan dus minder dan met normale oortjes op dezelfde sterkte.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2015 22:50 

Hardtraxx Veteran

Ik heb zelf op maat gemaakte -20, meestal denk ik op het begin van een feest wel dat het enigszins teveel is maar later op de avond (gaat het volume ook harder) vind ik dat de demping eigenlijk perfect is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2015 23:26 

Hardtraxx Elite

Steffnov schreef:
Ik heb zelf op maat gemaakte -20, meestal denk ik op het begin van een feest wel dat het enigszins teveel is maar later op de avond (gaat het volume ook harder) vind ik dat de demping eigenlijk perfect is.

Welke heb je dan? Van welk merk en bij welke winkel?

Ik heb morgen een afspraak bij Schoonenberg maar daar kun je alleen 15 en 25 geloof ik, 20 lijkt mij juist ideaal omdat 15 mij iets te weinig lijkt en 25 te veel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2015 00:44 

Hardtraxx Veteran

Fluxion schreef:
Steffnov schreef:

Ik heb morgen een afspraak bij Schoonenberg maar daar kun je alleen 15 en 25 geloof ik, 20 lijkt mij juist ideaal omdat 15 mij iets te weinig lijkt en 25 te veel.

Deze heb ik toen bij Schoonenberg aan laten meten. De kerel die mij hielp ermee zei dat deze variant prima was voor mensen die regelmatig festivals gaan en dat de "professional" variant voor mensen waren die vrijwel elke week ermee te maken hadden. Nu moet ik zeggen dat ik vooraf mijn twijfels had, maar ik ben zwaar tevreden met deze doppen, dus ik kan ze aanraden :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2015 00:58 

Hardtraxx Elite

Steffnov schreef:
Fluxion schreef:
Steffnov schreef:

Deze heb ik toen bij Schoonenberg aan laten meten. De kerel die mij hielp ermee zei dat deze variant prima was voor mensen die regelmatig festivals gaan en dat de "professional" variant voor mensen waren die vrijwel elke week ermee te maken hadden. Nu moet ik zeggen dat ik vooraf mijn twijfels had, maar ik ben zwaar tevreden met deze doppen, dus ik kan ze aanraden :)

Ik lees hier bij iedereen die naar Schoonenberg gaat dat ze kiezen tussen 15 en 25, maar ze hebben dus ook gewoon 20? Of is dit een andere soort?
Vorige  1 ... 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126 ... 148  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen