Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124 ... 148  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 okt 2014 12:04 

Hardtraxxer

Jarno schreef:
Ik heb nu de noizezz green oordoppen, maar als ik ze in heb jeuken mijn oren als de weet ik niet wat... heel irritant, meer mensen hier last van en wat is hier tegen te doen?

Dan sluiten ze of niet goed af, of ze zijn lek..
Het gene wat jeukt, is de trilling die er toch door heen komt..
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 okt 2014 16:08 

Hardtraxxer

Op maat gemaakte oordoppen hier. Verzekert, binnenkort eens bellen dat ik ze 'helaas' kwijtgeraakt ben :aww:
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2014 11:52 

Hardtraxxer

Een dikke week terug was ik op de lokale kermis, en in één cafe stond het geluid echt kneitertje hard. De avond zelf heb ik daar verder niet veel aandacht aan besteed ( :beer: ), maar toen ik naar huis fietste had ik een piep en een soort van drukkerig gevoel in m'n linkeroor (het voelt een beetje alsof er iets verstopt zit). Ruim een week later is dit drukkerige gevoel nog steeds niet helemaal weg en heb ik het idee dat ik met links ook iets minder scherp hoor... Heb ik nu gehoorschade opgelopen of is er nog iets dat ik eraan kan doen? Normaal gesproken doe ik op feesten ook wel oordoppen (partyplugs) in als het voor mijn gevoel te gek gaat, maar dit keer had ik ze niet bij me...
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2014 12:59 

Hardtraxx Veteran

Ga ff een gratis hoortest doen bij Schoonenberg ofzo, of ga even langs de dokter. Die mensen hebben er voor gestudeerd, wij niet :thumbup:

Daarnaast moet je jezelf aanleren om op een feest ALTIJD je doppen in te doen, en niet alleen als het je te gek wordt. Als je je oordoppen niet in hebt, ook al denk jij dat het nog wel gaat, en je staat langer dan 3 uur in een ruimte waar een geluidsdruk is van 90 dB heb je al lichte kans op gehoorschade. En 90 dB is helemaal niet zo heel hard :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2014 14:50 

Hardtraxxer

Thx, had zelf ook al iets erover gevonden: http://www.nlm.nih.gov/medlineplus/ency/article/001064.htm.
Als het binnenkort niet over is zal ik de dokter dan maar eens bezoeken, en voortaan natuurlijk altijd oordoppen in :) .
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 nov 2014 21:35 

Hardtraxx Veteran

Ik heb elacin met er15 & er25 filters, heb nu al meerdere feesten indoor de 25 filters in.

Maar nu hoor ik bepaalde muziek veel te zacht, zoals bijv. de kicks in nummers. Ik hoor de kicks niet in me oren, bijv. als je thuis de bass uitzet bij muziek, dat gevoel heb ik dan de hele nacht.
Sommige tracks komen wel door, maar veel niet.

Dit al vanaf headhunterz en tot partyraiser, en veel van die kicks gingen toch (redelijk) hard.

Ik heb toen met noizess ook altijd 25 aangehad, en toen nooit dit probleem gehad. Zou dit liggen aan mijn oren, of aan te zware filters?
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2014 11:59 

Hardtraxx Addict

provehito schreef:
Ik heb elacin met er15 & er25 filters, heb nu al meerdere feesten indoor de 25 filters in.

Maar nu hoor ik bepaalde muziek veel te zacht, zoals bijv. de kicks in nummers. Ik hoor de kicks niet in me oren, bijv. als je thuis de bass uitzet bij muziek, dat gevoel heb ik dan de hele nacht.
Sommige tracks komen wel door, maar veel niet.

Dit al vanaf headhunterz en tot partyraiser, en veel van die kicks gingen toch (redelijk) hard.

Ik heb toen met noizess ook altijd 25 aangehad, en toen nooit dit probleem gehad. Zou dit liggen aan mijn oren, of aan te zware filters?

Dit had ik ook, daarom overgestapt op 15. Vermoedelijk komt dit omdat de elacin's beter passen en ook dieper in de gehoorgang gaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2014 11:47 

Hardtraxx Newbie

Als de geluidsman bij de evenementen het geluid gewoon afsteld op het aantal db dat het niet schadelijk is, hoeft niemand oordoppen in. Maar ja om de een of andere reden moet het altijd hard staan het geluid (waardoor het niet altijd beter klinkt)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2014 11:55 

Hardtraxx Addict

Maarten vd Kaarten schreef:
Als de geluidsman bij de evenementen het geluid gewoon afsteld op het aantal db dat het niet schadelijk is, hoeft niemand oordoppen in. Maar ja om de een of andere reden moet het altijd hard staan het geluid (waardoor het niet altijd beter klinkt)

Jij wil niet weten hoe laag de grens is van gehoorbeschadiging, ik denk dat als ze het zodanig instellen de hele zaal gelijk leeg loopt met jou erbij.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2014 13:30 

Hardtraxx Veteran

Ventrue schreef:
Maarten vd Kaarten schreef:

Jij wil niet weten hoe laag de grens is van gehoorbeschadiging, ik denk dat als ze het zodanig instellen de hele zaal gelijk leeg loopt met jou erbij.

Dan krijg je silent disco praktijken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2014 16:00 

Hardtraxx Veteran

Dan krijg je praktijken zoals in dat ene optreden van Mark With A K waarbij iedereen een koptelefoon krijgt waar de muziek naar gestuurd wordt i.p.v.. het plaatsen van speakers. :lol:

Daarbij klinkt hard dance muziek gewoon beter wanneer je het juist dat tikkeltje harder zet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2014 20:45 

Hardtraxx Veteran

Grim schreef:
Dan krijg je praktijken zoals in dat ene optreden van Mark With A K waarbij iedereen een koptelefoon krijgt waar de muziek naar gestuurd wordt i.p.v.. het plaatsen van speakers. :lol:

Ja ook wel een silent disco :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 nov 2014 12:49 

Hardtraxx Elite

Ik heb nu sinds Q-Base dat mijn linkeroor dicht gaat zitten wanneer ik mijn oortje er in doe. Sinds X-Qlusive was het nog erger, en volgensmij steeds iets minder sinds toen. Ik denk omdat het misschien verstopt zit of zoiets dergelijks? Iemand hier ooit last van gehad?
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 nov 2014 16:14 

Hardtraxx Veteran

Zelf nooit last van gehad maar iemand eens laten kijken in je oor met een zaklamp ofzo.
Anders zou ik best even langs de dokter gaan aangezien je er toch al enkele maanden mee zit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 nov 2014 16:26 

Hardtraxxer

Wordt het niet eens tijd dat de afbeeldingen in de OP aangepast worden?
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 nov 2014 21:58 

Hardtraxx Newbie

Heeft iemand ook ervaring met het verliezen van de Elacin Music dopjes.

Ik ben mijn linker dopje kwijtgeraakt tijdens Qlimax. Ik heb een uitgebreide garantie. Maar het is mij nu niet helemaal duidelijk wat ik allemaal moet communiceren met Elacin of Schoonenberg (daar heb ik ze laten aanmeten). Is er iemand die mij kan helpen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 nov 2014 22:35 

Hardtraxx Addict

MichelFraneker schreef:
Heeft iemand ook ervaring met het verliezen van de Elacin Music dopjes.

Ik ben mijn linker dopje kwijtgeraakt tijdens Qlimax. Ik heb een uitgebreide garantie. Maar het is mij nu niet helemaal duidelijk wat ik allemaal moet communiceren met Elacin of Schoonenberg (daar heb ik ze laten aanmeten). Is er iemand die mij kan helpen?

Gut jonge wees toch eens voorzichtig! Mijn advies is gewoon langs gaan bij Schoonenberg, zij sluiten immers de verzekering voor je af bij Elacin (ervan uitgaande dat je dat hebt aangezien je zegt dat je uitgebreide garantie hebt). Laat even weten hoe dat afloopt :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2014 02:19 

Hardtraxx Newbie

Citaat:
Gut jonge wees toch eens voorzichtig! Mijn advies is gewoon langs gaan bij Schoonenberg, zij sluiten immers de verzekering voor je af bij Elacin (ervan uitgaande dat je dat hebt aangezien je zegt dat je uitgebreide garantie hebt). Laat even weten hoe dat afloopt :)

Inmiddels langs Schoonenberg geweest. Omdat ik ze in 2013 heb gekocht moest ik uiteraard nieuwe afdrukken laten maken. Schoonenberg stuurt de afdrukken plus de uitgebreide garantie kosteloos op naar Elacin. Binnenkort kan ik mijn nieuwe setje ophalen :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 dec 2014 17:22 

Donateur

https://www.fnvmenzis.nl/gehoorbescherming
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2015 18:19 

Hardtraxx Addict

Ik heb voor mezelf besloten om in 2015 meer naar feesten te gaan.
Alleen na deze feesten heb ik vaak dus een piep in me horen de volgende dag(en).
Omdat ik geen blijvende gehoorschade wil hebben wil ik dus best oordopjes in gaan doen, alleen wat is de beste manier (ivm prijs en hoelang dit meegaat)?

Die schuimoordopjes van 10 euro doen volgens mij weinig en zijn denk niet handig in gebruik.
Daarnaast vindt ik 165 euro teveel voor oordopjes, alhoewel het wel mijn gehoor is.

Mensen die misschien wat linkjes kunnen doorsturen met wat een goede koop is?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2015 19:31 

Hardtraxx Addict

Deze zijn heel fijn,
http://www.noizezz.eu/504052--gehoorbes ... edium.html

Zitten goed, plus handig doosje waarin je bijvoorbeeld 33db dopjes bij in kan doen. mocht het té hard staan kan je altijd makkelijk switchen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2015 11:27 

Hardtraxxer

MDesiqn schreef:
Alleen na deze feesten heb ik vaak dus een piep in me horen de volgende dag(en).
Omdat ik geen blijvende gehoorschade wil hebben wil ik dus best oordopjes in gaan doen, alleen wat is de beste manier (ivm prijs en hoelang dit meegaat)?

Die schuimoordopjes van 10 euro doen volgens mij weinig en zijn denk niet handig in gebruik.
Daarnaast vindt ik 165 euro teveel voor oordopjes, alhoewel het wel mijn gehoor is.

geloof me, die 165 is het zeker waard. wereld van verschil en geluid kan slecht of goed zijn afgesteld, hoor je weinig van terug met oordoppen (natuurlijk heel slecht geluid is wel te merken maar je moet dan een sweetspot vinden in de zaal)
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2015 17:07 

Hardtraxx Addict

Frijolrojo schreef:
MDesiqn schreef:

geloof me, die 165 is het zeker waard. wereld van verschil en geluid kan slecht of goed zijn afgesteld, hoor je weinig van terug met oordoppen (natuurlijk heel slecht geluid is wel te merken maar je moet dan een sweetspot vinden in de zaal)

Maar zijn oordopjes van 25 euro zoals hiervoor aangegeven niet goed? Of hoor je daarmee gewoon te weinig?
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2015 22:45 

Hardtraxxer

Op Tijdmachine me Elacins verloren voor 2de keer :( 2x iemand die me om me nek grijpt en oordoppie eruit vliegt, 2x de linker, FML.
Ze waren 190 met verzekering, en kreeg toen 20% korting met zo'n zomeractie... beter komt die snel weer :p

Elacin altijd erg goed bevallen... iemand nog andere aanraders ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2015 22:50 

Hardtraxx Veteran

Deze zullen zeker voldoende zijn, maar op maat gemaakt is het beste wat er te krijgen vandaar ook de hoge kostprijs.

Ze kosten inderdaad veel maar éénmaal je gehoor kapot is kun je er niks meer aan doen om te verbeteren. In België is de maand april de maand van het gehoor (enkel bij de christelijke mutualiteit denk ik, CM = ziekteverzekeringsfonds). Heb mijn oordoppen toen besteld in de maand april en kreeg je gedurende april 10% korting. Aangezien ikzelf bij de CM ben aangesloten kreeg ik sowieso al 10% maar dit telde gewoon op en heb toen ipv €155 maar €124 moeten betalen.

Mogelijk is er in NL of bij uw ziekteverzekeraar ook een bepaalde periode waarin je korting krijgt op gehoorbescherming en kun je tot die tijd met die 'goedkope' rondlopen.

Het is nog steeds een hele smak geld dat je moet betalen maar ben er echt tevreden van, nooit meer een piep gehad enkel af en toe lichte ruis die ik ook pas hoor wanneer ik in bed lig en het echt stil is. Zodra ik terug wakker wordt is alles weg, geen blijvende last de dag/dagen nadien.

Hou er wel rekening mee als je er op maat gemaakte laat maken dat dit enkele weken kan duren tot alles effectief in orde is. Hiermee bedoel ik dat er een redelijke kans is dat 1 (of beide) van de afdrukken niet goed gelukt is en dus niet volledig afsluit. Er wordt dan een nieuwe afdruk gemaakt en opgestuurd. Duurt weer een tijdje tot die terug komt (krijgt normaal wel prioriteit boven nieuwe exemplaren) en dan hopen dat die wel goed is. Zo heeft het bij mij 4 à 5 weken geduurd tot ze echt goed waren (2x opnieuw maken).

EDIT:
robin92 schreef:
Op Tijdmachine me Elacins verloren voor 2de keer :( 2x iemand die me om me nek grijpt en oordoppie eruit vliegt

Heb je dan een koordje tussen beide oortjes waarmee ze los zijn gekomen? Ikzelf heb toen niet voor een koordje gekozen omdat het er gewoon belachelijk uit ziet dat er een koord uit je beide oren lijkt te komen. :lol: Mijn zijn van Dreve Otoplastik en deze zijn echt niet zomaar uit te krijgen. Zeker in het begin heb ik serieus liggen wringen om ze eruit te krijgen. :D
Vorige  1 ... 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124 ... 148  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen