Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118 ... 148  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2013 14:06 

Hardtraxx Veteran

The Skribbler schreef:
robbin92 schreef:
Mensen ervaring met die van Alpine?

Ik vond het fijne doppen, voor universele doppen dan. Goeie pasvorm, alleen had ik dat ik halverwege het feest steeds elk kwartier die dingen goed moest duwen... iets met zweet denk ik...?

Heb ook van Alpine, bevallen super! (En dat voor maar €12) Het beste is dat je deze zelf ook nog gewoon op maat kan knippen :)
Ze zitten wel idd soms halverwege even niet goed en dan moet je ze een beetje goedduwen, maar daarna blijven ze bij mij wel zitten! In elk geval is dit niet vervelend genoeg om op de op-maat-gemaakte 140€ variant over te stappen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 dec 2013 09:59 

Hardtraxx Addict

Jarva schreef:
Ik ga nu volgens mij al een half jaar naar festivals en feesten met die goedkope gele sponsachtige oordoppen. Als ik me niet vergis worden die dingen gebruikt om mee te slapen.. Nog NOOIT pijn of iets gehad en ze doen het fantastisch. Hoor alles nog prima en ze zijn lekker zacht.. :)

Ziek chill voor je, want het bespaard je gouden centen, maar hoe het mogelijk is dat je daarmee kunt feesten... :P klinkt echt zo dof met die dingen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 dec 2013 13:30 

Donateur

xd Die dingen dekken heel je oor af. Zit geen gaatje of wat in. Zijn inderdaad bedoeld voor slapen omdat je dan zo goed als doof bent. De muziek zal inderdaad ontzettend dof klinken met die dingen in.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 dec 2013 15:31 

Hardtraxxer

Ik gebruik nu al zo'n 2 jaar de noizezz orange en red(laatste half jaar). In principe bevallen ze goed alleen wil toch voor de zekerheid oordoppen op maat laten maken. Ik heb namelijk al een piep overgehouden aan de feesten en wil dit niet erger laten worden. Heeft iemand nog goeie tips voor op maat gemaakte oordoppen? Welk merk en welke demping etc?
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 dec 2013 20:44 

Hardtraxx Veteran

Niet lullig bedoeld, maar lees de laatste 3 pagina's eens terug. Het gaat hier bijna non-stop over op maat gemaakte doppen ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 dec 2013 01:04 

Hardtraxx Veteran

Hij wil op maat gemaakt advies denk ik
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jan 2014 17:14 

Hardtraxx Addict

Mooi maar eens Elacin ER15's aan laten meten :D

Opzich dempten mijn universele Pluggerz prima, maar toch begonnen ze op het eind van ieder feest wel te irriteren en moest ik ze telkens opnieuw aandrukken ivm zweet of wat dan ook.

Deze had ik:
Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2014 13:25 

Hardtraxxer

Iemand ervaring met de volgende oordoppen: http://www.schoonenberg.nl/gehoorbesche ... fessional/

Of is Elacin het beste -15 db voor een artiest?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jan 2014 18:57 

Hardtraxx Beheerder

Aristo schreef:

Opzich dempten mijn universele Pluggerz prima, maar toch begonnen ze op het eind van ieder feest wel te irriteren en moest ik ze telkens opnieuw aandrukken ivm zweet of wat dan ook.

Deze had ik:

Ik heb ook de pluggerz en idd, aan het einde (vooral bij q-base) had ik last van geirriteerde oren. Ik denk dat ik binnenkort ook maar eens opmaat gemaakte laat aanmeten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2014 20:37 

Hardtraxx Newbie

Hee,

laatst heb ik de noizzezz green gekocht.

Ik ben er redelijk tevreden over ook al mag de demping nog
wel iets meer naar mijn gevoel (ik werk in de horeca). Maar als
ik de noizzezz red koop ben ik bang dat ik niemand meer versta.
(wat nu ook al lastig is, mensen moeten echt in mijn oor praten anders
versta ik er niks van)

Wat wel opvalt is dat als er veel hoge tonen in de muziek zit, ze erg schel klinken
want niet prettig is.

"lekt" er geluid langs de oortjes of weerkaatst het geluid in mijn oren omdat
de oordoppen het tegenhouden of iets?

Iemand die hier ervaring meeheeft?

Want word zelfs met doppen soms nog steeds wakker met een lichte
piep (ookal is het minder dan zonder). Dit wil ik juist voorkomen
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2014 17:39 

Hardtraxx Addict

Aristo schreef:

En heb ze vandaag opgehaald! Nu op Hard Bass maar eens uit testen.

Heb er €165 + €27,50 voor verzekering voor betaald.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jan 2014 17:38 

Hardtraxx Addict

Pfff.. nu jaartje elacin 15. topdingen. fiets ik laatst naar mn werk met muziek in, kom ik terug.. merk ik dat ik een piep in mn rechteroor heb! helemaal niet hard aan gehad :S Zit nu al 2 weken met die piep in mn rechter oor, dus maandag maar eens langs de huisarts
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jan 2014 19:16 

Hardtraxx Veteran

Kan ook oorsmeer zijn dan he. Tip: voordat je gaat tukken een beetje olijfolie in je oor doen en met een watje afsluiten. Geen prettig gevoel, maar daardoor komt het los. Kun je het erna eruit laten spuiten door je huisarts als je dat een paar keer gedaan hebt voordat je komt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2014 19:17 

Hardtraxx Veteran

Youri schreef:
Iemand ervaring met de volgende oordoppen: http://www.schoonenberg.nl/gehoorbesche ... fessional/

Of is Elacin het beste -15 db voor een artiest?

Volgens mij is dat Elacin, maar onder een andere naam. Heette vroeger Exinore namelijk. Die naam verandert nog wel eens omdat Elacin hun producten ook licenseert aan andere bedrijven. Zou het ff navragen bij schoonenberg :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2014 21:16 

Hardtraxx Elite

Elacin oordoppen na 4 maanden scheurtjes, maar krijg gewoon nieuwe! :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 feb 2014 02:31 

Ik heb altijd het idee dat als ik oordoppen koop dat je echt het gevoel hebt dat je je muziek thuis te zacht hebt staan ofzo ipv dat je los kan gaan op een feest.
Maar aangezien ik een opleiding bij Defensie wil gaan doen, en m'n gehoor hier tip top voor in orde moet zijn, toch maar een keer aan oordoppen denken.

Nu lees ik heel veel over dure doppen, zijn er ook goede te krijgen voor 20-30 euro? Iets in die geest?

Edit: Ik heb wel gelezen over de Noizezz green, maar andere opties misschien?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 feb 2014 02:45 

Hardtraxx Addict

Teddy Knalkaak schreef:
Ik heb altijd het idee dat als ik oordoppen koop dat je echt het gevoel hebt dat je je muziek thuis te zacht hebt staan ofzo ipv dat je los kan gaan op een feest.
Maar aangezien ik een opleiding bij Defensie wil gaan doen, en m'n gehoor hier tip top voor in orde moet zijn, toch maar een keer aan oordoppen denken.

Nu lees ik heel veel over dure doppen, zijn er ook goede te krijgen voor 20-30 euro? Iets in die geest?

Gewoon dure halen
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2014 19:44 

Hardtraxx Veteran

Teddy Knalkaak schreef:

:huh:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2014 21:06 

Lenny schreef:
Teddy Knalkaak schreef:

:huh:

Ja stond er misschien een beetje raar, sorry. Ik bedoelde dat ik altijd denk dat als je naar feesten gaat met oordoppen in, dat dan de muziek op dat feest net zo hard klinkt als je muziek thuis als je het volume te laag hebt op je boxjes/pc. En dat je dan niet echt het gevoel hebt dat je op een 'groot' feest staat. Duidelijk zo hoop ik haha.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2014 21:34 

Hardtraxx Crew

Dan heb jij thuis wel zieke boxen staan als het geluid op een feest even hard klinkt als je boxen thuis. Het dempt inderdaad een x aantal dB maar ik vind het persoonlijk erg fijn. Muziek komt over het algemeen nog prima door en het staat eigenlijk nooit te hard, zo beschadig je, je oren ook niet. Ik doe mijn oordoppen zelf ook wel eens even uit maar dan staat het me toch vrijwel vaak al te hard vergeleken met de oordoppen in.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2014 23:56 

Hardtraxx Veteran

En vind het fijn omdat het de schelle geluiden wegfiltert, klinkt zuiverder.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 feb 2014 01:05 

Magnetron schreef:
Dan heb jij thuis wel zieke boxen staan als het geluid op een feest even hard klinkt als je boxen thuis. Het dempt inderdaad een x aantal dB maar ik vind het persoonlijk erg fijn. Muziek komt over het algemeen nog prima door en het staat eigenlijk nooit te hard, zo beschadig je, je oren ook niet. Ik doe mijn oordoppen zelf ook wel eens even uit maar dan staat het me toch vrijwel vaak al te hard vergeleken met de oordoppen in.

Nee ik gebruik dus nooit oordoppen, maar ik heb het idee als ik het wel zou doen, dat het net klinkt alsof je thuis muziek luistert.. En dat wil ik niet haha, moet wel een feest blijven waar je los kunt gaan. Maar aan alle reacties te zien valt dat heel erg mee.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 feb 2014 01:12 

Hardtraxx Addict

Gewenning speelt n grote in je gehoor. Als je je doppen gewoon in doet, voordat je de zaal ingaat, al geruime tijd, dan wennen je oren er al aan en zul je het verschil nooit kennen. Dat klinkt het gewoon prima hard.

Het is volgens mij wel een mythe dat goeie oordoppen 'schelle' geluiden wegfilteren. Meeste goeie doppen hebben 'vlakke demping' die voor een demping zorgt die gelijk is over alle frequenties. Soms kun je je filter laten aanpassen, dat ze bijv. wat lagere of hogere tonen juist meer filteren, maar dat hebben volgens mij niet veel mensen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 feb 2014 14:52 

Hardtraxx Veteran

Maar toch hoor ik met mijn doppen in veel minder ruis en veel meer muziek...
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 feb 2014 17:36 

Hardtraxx Addict

http://www.limburger.nl/article/20140214/ANPNIEUWS01/140219392 schreef:
Geluid moet zachter bij concerten

Bij concerten gaat de volumeknop omlaag. Staatssecretaris Martin van Rijn (Volksgezondheid) maakt daar vrijdag afspraken over met poppodia en organisatoren van dancefeesten, festivals en concerten.

,,Muziek kan tegenwoordig zo hard dat bij sommige concerten alleen oordoppen voor bouwvakkers veilig genoeg zijn. Dan heb je te maken met het volume van een kettingzaag. Daar moeten we echt vanaf'', laat Van Rijn in een verklaring weten.

Het geluidsniveau mag straks maximaal 103 decibel zijn. ,,Nu zijn er soms concerten met 110 decibel of hoger. Van 110 naar 103 betekent ongeveer vier keer minder geluid'', aldus een woordvoerder van de staatssecretaris.

De organisatoren moeten bovendien oordoppen beschikbaar stellen. Die hoeven niet gratis te zijn en mensen zijn niet verplicht om de oordoppen in te doen. ,,De oordoppen houden ongeveer 17 decibel tegen. Dan kom je uit op 86 decibel. Dat is net onder het niveau waarbij risico’s voor je gehoor ontstaan.''

Er volgen niet direct maatregelen als de geluidsgrens wordt overschreden, maar staatssecretaris Van Rijn zegt dat hij ,,wettelijke maatregelen'' overweegt als de nieuwe afspraken niet helpen.
Vorige  1 ... 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118 ... 148  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen