Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121 ... 148  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2014 11:39 

Hardtraxx Veteran

Elacin ER15 en 25 zijn dezelfde doppen, alleen de filter is anders. Qua pasvorm is dit perfect want ze zijn op maat gemaakt. Demping hangt af van hoe en waar je ze gaat gebruiken. Ik heb zelf 25 er in zitten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2014 12:35 

Hardtraxx Veteran

Bij mijn noizezz maat s gingen de filters erdoor heen, waardoor ik maat S niet meer in kreeg. Had maat M (en de rest) Ook nog maar die deden pijn als ik ze een tijdje in had.
Nu naar schoonenberg horen geweest waar ik ze gekocht had. Krijg nu via hun van noizezz nieuwe maat S.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2014 22:50 

Hardtraxx Veteran

Ben er ook maar aan gegaan, deze vanmiddag bij Schoonenberg aan laten meten. Benieuwd hoe het uiteindelijk gaat bevallen. Viel me op dat ik de laatste tijd steeds meer erop ben gaan letten op feesten zelf, dat de gedachte "ik hoop maar dat dit goed gaat" me bekroop. Nog geen blijvende last, en dat hoop ik zo te houden ook.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2014 15:22 

Hardtraxx Veteran

Thanks voor de antwoorden, ik ga dit weekend ook effe langs schonenberg
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mei 2014 17:21 

Hardtraxx Beheerder

Phase 2 schreef:
Paultheone schreef:
Ik zoek goede oordoppen die je vrijwel niet ziet. Er mag best een prijskaartje aanhangen, zolang ze maar echt goed zijn, heeft iemand tips voor mij? Een site of merk?

Elacin ER25. Kun je bij Schoonenberg halen onder andere.

De Elacin (ProActiv Customized Professional) zijn alleen niet de minst opvallende. Ik had voor m'n Elacin's de "Filterz", die vallen wat minder op: http://www.filterz.net/nl/index.php

Filterz hebben alleen geen vlakke demping.

Vandaag m'n Elacin oordoppen binnen en wat een verschil in vergelijking met m'n (4 jaar oude) Filterz. Binnenkort maar eens uitproberen in een club! Inclusief verzekering kostte mij dit € 203,22

Heb de ER15. Mochten ze niet bevallen, omdat ik zwaardere demping gewend ben met m'n Filterz, mag ik de filter binnen een aantal weken nog gratis omruilen voor de zwaardere ER25 filter.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mei 2014 11:08 

Hardtraxx Addict

Jor-D schreef:
Phase 2 schreef:
Paultheone schreef:
Ik zoek goede oordoppen die je vrijwel niet ziet. Er mag best een prijskaartje aanhangen, zolang ze maar echt goed zijn, heeft iemand tips voor mij? Een site of merk?

Elacin ER25. Kun je bij Schoonenberg halen onder andere.

De Elacin (ProActiv Customized Professional) zijn alleen niet de minst opvallende. Ik had voor m'n Elacin's de "Filterz", die vallen wat minder op: http://www.filterz.net/nl/index.php

Filterz hebben alleen geen vlakke demping.

Vandaag m'n Elacin oordoppen binnen en wat een verschil in vergelijking met m'n (4 jaar oude) Filterz. Binnenkort maar eens uitproberen in een club! Inclusief verzekering kostte mij dit € 203,22

Heb de ER15. Mochten ze niet bevallen, omdat ik zwaardere demping gewend ben met m'n Filterz, mag ik de filter binnen een aantal weken nog gratis omruilen voor de zwaardere ER25 filter.

Dat klopt. Vallen inderdaad meer op. Ik had hiervoor noizezz. Die vallen net als filters bijna niet op, maar merk wel dat de elacins beter zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mei 2014 16:05 

Hardtraxx Veteran

Wat is beter, met of zonder koortje?
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mei 2014 17:43 

Hardtraxx Veteran

Paultheone schreef:

Qua geluid geen verschil, met een koordje minimaliseer je alleen de kans dat je ze verliest

Edit: ik tik koortje ook echt gewoon over :$ xd dafuq
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mei 2014 18:50 

Hardtraxx Veteran

Steffnov schreef:
Paultheone schreef:

Qua geluid geen verschil, met een koortje minimaliseer je alleen de kans dat je ze verliest

Thx :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mei 2014 19:19 

Hardtraxx Veteran

Zo vandaag de nieuwe maat S van noizezz gekregen, Thanks schoonenberg!
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mei 2014 23:30 

Hardtraxx Veteran

Steffnov schreef:
Paultheone schreef:

Qua geluid geen verschil, met een koortje minimaliseer je alleen de kans dat je ze verliest

...omdat dat koortje dan ontzettend hard gaat zingen als je er een verliest? Dit ziet er in mijn hoofd echt heel komisch uit, bij voorkeur dan zo'n kerkkoor ofzo xD
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mei 2014 11:53 

Hardtraxxer

Paultheone schreef:
Steffnov schreef:
Paultheone schreef:

Thx :thumbup:

Ikzelf heb altijd zonder koortje gedaan. Lijkt me er een beetje apart uitzien + dat als een oortje uitvalt, je dat sws wel hoort XD Opeens vol geluid merk je wel of je moet echt goed wappie zijn :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jun 2014 12:38 

Bierkoning

Van de week even op maat gemaakte oordoppen bestellen bij Schoonenberg. Hoeveel db raden jullie aan? Ze worden zowel voor het bezoeken van feesten gebruikt als voor het draaien op feesten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jun 2014 13:45 

Hardtraxxer

Pommer schreef:
Van de week even op maat gemaakte oordoppen bestellen bij Schoonenberg. Hoeveel db raden jullie aan? Ze worden zowel voor het bezoeken van feesten gebruikt als voor het draaien op feesten.

Ik heb eerst de filters van 25db gehad (die zijn standaard meen ik), maar ik merkte dat ik vaak mijn oordoppen uit deed, omdat ik de muziek in sommige gevallen té gedempt vond. Daarom heb ik nu bijna altijd 15db filters erin zitten. Is wat slechter voor je gehoor, maar een prachtige middenweg :) Voor feesten als Qbase neem ik dan mijn 25db filters mee.

Goede keus kerel ;)

Edit: Het kostte me wel 25 euro per oor om een andere filter te krijgen (25 euro weet ik niet 100%, maar iets in die richting). Als je dus nu al weet dat je liever een 15db filter wilt of andersom zou ik daar meteen over communiceren met Schoonenberg
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jun 2014 16:40 

Hardtraxx Addict

Pommer schreef:

Van welk merk? :D

Ik heb nu de standaard noizezz oordoppen met 24 db. In het begin lijkt het wel veel maar je went er vrij snel aan. Maar dat was dan ook een extreem harde tent. Voor een festival stage kan ik me voorstellen dat je wat minder wilt als je niet vooraan staat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jun 2014 20:42 

Hardtraxx Veteran

In België had ik de keus tussen 15, 20 of 25 dB.
Heb toen maar de gulden middenweg van 20 dB genomen.

Ik heb ze ongeveer een jaar en bevalt me zeer goed, nooit meer een piep of ruis gehad na een feest.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jun 2014 01:06 

Bierkoning

Bedankt voor de reacties!

Moet er wel even bij vermelden dat ik al wel van die 15 db noizezz heb en die vind ik op zich prima dempen. Maar omdat ik deze nieuwe ook ga gebruiken als ik zelf aan het draaien ben vroeg ik me af of het wellicht aan te raden is om nog een hogere demping te nemen (of juist niet).
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jun 2014 09:21 

Hardtraxxer

Pommer schreef:

Moet er wel even bij vermelden dat ik al wel van die 15 db noizezz heb en die vind ik op zich prima dempen. Maar omdat ik deze nieuwe ook ga gebruiken als ik zelf aan het draaien ben vroeg ik me af of het wellicht aan te raden is om nog een hogere demping te nemen (of juist niet).

Hoe dat in combi met dj'en werkt weet ik niet, maar je kan altijd nog wat extra geld erin stoppen en die extra paar filters kopen :thumbup: . Wisselen van de filters is 30 seconde werk, dus als je bereid ben te investeren!.. Al zou je natuurlijk gewoon eerst kunnen kijken hoe het bevalt, om daarna een keuze te maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2014 18:41 

Hardtraxx Addict

Blijkbaar gaan de Noizezz bij Schoonenberg uit het assortiment, kreeg 5 euro korting op een setje, alleen de groene zijn bijna overal op.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2014 22:33 

Hardtraxx Addict

Timothy21 schreef:
Blijkbaar gaan de Noizezz bij Schoonenberg uit het assortiment, kreeg 5 euro korting op een setje, alleen de groene zijn bijna overal op.

Shit echt?
Mijne zijn helemaal naar de tering na mijn laatste avondje. Hoop dat ze het morgen nog doen.. voor die 20 euro zijn ze perfect..
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jun 2014 18:25 

Hardtraxx Addict

Ze zullen nog wel te krijgen zijn, alleen straks niet meer bij Schoonenberg.
Heb de paarse genomen, moet genoeg zijn voor outdoor feestjes, en de rode voor vliegshows.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jun 2014 14:18 

Hardtraxx Addict

Pommer schreef:

Ik draaide altijd met de rode noizezz. Ik gebruik nu Elacin ER25 (25db filter dus). Deze zijn echt veel prettiger qua demping. Enigste nadeel is dat ze wat meer uitsteken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jun 2014 00:37 

Hardtraxx Newbie

Hoeveel dempen die Alpine partyplugs?

s.v.p in decibels. Van die frequentiemeters snap ik geen drol xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jun 2014 01:05 

Hardtraxx Veteran

Mitdinho schreef:
Hoeveel dempen die Alpine partyplugs?

s.v.p in decibels. Van die frequentiemeters snap ik geen drol xd

De hoeveelheid decibels die gedempt wordt, verschilt dus voor verschillende frequenties. Op zo'n grafiek kun je (als de grafiek is wat ik denk dat het is) aflezen hoeveel dB er wordt gedempt op verschillende frequentieniveaus. Hoe vlakker de grafiek, hoe beter (alle frequenties worden dan gelijkmatig gedempt).
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jun 2014 01:22 

Hardtraxx Veteran

Ik wil hier aan toevoegen dat een vlakke demping wel heel goed is voor je muziekbeleving, maar voor je gehoor is het beter als hoge tonen wat meer worden gedempt dan de middenfrequenties, aangezien je bij heel hoge tonen eerder gehoorschade (voor die frequenties) oploopt dan bij de middenfrequenties.
Vorige  1 ... 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121 ... 148  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen