Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122 ... 148  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jun 2014 12:57 

Hardtraxx Addict

The Skribbler schreef:
Ik wil hier aan toevoegen dat een vlakke demping wel heel goed is voor je muziekbeleving, maar voor je gehoor is het beter als hoge tonen wat meer worden gedempt dan de middenfrequenties, aangezien je bij heel hoge tonen eerder gehoorschade (voor die frequenties) oploopt dan bij de middenfrequenties.

Ik heb Elacin ER25 volgens grafiek geen vlakke demping, maar dat gevoel heb je wel. Zijn echt veel beter dan noizezz.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2014 16:32 

Hardtraxxer

Afgelopen weekend elacin ER25 voor het eerst ingehad, echt geweldig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2014 17:13 

Hardtraxx Veteran

Phase 2 schreef:
The Skribbler schreef:
Ik wil hier aan toevoegen dat een vlakke demping wel heel goed is voor je muziekbeleving, maar voor je gehoor is het beter als hoge tonen wat meer worden gedempt dan de middenfrequenties, aangezien je bij heel hoge tonen eerder gehoorschade (voor die frequenties) oploopt dan bij de middenfrequenties.

Ik heb Elacin ER25 volgens grafiek geen vlakke demping, maar dat gevoel heb je wel. Zijn echt veel beter dan noizezz.

Volgens mij wordt dat wel beschouwd als vlakke demping. Helemaal vlak is het natuurlijk nooit, maar het is veel vlakker dan de alternatieven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jul 2014 16:41 

Hardtraxx Veteran

Me noizezz zijn weer eens kapot gegaan (filters schoten door). En vond ze van het begin af aan al niet fijn, moest ze telkens aan duwen, erin eruit, zweet etc.

Ik heb nu besloten om maar aangemeten oordoppen te halen.
Alleen twijfel ik welke filters het beste zijn, 15 of 25.
Had nu noizezz green die 25 zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jul 2014 19:53 

Hardtraxx Veteran

Best 25 nemen, beter iets meer dan wat minder en dat je je gehoor beschadigd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jul 2014 21:50 

Hardtraxx Veteran

Grim schreef:
Best 25 nemen, beter iets meer dan wat minder en dat je je gehoor beschadigd.

Ja dat denk ik waarschijnlijk wel, dat raadde dat vrouwke bij schonenberg me de eerste keer ook aan toen ik noizezz ging halen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jul 2014 22:35 

Hardtraxx Veteran

provehito schreef:
Me noizezz zijn weer eens kapot gegaan (filters schoten door). En vond ze van het begin af aan al niet fijn, moest ze telkens aan duwen, erin eruit, zweet etc.

Misschien had je niet de goede maat, mijne zitten echt voortreffelijk en heb nooit last met die dingen, ik vind het een veel goedkoper alternatief dan voor veel geld oordoppen aan te laten meten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jul 2014 23:01 

Hardtraxx Veteran

El Mare schreef:
provehito schreef:

Misschien had je niet de goede maat, mijne zitten echt voortreffelijk en heb nooit last met die dingen, ik vind het een veel goedkoper alternatief dan voor veel geld oordoppen aan te laten meten.

Eerst gebruikte ik S , totdat de filter erdoor heen schoot. Ook toen al last van de punten. Nu had ik maat m omdat s kapot was, krijg ik nieuwe s , waren die veel te klein waardoor ze bijna in me oor schoten. Daarna maar m gepakt, die deden vaak pijn bij indoen en langetijd in me oren te hebben. En l en xl pasten sowieso niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 aug 2014 17:19 

Hardtraxx Veteran

Vandaag maar elacin aanlaten meten.
Dat vrouwke van de schonenberg gaf aan dat 15 filters genoeg waren, tenzij je voor bij de boxen staat de hele dag. Maar kan sowieso binnen een maand de filters omruilen.
Ik was zelf noizezz gewend en toen zei ze al dat dit al een heel verschil is omdat universele oordoppen nooit helemaal goed sluiten in de oren.
Ben benieuwd hoe ze bevallen als ik naar Qbase ga.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 aug 2014 23:56 

Hardtraxx Addict

provehito schreef:
Dat vrouwke van de schonenberg gaf aan dat 15 filters genoeg waren, tenzij je voor bij de boxen staat de hele dag. Maar kan sowieso binnen een maand de filters omruilen.
Ik was zelf noizezz gewend en toen zei ze al dat dit al een heel verschil is omdat universele oordoppen nooit helemaal goed sluiten in de oren.

Ja de ene raadt 15 aan andere weer 25. Ook niet echt een eenduidig advies over bij schoonenberg. Ik heb 25 en heb nooit gevoel dat de muziek te zacht staat ergens.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2014 04:02 

Hardtraxx Veteran

Phase 2 schreef:
provehito schreef:

Ja de ene raadt 15 aan andere weer 25. Ook niet echt een eenduidig advies over bij schoonenberg. Ik heb 25 en heb nooit gevoel dat de muziek te zacht staat ergens.

Behalve bij CRAFT, behalve dat: eens.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 aug 2014 20:01 

Hardtraxxer

Ik gebruik inmiddels een jaar de groene Noizezz en ben er zeer tevreden over maar ik vraag me af of er een soort houdbaarheidsdatum aan die filters zit.
Is het handig om die eens in de zoveel tijd te vervangen / nieuwe noizezz aan te schaffen?

Vind dit wel handig om te weten aangezien ik in september naar Q-Base ga.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 aug 2014 13:48 

Hardtraxx Addict

Ruud_93 schreef:
Ik gebruik inmiddels een jaar de groene Noizezz en ben er zeer tevreden over maar ik vraag me af of er een soort houdbaarheidsdatum aan die filters zit.
Is het handig om die eens in de zoveel tijd te vervangen / nieuwe noizezz aan te schaffen?

Ja die zit er wel denk ik. Maar dat ligt echt aan hoe lang je hem gebruikt.
Ik heb ze nu 2 of 3 x een hele nacht ingehad, en ze zijn echt dik vervormd etc.

De filters zullen ook wel achteruit gaan door zweet, rook weet ik het wat allemaal in de lucht.

Maar voor 20 euro mag dat ook.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 aug 2014 19:16 

Hardtraxx Veteran

Korting op de "goeie" oordoppen (filters van Etymotic, dus hetzelfde als Exinore/Elacin):

Citaat:
Wij vinden gehoorbescherming enorm belangrijk en zijn daarom een samenwerking met Earproof gestart. Bij Pleinvrees kun je nu professionele Earproof oordoppen op-maat laten maken voor € 135,- i.p.v. €169,-
Meld je aan voor een afspraak op 24 september tussen 16-20 uur.
Interesse? Stuur een mail naar [email protected]
Je oordoppen zijn trouwens klaar voor dat ADE begint!
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2014 21:33 

Hardtraxx Veteran

Basxt schreef:
Ruud_93 schreef:

Ja die zit er wel denk ik. Maar dat ligt echt aan hoe lang je hem gebruikt.
Ik heb ze nu 2 of 3 x een hele nacht ingehad, en ze zijn echt dik vervormd etc.

De filters zullen ook wel achteruit gaan door zweet, rook weet ik het wat allemaal in de lucht.

Maar voor 20 euro mag dat ook.

Ook het schoonmaken van de oordoppen werkt om de houdbaarheid te verlengen, haal die filters er even uit en spoel die dopjes af en dan laten drogen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 sep 2014 23:40 

Hardtraxx Newbie

Vandaag pluggerz besteld bij bax shop : http://www.bax-shop.nl/gehoorbeschermin ... escherming

Iemand ervaring mee ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2014 09:32 

Hardtraxx Veteran

Niet precies met die, maar ik had ooit Alpine plugs die er erg op lekker. Zaten prima, voor universele doppen vond ik ze erg fijn :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2014 09:39 

Hardtraxx Elite

bartj0418 schreef:
Vandaag pluggerz besteld bij bax shop : http://www.bax-shop.nl/gehoorbeschermin ... escherming

Iemand ervaring mee ?

Ik heb ze zelf ook, vind het wel fijne oordoppen. Maar na een tijdje beginnen ze wel wat pijn te doen als je ze wat te lang in je oren hebt zitten :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2014 11:36 

Hardtraxx Veteran

zaterdag me elacin voor het eerst gebruiken. Voor degen die ze ook hebben; doen jullie ze voordat je op het festival komt al in, of pas als je er bent?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2014 11:45 

Hardtraxx Veteran

provehito schreef:
zaterdag me elacin voor het eerst gebruiken. Voor degen die ze ook hebben; doen jullie ze voordat je op het festival komt al in, of pas als je er bent?

Meteen bij binnenkomst doen, dan ben je niet gewend aan het hardere volume. :thumbup: Je zal merken dat als je ze vanaf minuut een in hebt je er niets van merkt en dat het heel prettig werkt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2014 11:49 

Hardtraxx Veteran

Khadber schreef:
provehito schreef:

Meteen bij binnenkomst doen, dan ben je niet gewend aan het hardere volume. :thumbup: Je zal merken dat als je ze vanaf minuut een in hebt je er niets van merkt en dat het heel prettig werkt.

Ik had wel gehoord van te voren indoen bij schonenberg, maar ze zeiden niet hoelang etc. Maar goed dat ik het weet, thanks
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2014 11:54 

Hardtraxx Veteran

Je kunt ze heel eventueel uit doen bij het eten of een rustige plek als je ze niet lekker vindt zitten. Mijn advies is alleen om ze zo veel mogelijk in te houden. Je merkt het amper (alleen met praten eigenlijk en dat went heel snel) en het levert je oren zoveel op. Het is heerlijk om zonder piep een feestlocatie uit te lopen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2014 12:03 

Hardtraxx Veteran

Ik doe ze meestal in de wachtrij bij het fouilleren in, om de reden die Khadber ook al noemde :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2014 12:08 

Hardtraxx Veteran

Khadber schreef:
Je kunt ze heel eventueel uit doen bij het eten of een rustige plek als je ze niet lekker vindt zitten. Mijn advies is alleen om ze zo veel mogelijk in te houden. Je merkt het amper (alleen met praten eigenlijk en dat went heel snel) en het levert je oren zoveel op. Het is heerlijk om zonder piep een feestlocatie uit te lopen.

Naja ik had noizess, die deed ik meestal uit bij het eten omdat die sowieso niet fijn zaten. Dus ik probeer het eerst wel gewoon met.

Ik heb 1x een piep in me oren gehad, maar de volgende ochtend was die weer weg, toen had ik ook geen noizess in. Volgens mij bij xxlerator outdoor ofso.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2014 13:10 

Hardtraxx Newbie

Ik doe mijn oordoppen meestal in als ik op de stage ga staan, soms ook pas na een tijde. Ja, in het begin is het dan even wennen aan het zachtere geluid, maar na een kwartier merk je daar niks meer van.
Vorige  1 ... 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122 ... 148  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen