Basxt schreef:
En als ik bijvoorbeeld praat dan hoor ik mezelf echt luid.. van binnen. Heel raar uit te leggen.
En doordat ik mezelf nu zoveel harder hoor dan dat ik werkelijk praat, ben ik bang dat ik misschien vaak niet te verstaan ben voor anderen?
Dit komt omdat je je stem nu enkel nog maar grotendeels hoort via de trillingen van je schedel en sterk vermindert via de eigen oren. Het is een beetje zoals je eigen stem terug horen op een geluidsopname, je vindt dat je stem dan heel raar klinkt omdat je deze niet (gedeeltelijk) ook via de trillingen in je schedel hoort en enkel via je oren.
In het begin is het inderdaad een beetje zoeken op welk geluidsniveau je moet praten. Toen ik in het begin van vorige zomer ook op maat gemaakte oordoppen had, moest ik vaak bepaalde zaken herhalen omdat anderen me niet verstonden terwijl ik mezelf wel perfect kon horen.
Basxt schreef:
Daarnaast heb ik best wel veel oorsmeer aanmaak. En moet ik telkens als ik ze uit doen ze schoonmaken..
Het is sowieso het beste om na elk feest/festival je oordoppen schoon te maken (doe dit zelf ook niet altijd

). Ook zul je merken dat je best wel wat zweet in je oren als je losgaat. Even je oordoppen eruit halen en drogen met je t-shirt en eventueel ook even een vinger in je oor steken om dat zweet er ook uit te krijgen. (Klinkt raar maar zo is het bij mij in ieder geval 1à2 keer per avond)
Basxt schreef:
Kan ik ze ook onder de kraan houden met de filters er nog in?
Ikzelf haal ze er altijd uit maar je moet even opzoeken hoe het exact moet bij die van jou.