Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123 ... 148  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2014 13:30 

Hardtraxx Veteran

Zoals de meeste zeggen, gewoon insteken als je binnenkomt. Ik doe ze zelf altijd in na muntjes/kluisjes.

Bij het eten doe ik zelf ook altijd even uit, heb op maat gemaakte en zelfs daar durven ze wel eens moeilijk dan als je aan het eten bent.
Ben al 2x hiervoor terug geweest omdat dit niet de bedoeling zou mogen zijn, maar het blijft hetzelfde (wel veel minder als oorspronkelijk) dus doe ze voor het gemak een kwartiertje uit.
Tijdens het eten ga ik wel niet terug naar een stage maar ga ik meestal op een zo rustig mogelijk plaatsje rustig eten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2014 16:39 

Hardtraxx Veteran

Vlk schreef:
Ik doe mijn oordoppen meestal in als ik op de stage ga staan,

Het probleem is, ik ga nooit op een stage staan,

Grim schreef:
""

Ze zeggen toch juist dat je ze helemaal niet uit moet doen als je op een festival bent? Maar ik probeer het wel gewoon.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2014 16:47 

Hardtraxx Veteran

provehito schreef:
Grim schreef:
""

Ze zeggen toch juist dat je ze helemaal niet uit moet doen als je op een festival bent? Maar ik probeer het wel gewoon.

Inderdaad, omdat de korte tijd dat je ze uit hebt je went aan het geluid en mocht je in de buurt van een podium staan ook het extra geluid binnen krijgt. Omdat je oor dat dan niet gewend is (alles is ineens x decibel harder) loopt de schade dan sneller op. Dus: voordat je bij een feest binnen gaat oordoppen in. Nooit bij een stage uit doen. Tijdens het zitten op een rustige plek/eten kan het wel, aangeraden wordt van niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2014 16:51 

Hardtraxx Veteran

Khadber schreef:
Inderdaad, omdat de korte tijd dat je ze uit hebt je went aan het geluid en mocht je in de buurt van een podium staan ook het extra geluid binnen krijgt. Omdat je oor dat dan niet gewend is (alles is ineens x decibel harder) loopt de schade dan sneller op. Dus: voordat je bij een feest binnen gaat oordoppen in. Nooit bij een stage uit doen. Tijdens het zitten op een rustige plek/eten kan het wel, aangeraden wordt van niet.

Ik zou ze sowieso toch niet voor een stage uitdoen, met eten eerder, maar probeer eerst wel met. Mocht het niet lukken kunnen ze altijd nog ff uit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 sep 2014 10:42 

Hardtraxx Addict

Noizezz Red afgelopen woensdag gehaald :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 sep 2014 12:55 

Waarom doen ze het geluid niet gwn iets zachter? Nu staat het geluid soms zo hard dat je die oortjes in moet.
Kun je naar mijn mening net zo goed het geluid iets zachter zetten?!

Weet iemand wrm ze dat dan niet doen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 sep 2014 13:28 

Hardtraxx Veteran

Vooruit, ik zal happen. Heb sowieso best wel trek.

Het heeft met twee dingen te maken, denk ik. Ten eerste kan muziek heel mooi klinken, maar wanneer bepaalde frequenties ook echt doorvibreren in je lichaam, zorgt dat voor een intensere ervaring (die je dus alleen hebt naarmate de muziek harder staat). Ten tweede merk je, wanneer de muziek zachter staat, heel veel ruis om je heen van mensen die staan te ouwehoeren, misschien een glas dat kapot valt, dat soort dingen, die afleiden van de echte muziek. Als je dan de muziek harder zet en oordoppen in doet, hoor je dus de ruis minder goed en daardoor de muziek beter (omdat die muziek dus zodanig hard staat dat hij de ruis overstemt) ;) En nee, dit baseer ik niet op een onderzoek ofzo, ik zuig het uit mijn duim, maar dit is denk ik wel hoe het werkt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 sep 2014 16:16 

Hardtraxx Elite

3e reden dat het achteraan op een groot festival ook nog hard genoeg gaat (waar je niet perse oordoppen in hoeft)? Zuig ik ook uit mn duim ja :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 sep 2014 19:05 

klinkt logisch ja voor op grootte festivals.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 sep 2014 19:10 

Het heeft met twee dingen te maken, denk ik. Ten eerste kan muziek heel mooi klinken, maar wanneer bepaalde frequenties ook echt doorvibreren in je lichaam, zorgt dat voor een intensere ervaring (die je dus alleen hebt naarmate de muziek harder staat).

Kun je dat ook tegen mijn moeder vertellen xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 sep 2014 20:25 

Hardtraxx Veteran

sandervanbruggen schreef:
Het heeft met twee dingen te maken, denk ik. Ten eerste kan muziek heel mooi klinken, maar wanneer bepaalde frequenties ook echt doorvibreren in je lichaam, zorgt dat voor een intensere ervaring (die je dus alleen hebt naarmate de muziek harder staat).

Kun je dat ook tegen mijn moeder vertellen xd

De korte versie van die uitleg is: bass moet je niet horen, die moet je voelen.
Dan snapt ze het wel. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 sep 2014 22:51 

Hardtraxx Addict

Je moet alleen wel nog kunnen ademen xd

Bass moet je voelen idd maar kan ook te gek

Zo was er iemand die de stekkers uit de subwoofers had getrokken. Wat ervoor zorgde dat de DJ's het geluid harder gingen zetten om het gewenste geluid te halen. Je raad het al, keiharde hoge tonen en nog steeds weinig bass.

Op het moment zelf heb je het niet door als je daar binnen bent omdat onder invloed + je staat er al een tijdje.

Er zijn die avond vele mensen een stukje kwijt geraakt van hun gehoor.

Dus ook hiervoor zou je gewoon je oordoppen in kunnen doen, want je merkt buiten pas hoe erg je oren naar de klote zijn, terwijl het binnen allemaal OK leek.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 sep 2014 23:43 

Hardtraxx Addict

Zo hard ging het bij q-base in de hangar
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 sep 2014 00:29 

Hardtraxx Veteran

Wat is eigenlijk het verschil tussen de linkse (a-weighted) en rechts (c-weighted)?

Maar op die rechtse 122dB, gestoord. Zelfs met mijn op maat gemaakte oordoppen van -20dB kom ik dan op 100dB uit, niet gezond. :surrender:

Heb na q-base wel geen enkele last van een piep gehad, enkel een hele lichte ruis tot 10-11 uur dus denk wel dat ik daar nog goed zit. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 sep 2014 00:57 

Hardtraxx Addict

Grim schreef:
Wat is eigenlijk het verschil tussen de linkse (a-weighted) en rechts (c-weighted)?

Maar op die rechtse 122dB, gestoord. Zelfs met mijn op maat gemaakte oordoppen van -20dB kom ik dan op 100dB uit, niet gezond. :surrender:

Heb na q-base wel geen enkele last van een piep gehad, enkel een hele lichte ruis tot 10-11 uur dus denk wel dat ik daar nog goed zit. :thumbup:

Zelf ook redelijk geïnteresseerd hiernaar, heb wat gevonden.

De A weighted vormt zich naar het oor spectrum, en pakt het geluid op zoals wij het echt horen (hij filtert de lage tonen wat weg, zodat de lage en hoge tonen niet met elkaar in de knoei komen en de db's onjuist gaan)

De C weighted is kennelijk dus voor de lage tonen. Bij q-bass had je dus 122 db aan bass, en wat 100 db ong aan hoge tonen. Opzich best logisch dus.

sourcehttp://www.cirrusresearch.co.uk/blog/2011/08/what-are-a-c-z-frequency-weightings/, (quote me er niet op dat mijn uitleg helemaal klopt)

Afbeelding

En dat je geen piep had heeft vaak ook een groot deel te maken met de kwaliteit van het geluid.
Kut geluid is kut geluids golven en dus beschadiging, schoon geluid is schone geluidsgolven en minder schade.

100 db kut geluid of 120 db goed geluid is dan nog beter als die 100 db kut.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 sep 2014 15:06 

Hardtraxxer

Ik heb nog nooit de muziek als te hard ervaren, nooit geen piep ook niet de volgende dag.
Op Qbase stond het geluid lekker hard in de hangar en op PRSPCT, vele hier zeiden dat oortjes nodig waren, maar dat ondervond ik toch anders.

Kan het zijn dat ik er nu geen last van ondervind, maar ik wel op langere termijn gehoorschade oploop? Want dan zal ik toch eens naar bescherming zoeken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2014 10:15 

Hardtraxx Veteran

Overigens zou dit dus in Nederland niet kunnen volgens mij. In Nederland is de afspraak maximaal 103 dB geluidsdruk. Zeker in een HMH of iets dergelijks is dat ook ruim voldoende, omdat je daar het geluid mooi kan verdelen over de zaal.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2014 13:23 

Hardtraxx Addict

Khadber schreef:
Overigens zou dit dus in Nederland niet kunnen volgens mij. In Nederland is de afspraak maximaal 103 dB geluidsdruk. Zeker in een HMH of iets dergelijks is dat ook ruim voldoende, omdat je daar het geluid mooi kan verdelen over de zaal.

De tellers liegen niet denk ik :P

Moet gewoon kunnen. De meer de beter!
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2014 14:03 

Hardtraxx Veteran

Basxt schreef:
Khadber schreef:

De tellers liegen niet denk ik :P

Moet gewoon kunnen. De meer de beter!

Meer dat dit in Duitsland is en niet in Nederland.

De meer de beter ben ik absoluut niet met je eens. Als je 103 db gelijkmatig over de zaal verdeelt heb je echt meer dan voldoende geluid.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2014 22:57 

Hardtraxx Veteran

Maar dat het daar de 120 dB aantikt.. Dat is 20 dB meer dan in Nederland is toegestaan, dus zou je de toegestane dB-norm in Nederland vermenigvuldigen met factor 100 dan heb je het aantal dB in de Hangar, kan ik me amper voorstellen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 okt 2014 07:52 

Hardtraxx Addict

martieboy schreef:
Ik heb nog nooit de muziek als te hard ervaren, nooit geen piep ook niet de volgende dag.
Op Qbase stond het geluid lekker hard in de hangar en op PRSPCT, vele hier zeiden dat oortjes nodig waren, maar dat ondervond ik toch anders.

Kan het zijn dat ik er nu geen last van ondervind, maar ik wel op langere termijn gehoorschade oploop? Want dan zal ik toch eens naar bescherming zoeken.

Ja die kans is zeker aanwezig. Met elacin oordoppen heb je echt niet minder muziekbeleving vind ik. Op sommige feesten vond ik met doppen zelfs beter klinken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 okt 2014 14:59 

Hardtraxxer

Een vraagje, zou het kunnen dat je ene oor groter is als de andere? Voor de lolbroeken, dan bedoel ik je gehoorgang e.d. en niet de letterlijke grootte van je oor :cool:

Heb nu een aantal maal maat M van Green Noizezz ingehad, zitten prima maar heb het idee dat de oordop in m'n rechteroor veel dieper naar binnen gaat als in m'n linker oor. Links wip je de oordop er ook altijd zo weer uit, terwijl ik bij mn rechterdop wel eens het gevoel heb dat ie er zo diep inzit dat je hm er nauwelijks meer uit krijgt. Zit daarom te twijfelen om komende zaterdag bij XQ Legends links weer maat M te doen en rechts dan maat L. Iemand hier ervaring/advies mee?
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 okt 2014 15:44 

Hardtraxx Veteran

Het is perfect mogelijk om 2 'verschillende' oren te hebben en dat bij de één dus M goed is en bij de andere L.

Heb er zelf geen ervaring mee omdat ik als ik vroeger gehoorbescherming indeed het van die mouche oordoppen waren die altijd passen. Na een jaar ben ik overgestapt op op maat gemaakte oordoppen omdat er toen een actie was dat je 20% korting kreeg. Ik wou het wel al een tijdje maar prijskaartje schrok me wat af als arme student zijnde. :)

Bij mijn op maat gemaakte oordoppen zie je dus ook een klein verschil tussen beide. Mijn broer probeerde ze ook eens aan te doen en dat lukte langs geen kanten. xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 okt 2014 12:00 

Hardtraxxer

Ik heb nu de noizezz green oordoppen, maar als ik ze in heb jeuken mijn oren als de weet ik niet wat... heel irritant, meer mensen hier last van en wat is hier tegen te doen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2014 16:14 

Hardtraxx Addict

Grim schreef:
Het is perfect mogelijk om 2 'verschillende' oren te hebben en dat bij de één dus M goed is en bij de andere L.

Heb er zelf geen ervaring mee omdat ik als ik vroeger gehoorbescherming indeed het van die mouche oordoppen waren die altijd passen. Na een jaar ben ik overgestapt op op maat gemaakte oordoppen omdat er toen een actie was dat je 20% korting kreeg. Ik wou het wel al een tijdje maar prijskaartje schrok me wat af als arme student zijnde. :)

Bij mijn op maat gemaakte oordoppen zie je dus ook een klein verschil tussen beide. Mijn broer probeerde ze ook eens aan te doen en dat lukte langs geen kanten. xd

Ja oren zijn niet hetzelfde. Op maat gemaakte passen alleen bij jezelf.
Vorige  1 ... 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123 ... 148  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen