Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106 ... 148  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2012 17:49 

Hardtraxxer

Net naar optiek geweest om afspraak te maken oordoppen op maat wel prijzig maar dan heb je ook wat :thumbup: 160 euro voor met zware filter >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2012 18:04 

Hardtraxxer

volgende week mij setje oordoppen binnen pff 189 euro! >.< 20 dB met een vlakfilter! dus benieuwd op thrillogy!
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 okt 2012 22:08 

thehardstyleholland schreef:
Net naar optiek geweest om afspraak te maken oordoppen op maat wel prijzig maar dan heb je ook wat :thumbup: 160 euro voor met zware filter >.<

:thumbsup:

ik ga mijne binnenkort opnieuw laten aanmeten, omdat mijn rechteroor steeds plopt, heel irritant.
gelukkig geen last van pieps daardoor ofzo, maar fijn is het niet.

tis tenslotte ook 3.5 jaar geleden dat ik ze heb laten maken dus het wordt ook weer es tijd
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2012 23:34 

Hardtraxx Newbie

haha idd, dan word het tijd voor nieuwe :P ik ga binnenkort ook nieuwe laten opmeten. heb nu in december 2 jaar filterz maar ben er niet zo heel tevreden mee. ze schieten al heel gauw je oorgang uit als je gaat zweten en die grote flap die je oorgang moet afsluiten werkt ook niet optimaal, moet ze om de 5 minuten ff een duwtje geven. welke raden jullie het beste aan als het gaat om doppen die in je gehele oorgang zitten?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2012 13:41 

Hardtraxxer

yeah heb me oordoppen binnen het zijn 2 in 1 oordoppen ik kan deze ook gebruiken voor me mp3 ! :thumbup:
en ze zitten ook nog eens super lekker ! nu eff zaterdag uitproberen gaat vast goed komen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 okt 2012 14:02 

Smekus schreef:
haha idd, dan word het tijd voor nieuwe :P ik ga binnenkort ook nieuwe laten opmeten. heb nu in december 2 jaar filterz maar ben er niet zo heel tevreden mee. ze schieten al heel gauw je oorgang uit als je gaat zweten en die grote flap die je oorgang moet afsluiten werkt ook niet optimaal, moet ze om de 5 minuten ff een duwtje geven. welke raden jullie het beste aan als het gaat om doppen die in je gehele oorgang zitten?

als je daar last van hebt heb je mss erg veel oorsmeer in je oren zitten?
ik maak altijd ff mn oren en oordoppen schoon met een stukje wc papier vantevoren, dan zit het weer lekker stroef
ik denk dat je dat probleem met elke oordop zal hebben eigenlijk
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 okt 2012 17:17 

Hardtraxx Addict

Vannacht de Noizezz weer ingehad, blijf ze fijn vinden, erg comfortabel en ik vind de kwaliteit van het geluid goed wordt behouden.

Wel had ik toen ik vanochtend in bed lag een heeeel klein piepje en een klein beetje geruis. Wil toch een keer op maat laten maken denk ik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2012 17:04 

Hardtraxxer

Zijn er mensen die ervaring hebben met op maat gemaakte noizzez en/of pluggerz. De pluggerz zijn duurder maar zijn ze zoveel beter? En hebben de noizzez ook een vlak filter?
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2012 12:44 

Hardtraxx Newbie

heb vandaag deze besteld, ben benieuwd!

http://www.alpine.nl/gehoorbescherming/ ... e-classic/
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 nov 2012 23:19 

Hardtraxx Addict

Had op thrillogy ook voor het eerst mijn op maat gemaakte in gehaald bij "into ears" van het merk ACS Custom. Zelfde filters als elacin, alleen in formaat ietsjes kleiner waardoor een hoofdtelefoon comfortabeler zit. Top dingen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2012 19:41 

Hardtraxx Veteran

rme schreef:
heb vandaag deze besteld, ben benieuwd!

http://www.alpine.nl/gehoorbescherming/ ... e-classic/

Die heb ik ook, erg fijne dopjes vind ik :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2012 18:06 

Hardtraxx Veteran

Heb deze besteld, nu hopen dat ze goed werken :)
http://pluggerz.nl/nl/producten/music/c ... ade-music/
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 dec 2012 09:48 

Hardtraxxer

Sowieso gewoon nieuwe laten maken binnen 2 jaar, ook al ben je ze niet kwijt :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 dec 2012 11:50 

Hardtraxx Veteran

Ik ga toch maar oordoppen aanschaffen, na loudness een harde vervelende piep (zo hard dat ik ook niet goed heb geslapen) het geluid op loudness stond ook abnormaal hard. Ik kwam uit op deze: http://www.filterz.net/nl/oordoppen.php

Zijn deze de koop waard?
Of heb je tips voor andere?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 dec 2012 19:24 

Hardtraxx Elite

2013 word wel het jaar voor gehoorbescherming ja.
Ik vind het niet waard om op maat te laten maken, wil er niet zoveel voor betalen. Iemand die advies heeft over wat nou de betere plugs zijn in standaard maten die betaalbaar zijn. Ik ken zelf alleen Noizezz en heb daar dan ook even op gezocht op 't forum, maar daar lees ik erg wisselvallige dingen over, van heel goed tot bar slecht..
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 dec 2012 19:29 

Hardtraxx Veteran

Gebruik zelf deze: http://www.alpine.nl/gehoorbescherming/ ... e-classic/

Niks mis mee, geluid blijft mooi en merk niet dat ik ze in heb na een tijdje.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 dec 2012 19:37 

Hardtraxx Elite

Dakpan schreef:

Zien er ook wel netjes uit ja, ook handig zo'n sleutelhanger opberging, en dat je de demping nog kan aanpassen.
Maar hoe zit 't met de maten enz.. Bij die Noizezz had ik gezien dat je bij veel winkels terecht kan om een maat te kiezen, worden deze ook ergens verkocht, of is 't 1 universele maat..?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 dec 2012 19:38 

Hardtraxx Veteran

Voor zo ver ik weet is het een universele maat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 dec 2012 19:44 

Hardtraxx Elite

Hmm dan is het nog maar de vraag hoe ze zitten natuurlijk... Noizezz had keuze uit 4 maten werd me verteld? en is dus te proberen bij bijv. Schoonenberg e.d.

EDIT: Denk dat er met 4 maten bedoelt werd dat je 4 verschillende dempingen hebt... Lol, maargoed wat is dan genoeg demping, 24dB wat eigenlijk word aangeraden voor uitgaan..? Of zal toch die van 17dB al genoeg zijn? Vraag me af of die van 24 niet gelijk teveel dempen, wil eigenlijk zo min mogelijk merken maar toch redelijk beschermd zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2012 20:14 

Hardtraxx Veteran

Dakpan schreef:

Heb ik ook gehad voor ik op maat gemaakte had. Geluidskwaliteit is geweldig, merk op dat gebied eigenlijk weinig verschil tussen de op maat gemaakte en deze. Alleen draagcomfort is vele malen groter.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2012 01:09 

Hardtraxx Elite

Mensen die dan toevallig ervaring met beiden (universeel) hebben, Alpine en Noizezz?
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2012 17:47 

Hardtraxx Elite

Dan zullen 't toch Noizezz (groen?) worden denk ik aangezien je dan in ieder geval een zo best mogelijk maat hebt wat bij Alpine dus nog maar de vraag is. Thanks voor de info.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2012 15:11 

Ik heb Noizezz sinds Maart dit jaar. Was er in het begin tevreden van maar sinds de zomer gebruik ik ze heel veel en nu zijn ze 'vervormd' lijkt mij. Zitten echt niet meer zo goed in, zijn precies wat gebogen waardoor het lipje er zo wat los bij lijkt te hangen.
Ik ga na m'n examen in ieder geval voor op maat gemaakte normaal... Heb het gehad met deze :)...
De demping is wel goed hoor, geluid blijft mooi zuiver en de druk op je oren verlaagd (heb ik last van zonder doppen)...
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 dec 2012 14:34 

Hardtraxxer

Hoe zit het eigenlijk met oortjes?
Ik vraag me altijd af van af welk geluidsniveau het schadelijk word. Natuurlijk zit er verschil in oortjes qua het aantal db dat ze kunnen halen. Zelf heb ik me geluid door mijn oortjes op een van de laagste standen staan. Maar als je het nou op de helft zet ofzo, is het dan al gelijk een heel stuk schadelijker? of is dat nog te doen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 dec 2012 15:03 

Hardtraxx Veteran

Vanaf 80 dB wordt het na lange tijd (8 uur + ) schadelijk volgens officiele instanties. Dit verschilt natuurlijk ook per persoon.
Daarna gaat het bij een toename van 3 dB (2x zo hard) met een factor 2 achteruit. Dus 83dB = 4 uur max, 86dB = 2 uur max etcetera.

Het is heel moeilijk om een maat te vinden per oordop aan wanneer het schadelijk is. Heeft met je afspeelmedium, je oordop, je equalizer etc te maken. Wat je kan doen is op internet opzoeken welk geluidsniveau je medium en je doppen maximaal kunnen produceren. Dan krijg je in ieder geval een klein inzicht. En natuurlijk het belangrijkste: je muziek niet voluit zetten helpt wel het beste, maar zo te lezen doe je dat al.
Vorige  1 ... 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106 ... 148  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen