Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125 ... 148  Volgende
Bericht Geplaatst op 12 jan 2015 21:33 

Hardtraxx Addict

http://www.cz.nl/veelgestelde-vragen-ca ... C5587BA%7D

Oordopjes op maat: krijg ik die vergoed?
Nee, er is geen vergoeding voor oordopjes op maat.

Ja jammer, dat worden goedkope oordopjes kopen en misschien kijken wat het beste daarna voor me is, als de goedkope oordopjes niet goed genoeg zijn.
Bericht Geplaatst op 13 jan 2015 17:07 

Hardtraxx Veteran

MDesiqn schreef:
http://www.cz.nl/veelgestelde-vragen-categorie?catid=%7B5C5E9E6B-946A-4262-A190-6B12DC5587BA%7D

Ja jammer, dat worden goedkope oordopjes kopen en misschien kijken wat het beste daarna voor me is, als de goedkope oordopjes niet goed genoeg zijn.

Hoortoestellen worden op die website blijkbaar best mooi vergoed. :thumbup:
Bericht Geplaatst op 13 jan 2015 19:09 

Hardtraxx Veteran

robin92 schreef:
Op Tijdmachine me Elacins verloren voor 2de keer :( 2x iemand die me om me nek grijpt en oordoppie eruit vliegt, 2x de linker, FML.
Ze waren 190 met verzekering, en kreeg toen 20% korting met zo'n zomeractie... beter komt die snel weer :p

Elacin altijd erg goed bevallen... iemand nog andere aanraders ?

Als je ze verzekerd hebt, is er toch ook niks aan de hand? Gewoon teruggaan en nieuwe ophalen, 20 euro voor nieuwe verzekering en klaar is Kees.
Bericht Geplaatst op 13 jan 2015 20:06 

Hardtraxx Addict

Grim schreef:
MDesiqn schreef:
http://www.cz.nl/veelgestelde-vragen-categorie?catid=%7B5C5E9E6B-946A-4262-A190-6B12DC5587BA%7D

Hoortoestellen worden op die website blijkbaar best mooi vergoed. :thumbup:

Haha hopelijk hoef ik daar in een paar jaar niet voor aan te kloppen bij hun. :D
Bericht Geplaatst op 13 jan 2015 20:48 

Hardtraxx Veteran

Was een subtiele hint dat je er beter een keer goed geld aan kan spenderen aan kwalitatieve oordoppen. Heb nog nooit iemand horen (pun not intended :D ) klagen over op maat gemaakte oordoppen.

Daarentegen wel al genoeg mensen die klagen/klachten hebben na het dragen van geen gehoorbescherming of van slechte kwaliteit. ;)
Bericht Geplaatst op 13 jan 2015 21:08 

Hardtraxx Veteran

PNXRMX schreef:
robin92 schreef:
Op Tijdmachine me Elacins verloren voor 2de keer :( 2x iemand die me om me nek grijpt en oordoppie eruit vliegt, 2x de linker, FML.
Ze waren 190 met verzekering, en kreeg toen 20% korting met zo'n zomeractie... beter komt die snel weer :p

Als je ze verzekerd hebt, is er toch ook niks aan de hand? Gewoon teruggaan en nieuwe ophalen, 20 euro voor nieuwe verzekering en klaar is Kees.

Ik mocht ze maar 1x verzekeren, dat was jammer.
Bericht Geplaatst op 15 jan 2015 13:51 

Kan het echt kwaad 1 feest zonder bescherming of heb je de volgende dag wel een piepen in je oren maar gaat die gewoon weer weg?
Bericht Geplaatst op 15 jan 2015 14:22 

Hardtraxx Veteran

sandervanbruggen schreef:
of heb je de volgende dag wel een piepen in je oren maar gaat die gewoon weer weg?

Dat weet je nooit, 1 keer kan in theorie voldoende zijn om tinnitus te krijgen.
Bericht Geplaatst op 15 jan 2015 15:08 

Hardtraxx Veteran

Ik heb een behoorlijke tijd zonder gedaan. Nu heb ik hier geen spijt van en so far ook geen merkbare schade, maar merkte toch dat het voor mij een betere beslissing was om toch een setje aan te laten maken. Het feit dat je na een feest niet een tijd met een piep zit is al heel wat waard, en ook op lange termijn is het natuurlijk ook een stuk beter. Daarnaast hield ik voordat ik ze kocht toch steeds meer rekening met het geluid, ging ik bewust wat verder naar achteren, bleef ik met mijn kop erbij nadenken ipv van de muziek te genieten etc.

In principe kun je een hele feestcarrière doorkomen zonder schade, maar net zo hard kun je na 1 keer al met problemen zitten. Overigens gebruik ik ze ook regelmatig tijdens het normale uitgaan, waar het netto resultaat aan schade niet veel lager zal liggen tegenwoordig. Voordeel van transparante doppen direct :P
Bericht Geplaatst op 15 jan 2015 16:09 

Donateur

Kan het echt kwaad 1 feest zonder bescherming of heb je de volgende dag wel een piepen in je oren maar gaat die gewoon weer weg?

Kan je 1 keer boodschappen stelen en ermee weg komen?
Kan je 1x zwart reizen met de trein en niet worden gepakt?
Kan je 1x XTC gebruiken zonder een hartaanval te krijgen?
Kan je als 16 jarige 1x binnenkomen op Hard Bass?
Bericht Geplaatst op 15 jan 2015 16:57 

TiMOTHYb schreef:

Kan je 1 keer boodschappen stelen en ermee weg komen?
Kan je 1x zwart reizen met de trein en niet worden gepakt?
Kan je 1x XTC gebruiken zonder een hartaanval te krijgen?
Kan je als 16 jarige 1x binnenkomen op Hard Bass?

:yes: , al bestaat er natuurlijk altijd de kans dat misgaat. Ik denk dat ik toch maar een goedkoop paar koop(€20,00) ofzo.
Bericht Geplaatst op 15 jan 2015 16:59 

Donateur

Precies. Niet gokken met je trommelvlies.
Bericht Geplaatst op 15 jan 2015 17:01 

Hardtraxx Addict

Ligt er aan waar je gaat staan en hoe gevoelig jij zelf bent voor geluid.
Heb je er meteen veel last van zou ik proberen om het geluid waar jij staat te verminderen, zoals minder ver naar voren gaan staan etc.
Eerste paar keren heeft het geen kwaad gedaan voor mij gehad alleen wel een paar keer piep de volgende dagen na een feest gehad.
Bericht Geplaatst op 15 jan 2015 17:06 

MDesiqn schreef:

Ligt er aan waar je gaat staan en hoe gevoelig jij zelf bent voor geluid.
Heb je er meteen veel last van zou ik proberen om het geluid waar jij staat te verminderen, zoals minder ver naar voren gaan staan etc.
Eerste paar keren heeft het geen kwaad gedaan voor mij gehad alleen wel een paar keer piep de volgende dagen na een feest gehad.

Heb altijd vrij snel last van piepende oren, maakt niet eens zoveel uit waar ik ga staan.
En verder wat Timothy zegt, laat ik die gok maar niet nemen.
Bericht Geplaatst op 15 jan 2015 17:42 

Hardtraxx Veteran

Heb altijd gefeest zonder doppen tot Decibel 2012. Het geluid vooraan @ mainstage en het warme weer zorgde ervoor dat ik een constante piep had en duizelig werd. Daarna oordoppen gehaald bij de EHBO en het ging een stuk beter. Ook de duizelingen gingen weg. Je heb maar 1 paar oren, wees er verdomd zuinig op! Die paar 10tjes zijn het zeker waard.
Bericht Geplaatst op 16 jan 2015 10:25 

Hardtraxxer

Eindelijk afspraak gemaakt bij Schoonenberg voor een paar Elacin ER15. Ben benieuwd, lang gewacht met de aankoop, maar nu toch wel ingezien dat je oren heilig zijn. Tot die tijd nog zwarte pluggerz.
Bericht Geplaatst op 17 jan 2015 13:21 

Hardtraxx Addict

Mijn Alpine oordopjes zijn binnen, voor 14 euro zitten ze echt niet verkeerd en ga ze op Reverze eens testen. :D
Bericht Geplaatst op 21 jan 2015 00:11 

Hardtraxx Veteran

Ik sta meestal achteraan (lekker rustig ;) ) dus heb nooit last van piepende oren. Afgelopen weekend op een hardstylefeest bij ons in het dorp geweest, was niet druk dus lekker de hele recht voor de speakers gestaan.
Toen wel 2 dagen oorpijn gehad. Nu maar een goedkoop setje alpine-plugs aangeschaft. Zal kwalitatief niet hetzelfde zijn als een set van €180, maar in ieder geval beter dan niets.
Bericht Geplaatst op 22 jan 2015 01:00 

Hardtraxxer

PNXRMX schreef:
robin92 schreef:

Khadber schreef:
Ik mocht ze maar 1x verzekeren, dat was jammer.

Yup hier ook... nu heb ik 2 paar rechter, had leuke bonus ontvangen deze maand dus toch maar afspraak gemaakt weer. Toch even vragen of ze geen 2 linker paar kunnen maken :P
Bericht Geplaatst op 23 jan 2015 11:08 

Hardtraxxer

Grim schreef:
Hou er wel rekening mee als je er op maat gemaakte laat maken dat dit enkele weken kan duren tot alles effectief in orde is. Hiermee bedoel ik dat er een redelijke kans is dat 1 (of beide) van de afdrukken niet goed gelukt is en dus niet volledig afsluit. Er wordt dan een nieuwe afdruk gemaakt en opgestuurd. Duurt weer een tijdje tot die terug komt (krijgt normaal wel prioriteit boven nieuwe exemplaren) en dan hopen dat die wel goed is. Zo heeft het bij mij 4 à 5 weken geduurd tot ze echt goed waren (2x opnieuw maken)

Ik heb 1 tip voor iedereen die op maat gemaakte doppen laat maken: ga naar RS Audio in Oosterhout. Ik heb geen aandelen in deze toko, maar Richard is een vakman puur sang en dat merk je wel degelijk in de producten die hij aflevert.

De nauwkeurigheid van de afdruk bepaalt natuurlijk voor het grootste gedeelte de mate van bescherming én comfort. Ik ben inmiddels met mijn 3de set Elacin (voorheen Exinore) doppen bezig, waarvan de laatste door RS Audio zijn gemaakt i.p.v. bij Schoonenberg, en het verschil is echt merkbaar. Dit verschil zit hem puur in de kwaliteit van de afdruk die ze maken van je oren, want de doppen zelf worden allemaal in dezelfde fabriek gemaakt. Ook zijn service is uitstekend. Mijn In Ear Monitor systeem bijvoorbeeld is diverse malen aangepast/gefinetuned qua pasvorm. Hij wil alleen tevreden klanten en doet daar veel voor!
Bericht Geplaatst op 23 jan 2015 12:52 

Hardtraxx Veteran

Goeie tip, ik onthoud het voor mijn volgende setje :) Hoewel ik tot dusver niks te klagen heb over mijn doppen van Schoonenberg, maar dat zal ik wel merken als ik die nieuwe heb dan :P
Bericht Geplaatst op 23 jan 2015 14:24 

Hardtraxx Veteran

The Z. schreef:
TLTR(epeat)

Kosten?

Gebruik nu al zo'n 3 jaar Noizezz maar wil toch wat betere, had na Freaqshow een piep terwijl het setje 2 maanden oud is en ik achteraan stond de hele nacht
Bericht Geplaatst op 23 jan 2015 15:27 

Hardtraxxer

Net oordoppen opgemeten, apart gevoel. Gelijk gehoortest erbij, en geen schade :D
Bericht Geplaatst op 27 jan 2015 22:51 

Hardtraxx Elite

Vorige week bij Schoonenberg oordoppen aan laten meten. Momenteel duurt het wat langer voor ze klaar zijn door brand ergens bij dat bedrijf.

Vind 110,- nog een redelijke prijs voor goede bescherming. Natuurlijk verzekering erbij voor 42,-. Ik zou niet inzien waarom niet.

Verkoper zei overigens dat je ze 'kwijt moest raken' en dat je dan 2e paar zou krijgen. Had ie zelf ook gedaan, zei hij. :lol:
Bericht Geplaatst op 27 jan 2015 23:31 

Hardtraxx Addict

rakkietakkie schreef:
Vorige week bij Schoonenberg oordoppen aan laten meten. Momenteel duurt het wat langer voor ze klaar zijn door brand ergens bij dat bedrijf.

Vind 110,- nog een redelijke prijs voor goede bescherming. Natuurlijk verzekering erbij voor 42,-. Ik zou niet inzien waarom niet.

Verkoper zei overigens dat je ze 'kwijt moest raken' en dat je dan 2e paar zou krijgen. Had ie zelf ook gedaan, zei hij. :lol:

Hahaha geweldig toch die 'eerlijke verkopers'?
Als ik mijn gehoor toch nog extra zou willen beschermen dan zou ik pas de 150 euro overwegen maar daarvoor gebruik ik nog de 15 euro oordoppen.
Vorige  1 ... 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125 ... 148  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen