Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107 ... 148  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 dec 2012 15:05 

Hardtraxx Veteran

Davy schreef:
Hoe zit het eigenlijk met oortjes?
Ik vraag me altijd af van af welk geluidsniveau het schadelijk word. Natuurlijk zit er verschil in oortjes qua het aantal db dat ze kunnen halen. Zelf heb ik me geluid door mijn oortjes op een van de laagste standen staan. Maar als je het nou op de helft zet ofzo, is het dan al gelijk een heel stuk schadelijker? of is dat nog te doen?

Bij een ipod touch is het ongeveer:
- In-Ear | Max. 50 - 60%
- Oordopjes | Max. 60 - 70%
- Headphone | Max. 80 - 90 %

Dit komt omdat een ipod/iphone een geluidsbegrenzing heeft tot zoveel db. Weet niet precies hoeveel.
Als je ze in een versterker plugt of iets dergelijks dan heeft het te maken met het aantal decibellen wat het apparaat aan kan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2013 13:55 

Hardtraxx Elite

Ik stond met oud en nieuw in de kroeg. Daar stond het gemiddeld 97 DB. Dat wist ik omdat ze een Decibel meter hadden hangen. Ik had gelukkig mijn op maat gemaakte oordoppen bij. Dat heeft toch mijn avond wel geholpen. Want met oordoppen in vond ik het nog al hard gaan. Ik doe ze nu voortaan altijd in. Ook met het uitgaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jan 2013 17:02 

Hardtraxx Addict

Spablauw schreef:
Ik heb Noizezz sinds Maart dit jaar. Was er in het begin tevreden van maar sinds de zomer gebruik ik ze heel veel en nu zijn ze 'vervormd' lijkt mij. Zitten echt niet meer zo goed in, zijn precies wat gebogen waardoor het lipje er zo wat los bij lijkt te hangen.
Ik ga na m'n examen in ieder geval voor op maat gemaakte normaal... Heb het gehad met deze :)...
De demping is wel goed hoor, geluid blijft mooi zuiver en de druk op je oren verlaagd (heb ik last van zonder doppen)...

Dit. Ik heb ook die Noizezz en gebruik ze sinds Q-Base, heb er nu 6 feesten mee gehad en heb ze soms in met slapen. Vind het echt super doppen, heb hiervoor Alpine Partyplugs gehad maar van ellende weg gegooid, zitten kut en de demping is ook om te huilen. De Noizezz daarentegen, zitten heel goed, ze gaan gemakkelijk in en eruit en ik voel ze bijna nooit, soms als ik echt aan zweten bent loopt er wel wat zweet me oor in en gaat hij wat losser zitten maar verder erg fijn. De demping is goed, als ik in bed heb heb ik wel altijd een klein beetje suizend geluid maar dat is weg als ik 3/4 uurtjes later opsta. Verder vind ik dat het geluid mooi en zuiver blijft.

Enige nadeel aan deze doppen is dat zoals Spablauw al zei is dat ze gaan vervormen, en om precies te zijn die ringen/schubben achtige banden die in je oor gaan zijn bij mij krom/vervormen omdat ze tijden inhebben teveel tegen de kern aangedrukt worden ofzo. Opzich merk ik nog niet echt verschil maar soms als ik hard lach ofzo lekken ze iets sneller. En ach voor 20 piek vind ik dat niet erg, dan koop ik elk half jaar maar nieuwe.

Wil op den duur wel aan laten meten maar daar heb ik nu simpelweg de doekoes niet voor :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jan 2013 18:03 

Hardtraxx Veteran

Ik heb net noizezz als vervanging van mijn verloren elacins. Ik ben er niet blij mee. Ze passen me niet en de XL kreeg ik mijn oor niet meer uit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jan 2013 18:17 

XL moet je ook niet nemen man, dat is voor Dumbo ofzo..
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2013 15:42 

Hardtraxx Veteran

http://www.nu.nl/gezondheid/2997904/men ... massa.html

Leuk stukje.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2013 16:11 

Hardtraxx Elite

Ga morgen waarschijnlijk naar Schoonenberg voor Noisezz, en zaterdag maar eens testen dan!
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2013 20:43 

mrazura schreef:
http://www.nu.nl/gezondheid/2997904/mensen-met-tinnitus-hebben-meer-grijze-massa.html

Leuk stukje.

dus... slimme mensen hebben tinitus, domme mensen worden doof? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2013 22:01 

Hardtraxx Veteran

KSwoosh schreef:
mrazura schreef:
http://www.nu.nl/gezondheid/2997904/mensen-met-tinnitus-hebben-meer-grijze-massa.html

Leuk stukje.

dus... slimme mensen hebben tinitus, domme mensen worden doof? :P

Dat zou mijn oorsuizen verklaren, maar nee dat is niet een conclusie die zij trekt. Stelt alleen dat de hersenen abnormaal werken en patiënten meer grijze massa hebben. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2013 11:27 

Hardtraxx Addict

Ik heb wel eens dat ik opeens, terwijl ik gewoon aan 't praten ben o.i.d. een piep in m'n oren krijg, die daarna langzaam weer wegebt, duurt meestal 10 seconden ofzo. Is dit dan ook Tinnitus? Ik ben me de laatste tijd wel steeds meer bewust aan 't worden van de gevaren en zit sterk te overwegen om oordoppen aan te gaan laten meten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2013 18:32 

Hardtraxx Elite

Eindelijk vandaag Noizezz kunnen halen, Schoonenberg gvd 2 dagen achter elkaar dicht.. Net de maatjes even gepast maar kom er nog niet helemaal uit wanneer ze nou goed zitten of niet.. Zouden helemaal je oor in moeten gaan maar dat gaat eigenlijk alleen maatje S maar.. maar als ik ze eruit trek heb ik weer 't gevoel alsof ze nauwelijks "vast" zaten. Iemand tips?
Anders morgen maar gewoon een maatje proberen op Inception, en de week erna ander maatje op XXRAW.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2013 19:28 

Hardtraxx Elite

Ja maar om daar terwijl ik gezopen heb te gaan zitte kloten met die filters verwisselen.. zie 't al helemaal fout gaan xd
Ik probeer wel gewoon een setje en zie het wel, heb al zoveel feesten zonder gehad, als het niks is kan die ene er ook nog wel bij.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2013 23:19 

Hardtraxx Veteran

camiloPW schreef:
Wesz91 schreef:
Eindelijk vandaag Noizezz kunnen halen, Schoonenberg gvd 2 dagen achter elkaar dicht.. Net de maatjes even gepast maar kom er nog niet helemaal uit wanneer ze nou goed zitten of niet.. Zouden helemaal je oor in moeten gaan maar dat gaat eigenlijk alleen maatje S maar.. maar als ik ze eruit trek heb ik weer 't gevoel alsof ze nauwelijks "vast" zaten. Iemand tips?
Anders morgen maar gewoon een maatje proberen op Inception, en de week erna ander maatje op XXRAW.

Ik zou gelijk morgen beide proberen. Dan heb je gelijk al gehoor bescherming, anders heb je misschien niet de jusite maat bij je en krijg je alsnog een beschadeging.

Daarnaast raad ik aan om ze voor dat je de zaal oid, in gaat ze al in te doen. Evenals dat je ze niet uit moet doen als je denkt van dit is een vet nummer ik wil dit zonder doppen horen. Dat geeft namelijk een nog grotere beschadeging. Dus ook als je van maat wisselt doet dat even op een "rustige" plek.

Waarom geeft dit een grotere beschadiging dan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2013 10:54 

Hardtraxxer

Als je heel de tijd je doppen in hebt zijn je oren er aan gewent, als je ze dan in de zaal uit doet krijgen je oren in eens een klap te verwerken. En als je je doppen uit doet klinkt het vaak nergens na in het begin.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2013 21:22 

Hardtraxxer

Ik heb net voor Qlimax deze gekocht voor 20 euro bij Hans Anders. http://www.pluggerz.nl/nl/pluggerz-4-events/

Was op Qlimax niks mis mee, maar op Freaqshow deden ze al lastig, en de 3 feesten er na deed het gewoon pijn om ze in te hebben, of ze klemden dicht.

Ik ga zsm voor of schoonenberg dingen van 165 + 15 verzekering of alpine voor 100 euro. Die website van Alpine is alleen erg onduidelijk qua waar je dan een afspraak krijgt. Ik wil best een afspraak maken, maar als ik geen idee heb waar schiet 't niet echt op :P

edit": die alpine kunnen alleen in Soesterberg, dus dat is niks voor mij als Breda-naar.

edit2: Het worden die Schoonenberg denk ik. M'n label en al m'n andere contacten hebben ze allemaal dus zal wel goed zijn :P speel liever safe na die miskoop van Filterzz
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2013 10:14 

Hardtraxx Addict

Draidy schreef:
camiloPW schreef:
Wesz91 schreef:

Ik zou gelijk morgen beide proberen. Dan heb je gelijk al gehoor bescherming, anders heb je misschien niet de jusite maat bij je en krijg je alsnog een beschadeging.

Daarnaast raad ik aan om ze voor dat je de zaal oid, in gaat ze al in te doen. Evenals dat je ze niet uit moet doen als je denkt van dit is een vet nummer ik wil dit zonder doppen horen. Dat geeft namelijk een nog grotere beschadeging. Dus ook als je van maat wisselt doet dat even op een "rustige" plek.

Waarom geeft dit een grotere beschadiging dan?

In je gehoor zitten van die haartjes die ervoor zorgen dat jij fatsoenlijk kan horen. Deze filteren als ware het geluid. Als jij oordoppen indoet en ze midden in de zaal opeens uitdoet liggen die haartjes helemaal plat omdat die doppen ze tegen je oor aan heeft geduwd. Het geluid knalt er dan kneiterhard in zonder dat die haartjes dat kunnen filteren, het is daarom ontzettend slecht. Mij werd aangeraden om ze zo vroeg mogelijk in te doen en ze gedurende het feest niet meer uit te doen, besluit je het wel te doen doe het dan op de wc of op een plek waar het rustig is.

Ik zelf doe mijn doppen gelijk in als ik bij de kluisjes/gardarobe ben en doe ze dan ook niet meer uit tot dat ik na buiten loop, vaak vergeet ik ze zelfs uit te doen en kom ik er in de auto/trein of zelfs thuis achter dat ik ze nog in heb :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2013 13:42 

Hardtraxx Elite

Nou ik heb de Noisezz gebruikt maar viel voor mij persoonlijk erg tegen. Ik en een maatje hadden ze allebei gekocht en afgelopen weekend gebruikt. Hij was er erg over te spreken en heeft ze het hele feest ingehouden, ik daarentegen was het na een klein uur wel zat. Opzich zaten ze prima en comfortabel, maar het geluid.. Nee, viel me erg tegen. Je hoort zeker nog wel genoeg laag, en 't dreunt wel door, maar de hoge tonen worden veels te erg gefilterd. Ik misde de schelle hoge tonen zo erg dat ik ze na een klein uurtje maar weer heb uit gedaan. Toen kon ik pas eigenlijk echt genieten van de muziek. Geef ze aankomende zaterdag nog een poging, maar vrees 't ergste. Moeilijke keuze die eigenlijk heel makkelijk moet zijn, m'n gehoor niet verder beschadigen maar dus ook stuuuuuukken minder kunnen genieten van de muziek, of toch voluit genieten en me oortjes verder naar de klote helpen. Tjaa..
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2013 14:00 

Hardtraxx Addict

Ik heb wel eens met een persoon gepraat die ook een dergelijke piep in z'n oren heeft. Hij miste liever een been dan iedere dag die piep te horen..

Wees nu niet zo dom en wen er gewoon aan, na 2 feesten ben je er aan gewend. Desnoods ga je meer naar voren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2013 14:00 

Hardtraxx Addict

dubbel
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2013 15:01 

Hardtraxx Elite

Jullie hebben zeker gelijk, maar ik baal der wel van. Het zal ook zeker wel wennen uiteindelijk, maar het is zo'n gigantisch verschil vergeleken met geen oordopjes. Ik wil zeker mijn gehoor beschermen, maar ook zeker nog genieten van 't feesten. Maar het is de afweging, of nu genieten of nog de rest van je leven van je gehoor, simpele keuze inderdaad. Zoals ik al zei, zaterdag poging 2 in de Matrixx, en mezelf dan maar proberen in te houden en ze gewoon inhouden (al vind ik dat nog moeilijker met een slokkie op, dan heb je er al snel schijt aan :P)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2013 15:57 

Hardtraxxer

Misschien helpt dit: Een behandeling van je oorhaartjes waarbij succes niet gegarandeerd is kost zo ongeveer €200.000,- ;) Welk filter heb je dan voor je Noizezz? Ik heb namelijk groen en ik hoor de hoge tonen nog prima hoor.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2013 16:31 

Hardtraxxer

Om het nog wat erger te maken, Tinnitus is hoogstwaarschijnlijk een neurologische aandoening doordat de hersenen ontregeld raken van een prikkeloverload. De gehoorzenuw door laten snijden helpt namelijk ook (in de meeste gevallen) niet.

Zolang die stukken hersenen niet te herprogrammeren of onderdrukken (er zijn al tests geweest met elektrische stimulatie door middel van een sonde die operatief in het hersengebied was geplaatst, maar ook die hadden vrijwel geen effect) is, is er waarschijnlijk niks te doen.

Op (speciale) hersenscans is namelijk het probleem gewoon zichtbaar. Er is een bepaald gebied dat constant geluid denkt te horen.

Ja, ik heb ook zo'n kutpiep.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2013 16:36 

Bierkoning

Ik heb zelf niet altijd oordoppen in, kijk meestal eerst even aan hoe het geluid is. Meestal doe ik ze ook alleen in als ik naar kleinere feesten ga, in die hele grote zalen zoals gelredome, hmh of ziggodome vind ik het niet nodig, maar in de matrixx of crystal venue ofzo doe ik ze wel in. Heb ze op festivals ook nooit in, alleen bij Q-Base.

Was ze dit jaar op Thrillogy vergeten en baalde daar wel flink van ook al klonk het daar allemaal episch. Had de dagen erna nog best last ervan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2013 17:06 

Hardtraxx Addict

Pommer schreef:
Was ze dit jaar op Thrillogy vergeten en baalde daar wel flink van ook al klonk het daar allemaal episch. Had de dagen erna nog best last ervan.

Het geluid op Thrillogy was ook wel asociaal hard en ook niet mooi. Zelfs met oordoppen had ik er last van. Vooral tijdens Radical Redemption
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2013 17:45 

Hardtraxx Elite

Stan schreef:
Misschien helpt dit: Een behandeling van je oorhaartjes waarbij succes niet gegarandeerd is kost zo ongeveer €200.000,- ;) Welk filter heb je dan voor je Noizezz? Ik heb namelijk groen en ik hoor de hoge tonen nog prima hoor.

Ja ik heb ook groen, zat er al aan te denken om misschien de paarse te proberen dan. Maar eerst de groene nog een kans geven.
Vorige  1 ... 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107 ... 148  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen