Grim schreef:
Hou er wel rekening mee als je er op maat gemaakte laat maken dat dit enkele weken kan duren tot alles effectief in orde is. Hiermee bedoel ik dat er een redelijke kans is dat 1 (of beide) van de afdrukken niet goed gelukt is en dus niet volledig afsluit. Er wordt dan een nieuwe afdruk gemaakt en opgestuurd. Duurt weer een tijdje tot die terug komt (krijgt normaal wel prioriteit boven nieuwe exemplaren) en dan hopen dat die wel goed is. Zo heeft het bij mij 4 à 5 weken geduurd tot ze echt goed waren (2x opnieuw maken)
Ik heb 1 tip voor iedereen die op maat gemaakte doppen laat maken: ga naar RS Audio in Oosterhout. Ik heb geen aandelen in deze toko, maar Richard is een vakman puur sang en dat merk je wel degelijk in de producten die hij aflevert.
De nauwkeurigheid van de afdruk bepaalt natuurlijk voor het grootste gedeelte de mate van bescherming én comfort. Ik ben inmiddels met mijn 3de set Elacin (voorheen Exinore) doppen bezig, waarvan de laatste door RS Audio zijn gemaakt i.p.v. bij Schoonenberg, en het verschil is echt merkbaar. Dit verschil zit hem puur in de kwaliteit van de afdruk die ze maken van je oren, want de doppen zelf worden allemaal in dezelfde fabriek gemaakt. Ook zijn service is uitstekend. Mijn In Ear Monitor systeem bijvoorbeeld is diverse malen aangepast/gefinetuned qua pasvorm. Hij wil alleen tevreden klanten en doet daar veel voor!